Svetlobni signali - postaja Pivka

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Nejc

Svetlobni signali - postaja Pivka

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Živijo!

Zanima me, ali že na Pivški železniški postaji delujejo svetlobni signali ali še imajo kar mehanske oziroma likovne? Če imajo še likovne, kdaj jih imajo namen preklopiti na svetlobne? kolker vem, je Pivka edina postaja na elektrificirani progi še z likovnimi signali.
Zadnjič spremenil Nejc, dne 26.01.2006, 19:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Pivka ima kar lučne signale :!:
Likovni tudi stojijo ne več; hočem reči, niso jih zgolj opremili z belim križem, ki pomeni, da signal ne velja, temveč so jih odstranili.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Samo v popravek ne reče se lučni ampak svetlobni.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Zdaj ko smo že ravno pri Primorskem koncu ... Kako pa je s Sežano in Ilirsko Bistrico? Še vedno "italijanski signali"?
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Z Il. Bistrico nebi vedu kako pa kaj, Sežano pa so na novo opremili z slovenskimi signali, prav tako z premikalci, vendar tenutno še nič ne deluje, glavni signali si vsi označeni z signalno oznako 201-Signal ne velja(bel križ), premikalci pa so pokriti z črnimi vrečami (smetarskimi :? ), tako da še kar obratujejo stari italijanski signali.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

V Ilirski Bistrici je situacija eneka kot v Sežani. Slovenski signali so sicer postavljeni, vendar ne veljajo; v veljavi so še vedno stari italijanski ...

Vendar pa, kolikor vem, sistem signaliziranja v Ilirski Bistrici ni popolnoma enak tistemu v Sežani?
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Niso enaki:

http://www.uradni-list.si/priloge/RS_-2 ... 7-0000.PDF

Je pa razlika tudi ta, da v Ilirski Bistrici prometnik sam prestavlja kretnice (imajo pogone), prav tako ima shemo postaje, kjer vidi, kateri tiri so zasedeni in kateri ne (relejna varnostna naprava). V Sežani pa kretnice premika kretnik, so brez pogonov.

In glede na to, da menda še vedno ni vseh potrebnih predpisov za elektronske varnostne naprave, bo verjetno prej začela radno obratovat nova reljna naprava v Il. Bistrici kot pa v Sežani.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Likovni signali v Pivki

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ti signali so bili hkrati z elektromehansko varnostno napravo edinstven tehniški muzej na neki glavni progi. Ponoči je bila prava umetnost najti medlo zeleno luč petrolejke zaradi močnih luči postajne razsvetljave. Rdeča luč se je nekoliko bolje videla, če si se premaknil v fokus signalne svetilke. Posebna poslastica je bila modra luč na obeh območnih premikalnih signalih, po katerih je Pivka slovela. Modra luč je bila tako neizrazita, da se je ni dalo fotografirati z običajnimi sredstvi, belo steklo pa je sijalo že samo po sebi zaradi postajne razsvetljave. Predsignali iz vseh smeri so bili razsvetljeni s plinskimi svetilkami in so bili zelo dobro vidni. Poslastica je bil tudi uvozni signal C, ki je kazal zeleno in rumeno luč. Ta signalni znak se je dalo le malokje videti v petrolejski izvedbi.
En območni premikalni signal je ohranjen in imenitno modro sveti na cesto, ki pelje mimo postaje.Svetilka je električna.
Občudovati se je dalo tudi žicevode z mnogimi kolesci, kretniške pogone in zapahe...
Sistem signalizacije je bil nekoliko nevaren. Predsignali niso predsignalizirali voženj v odklon, uvozni signali prav tako niso predsignalizirali izvoznih signalov.Tudi smernih kazal (cepna postaja!) ni bilo.... Pomembno vlogo so igrali kretniki in voznoredna knjižica...
Kretniški bločni napravi v obeh postavljalnicah so bili prav mogočni. V kabinah je bilo ob močni burji in mrazu zelo neprijetno, poleti ravno tako. Posebno težko so se prestavljale angleške kretnice....
Varnostna naprava je torej utonila v preteklost. Bila pa je kljub nekaterim predelavam res zanimiv primerek tehnike izpred stotih let.
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Če hoče kdo še videti nekaj podobnega v funkciji, naj se odpravi v Prvačno - tam se tudi še v kretniških signalih prižigajo petrolejke ...
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Prvačina

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ja, pa še nekaj....posebno je vreden ogleda ključevni aparat na boben v kretniški postojanki na tisti strani, kjer se cepi proga proti Ajdovščini. Čista tehniška zgodovina.....
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Ve morda kdo ali so kdaj na Velenjski progi (Celje-Velenje-Celje) bili likovni signali in če so, kdaj so jih zamenjali s svetlobnimi?? Vem samo, da je naša postaja zavarovana s sodobnimi svetlobnimi signali, ki pa so baje včeraj zatajili.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

SZ312 napisal/-a:Ve morda kdo ali so kdaj na Velenjski progi (Celje-Velenje-Celje) bili likovni signali in če so, kdaj so jih zamenjali s svetlobnimi?? Vem samo, da je naša postaja zavarovana s sodobnimi svetlobnimi signali, ki pa so baje včeraj zatajili.
Kako misliš zatajili? :?
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

541 napisal/-a:
SZ312 napisal/-a:Ve morda kdo ali so kdaj na Velenjski progi (Celje-Velenje-Celje) bili likovni signali in če so, kdaj so jih zamenjali s svetlobnimi?? Vem samo, da je naša postaja zavarovana s sodobnimi svetlobnimi signali, ki pa so baje včeraj zatajili.
Kako misliš zatajili? :?
Pravzaprav sem se zlagal, se opravičujem, zatajile so namreč kretnice, ki jih ni bilo niti ročno moč premikati, zato so se vsa križanja izvrševala na Polzeli. Se mi pa zdi čudno, da ko sem se vračal domov z vlakom 3508 proti Velenju, smo uvozni signal prepeljali z znakom "previdna vožnja", nato smo se pomaknili z 20 km/h na stranski tir, na katerem je stal tovorni vlak. Tako, da mi ni bilo naprej čisto nič jasno, in me še zdaj mori, zakaj smo se postavili na tir, na katerem je bil tovorni vlak. Slišal sem sicer sprevodnika govoriti, da se bomo peljali nazaj nato naprej pa ne vem kaj vse še, ker sem moral izstopiti... Pa tudi vlakovnega odpravnika sem slišal o neki "mašini" govoriti, kar je strojevodjo po mojem močno presenetilo. Skratka, ZELO me žre, ker ne vem kaj se je zgodilo!!!!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

V mrazu je hudič s kretnicami ... železo se krči in s tem v tirnicah nastajajo velike natezne sile, ki lahko kretnico tudi toliko deformirajo, da se ostrica ne prilega več popolnoma tirnici. Takrat pa namestijo ambulantne ključavnice ...

Previdna vožnja - kak signalni znak je pa signal kazal? Rumena, rdeča+rumena utripajoča, kaj drugega? :shock:
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

SZ312 napisal/-a: Pravzaprav sem se zlagal, se opravičujem, zatajile so namreč kretnice, ki jih ni bilo niti ročno moč premikati, zato so se vsa križanja izvrševala na Polzeli. Se mi pa zdi čudno, da ko sem se vračal domov z vlakom 3508 proti Velenju, smo uvozni signal prepeljali z znakom "previdna vožnja", nato smo se pomaknili z 20 km/h na stranski tir, na katerem je stal tovorni vlak. Tako, da mi ni bilo naprej čisto nič jasno, in me še zdaj mori, zakaj smo se postavili na tir, na katerem je bil tovorni vlak. Slišal sem sicer sprevodnika govoriti, da se bomo peljali nazaj nato naprej pa ne vem kaj vse še, ker sem moral izstopiti... Pa tudi vlakovnega odpravnika sem slišal o neki "mašini" govoriti, kar je strojevodjo po mojem močno presenetilo. Skratka, ZELO me žre, ker ne vem kaj se je zgodilo!!!!
Tole se pa zanimivo sliši, škoda, da nisi počakal, da je vlak odpeljal naprej proti Velenju, da bi videl, kako se bo razpletlo... :roll:

Kolikor sem razumel situacijo, ki si jo opisal, bi bilo morda možno kaj takega (ugibam): V Šmartnem ob Paki je bilo potrebno izvesti križanje, zato se je moral "tvoj" vlak umakniti z glavnega tira, na katerega bo pripeljal vlak iz Velenja proti Celju. Ker pa je bila zaradi neuporabne kretnice vožnja v odklon na prosti tir nemogoča, se je vlak umaknil na tir, na katerega je vodila brezhibna kretnica. Ker je tam že stal tovorni vlak, je moral po križanju zapeljati nazaj pred kretnico in šele potem naprej proti Velenju.
Odgovori