Ali vozijo po dolenjski progi Reagani (SŽ 664)?
Pri osni obremenitvi je poleg tirnic in pogostosti pragov ter tirne grede pomemben tudi spodnji ustroj proge, npr. mostovi. Npr. tirnice, ki so med Črnomljem in Metliko ter Grosupljem in Kočevjem pod nobenim pogojem ne prenesejo 22,5 t/os.
Vozila pa imajo osne obremenitve kot jih imajo - lokomotive, motorniki. Je pa preprosto, maso deliš s številom osi. Torej Regan, ki ima 113t, ima osno obremenitev 19 ton/os, moped s 81 tonami in 4 osmi okoli 20 t/os itd.
Osna obremenitev pa je pomembna pri tovornih vagonih. Kakšna je osna obremenitev je odvisno od mase vagona ter mase tovora. Koliko se lahko na vagon natovori, pa na vagonu piše - tabela kjer imaš zgoraj A (16t/os), B (18t/os), C (20 t/os), D(22,5t/os). Imaš še dodatne oznakle, C1, C2 ki še dodatno povedo obremenitev po tekočem metru proge ... črke namreč označujejo dovoljene osne obremenitve v t/os ter dodatne številke podkadegorijo glede na dovoljeno obremenitev proge na tekoči meter. Ne me spraševat za točne podatke o obremenitvi po tekočem metru, ker se tega ne spomnim... So pa na glavnih progah v Sloveniji večinoma 7,2 t/m', teži pa se k 8 t/m'. Podrobneje lahko to pogledaš na strani od AŽP ( http://www.azp.si ) pod program omrežja ...
Vagon, ki ima mase napisane npr. le do C, ima dovoljeno osno obremenitev do 20 t/os:
Vozila pa imajo osne obremenitve kot jih imajo - lokomotive, motorniki. Je pa preprosto, maso deliš s številom osi. Torej Regan, ki ima 113t, ima osno obremenitev 19 ton/os, moped s 81 tonami in 4 osmi okoli 20 t/os itd.
Osna obremenitev pa je pomembna pri tovornih vagonih. Kakšna je osna obremenitev je odvisno od mase vagona ter mase tovora. Koliko se lahko na vagon natovori, pa na vagonu piše - tabela kjer imaš zgoraj A (16t/os), B (18t/os), C (20 t/os), D(22,5t/os). Imaš še dodatne oznakle, C1, C2 ki še dodatno povedo obremenitev po tekočem metru proge ... črke namreč označujejo dovoljene osne obremenitve v t/os ter dodatne številke podkadegorijo glede na dovoljeno obremenitev proge na tekoči meter. Ne me spraševat za točne podatke o obremenitvi po tekočem metru, ker se tega ne spomnim... So pa na glavnih progah v Sloveniji večinoma 7,2 t/m', teži pa se k 8 t/m'. Podrobneje lahko to pogledaš na strani od AŽP ( http://www.azp.si ) pod program omrežja ...
Vagon, ki ima mase napisane npr. le do C, ima dovoljeno osno obremenitev do 20 t/os:
Je zadeva tako enostavna po enostavnem matematičnem računu? Najprej vprašanje; kateri del lokomotive je najtežji?541 napisal/-a:Vozila pa imajo osne obremenitve kot jih imajo - lokomotive, motorniki. Je pa preprosto, maso deliš s številom osi. Torej Regan, ki ima 113t, ima osno obremenitev 19 ton/os, moped s 81 tonami in 4 osmi okoli 20 t/os itd.
REAGAN !!!!
Lep pozdrav !!!!
Potniški vlak kot ga nekateri imenujejo TEXAS je vozil na relaciji
NOVO MESTO - LJUBLJANA - NOVO MESTO.
Ko smo imelo v enoti NOVO MESTO pomanjkanje DIESEL LOKOMOTIV
MACOSA - ŠPANK, smo dobili REAGANA 664 - 107 predvsem zaradi
električnega ogrevanja potniških vagonov. Lokomotiva je med obema
vlakoma stala v LJU, ali pa je bila v MOSTAH po potrebi na servisu.
Občasno je pripeljal vlak tudi v ČRNOMELJ. Predvsem ob sobotah in
nedeljah, ko TEXAS ni vozil v klasični sestavi, pa je peljala nabiralni vlak ali v LJU ali pa v SEVNICO in nato po potrebi tovorne vlake po glavni progi. Svoj čas smo redno vozili direktni tovorni vlak iz SEVNICE v ZALOG in strojni nazaj v SEVNICO in nato nabiralnika v NOVO MESTO. Večkrat smo peljali med dvema presledkoma tudi direktni iz ČRETA do DOBOVE itd...Lokomotivo so pač poskušali čim bolj iskoristiti...
Nekajkrat je pripeljala tudi vlak v ČRNOMELJ...
Vsem lep pozdrav iz Bele krajine !!!!
Potniški vlak kot ga nekateri imenujejo TEXAS je vozil na relaciji
NOVO MESTO - LJUBLJANA - NOVO MESTO.
Ko smo imelo v enoti NOVO MESTO pomanjkanje DIESEL LOKOMOTIV
MACOSA - ŠPANK, smo dobili REAGANA 664 - 107 predvsem zaradi
električnega ogrevanja potniških vagonov. Lokomotiva je med obema
vlakoma stala v LJU, ali pa je bila v MOSTAH po potrebi na servisu.
Občasno je pripeljal vlak tudi v ČRNOMELJ. Predvsem ob sobotah in
nedeljah, ko TEXAS ni vozil v klasični sestavi, pa je peljala nabiralni vlak ali v LJU ali pa v SEVNICO in nato po potrebi tovorne vlake po glavni progi. Svoj čas smo redno vozili direktni tovorni vlak iz SEVNICE v ZALOG in strojni nazaj v SEVNICO in nato nabiralnika v NOVO MESTO. Večkrat smo peljali med dvema presledkoma tudi direktni iz ČRETA do DOBOVE itd...Lokomotivo so pač poskušali čim bolj iskoristiti...
Nekajkrat je pripeljala tudi vlak v ČRNOMELJ...
Vsem lep pozdrav iz Bele krajine !!!!
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Re: REAGAN !!!!
Torej regan ni nikoli vozil do Metlike, se opravičujem ze moje prejšnej objave, res nisem vedel tega.s52r napisal/-a:Lep pozdrav !!!!
Potniški vlak kot ga nekateri imenujejo TEXAS je vozil na relaciji
NOVO MESTO - LJUBLJANA - NOVO MESTO.
Kdaj pa je bilo to pomanjkanje ''špank'' v Novem mestu?
Je regan vozil po Dolenjski progi že od leta nabave, ali je prišel na Dolenjsko kasneje?
LP Urban
Pomanjkanje ŠPANK ????
Lep pozdrav !!!!
Morda nisem ravno prav napisal pomanjkanje ŠPANK.....
So pa bili primeri, ko ni smela voziti lokomotiva zaradi prekoračitve kilometrov, oz je morala iti na revizijsko vzdrževaje v MARIBOR...
S Špank so tudi odstranili parne generatorje in v takih primerih smo dobili kot smo se takrat izražali na ispomaganje REAGANA, predvsem zaradi možnosti električnega ogrevanja klasičnih potniških vagonov, ki so sestavljali tako imenovano TEXAS garnituro.Serijo 664 moja enota, to je Kurilnica NOVO MESTO ni imela v svoji sestavi. Žal !!!!To je namreč lokomotiva, ki mi je najbolj všeč, takoj za KENEDIJEM....
Lep pozdrav iz Bele krajine !!!!
Morda nisem ravno prav napisal pomanjkanje ŠPANK.....
So pa bili primeri, ko ni smela voziti lokomotiva zaradi prekoračitve kilometrov, oz je morala iti na revizijsko vzdrževaje v MARIBOR...
S Špank so tudi odstranili parne generatorje in v takih primerih smo dobili kot smo se takrat izražali na ispomaganje REAGANA, predvsem zaradi možnosti električnega ogrevanja klasičnih potniških vagonov, ki so sestavljali tako imenovano TEXAS garnituro.Serijo 664 moja enota, to je Kurilnica NOVO MESTO ni imela v svoji sestavi. Žal !!!!To je namreč lokomotiva, ki mi je najbolj všeč, takoj za KENEDIJEM....
Lep pozdrav iz Bele krajine !!!!
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
S52R - Tone
Regan do Metlike
Regan je v Novo mesto prišel zaradi ukinitve parnega gretja na JŽ - ŽTO Ljubljana. Ker je bil premalo izkoriščen smo z njim vozili tovorne vlake po celi Sloveniji ,če je bilo potrebno. Jaz osebno pa sem vozil z njim tudi do Metlike. Od Črnomlja do Metlike je bila hitrost 30 km/h zaradi prevelike osne obremenitve
lep pozdrav z Dolenjske
Problem pri največji dopustni obremenitvi proge ni v tirnicah ampak v izgradnji kot celoti
če želiš izvedeti več imaš na strani AŽP na voljo pravilnike ki urejajo to področje
http://www.azp.si/dokumenti.php?tip=6
če želiš izvedeti več imaš na strani AŽP na voljo pravilnike ki urejajo to področje
http://www.azp.si/dokumenti.php?tip=6
Potem541 napisal/-a:Regan se mora uporabljati za vleko potniških vlakov v zimskem času zaradi električnega gretja vagonov, poleti pa pri vagonih, ki imajo klimo. In pa vedno pri vagonih, ki dobivajo elektriko preko lokomotive in ne preko altenatorja. Regan je namreč edina dizelska lokomotiva na SŽ, ki ima možnost električnega napajanja vagonov.
Za priklop napajanja vagonov ima lokomotiva vtičnico in kabl z vtikačem - enako tudi vagon.
Kabl, ki ni v uporabi, pa je priklopljen v "slepo vtičnico":
ni nobene možnosti,da bi španka vlekla potniški vlak?
Đutori so v času JŽ vlekli Baate med Mariborom in Čakovcem in celo par let nazaj je Đuro vlekel dve Goši med Mariborom in Ormožem, ker je očitno Fiat "krepnil" in ni bilo na razpolago druge lokomotive kot "premikalke". Seveda to v času nizkih temperatur ne bi prišlo v poštev.
Kenediji, tisti, ki so bili opremljeni s parnim gretjem vagonov, so pa bili namenjeni prav za vleko potniških vlakov. Zdaj parnega gretja ni več na nobeni lokomotivi in tudi ne na vagonih. Španka pa je vlekla recimo vlak iz Opčin do Nove Gorice in nazaj ob 100-letnici Bohinjsko-kraške proge.
Tako da izjeme se dogajajo.
Kenediji, tisti, ki so bili opremljeni s parnim gretjem vagonov, so pa bili namenjeni prav za vleko potniških vlakov. Zdaj parnega gretja ni več na nobeni lokomotivi in tudi ne na vagonih. Španka pa je vlekla recimo vlak iz Opčin do Nove Gorice in nazaj ob 100-letnici Bohinjsko-kraške proge.
Tako da izjeme se dogajajo.