Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 317
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a električar »

Po dolgem času sem ponovno na forumu.
Tudi sam sem razmišljal podobno kot suha in topol glede proge na Brnik. Malo sem se poigral s številkami. Če bi progo delali kot odcep kamniške pri Jaršah, bi bila nova proga do Brnika dolga kakih 13 km in še cca 10 km podaljšek do Kranja. Največja hitrost je dovolj 120 km/h. Na kamniški bi bilo do Jarš potrebno dograditi 2. tir in jo usposobiti za 100 km/h. EMG, ki bi ustavljal na vseh obstoječih postajah in postajališčih ter na novih do Brnika, bi od Lj do Brnika potreboval kakih 37 minut, če pa bi ustavil npr. le v Črnučah in Domžalah, bi vozil kakih 23 minut. To se mi zdi dovolj hitro glede na to, da se na letališčih porabi neprimerno več časa. Na letališču se letno zvrsti cca 1,2 milijona potnikov. Če bi se v perspektivi to povečalo na kakih 1,5 mio in če bi le četrtina do tretjina potnikov uporabila vlak, bi to dnevno pomenilo 1000 do 1500 potnikov. Temu lahko dodamo še vsaj toliko lokalnih potnikov ob novi progi.
Če predpostavimo električno vleko, bi tudi Kamničani dobili vsaj 10 minut hitrejšo zvezo z Ljubljano. Če bi ob konicah uvedli vlake, ki bi imeli le npr. 5 postankov namesto 15, bi do Lj prispeli celo 20 minut hitreje kot zdaj. Na kamniški progi bi se občutno povečala kvaliteta prevoza zaradi večje hitrosti in frekvence vlakov, npr. na pol ure. To bi privabilo dodatne potnike in ugodno vplivalo na mestni in primestni cestni promet v Ljubljani.

Glede glavne gorenjske proge pa se strinjam, da je potrebno dodati 2. tir in poravnati obstoječo traso, namesto da se eksperimentira z nekimi dragimi variantami, med katerimi se mi zdi zlasti eksotična tista preko Blejske dobrave.

Srečno v novem letu :D
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

ledeni napisal/-a:Nikoli nisem dvomil, da strateska pozicija drzave in letalisca ni dobra. Letalisce ima potencial ... ze vec 20 let cakamo na "boom", ampak ce pogledamo podrobneje in ga primerjamo z ostalimi letalisci v nasi okolici, pridemo do zakljucka, da letalisce stagnira. Adria in letalisce sta siamska dvojcka, prva pa ima zgresen poslovni model, ki se nikakor ne bo dobro vklopil v sedanje razmere. Prevazanje tovornjakarjev v Tirano in Istanbul ne more biti nacionalni interes. Slednje je lahko samo letalisce, ki po najnizji ceni ponuja cimvecje stevilo destinacij. Drzavljani niso samo bogati poslovnezi, katerim moramo s subvencijami in dokapitalizacijami financirati njihovo prevozno sredstvo. Iz Trsta lahko v januarju letim v Bruselj za manj kot 70€, Adrijina najcenejsa karta je 275€.

Toliko o letalstvu oz. mojem pogledu. Prva tema so vseeno zeleznice oz. izbira trase. :wink: Ker ze lep cas spremljam umescanje tretje razvojne osi in kuhinjo, vidim da na to niso imune niti zeleznice. :|
Spoštovani g. Ledeni,
menim, da je več kot dovolj blatenja letališča oz. Aerodroma Ljubljana. Letališče je eno izmed redkih državnih firm, ki še posluje v črnih številkah in kot sem že zapisal, je odlična molzna krava in poslovni subjekt, kateri je lahko uporaben za prikrivanje razno raznih čudnih potez v naši državi.
Letališče ne stagnira zaradi sebe, niti zaradi Adrie Airways. Letališče ima trenutno težave predvsem zato, ker država nima nobenega pomembnega podjetja, od katerega bi molzla denar. Včasih je šlo pri SŽ (spomnite se 134 mio€, kateri so bili pobrani v dobrih letih), šlo je pri NLB, šlo je pri marsikateri družbi, ostalo je le še letališče. Letališče Ljubljana ima zelo smele načrte, katere si lahko ogledate na http://www.lju-airport.si/vizualizacija in čim je bil prenovljen terminal so se dela zaustavila - ne zaradi tega, ker ne bi bilo prihodkov ampak ker je nekdo ugotovil, da so molzna krava.
Kar se prometa tiče, si prosim poglejte njihovo statistiko, tovornega prometa je tudi kar nekaj, med drugim ima DHL tam svoje glavno skladišče, letalo tipa B767 pa pristane vsako jutro okoli 5h zjutraj. Pa to ni edini cargo na tem letališču.
Kar se pa potniškega prometa in blatenja Adrie tiče pa vzemite kalkulator v roke in začnite računati. Sicer je res, da se z Adrio večinoma prevažajo predvsem gospodarstveniki in politiki, vendar pa verjetno se vsi zavedate, da je čas denar. Sicer so trenutno ukinili let v London (letališče Gatwick) ampak dokler je še bil, je bil let vedno ob jutranji uri, tako da je poslovnež lahko prišel ob "pametni" uri na letališče, nato se s hitro železniško (ali kako drugo) povezavo odpeljal v London, opravil svoj sestanek in se še isti dan vrnil nazaj. Če se odpelje z Easy Jetom, potem je let le enkrat dnevno pa še to popoldan, če ima slučajno predebelo torbo, mora doplačati, ko pride na London Stansted, bo malce več časa porabil, da pride v mesto, ker je konec delovnega dneva, seveda ne bo nič s sestankom in mora nekje prenočiti. Naslednji dan mor opraviti s sestankom nato pa spet pohiteti, da pride na let, ki gre iz Londona okoli 14h, prometne povezave pa niso lih najboljše. In tako dalje in tako dalje.
Adria naj bo še tako zjebana firma, državo jo definitivno potrebuje in zato tudi letališče. Prevoz tovornjakarjev v Istanbul, naj bo še tako trapast, je potreben, nemalokrat gre ne samo eno letalo temveč še kako za prvim.
In ko so se hvalili z RyanAirom in še katerim nizkocenovnim prevoznikom. Ja, za potnika je fajn slišat, da je karta 1€, kaj pa ostali skriti stroški? Pri RyanAiru še scat ne moreš, ne da bi plačal. Vsak kg prtljage se plača, enako vsak kozarec vode. In zakaj ne leti več iz Maribora? Zato, ker mesto Maribor ni več pripravljeno subvencionirati RyanAira! To je pa cena tistega 1€ nizkocenovnika za katero se ve le malokdo! Ja dragi moji, zato, da je RyanAir letel iz Maribora, je moralo mesto plačevati nekaj 10.000€ mesečno RyanAiru. Ne vem koliko je še za druge nizkocenovnike ampak ja, tudi tu je zadaj nekaj podobnega. Ni vse napisano in zapisano v javnosti.
In g. Ledeni, prosim, da nehate blatiti letališče Ljubljana in Adrio Airways, ker sta le dve sicer pomembni figuri v veliko večji igrici.
Zadnjič spremenil Gorchi, dne 02.01.2012, 2:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Razlog: Ker je zadeva off-topic, sem jo odrezal in prestavil v smetišče
Goran
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 443
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a suha »

Me veseli, da se družno strinjamo, da če bodo že kdaj kaj delali, da delajo od Kamniške proge mimo Brnika, do nove železniške postaje Kranj in nato navezava na obstoječo progo.
Nurmi napisal/-a:V Sloveniji razen 2 tira Koper,2 tira Jesenice ter Hodoša in modernizacije vsega obstoječega na križu, niti ena proga iz vaših sanj ne zdrži finančne investicije.Razni Brniki itd. so glede na finančni vložek,ki je za to potreben stran vržen denar....
Sedanji zmagovalec volitev je veliko obljubljal kar se tiče investicij (tudi edini kaj konkretnega). Med drugim je še posebno izpostavil t.i. Slovenski New deal, katerega bistvo je povečanje javnih del in investicij predvsem v posodobljanje železniške infrastrukture (osrednji projekt). Na podlagi tega naj bi v Sloveniji, kot je to že bilo podobno v preteklosti (cestno gradbeništvo), čez leta zrastla tudi "famozna 4%" gospodarska rast. Iz tega lahko tisti z malo znanjem ekonomije razberejo, da rentabilnost proge niti ni pomembna, saj zajec tiči popolnoma drugje (pravijo, da tudi naše avtoceste niso rentabilne, pa naj bi nas vseeno pripeljale od leta 1991, do tukaj kjer smo)....

Pustimo zdaj koliko je ta gospodarska rast realna in koliko bo uspel narediti v svojem mandatu glede železnic. Najpomembnejše je to, da so ljudje pripravljeni podpreti tak projekt gradnje železnic, četudi bo zato potrebno ogromno zadolževanje (to jim je bilo ob oddaji volilnega lističa za način dosedanjega dela zmagovalnega kandidata, najbrž jasno). Tako, da pesimizem je mislim, da odveč, saj si ljudje očitno jasno želijo optimizma četudi ta ni najbolj realen. To je prvi, a najpomembnejši korak!
električar napisal/-a:Tudi sam sem razmišljal podobno kot suha in topol glede proge na Brnik. Malo sem se poigral s številkami. Če bi progo delali kot odcep kamniške pri Jaršah, bi bila nova proga do Brnika dolga kakih 13 km in še cca 10 km podaljšek do Kranja. Največja hitrost je dovolj 120 km/h. Na kamniški bi bilo do Jarš potrebno dograditi 2. tir in jo usposobiti za 100 km/h
Ne razumem, zakaj se že v začetku razmišlja, da bo proga imela omejitev 120 ali 100 km/h. Malo pomislite kje na svetu se danes dela popolnoma novo progo s tako omejitvijo (pri nas govorimi o prihodnosti...).... Avstrijci bodo imeli v Koralmtunnelu (predor od Gradca do Celovca - del nove Pontebanske železnice od Trsta) omejitev 250 km/h. Ostala Pontebana (Italijanski del 180 km/h) in Koralmnška železnica ima omejitev 200 km/h, seveda z možnostjo nadgradnje na 250 km/h. Njun glavni namen je prevoz tovora. Če hočemo konkururati njim s prevozom tovora iz Kopra na Bavarsko (cilj te nove proge) mora biti omejitev na tej progi najmanj ista. Z zgoraj opisano sestavo proge in z navezavo od Domžal (Kamniška proga) do tovorne postaje Zalog, bi ta trasa, ki je relativno ravna, zavoji pa so precej blagi, lahko dosegala hitrosti do 250 km/h. Seveda govorim o postopnem zviševanju hitrosti do 250 km/h ob dograjevanju navezav z ostalimi posodobiljenimi progami.

http://g.co/maps/a232b
mkx napisal/-a:Ah, bodi resen ... tovorni letalski promet je na Brniškem letališču prav tako šibek kot potniški.
V zadnjih letih se kaže trend upadanja pretovora prometa iz Kitajske v vseh severno Evropskih pristaniščih in povečanje pretovora v vseh sredozemskih Evropskih pristaniščih. To gre na račun manjše porabe ladijskega goriva in predvsem skrajšanje prevoznih poti. Ladja iz Kitajske v severno Evropska pristanišča potuje 1 teden več, kot v Sredozemska. Izjemno velik faktor je tudi izboljšanje železniške infrastrukture v Sredozemlju (večina je pretovora ladja - železnica). Torej če povzamem, glavno gonilo te proge še zdaleč ni potniška ali tovorna povezava Brnik - Ljubljana - ostala Slovenija, ampak tovorna povezava Koper - Bavarska. Progo se po zgoraj predlagani trasi naredi, zgolj zato, da se iz nje potegne maksimum za lokalno prebivalstvo, za najmanši denar.

Predvsem bi povdaril, da je potrebno razmišlajti izven meja glav (gledanje na mednarodno in tovorno raven), kar se pri tem projektu kaže za še posebej težavno, tako pri uradnih osebah, kot pri navadnih smrtnikih (razmišlja se strogo lokalno in potniško).

Lp :wink:
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Sej se razmišlja mednarodno.To počne evropska komisija s svojimi smernicami in koridorji.In ker mi nismo sposobni sfinancirati sami takih projektov ali pa ne znamo politično uveljaviti svojih interesov,nam mešajo golaž drugi.Tu ima volja ljudi in volja Jankoviča zelo malo upliva.Hitrosti pa ki si jih napisal na obstoječih trasah niso mogoče.
Saj to je vse lepo brati,ampak nekaj je realnost nekaj je pa znanstvena fantastika.
In se mi zdi otročje tako poceni padati v neko tako euforijo z gradnjo novih prog.Kot da bi obstajala dva sveta.Eno so veliki projekti raznih uradnikov,ki se niso in ne bodo prizemljili,drugo je pa realnost življenja,ki ga živimo navadni smrtniki.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Nurmi napisal/-a:V Sloveniji razen 2 tira Koper,2 tira Jesenice ter Hodoša in modernizacije vsega obstoječega na križu, niti ena proga iz vaših sanj ne zdrži finančne investicije.Razni Brniki itd. so glede na finančni vložek,ki je za to potreben stran vržen denar.Prej ali slej,bo ostal samo "križ",vse ostalo pa bo životarilo.Kaj novega!?
Dream on.Če nismo znali zidati,ko je bila naša gospodarska rast krepko v rasti,tudi sedaj ko je globalno gospodarstvo v recesiji ne bomo.Države komaj rešijejo svoje riti,mednarodni krediti za slovenijo so se močno podražili in kaka milijardna vlaganja v našo infrastrukturo...... [-X
Uradniki pa preveč šnjofajo kokain in pohajo ganđo,pa imajo bujno domišljijo.
Točno tako Nurmi!
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Zal se strinjam. Forum spremljam ze par let, ceprav sem sele pred kratkim registriran, pa imam vseeno obcutek da bi stvari tekle mnogo bolje, ce bi imeli v vodstvu SZ in ministerstvih taksne entuziaste kot so na forumu. Se en pogled na "gorenjski krak", ki se mi zdi se najbolj realen. Od Zaloga do Domzal bi morali zgraditi 9km novih prog. Recimo da v prvi fazi ostane stvar enotirna z moznostjo drugega tira. Od Smarce do letalisca bi bilo potrebno zgraditi 10km nove proge ter se enkrat toliko od letalisca do nove Kranjske postaje z navezavo na obstojeci tir proti Jesenicam. Tukaj se zacne z gradnjo drugega tira, ki lezi ob obstojecem v dolzini dobrih 35km, vse do Jesenic. Vse skupaj znasa dobrih 65km novih tirov, bi pa imeli vsaj dva tira od Karavank do Ljubljane, ceprav bi se v Kranju razcepila. Ce bo kdaj dovolj denarja, pa se lahko doda se en tir med Kranjem in Zalogom. Kaj pravite na ta scenarij? Ekonomsko gledano je verjetno sprejemljiv, pa tudi dober nastavek za... recimo 30+ let. :(
klemenčič
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 263
Pridružen: 25.03.2009, 18:12

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a klemenčič »

In če dodamo razmišljanju Suhe in Ledenega še moje misli katere sem napisal na prejšnji strani in to da bi z tuneli povezali Kamniško progo z Savinsko progo, ki je do Celja precej ravna in bi jo lahko nadgradili za veliko hitrost in če gremo dalje da bi lahko celo bi z enim tunelom pod Konjiško goro to progo zgradili proti Mariboru bi imeli že križ hitrih prog v Sloveniji, ki bi jih lahko navezali na tuje sisteme hitrih prog.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Gorchi napisal/-a:.....
In g. Ledeni, prosim, da nehate blatiti letališče Ljubljana in Adrio Airways, ker sta le dve sicer pomembni figuri v veliko večji igrici.
Le kje tiči to, očitano blatenje :-k
@ledeni je podal le svoj, sicer dokaj površni pogled, na trenutno stanje brniškega letališča in nacionalnega avio prevoznika. Ter v zvezi s tem smiselnost investiranja železniške povezave z njima. Osebno mnenje, do katerega pač ima pravico. In kje je tu problem?
Če bi prepovedali kritično pisanje, npr. o SŽ, bi morali oklestiti polovico foruma. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Preveč razmišljate! Slovenija sta koridorja 5 in 10,pa še 5-tega bomo po vsej verjetnosti izgubili.Če vam je pa kej lažje pri duši če sanjarite,nej vam bo........ Ko se zbudite pozvonite,da bom vedel da ste budni pa lahko potem kako konstrutivno rečemo.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Kaj ko bi šel tovorni promet iz Kopra tudi kaj po Bohinjki (ki si zasluži nadgradnjo, a itak ni dnarja :^o ), ko pa je že Gorenjka tako zabasana (trenutno).
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tud ti pozvoni ko se zbudiš. :lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Kaj je potem plan b? Razdreti tir Maribor-Dravograd in jeklo porabiti za drugi tir Divaca-Koper, tolcenc pa porabiti kot podlago tretjo razvojno oso? :lol:
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@ledeni, glede na to, da v je v eni drugi temi polinkana izjava ÖBB-ja, da bo zaprl progo med Prevaljami in Bleiburgom (Pliberkom), je tvoja varijanta zelo realna. Kdo, hudiča bo potreboval še tisti industrijski tir po dravski dolini. Pa ne porabit tega tirnega materiala za drugi tir Divača - Koper, kar za povezavo Koper - Trst (pontebana) jo ponucajmo, luko pa prodamo Italjanom, da jo pripojijo Trstu. Potem še obstoječe proge Divača - Koper ne rabimo več. Pa po treznem razmisleku, če ne bo več prometa iz Kopra, komu je sploh še potreben kos od Sežane do Ljubljane? Tisto nekaj tovora, ki pride na progo v Sloveniji, se bo že po avtocesti prepeljalo. Z obstoječim materialom pa naredimo končno tisti drugi tir iz Jesenic do Ljubljane....Bohinjko pustimo za muzejski promet, pa da bo izpolnjena tista pogodba, ki ohranja tire med Opčinami in Bohinjko....

Sicer je to napisano sarkastično, ampak možen je še bolj črn scenarij.....

Ajd...

Jože
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Stric iz Avstrije pravi, da vcasih niti lokomotiv ni na meji. Ne kaze nam najbolje, ne vem zakaj ne spustijo tujih partnerjev h gradnji drugega tira Divaca-Koper.

http://tvslo.si/predvajaj/avstrijska-po ... 124897961/
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Razvoj železniške infrastrukture v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a anzovc »

EU bi sofinacirala 2. tir do Kopra, ampak je treba začeti graditi. V SLO pa ni denarja. Če bi pa k projektu prišel tuji kapital (npr. Kitajci) pa EU denarja ne da. Vendar pa EU ne misli čakat, da se bomo zmigali, zato obstaja že kar precejšnja verjetnost, da sploh ne bojo sofinancirali 2. tira. Potem je pa pravzaprav edina možnost samo še tuji investitor, ki pa bo seveda spet imel pogoje, ki naši (klinčevi) politiki ne bojo dišali. Torej izgleda, da se bo mrtvi tek nadaljeval... Sicer pa je povečanje kapacitet Koprske proge samo potreben pogoj za dolgoročno rast (oz. vsaj ne padanje prevoza tovora) ni pa zadosten pogoj. Poleg ostalih posodobitev železnice mora tudi luka mora poglobiti plovne kanale in globino morja ob pomolih, pa podaljšati pomole, 3. pomol zgraditi in še in še. Veliki ladjarji kupujejo čedalje večje ladje (npr. Maersk serije E), ki pa ne morejo pristati pri nas. Dejansko obstaja velikanska priložnost, ker se zaradi varčevanja z gorivom povečuje količina tovora na ladjah in zmanjšuje hitrost. Kar pa pomeni še večjo prednost napram Severnomorskim pristaniščem.
Ampak pri nas gre vse skupaj čisto v drugo smer :(
Odgovori