SOŠKI KORIDOR

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
primožflori
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1071
Pridružen: 31.05.2007, 18:44
Kraj: Bohinjska proga

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a primožflori »

Odlične slike,če maš še kakšno pokaži.Niko,lepo ti je uspela ta obdelava slike,ki si jo naredil. =D> =D> =D>
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Super zgodovinske slike, =D>
Uporabniški avatar
Aleš664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 536
Pridružen: 27.11.2006, 20:38

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Aleš664 »

Zanimive slike. Upam, da še imaš kaj za pokazati. Ste opazili tudi sirene na Reganu so bile včasih obrnjene za 90°
LP

Slika
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Tudi moje pohvale za zanimive objavljene slike!

K odprti temi o soškem koridorju pa bi rad dodal vsaj par mojih besed. Kot rečeno, je povečan tovorni promet na Bohinjski progi posledica del pri Gornjih Ležečah. Gre torej za obvoz, in če smem malo karikirati, je bila Bohinjska proga tudi v osemdesetih letih prejšnjega stoletja samo obvoz oz. natančneje nekakšen ventil za viške tovora iz koprskega pristanišča, ki jih gorenjska proga, obremenjena s prometom med ostalimi republikami bivše države in Avstrijo ter Nemčijo, ni mogla sprejeti. Z razpadom Jugoslavije so se seveda razmere precej spremenile, prometni tok v smeri sever-jug je zelo ošibel.
V devetdesetih letih so Italijani od Karnije do meje z Avstrijo zgradili novo dvotirno tabeljsko (pontebsko) progo, opremljeno po sodobnih standardih in primerno za hitrosti do 180 km/h.
Če pogledamo današnjo situacijo, ima Bohinjska proga vzhodno in zahodno od sebe vzporednici: gorenjsko in tabeljsko (Pontebsko) progo. Posebej slednja ima še ogromno rezerve, saj so baje njene zmogljivosti izkoriščene samo okrog 20-odstotno. Bohinjska proga je od vseh prog resda najkrajša, a obratovalni stroški na njej so zaradi tehnološke zastarelosti (SV-naprave, vleka) zelo visoki.
Menim, da se ob današnjih tržnih pogojih in glede na obe vzporednici tovorni promet, razen morda v izrednih razmerah, na Bohinjsko progo ne bo obračal. Za konkurenčnost proge bi bila potrebna enormna vlaganja (remont celotnega ustroja proge, popolnoma nov sistem vodenja prometa, nova vozna sredstva, elektrifikacija itd.), ki pa posebno glede na proste kapacitete tabeljske proge gotovo niso ekonomsko upravičena.
Rešitev za Bohinjsko progo se ponuja sama: potniški promet, seveda v tesni povezavi s turizmom. Taka izraba proge ne zahteva velikih, radikalnih vlaganj, pač pa omogoča postopno izboljševanje sedanjega stanja, hkrati pa promet te vrste spoštuje, ohranja in dodatno valorizira kulturnozgodovinsko vrednost proge ter ima pomembne učinke v okoljskem smislu. Nenazadnje bi bilo najbrž obremenjevanje okolja, po katerem proga poteka, z ekološkega vidika zelo vprašljivo.
Nikakor ne morem razumeti, odkod pri nas tako globoko zakoreninjeno prepričanje, da je tovor edina dobičkonosna vrsta prometa. V tujini obstaja ogromno dokazov, da lahko železnice preživijo tudi izključno s potniškim prometom, seveda ob ustreznem trženju le-tega.
Velikokrat poslušamo debate o novih delovnih mestih itd. Ste morda kdaj pomislili, koliko ljudi je potrebnih, da prepeljemo tovorni vlak npr. iz Nove Gorice na Jesenice? Koliko ljudi bi bilo potrebnih, če bi bila proga opremljena s sodobnimi SV-napravami, kajti le tako bi bila konkurenčna? Koliko ljudi pa zasluži svoj košček kruha npr. pri izletu z (muzejskim) vlakom (strojno in vlakospremno osebje, turistični vodniki, avtobusni prevozniki, ponudniki gostinskih storitev ....)???

