Kresnice
Kresnice
Mene zanima tako v splošnem, zakaj so postajne tire na postaji Kresnice tako zelo nagnili? Namreč, občutki, ko vlak stoji na postaji so pri meni zelo srhljivi, da se bo vlak vsak čas zvrnil.
Danes sploh, ko je bil potniški vlak 2254 iz Dobove sestavljen v klasiki s pulmani in je bil vlak nabito poln, se ja ta srhljivost zelo povečala.
Ena možnost tako občutnega nagibanja so verjetno hitrosti vlakov mimo postaje, da se jim omogoči čim višja hitrost - moja razlaga.
Pa vaša...?
Danes sploh, ko je bil potniški vlak 2254 iz Dobove sestavljen v klasiki s pulmani in je bil vlak nabito poln, se ja ta srhljivost zelo povečala.
Ena možnost tako občutnega nagibanja so verjetno hitrosti vlakov mimo postaje, da se jim omogoči čim višja hitrost - moja razlaga.
Pa vaša...?
Še enkrat. Točno ta.
Vsi vlaki ne stojijo na postaji Kresnice in tako npr. pri neki normalni prevozni hitrosti tega nadvišanja potniki ne opazijo oz. občutijo. Mogoče zaradi lažjega razumevanja takega nadvišanja na postaji Kresnice spremljaj med vožnjo kot orientir kamnolom v Zapodju (dobro viden na levem bregu Save). Tako boš ugotovil (kot tudi če pogledaš zemljevid), da smer Ljubljana in smer ZM tvorita praktično kot 90 stopinj z vrhom na postaji Kresnice. +radij krivine in ostali projektni pogoji......, ki rezultirajo v "zastrašujočem" nadvišanju
Vsi vlaki ne stojijo na postaji Kresnice in tako npr. pri neki normalni prevozni hitrosti tega nadvišanja potniki ne opazijo oz. občutijo. Mogoče zaradi lažjega razumevanja takega nadvišanja na postaji Kresnice spremljaj med vožnjo kot orientir kamnolom v Zapodju (dobro viden na levem bregu Save). Tako boš ugotovil (kot tudi če pogledaš zemljevid), da smer Ljubljana in smer ZM tvorita praktično kot 90 stopinj z vrhom na postaji Kresnice. +radij krivine in ostali projektni pogoji......, ki rezultirajo v "zastrašujočem" nadvišanju
Pa kak "Winkel" ne pozabit, brez njega bo težko določit pravi kot!Dolfe napisal/-a:Kar precej. Brzi leti 90km/h skozi in kot je gk omenil, proga dela pravi kot.541 napisal/-a:In kolikšno je nadvišanje skozi postajo Kresnice?
Kaže da bom moral imet v torbi poleg ostalega še "wasservago". Rokavice so že ...... mogoče še kakšna "kela". press
lp
Upoštevati pa je potrebno, da vlak ponavadi ni enako nagnjen, kot je proga.Dolfe napisal/-a:Kar precej. Brzi leti 90km/h skozi in kot je gk omenil, proga dela pravi kot.541 napisal/-a:In kolikšno je nadvišanje skozi postajo Kresnice?
Kaže da bom moral imet v torbi poleg ostalega še "wasservago". Rokavice so že ...... mogoče še kakšna "kela". press
lp
Nagib na postaji Kresnice je tak, da služi kot budnik dremajočim potnikom v smeri ZM, ki izstopijo v Litiji. Kadar vlak stoji na postaji Kresnice mora potnik, ki sedi na vlaku kar malo "popravljati smer" oz. držati ravnotežje. Če dremaš te pač vrže iz lege in veš, da je naslednja Litija in se bo treba počasi zdramiti.
Koliko je to v cm ne vem. Maksimalno nadvišanje na naših progah pa znaša 15 cm.
No če si pri dremanju nekje vmes in se vsaj malo zavedaš imaš na poti do postaje Litija še eno kontrolo, namreč značilen zvok , ko vlak zapelje v predor (Poganek), potem pa sledi še zvok vožnje po "železnem" mostu.
Če pa slišiš zvok, ko vlak zapelje v predor in potem ne zaropota most si pa zaj....., ker si že pred Hrastnikom.
Koliko je to v cm ne vem. Maksimalno nadvišanje na naših progah pa znaša 15 cm.
No če si pri dremanju nekje vmes in se vsaj malo zavedaš imaš na poti do postaje Litija še eno kontrolo, namreč značilen zvok , ko vlak zapelje v predor (Poganek), potem pa sledi še zvok vožnje po "železnem" mostu.
Če pa slišiš zvok, ko vlak zapelje v predor in potem ne zaropota most si pa zaj....., ker si že pred Hrastnikom.
kot rečeno max. nadvišanje na naših progah je 150 mm. (min, ki se izvaja pa 20 mm). Sicer je lahko tudi višje npr. ponekod po svetu, mislim da tudi na avstrijskih progah (lahko, da ne povsod ali pa samo ob izpolnjenih drugih pogojih ali pa se popolnoma motim) recimo 180 mm.
Pri nas pa mislim velja tudi, da na območju peronov nadvišanje ne sme biti večje od 100 mm. Torej, če ne gre za kako izjemo, tudi na postaji Kresnice to nadvišanjene bi smelo biti večje.
mm so najprimernejša enota, ko je govor o nadvišanjih, saj gre pri zgoraj navedenih vrednostih za projektne vrednosti, pri sami izvedbi pa so dovoljene tolerance, ki so seveda v rangu mm
Pri nas pa mislim velja tudi, da na območju peronov nadvišanje ne sme biti večje od 100 mm. Torej, če ne gre za kako izjemo, tudi na postaji Kresnice to nadvišanjene bi smelo biti večje.
mm so najprimernejša enota, ko je govor o nadvišanjih, saj gre pri zgoraj navedenih vrednostih za projektne vrednosti, pri sami izvedbi pa so dovoljene tolerance, ki so seveda v rangu mm
...kolikor mi je znano, postaja Kresnice prvotno ni bila predvidena na tem mestu, kjer stoji danes. Ob gradnji južne železnice so imeli namen zgraditi postajo nekaj km bliže Ljubljani, kjer je sedaj naselje Kresniške poljane. Ta postaja naj bi pokrivala območje tako sedajšnje postaje Kresnice kot tudi območje Jevnice. Vendar pa naj bi se zaradi neuspelega dogovora z lastnikom zemljišča o odkupu zemljišča v Kresniških Poljanah, odločili za graditev postaje v Kresnicah.
Ker pa so prebivalci Jevnice vse bolj negodovali zaradi oddaljenosti postaje, ki je bila v Kresnicah, so sklenili sami zgraditi postajo v Jevnici. To se je dejansko zgodilo, tako da so leta 1928 v Jevnici slovesno odprli svoje postajališče.
Slovesna otvoritev postaje v jevnici leta 1928:
Ker pa so prebivalci Jevnice vse bolj negodovali zaradi oddaljenosti postaje, ki je bila v Kresnicah, so sklenili sami zgraditi postajo v Jevnici. To se je dejansko zgodilo, tako da so leta 1928 v Jevnici slovesno odprli svoje postajališče.
Slovesna otvoritev postaje v jevnici leta 1928: