Prodaja Slovenskih železnic tujcem
- Rdeca kapica
- Strojevodja I
- Prispevkov: 114
- Pridružen: 23.05.2007, 21:18
Prodaja Slovenskih železnic tujcem
V javnosti se že nekaj dni pojavljajo novice o prodaji Slovenskih železnic in Luke kuper tujcem (Deutche Bahn). V ta namen bi naj bil ustanovljen logistični holding, ki naj bi ga vodil nekdanji prvi mož SŽ Blaž Miklavčič. (info: Finance)
Zanimajo me komentarji in mnenja o tem.
Zanimajo me komentarji in mnenja o tem.
Nisem najbolj za, čeprav sem izbral "DA", ampak trenutno ni druge rešitve za SŽ, v Sloveniji ni dosti zasebnega kapitala, da bi SŽ postavila na noge in iz njih naredila uspešno firmo, tako, da je trenutno DB najboljša rešitev, da se SŽ postavijo na noge, če jih ne bodo kupili tujci, bo stanje vedno slabše, vsaj nadaljnjih 10-20 let.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdrav
Se nekako pridružujem mnenju, ki ga ima RisPo. Glede na to, da želi DB imeti večinski delež v Luki Koper, Interevropi in lastništvo nad SŽ, že nekako kaže, kaj želijo doseči. DB se tudi zaveda, da ima vse pogajalske adute v rokah in bo našo vlado tudi kar lepo stiskal (imam občutek, da bodo predložili ponudbo tipa "take it or leave it"). Tudi, če se vlada sporazume z DB, bo potrebnio še nadasljnje sodelovanje, saj če bodo "zajebavali" DB pri izdaji raznih dovoljenj (predvidevam, da bo DB še kaj gradil), lahko le-ta zadevo proda komu drugemu, ki bo imel cilj vse skupaj zapreti. In časa ni ravno veliko, saj Italijansko Avstrijska naveza dela s polno paro (Koralpentunnel), pa tudi Hrvati s svojo nižinsko progo iz Reke mislijo resno....
LP
Jože
Se nekako pridružujem mnenju, ki ga ima RisPo. Glede na to, da želi DB imeti večinski delež v Luki Koper, Interevropi in lastništvo nad SŽ, že nekako kaže, kaj želijo doseči. DB se tudi zaveda, da ima vse pogajalske adute v rokah in bo našo vlado tudi kar lepo stiskal (imam občutek, da bodo predložili ponudbo tipa "take it or leave it"). Tudi, če se vlada sporazume z DB, bo potrebnio še nadasljnje sodelovanje, saj če bodo "zajebavali" DB pri izdaji raznih dovoljenj (predvidevam, da bo DB še kaj gradil), lahko le-ta zadevo proda komu drugemu, ki bo imel cilj vse skupaj zapreti. In časa ni ravno veliko, saj Italijansko Avstrijska naveza dela s polno paro (Koralpentunnel), pa tudi Hrvati s svojo nižinsko progo iz Reke mislijo resno....
LP
Jože
- Rdeca kapica
- Strojevodja I
- Prispevkov: 114
- Pridružen: 23.05.2007, 21:18
Del citata iz www.rtvslo.si
--------------------------------------------------------------------------------------
˝Predlog naše vlade je, da bi Nemcem prodali 49 odstotkov holdinga Slovenskih železnic, poleg tega pa bi kupili večino tudi v Luki Koper in Intereuropi, v katerih pa bi država ohranila 25 odstotkov in eno delnico. Nemci pa bi v zameno do leta 2020 v železniško infrastrukturo vložili približno 9 milijard evrov, poleg tega bi sofinancirali izgradnjo tretjega pomola Luke Koper in izdatno sofinancirali gradnjo drugega tira med Divačo in Koprom. Nemcem bi država prodala zgolj podjetje, medtem ko bi tiri ostali v slovenskih rokah.˝
--------------------------------------------------------------------------------------
Če misli nekdo vložiti 9 mlrd €, pri tem pa ne bo imel večine v podjetju je to en velik lalifari. Če bomo hoteli imeti moderno železnico,bo treba prodati večinski delež.
Potrebno pa bo tudi ˝sanirati˝?! sindikate , preden bo do prodaje prišlo.
Ja, pa še ena stvar; Če resnično pride do prodaje, stvari pa potem ne bi delovale, tako kot si je tuji lastnik zamislil, bodite prepričani, da nas bodo takoj prodali kot gnilo hruško prvemu ponudniku, ki bo imel denar, pa čeprav bo to Osama Bin Laden. Slovenija gotovo ne bo imela denarja za odkup deleža, zato bi bilo potrebno v pogodbe vključiti nekakšne varovalke za te črne scenarije.
--------------------------------------------------------------------------------------
˝Predlog naše vlade je, da bi Nemcem prodali 49 odstotkov holdinga Slovenskih železnic, poleg tega pa bi kupili večino tudi v Luki Koper in Intereuropi, v katerih pa bi država ohranila 25 odstotkov in eno delnico. Nemci pa bi v zameno do leta 2020 v železniško infrastrukturo vložili približno 9 milijard evrov, poleg tega bi sofinancirali izgradnjo tretjega pomola Luke Koper in izdatno sofinancirali gradnjo drugega tira med Divačo in Koprom. Nemcem bi država prodala zgolj podjetje, medtem ko bi tiri ostali v slovenskih rokah.˝
--------------------------------------------------------------------------------------
Če misli nekdo vložiti 9 mlrd €, pri tem pa ne bo imel večine v podjetju je to en velik lalifari. Če bomo hoteli imeti moderno železnico,bo treba prodati večinski delež.
Potrebno pa bo tudi ˝sanirati˝?! sindikate , preden bo do prodaje prišlo.
Ja, pa še ena stvar; Če resnično pride do prodaje, stvari pa potem ne bi delovale, tako kot si je tuji lastnik zamislil, bodite prepričani, da nas bodo takoj prodali kot gnilo hruško prvemu ponudniku, ki bo imel denar, pa čeprav bo to Osama Bin Laden. Slovenija gotovo ne bo imela denarja za odkup deleža, zato bi bilo potrebno v pogodbe vključiti nekakšne varovalke za te črne scenarije.
Na svojem 62 letDolfe napisal/-a:Samo 62 let smo bili na svojem.
Joško pa Edi se v grobu obračata. press
SŽ
Po taki logiki "na svojem" bi se dalo šteti tudi obdobje avstrogrske. Kar se železnice tiče je bil čas avstrogrske zlati čas. Tistih 62 let pa dobesedno pogreb. Ne pozabiti koliko prog je bilo ukinjenih tedaj.
O obračanju v grobu oz. izven njega pa nebi saj politika nima na tem forumu kaj iskati
Tine
Tudi jaz sem -sicer ne najbolj navdušeno- za prodajo deleža SŽ Nemcem, seveda pa je potrebno to storiti v obojestransko korist in ne tako kot je pri nas v Sloveniji v navadi, da država in z njo davkoplačevalci na koncu potegnejo ta kratko.
Zakaj sem za , zato ker je trenutno stanje zelo slabo; železniška infrastruktura je zastarela in dotrajana in SŽ se iz leta v leto bolj pogrezajo v rdeče številke. Ocena vlade je, da bi potrebovali za posodobitev prog približno devet miljard evrov
Bojim se, da država sama ni sposobna v doglednem času sanirati trenutnega stanja na področju železnic, zato mislim da je v tem trenutku to edina možnost za rešitev iz nastale situacije. Zavedati se moramo, da je Slovenija majhna in da se kaj lahko zgodi, da nas bodo enostavno obvozili.
Vstopili smo v EU in postali del združene Evrope, zato sedaj ni čas, da bi mahali z preživetimi parolami: "Tujega nočemo svojega ne damo" , ali drugače:"Tujega nočemo svojega nimamo", denarja namreč.
Zakaj sem za , zato ker je trenutno stanje zelo slabo; železniška infrastruktura je zastarela in dotrajana in SŽ se iz leta v leto bolj pogrezajo v rdeče številke. Ocena vlade je, da bi potrebovali za posodobitev prog približno devet miljard evrov
Bojim se, da država sama ni sposobna v doglednem času sanirati trenutnega stanja na področju železnic, zato mislim da je v tem trenutku to edina možnost za rešitev iz nastale situacije. Zavedati se moramo, da je Slovenija majhna in da se kaj lahko zgodi, da nas bodo enostavno obvozili.
Vstopili smo v EU in postali del združene Evrope, zato sedaj ni čas, da bi mahali z preživetimi parolami: "Tujega nočemo svojega ne damo" , ali drugače:"Tujega nočemo svojega nimamo", denarja namreč.
Lep pozdrav - DARE
Seveda, eni gledate na železnico kot na zanimivo igračko, pri kateri ni prostora za tržno ekonomijo in ostale zadeve.Tine Jarm napisal/-a:
............. Tistih 62 let pa dobesedno pogreb. Ne pozabiti koliko prog je bilo ukinjenih tedaj.
O obračanju v grobu oz. izven njega pa nebi saj politika nima na tem forumu kaj iskati
Moja zadnja opazka je bila mišljena kot ironična bodica, ter s politiko nima nobene zveze in zadovoljen sem da ni bila zaman.
MMG, sem v političnem smislu povsem neobremenjen domoljub, ki le želi biti čvrsto na svojem.
Slovenci - narod hlapcev. press
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
...kar največ denarja, kajti brez denarja je hudičevo težko vladati...Dare napisal/-a:Tudi jaz sem -sicer ne najbolj navdušeno- za prodajo deleža SŽ Nemcem, seveda pa je potrebno to storiti v obojestransko korist in ne tako kot je pri nas v Sloveniji v navadi, da država in z njo davkoplačevalci na koncu potegnejo ta kratko.
Zakaj sem za , zato ker je trenutno stanje zelo slabo; železniška infrastruktura je zastarela in dotrajana in SŽ se iz leta v leto bolj pogrezajo v rdeče številke. Ocena vlade je, da bi potrebovali za posodobitev prog približno devet miljard evrov
Bojim se, da država sama ni sposobna v doglednem času sanirati trenutnega stanja na področju železnic, zato mislim da je v tem trenutku to edina možnost za rešitev iz nastale situacije. Zavedati se moramo, da je Slovenija majhna in da se kaj lahko zgodi, da nas bodo enostavno obvozili.
Vstopili smo v EU in postali del združene Evrope, zato sedaj ni čas, da bi mahali z preživetimi parolami: "Tujega nočemo svojega ne damo" , ali drugače:"Tujega nočemo svojega nimamo", denarja namreč.
LPB