Ne trdim, da tovorni promet sploh ne spada na Bohinjsko progo, niti ne želim, da ta proga ostane izključno živi muzej, pač pa sem prepričan, da lahko z ustrezno kombinacijo različnih vrst prometa, seveda z glavnim poudarkom na turizmu, in ob ustreznem trženju (o katerem danes žal ne moremo niti govoriti) ta proga spodobno preživi in prinese mnogo koristi krajem in ljudem ob njej.
Tako počasi se prebujamo ...
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Signal »

@Čišo, ne zameri, če se ne strinjam s teboj, ko pišeš o vložku v Bohinjko.
Tipično za slovenski (nekoč jugoslovanski) način razmišljanja. Vse bi imeli, pa nič dali (vlagali).

"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.

Ko so uvedli toliko opevani Soški koridor, posledično divaški lok, sem gojil upanje, da se bo zadeva razvijala v pravo smer. Pa se ni, saj je upanje hrana norcev.
In prihodnost je črna, ne samo za umirajočo Bohinjko, ampak tudi za Luko Kp.
Morda bo nekoč faderija in še marsikaj drugega potovalo iz Trsta po Pontebani in hitri avstrijski progi, ki je še v izgradnji.

V upanju, da se to ne bo zgodilo
Signal
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Signal napisal/-a:"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.
Daj no Signal, ne bodi smešen. Usoda Bohinjke se odloča v Ljubljani in na žalost ne v Gorici ali njeni okolici. #-o
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Signal »

Regan 664 napisal/-a:
Signal napisal/-a:"Pravljica" bi bila lahko drugače napisana, če bi "pametni" ljudje iz Bohinjke naredili sodobno progo (elektrifikacija, daljinsko vodenje, ...), ki bi tudi, vsaj delno, lahko konkurirala Pontebani.
Daj no Signal, ne bodi smešen. Usoda Bohinjke se odloča v Ljubljani in na žalost ne v Gorici ali njeni okolici. #-o
Napačno si podčrtal, @Regan 664. Če bi bilo po tvojem, bi moje besedilo moralo izgledati tako: ... ljudje z Bohinjke naredili sodobno progo...

Sicer pa je vseeno ali se odloča v Go, Lj, Ms, ... Smo polnoletni, pa poglejmo kaj smo naredili mi in naši sosedje glede železnice.
Ni dosti za pokazati, pri nas seveda.

Lp Signal
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

@Signal se opravičujem za nerazumevanje tvojega stavka in se v celoti strinjam s tabo. :wink:
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ne morem požreti idiotizma,da smo ljudje strošek.Prav ljudje ki delamo na železnici in vsi ljubitelji SO DUŠA ŽELEZNICE.Nezasedena postaja je navaden kurnik.Elektrifikacija Bohinjke je kaznivo dejanje,saj ji ubija dušo.Ampak vse kar se danes dogaja je v duhu debeloritih Ljubljančanov.Imajo žičnico za 100 metrov sprehoda na grad,jutri jo bodo hoteli na Triglav.Od 8000 zaposlenih jih je kar 5000 po raznih upravah,samo slabih 3000 pa nas dejansko poganja celoten sistem.In še nekaj.SŽ danes obratujejo samo zaradi čustvene pripadnosti velikega dela zaposlenih železnicam,saj samoiniciativno in volontersko kompenziramo bedarije,ki se danes pišejo v nove pravilnike in delitev firme na razne prevoznike in upravljalce.Bohinjka je v srcu Evropejcev proga vseh prog.In v kolikor naši kretenoidi ne vidijo ekonomnske računice,upam da jo bo kak tujec in da bo STARI DAMI dober gospodar.Za Bohinjko in vse nas zaposlene.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nurmi:
Ne morem požreti idiotizma,da smo ljudje strošek.Prav ljudje ki delamo na železnici in vsi ljubitelji SO DUŠA ŽELEZNICE.Nezasedena postaja je navaden kurnik.
Je že res, da so zaposleni na železnici (ali kjer koli drugje) duša podjetja....Ampak stanejo pa še vedno, ker hočejo imeti spodobne plače. Če postaja ni zasedena, zakaj bi sploh bil potreben kurnik?

Elektrifikacija Bohinjke je kaznivo dejanje,saj ji ubija dušo.Ampak vse kar se danes dogaja je v duhu debeloritih Ljubljančanov.Imajo žičnico za 100 metrov sprehoda na grad,....
Ali ne bi bilo mogoče bolje, če bi bila na konjsko vprego, kot pred davnimi časi rudniških železnic....
Pa tudi vsaka hiša nad 3 ali 4 etaže mora imeti dvigalo, namesto da bi se ljudje sprehajali zaradi ljubega zdravja po stopnicah....

Od 8000 zaposlenih jih je kar 5000 po raznih upravah,samo slabih 3000 pa nas dejansko poganja celoten sistem.In še nekaj.SŽ danes obratujejo samo zaradi čustvene pripadnosti velikega dela zaposlenih železnicam,saj samoiniciativno in volontersko kompenziramo bedarije,ki se danes pišejo v nove pravilnike in delitev firme na razne prevoznike in upravljalce.
Če bi SŽ delala na čustveno pripadnost, ne bi bilo ob 50% državnem financiranju velikanskih izgub. Tako pa velja prvi odstavek o duši podjetja, ki rabi denar za preživetje v tem zemskem svetu, za onega nadzemskega pa še ni bilo poročil.
Bohinjka je v srcu Evropejcev proga vseh prog.In v kolikor naši kretenoidi ne vidijo ekonomnske računice,upam da jo bo kak tujec in da bo STARI DAMI dober gospodar.Za Bohinjko in vse nas zaposlene.
V to pa močno upam. Vendar s kurniki (?) namesto postaj in zaposlenimi, ki bodo spodobno delali za spodobno plačo. Duša pa naj počiva v miru.

LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Diplomatsko in duhovito,s tem se ne morem kosati. =D>
Zaposleni povzročajo izgube ker hočejo spodobne plače.Za to dobiš pa =D> =D>
Država 50% financira SŽ,za poznavanje ekonomije dobiš pa =D> =D> =D>
Ako je elektrifikacija vesoljni napredek dobiš =D>
Ko ljubitelji komentirajo sistem ki ga ne poznaj #-o
Polemizirati s takimi [-X
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Nurmi...glede na to da si nov, se ne sekiraj preveč za @Ljubiteljev odgovor.
Poglej si malo njegove prispevke...odgovarja zgolj in samo na tiste teme, kjer lahko povzroča zdrahe s svojim cinizmom.

Če boš ostal z nami, se boš nanj navadil, in le nasmešek bo tvoj odgovor 8)
LEP DAN
Igor
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a dingo »

Ne morem požreti idiotizma,da smo ljudje strošek.Prav ljudje ki delamo na železnici in vsi ljubitelji SO DUŠA ŽELEZNICE.Nezasedena postaja je navaden kurnik.Elektrifikacija Bohinjke je kaznivo dejanje,saj ji ubija dušo.Ampak vse kar se danes dogaja je v duhu debeloritih Ljubljančanov.Imajo žičnico za 100 metrov sprehoda na grad,jutri jo bodo hoteli na Triglav.Od 8000 zaposlenih jih je kar 5000 po raznih upravah,samo slabih 3000 pa nas dejansko poganja celoten sistem.In še nekaj.SŽ danes obratujejo samo zaradi čustvene pripadnosti velikega dela zaposlenih železnicam,saj samoiniciativno in volontersko kompenziramo bedarije,ki se danes pišejo v nove pravilnike in delitev firme na razne prevoznike in upravljalce.Bohinjka je v srcu Evropejcev proga vseh prog.In v kolikor naši kretenoidi ne vidijo ekonomnske računice,upam da jo bo kak tujec in da bo STARI DAMI dober gospodar.Za Bohinjko in vse nas zaposlene.
Glede nezasedenosti postaj. Oprosti nismo v 19. stoletju, da rabimo na vsaki postaji, ki ima npr. dva prevozna tira prometnika, pa kretničarje zaradi ročnih kretnic. Opcija je modernizacija (vem da to ne gre čez noč) in korak s časom drugače je bolje pobrat tire ven. Glede elektrifikacije. Edina druga opcija je da se kupi še nekaj novih dizel lokomotiv (5-10). Lej časi socializma so že mimo in tujec ne bo mirno gledal če mu bo proga prinašala izgubo. Pa ne zamerit samo taka je realna situacija.
36-048
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 92
Pridružen: 21.11.2007, 18:09

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a 36-048 »

nisem mislil, da bo par posnetkov izpred 25-tih let tako dvignilo temperaturo!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: SOŠKI KORIDOR

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

To je ORWO sindrom... :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori