SOŠKI KORIDOR
- primožflori
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1071
- Pridružen: 31.05.2007, 18:44
- Kraj: Bohinjska proga
Re: SOŠKI KORIDOR
Odlične slike,če maš še kakšno pokaži.Niko,lepo ti je uspela ta obdelava slike,ki si jo naredil.
Re: SOŠKI KORIDOR
Super zgodovinske slike,
Re: SOŠKI KORIDOR
Zanimive slike. Upam, da še imaš kaj za pokazati. Ste opazili tudi sirene na Reganu so bile včasih obrnjene za 90°
LP
Re: SOŠKI KORIDOR
Tudi moje pohvale za zanimive objavljene slike!
K odprti temi o soškem koridorju pa bi rad dodal vsaj par mojih besed. Kot rečeno, je povečan tovorni promet na Bohinjski progi posledica del pri Gornjih Ležečah. Gre torej za obvoz, in če smem malo karikirati, je bila Bohinjska proga tudi v osemdesetih letih prejšnjega stoletja samo obvoz oz. natančneje nekakšen ventil za viške tovora iz koprskega pristanišča, ki jih gorenjska proga, obremenjena s prometom med ostalimi republikami bivše države in Avstrijo ter Nemčijo, ni mogla sprejeti. Z razpadom Jugoslavije so se seveda razmere precej spremenile, prometni tok v smeri sever-jug je zelo ošibel.
V devetdesetih letih so Italijani od Karnije do meje z Avstrijo zgradili novo dvotirno tabeljsko (pontebsko) progo, opremljeno po sodobnih standardih in primerno za hitrosti do 180 km/h.
Če pogledamo današnjo situacijo, ima Bohinjska proga vzhodno in zahodno od sebe vzporednici: gorenjsko in tabeljsko (Pontebsko) progo. Posebej slednja ima še ogromno rezerve, saj so baje njene zmogljivosti izkoriščene samo okrog 20-odstotno. Bohinjska proga je od vseh prog resda najkrajša, a obratovalni stroški na njej so zaradi tehnološke zastarelosti (SV-naprave, vleka) zelo visoki.
Menim, da se ob današnjih tržnih pogojih in glede na obe vzporednici tovorni promet, razen morda v izrednih razmerah, na Bohinjsko progo ne bo obračal. Za konkurenčnost proge bi bila potrebna enormna vlaganja (remont celotnega ustroja proge, popolnoma nov sistem vodenja prometa, nova vozna sredstva, elektrifikacija itd.), ki pa posebno glede na proste kapacitete tabeljske proge gotovo niso ekonomsko upravičena.
Rešitev za Bohinjsko progo se ponuja sama: potniški promet, seveda v tesni povezavi s turizmom. Taka izraba proge ne zahteva velikih, radikalnih vlaganj, pač pa omogoča postopno izboljševanje sedanjega stanja, hkrati pa promet te vrste spoštuje, ohranja in dodatno valorizira kulturnozgodovinsko vrednost proge ter ima pomembne učinke v okoljskem smislu. Nenazadnje bi bilo najbrž obremenjevanje okolja, po katerem proga poteka, z ekološkega vidika zelo vprašljivo.
Nikakor ne morem razumeti, odkod pri nas tako globoko zakoreninjeno prepričanje, da je tovor edina dobičkonosna vrsta prometa. V tujini obstaja ogromno dokazov, da lahko železnice preživijo tudi izključno s potniškim prometom, seveda ob ustreznem trženju le-tega.
Velikokrat poslušamo debate o novih delovnih mestih itd. Ste morda kdaj pomislili, koliko ljudi je potrebnih, da prepeljemo tovorni vlak npr. iz Nove Gorice na Jesenice? Koliko ljudi bi bilo potrebnih, če bi bila proga opremljena s sodobnimi SV-napravami, kajti le tako bi bila konkurenčna? Koliko ljudi pa zasluži svoj košček kruha npr. pri izletu z (muzejskim) vlakom (strojno in vlakospremno osebje, turistični vodniki, avtobusni prevozniki, ponudniki gostinskih storitev ....)???
Ne trdim, da tovorni promet sploh ne spada na Bohinjsko progo, niti ne želim, da ta proga ostane izključno živi muzej, pač pa sem prepričan, da lahko z ustrezno kombinacijo različnih vrst prometa, seveda z glavnim poudarkom na turizmu, in ob ustreznem trženju (o katerem danes žal ne moremo niti govoriti) ta proga spodobno preživi in prinese mnogo koristi krajem in ljudem ob njej.
K odprti temi o soškem koridorju pa bi rad dodal vsaj par mojih besed. Kot rečeno, je povečan tovorni promet na Bohinjski progi posledica del pri Gornjih Ležečah. Gre torej za obvoz, in če smem malo karikirati, je bila Bohinjska proga tudi v osemdesetih letih prejšnjega stoletja samo obvoz oz. natančneje nekakšen ventil za viške tovora iz koprskega pristanišča, ki jih gorenjska proga, obremenjena s prometom med ostalimi republikami bivše države in Avstrijo ter Nemčijo, ni mogla sprejeti. Z razpadom Jugoslavije so se seveda razmere precej spremenile, prometni tok v smeri sever-jug je zelo ošibel.
V devetdesetih letih so Italijani od Karnije do meje z Avstrijo zgradili novo dvotirno tabeljsko (pontebsko) progo, opremljeno po sodobnih standardih in primerno za hitrosti do 180 km/h.
Če pogledamo današnjo situacijo, ima Bohinjska proga vzhodno in zahodno od sebe vzporednici: gorenjsko in tabeljsko (Pontebsko) progo. Posebej slednja ima še ogromno rezerve, saj so baje njene zmogljivosti izkoriščene samo okrog 20-odstotno. Bohinjska proga je od vseh prog resda najkrajša, a obratovalni stroški na njej so zaradi tehnološke zastarelosti (SV-naprave, vleka) zelo visoki.
Menim, da se ob današnjih tržnih pogojih in glede na obe vzporednici tovorni promet, razen morda v izrednih razmerah, na Bohinjsko progo ne bo obračal. Za konkurenčnost proge bi bila potrebna enormna vlaganja (remont celotnega ustroja proge, popolnoma nov sistem vodenja prometa, nova vozna sredstva, elektrifikacija itd.), ki pa posebno glede na proste kapacitete tabeljske proge gotovo niso ekonomsko upravičena.
Rešitev za Bohinjsko progo se ponuja sama: potniški promet, seveda v tesni povezavi s turizmom. Taka izraba proge ne zahteva velikih, radikalnih vlaganj, pač pa omogoča postopno izboljševanje sedanjega stanja, hkrati pa promet te vrste spoštuje, ohranja in dodatno valorizira kulturnozgodovinsko vrednost proge ter ima pomembne učinke v okoljskem smislu. Nenazadnje bi bilo najbrž obremenjevanje okolja, po katerem proga poteka, z ekološkega vidika zelo vprašljivo.
Nikakor ne morem razumeti, odkod pri nas tako globoko zakoreninjeno prepričanje, da je tovor edina dobičkonosna vrsta prometa. V tujini obstaja ogromno dokazov, da lahko železnice preživijo tudi izključno s potniškim prometom, seveda ob ustreznem trženju le-tega.
Velikokrat poslušamo debate o novih delovnih mestih itd. Ste morda kdaj pomislili, koliko ljudi je potrebnih, da prepeljemo tovorni vlak npr. iz Nove Gorice na Jesenice? Koliko ljudi bi bilo potrebnih, če bi bila proga opremljena s sodobnimi SV-napravami, kajti le tako bi bila konkurenčna? Koliko ljudi pa zasluži svoj košček kruha npr. pri izletu z (muzejskim) vlakom (strojno in vlakospremno osebje, turistični vodniki, avtobusni prevozniki, ponudniki gostinskih storitev ....)???
Ne trdim, da tovorni promet sploh ne spada na Bohinjsko progo, niti ne želim, da ta proga ostane izključno živi muzej, pač pa sem prepričan, da lahko z ustrezno kombinacijo različnih vrst prometa, seveda z glavnim poudarkom na turizmu, in ob ustreznem trženju (o katerem danes žal ne moremo niti govoriti) ta proga spodobno preživi in prinese mnogo koristi krajem in ljudem ob njej.
Tako počasi se prebujamo ...
Re: SOŠKI KORIDOR
@Čišo, ne zameri, če se ne strinjam s teboj, ko pišeš o vložku v Bohinjko.
Tipično za slovenski (nekoč jugoslovanski) način razmišljanja. Vse bi imeli, pa nič dali (vlagali).
"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.
Ko so uvedli toliko opevani Soški koridor, posledično divaški lok, sem gojil upanje, da se bo zadeva razvijala v pravo smer. Pa se ni, saj je upanje hrana norcev.
In prihodnost je črna, ne samo za umirajočo Bohinjko, ampak tudi za Luko Kp.
Morda bo nekoč faderija in še marsikaj drugega potovalo iz Trsta po Pontebani in hitri avstrijski progi, ki je še v izgradnji.
V upanju, da se to ne bo zgodilo
Signal
Tipično za slovenski (nekoč jugoslovanski) način razmišljanja. Vse bi imeli, pa nič dali (vlagali).
"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.
Ko so uvedli toliko opevani Soški koridor, posledično divaški lok, sem gojil upanje, da se bo zadeva razvijala v pravo smer. Pa se ni, saj je upanje hrana norcev.
In prihodnost je črna, ne samo za umirajočo Bohinjko, ampak tudi za Luko Kp.
Morda bo nekoč faderija in še marsikaj drugega potovalo iz Trsta po Pontebani in hitri avstrijski progi, ki je še v izgradnji.
V upanju, da se to ne bo zgodilo
Signal
Re: SOŠKI KORIDOR
Daj no Signal, ne bodi smešen. Usoda Bohinjke se odloča v Ljubljani in na žalost ne v Gorici ali njeni okolici.Signal napisal/-a:"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.
Re: SOŠKI KORIDOR
Napačno si podčrtal, @Regan 664. Če bi bilo po tvojem, bi moje besedilo moralo izgledati tako: ... ljudje z Bohinjke naredili sodobno progo...Regan 664 napisal/-a:Daj no Signal, ne bodi smešen. Usoda Bohinjke se odloča v Ljubljani in na žalost ne v Gorici ali njeni okolici.Signal napisal/-a:"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.
Sicer pa je vseeno ali se odloča v Go, Lj, Ms, ... Smo polnoletni, pa poglejmo kaj smo naredili mi in naši sosedje glede železnice.
Ni dosti za pokazati, pri nas seveda.
Lp Signal
Re: SOŠKI KORIDOR
@Signal se opravičujem za nerazumevanje tvojega stavka in se v celoti strinjam s tabo.
Re: SOŠKI KORIDOR
Ne morem požreti idiotizma,da smo ljudje strošek.Prav ljudje ki delamo na železnici in vsi ljubitelji SO DUŠA ŽELEZNICE.Nezasedena postaja je navaden kurnik.Elektrifikacija Bohinjke je kaznivo dejanje,saj ji ubija dušo.Ampak vse kar se danes dogaja je v duhu debeloritih Ljubljančanov.Imajo žičnico za 100 metrov sprehoda na grad,jutri jo bodo hoteli na Triglav.Od 8000 zaposlenih jih je kar 5000 po raznih upravah,samo slabih 3000 pa nas dejansko poganja celoten sistem.In še nekaj.SŽ danes obratujejo samo zaradi čustvene pripadnosti velikega dela zaposlenih železnicam,saj samoiniciativno in volontersko kompenziramo bedarije,ki se danes pišejo v nove pravilnike in delitev firme na razne prevoznike in upravljalce.Bohinjka je v srcu Evropejcev proga vseh prog.In v kolikor naši kretenoidi ne vidijo ekonomnske računice,upam da jo bo kak tujec in da bo STARI DAMI dober gospodar.Za Bohinjko in vse nas zaposlene.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: SOŠKI KORIDOR
Je že res, da so zaposleni na železnici (ali kjer koli drugje) duša podjetja....Ampak stanejo pa še vedno, ker hočejo imeti spodobne plače. Če postaja ni zasedena, zakaj bi sploh bil potreben kurnik?Nurmi:
Ne morem požreti idiotizma,da smo ljudje strošek.Prav ljudje ki delamo na železnici in vsi ljubitelji SO DUŠA ŽELEZNICE.Nezasedena postaja je navaden kurnik.
Ali ne bi bilo mogoče bolje, če bi bila na konjsko vprego, kot pred davnimi časi rudniških železnic....Elektrifikacija Bohinjke je kaznivo dejanje,saj ji ubija dušo.Ampak vse kar se danes dogaja je v duhu debeloritih Ljubljančanov.Imajo žičnico za 100 metrov sprehoda na grad,....
Pa tudi vsaka hiša nad 3 ali 4 etaže mora imeti dvigalo, namesto da bi se ljudje sprehajali zaradi ljubega zdravja po stopnicah....
Če bi SŽ delala na čustveno pripadnost, ne bi bilo ob 50% državnem financiranju velikanskih izgub. Tako pa velja prvi odstavek o duši podjetja, ki rabi denar za preživetje v tem zemskem svetu, za onega nadzemskega pa še ni bilo poročil.Od 8000 zaposlenih jih je kar 5000 po raznih upravah,samo slabih 3000 pa nas dejansko poganja celoten sistem.In še nekaj.SŽ danes obratujejo samo zaradi čustvene pripadnosti velikega dela zaposlenih železnicam,saj samoiniciativno in volontersko kompenziramo bedarije,ki se danes pišejo v nove pravilnike in delitev firme na razne prevoznike in upravljalce.
V to pa močno upam. Vendar s kurniki (?) namesto postaj in zaposlenimi, ki bodo spodobno delali za spodobno plačo. Duša pa naj počiva v miru.Bohinjka je v srcu Evropejcev proga vseh prog.In v kolikor naši kretenoidi ne vidijo ekonomnske računice,upam da jo bo kak tujec in da bo STARI DAMI dober gospodar.Za Bohinjko in vse nas zaposlene.
LPL
Re: SOŠKI KORIDOR
Diplomatsko in duhovito,s tem se ne morem kosati.
Zaposleni povzročajo izgube ker hočejo spodobne plače.Za to dobiš pa
Država 50% financira SŽ,za poznavanje ekonomije dobiš pa
Ako je elektrifikacija vesoljni napredek dobiš
Ko ljubitelji komentirajo sistem ki ga ne poznaj
Polemizirati s takimi
Zaposleni povzročajo izgube ker hočejo spodobne plače.Za to dobiš pa
Država 50% financira SŽ,za poznavanje ekonomije dobiš pa
Ako je elektrifikacija vesoljni napredek dobiš
Ko ljubitelji komentirajo sistem ki ga ne poznaj
Polemizirati s takimi
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: SOŠKI KORIDOR
Nurmi...glede na to da si nov, se ne sekiraj preveč za @Ljubiteljev odgovor.
Poglej si malo njegove prispevke...odgovarja zgolj in samo na tiste teme, kjer lahko povzroča zdrahe s svojim cinizmom.
Če boš ostal z nami, se boš nanj navadil, in le nasmešek bo tvoj odgovor
Poglej si malo njegove prispevke...odgovarja zgolj in samo na tiste teme, kjer lahko povzroča zdrahe s svojim cinizmom.
Če boš ostal z nami, se boš nanj navadil, in le nasmešek bo tvoj odgovor
LEP DAN
Igor
Igor
Re: SOŠKI KORIDOR
Glede nezasedenosti postaj. Oprosti nismo v 19. stoletju, da rabimo na vsaki postaji, ki ima npr. dva prevozna tira prometnika, pa kretničarje zaradi ročnih kretnic. Opcija je modernizacija (vem da to ne gre čez noč) in korak s časom drugače je bolje pobrat tire ven. Glede elektrifikacije. Edina druga opcija je da se kupi še nekaj novih dizel lokomotiv (5-10). Lej časi socializma so že mimo in tujec ne bo mirno gledal če mu bo proga prinašala izgubo. Pa ne zamerit samo taka je realna situacija.Ne morem požreti idiotizma,da smo ljudje strošek.Prav ljudje ki delamo na železnici in vsi ljubitelji SO DUŠA ŽELEZNICE.Nezasedena postaja je navaden kurnik.Elektrifikacija Bohinjke je kaznivo dejanje,saj ji ubija dušo.Ampak vse kar se danes dogaja je v duhu debeloritih Ljubljančanov.Imajo žičnico za 100 metrov sprehoda na grad,jutri jo bodo hoteli na Triglav.Od 8000 zaposlenih jih je kar 5000 po raznih upravah,samo slabih 3000 pa nas dejansko poganja celoten sistem.In še nekaj.SŽ danes obratujejo samo zaradi čustvene pripadnosti velikega dela zaposlenih železnicam,saj samoiniciativno in volontersko kompenziramo bedarije,ki se danes pišejo v nove pravilnike in delitev firme na razne prevoznike in upravljalce.Bohinjka je v srcu Evropejcev proga vseh prog.In v kolikor naši kretenoidi ne vidijo ekonomnske računice,upam da jo bo kak tujec in da bo STARI DAMI dober gospodar.Za Bohinjko in vse nas zaposlene.
Re: SOŠKI KORIDOR
nisem mislil, da bo par posnetkov izpred 25-tih let tako dvignilo temperaturo!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: SOŠKI KORIDOR
To je ORWO sindrom...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers