napajalc napisal/-a:Že res, kako pa, oziroma kaj bi po tvojem morala povedati zdrava kmečka pamet izpred 150 let, da bi lahko izdelal cestno obvoznico v Ilirski Bistrici in prečkal železnico brez nivojskega prehoda?...kjer ob sezonskih konicah skozi Ilirsko Bistrico vozi tudi do 15 000 vozil...?
Sicer ne poznam lokalnih razmer na trasi cestne obvoznice Ilirske Bistrice. Sta pa (skoraj) vedno dve varianti: nadvoz in podvoz. Izbira je odvisna od primera do primera, se pa pri nas precej radi odločajo za podvoze tam, kjer bi bili obe varianti enako izvedljivi. Mislim si, da je podvoz bolj priljubljen med drugim zato, ker estetsko manj izstopa (je pač vkopan), in morda rabi tudi nekaj manj prostora. Se pa dostikrat izkaže za bolj težavno izbiro zaradi težavnega odvodnjavanja.
Seveda včasih ni druge izbire kot podvoz če je trasa proge previsoko in bi bil nadvoz že pravi viadukt.
Verjetno pred 150 leti niso gradili kaj dosti podvozov tudi zaradi načina gradnje ... podvoza brez velikih količin armiranega betona skoraj ni moč zgraditi, vsaj ne ob minimalni uporabi prostora (stene namesto brežin), nadvoz pa se da s tehnologijo izpred 150 let prav elegantno izdelati (nasip in kamnit ali železen most). In v primeru velikih vod ima ta izbira še eno prednost.