Status ljubitelja železnice pri nas

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Status ljubitelja železnice pri nas

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ljubitelj železnice je čudna žival. Nikamor ne sodi, v noben predal, namreč.
Govorim o ljubiteljih "prave" železnice, če se smem tako izraziti.
Po zakonodaji je že sam vstop na železniško območje izven zato predvidenih poti, kazniv.Potem je tu še fotografiranje itd...mnogo je točk, kjer smo ljubitelji povsem "out of law". Tako krmarimo vsak po svoje in iščemo vse, kar nas zanima za vsako ceno.
Kaj mislite o tem?

Ljubiteljski pozdrav!

Marko
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Kar se tiče zakonitosti je pač tako, kot je. Pač ne more se kar vsakdo sprehajati po progi, kar se prav tako dogaja vsak dan, samo poglejte sprehajalce na žel postaji Ljubljana.

Vsekakor pa bi bila mogoče dobrodošla, nekakšna dovolilnica za nas "ljubitelje" in pač vse kar zakon predpisuje za varnost pri hoji na železniškem področju.

Kratek tečajček o poznavanju varnosti in ti izdajo dovolilnico pa še en odsevni jopič ti dajo pa bi blo.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Dovolilnica

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Svoj čas smo jih lahko dobili. Organiziran je bil tečaj vseh pomembnejših predpisov , ki naj bi jih poznali zunanji sodelavci SŽ (npr PAP, itd). Dovolilnica je veljala eno leto.Še vedno jo hranim kot relikvijo.
Potem so se svoj čas dobile tudi dovolilnice za vožnjo na vlečnem vozilu, zdaj jo dobilo le novinarji... :evil:
Tu gre za najbolj občutljivo stvar...v kabini je pač treba biti čisto tiho in krotiti napade radovednosti...
Kar pa se tiče sprehajalcev po postajah...če je zadeva izven območja komunikacije, se raje obrnem stran...ne morem gledati, kako npr.stara mama s palico prečka tire....
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Najpomembnejše...

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Tole se mi zdi najvažnejše:
Karkoli že počnemo na železniškem območju ne sme v nobenem primeru kakorkoli motiti promet...se pravi nikogar od uslužbencev železnice.Verjetno nobenemu ni lahko pri srcu, ko se pojavi ljubitelj, za katerega nihče ne ve, kaj ve in koliko ve o varnost nasplohPrav tako je treba "pričakovati vlake", kot se temu strokovno reče...se pravi, treba je stati ob progi, obrnjen proti vlaku, tako da strojevodja vidi,da smo opazili vlak in da ne bomo zganjali neumnosti....
Tako in podobno je edino, kar da lahko našemu početju nekakšno "legitimnost".... :oops:
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Hudič mi ne da miru...

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Še tole:
Treba je absolutno poznati Signalni pravilnik, tudi Prometni pravilnik, do neke mere.Prav tako razna Navodila, npr tisto o enosmernem sistemu 3kv...itd.
Potem je treba poznati proge...kje se da kaj fotografirati, ne da bi zašel na nevarna območja ( predori, ozki useki, mostovi brez "balkončkov", deli proge, ker je velik hrup tovarn, ceste ali šumenja vode...)
Brez vsega tega je hoja po železniškem območju na ravni loterije...
zajebant
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 20
Pridružen: 11.09.2005, 18:05

Odgovor Napisal/-a zajebant »

Zdravo

iz povedanega (Marko) sledi, da je najvarneje fotkat s perona ali s primerne oddaljenosti od železniške proge (sam se tega velikokrat ne držim .... )

;)
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Varnost

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ja...saj je res.
Zanimivo je pogledati na sindikalno stran železničarjev...zdajle se ne spomnim točnega naslova. Tam so razni pravilniki, med drugim tudi nekaj o varnost delovnih skupin. Izrecno je prepovedana hoja v medtirju. Tudi razdalja od tirne osi je določena, narašča pa s hitrostjo, ko je določena za tisto progo.
Na prvi pogled...mora strogo. Če pa pomislite npr na Laško, ali pa na iztirjenje na Hrvaškem pred enim mesecem, ali pa na iztirjenje cisterne z bencinom med Divačo in Gornjimi Ležečami....kako bi se v tem primeru godilo fotografu, ki bi stal npr 1 meter od tira in to na zunanji strani loka...?Zunanja stran loka je sploh problematična..zaradi možnosti, da dobite zavornjak pod noge, ali pa kaj drugega. Artikli na železnici so vedno nad 10 kg.
Kako je že nek biblični izrek?...."Bodite krotki, kot golobje in zviti, kot kače...", ali nekaj takega.
To gotovo velaj v polni meri za vse progoljube vseh profilov.
Vsem mnogo varnosti in sreče, pa čimveč lepih posnetkov!

Marko
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 11:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a vagoncek »

jaz pa nisem za to, da bi se dovolilnice kar tako povprek dajale vsem, ki so kao neki "ljubitelji", zavedat se moramo, kaj je železnica, koliko je nevarnosti ( od elektrike, do hoje po in ob progi ) vsak kateri bi zaprosil za tako dovolilnico bi pač moral dokazati kako se razume v to železnico in ne nazadnje tudi z zdravniškim spričevalom, da je zdravstveno sposoben ( sluh, vid, da ni epileptik ), mal sem se razpisal samo pomislite na strojevodja, ki kar naenkrat pred seboj zagleda nekoga, ki se kao sprehaja po ali ob progi. to so zelo stresne situacije katere sem tudi sam kdaj doživel pa vem da to ni prijetno
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Mene pa najbolj moti to, da večina SŽ-jevcev, ko zagleda nekoga s fotoaparatom, misli, da si najmanj terorist. Očitno so še v starem sistemu al kaj, pa se bojijo, da bomo komu kazali te slike, verjetno se pa najbolj bojijo da bi se videlo kako nič ali pa narobe delajo. Ampak se jim ne smemo pustit, ker se ponavadi izkaže, da mi vemo veliko več od marsikaterega SŽ-jevca.
Pa potem poglejmo še gromozanski problem vandalizma. Vprašajmo se, koliko garnitur NI grafitiranih? In tako naprej. Kriminalci imajo prosto pot, mi, ki imamo zadeve "radi" in nikoli nebi želeli nič slabega, pa nimamo nobene pravice. Baje naj bi pa celo dovoljevali grafitiranja (primer 713-126 - kao neki festival) -sem brez komentarja, veste da je to edina taka garnitura in zdaj je s tem uničena. Plus tega ne vem kaj je čudnega, če slikaš mašino, eni pa slikajo sončne zahode, pa ne vem, rožice, pa kamne in so celo umetniki, mi pa nismo nič. Halo!
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Sicer ne vem po čem sklepaš to da nas imajo najmanj za teroriste. Samo če se malo postaviš v njhovo "kožo" to zgleda mogoče malo drugače.

Grafitiranje je pa poglavje zase, predvsem ljudi, ki nimajo v glavi vsega pošlihtano. Osebno nimam nič proti grafitom, kakšen prazen siv betonski zid kar dobro prenese barvo. Mislim pa, da bi se tukaj mogli malo naši "modri organi" javnega redu in miru bolje potruditi, saj gre ja za uničevanje lastnine, pa naj bo potem državna ali pa privatna.

Druga rešitev je pa ograja, samo potem pomisli kaj to potegne za seboj, veliko fotografij z žico.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Jaz mam taki občutek, kot da sem največja baraba, ko me kdo zija, kako jaz pač slikam neko mašino recimo. Ali pa če sta dva, trije, mislijo da smo kriminalna združba. Če pa opozoriš, da se nekje res dogaja kriminal (stara skladišča in podobni neuporabni objetki), potem pa rečejo, da njih to ne briga. Haklik so takrat, ko ni treba, da so. Mašine si (na žalost) ne morem dat v žep in nest domov :lol:
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Razlike

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Zavedati se moramo, da si v primeru srečanj z uslužbenci SŽ nekako "stojimo na nasprotnih bregovih" in še to, da se bi dalo v duhu raznih tabloidov tipa Direkt resnično škodovati, če bi se to, seveda tudi hotelo.Na žalost nikomur ne piše na čelu, da je ljubitelj železnice in ne kakšen izmed Ferropaparazzov....
Umetnost komunikacije je naša osnovna dejavnost....
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Progar »

Matej napisal/-a:Mene pa najbolj moti to, da večina SŽ-jevcev, ko zagleda nekoga s fotoaparatom, misli, da si najmanj terorist.
Ne verjamem, da mislijo, da si terorist. So pa na postajah in ob njih (tudi) zato, da vzdržujejo red. Poleg tega imajo določeni profili železničarjev v skladu z notranjim redom na SŽ (ta je obešen na postajah in vlakih) celo pravico do legitimiranja. Seveda pa se morajo ob tem tudi sami legitimirati in ti pokazati svojo izkaznico. Vseeno pa sem prepričan, da se da vse morebitne težave rešiti s pogovorom.
Uporabniški avatar
strojevodja
Mojster
Mojster
Prispevkov: 147
Pridružen: 05.10.2005, 17:21
Kraj: sirni slovenski tiri

Re: Status ljubitelja železnice pri nas

Odgovor Napisal/-a strojevodja »

Dirigent napisal/-a:Ljubitelj železnice je čudna žival. Nikamor ne sodi, v noben predal, namreč.
Govorim o ljubiteljih "prave" železnice, če se smem tako izraziti.
Po zakonodaji je že sam vstop na železniško območje izven zato predvidenih poti, kazniv.Potem je tu še fotografiranje itd...mnogo je točk, kjer smo ljubitelji povsem "out of law". Tako krmarimo vsak po svoje in iščemo vse, kar nas zanima za vsako ceno.
Kaj mislite o tem?

Ljubiteljski pozdrav!

Marko
MA TI IMAŠ ŽE VIP STATUS NA ŽELEZNICI :wink:
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

VIP?

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Iz vaših ust v božja ušesa......
Odgovori