Rakitovec - slovesnost

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Progar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 26.09.2005, 14:24

Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a Progar »

Jutri se obeta lep sončen dan, v Rakitovcu pa bodo pripravili prireditev ob 130. obletnici proge Divača-Pula. Več na letaku:

Slika
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Morda kdo ve, kje bi se dalo dobiti omenjeno monografijo ob 130 letnici proge Divača - Pula in vodovoda Žbevnica - Rakitovec?
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a Signal »

Eno vprašanje za poznavalce preteklosti. Kdaj so Rakitovec 'degradirali' v postajališče (podobno kot z Bohinjsko Belo) :?:
Če se prav spomnim, je bila v YU postaja opremljena z EM bločno SVN in s svetlobnimi signali (uvozna + skupinska izvozna).
Prijeten preostanek dneva
Signal
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1951
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kdo je najbolj zaslužen za to, da Zagreb kot državna prestolnica nima direktne potniške povezave s Pulo (z Reko in Splitom jih ima po večkrat na dan).
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Kdo je najbolj zaslužen za to, da Zagreb kot državna prestolnica nima direktne potniške povezave s Pulo (z Reko in Splitom jih ima po večkrat na dan).
To (morda retorično?) vprašanje je deplasirano ravno toliko kot vprašanje: zakaj Ljubljana kot državna prestolnica nima direktne potniške povezave z Lendavo.

Kdo pa se bo vozil iz enega mesta v drugo, če bo vmes rabil kazati potni list (ali pa celo šengensko vizo)?
LP, Metod
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Lih v tem je hec mkx! Zakaj ni proge od Reke do Pulja ampak je "direktna" povezava iz Zagreba do Pulja preko Slovenije? Zakaj se do Lendave na da priti drugače kot čez Hrvaško ozemlje, zakaj ni proge v celoti po slovenskem ozemlju. To je bistvo vprašanja! Ampak mam občutek, da bodo na ta vprašanja lahko odgovorili le zgodovinarji.
Goran
tejam
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 12.12.2010, 5:41

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a tejam »

Signal napisal/-a:Eno vprašanje za poznavalce preteklosti. Kdaj so Rakitovec 'degradirali' v postajališče (podobno kot z Bohinjsko Belo) :?:
1.6.1997
Vajenec sem le na tem forumu.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@mkx, @Gorchi ima prav, odgovor, zakaj je tako, leži v zgodovini. Večina prog pri nas (pa tudi na Hrvaškem) je zapuščina rajnkega Avstrijskega cesarstva in Avstro - Ogrske. Prav preobrazba Avstrijskega cesarstva v Avstro - Ogrsko je imela za posledico tvorbo takšnega železniškega omrežja. Avstrijsko cesarstvo se je razdelilo na Cislajtanijo in Translajtanijo (mejna reka je bila reka Leitha (Staroslovensko: Litva) in po njej se je imenovala ta delitev. Cislajtanske dežele so spadale pod avstrijski del države, translajtanske pa pod madžarski.

Slika

Ppreplonkano iz Wikipedie, konkretno od tukaj:

http://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96ster ... _Ausgleich

Slovenske dežele so, z izjemo Prekmurja, spadale pod avstrijski del države, kakor tudi Istra. Zaradi tega je Pulj (Pula) dobil železniško povezavo na Južno železnico (dobil jo je predvsem zato, ker je v Pulju bila nameščena Avstro - Ogrsko vojno ladjevje), neposrednejša povezava z Ogrskim delom se tedaj ni zdela pomembna. Iz istega razloga so se Madžari zelo trudili, da bi Reko neposredno povezali z Budimpešto, saj je bila Reka za njih enakega pomena, kot Trst za avstrijske dežele.

Če pogledamo zgodovino izgradnje prog na Slovenskem, vidimo, da je Madžarska Mursko Soboto leta 1907 povezala s svojim železniškim omrežjem. Murska sobota je bila končna postaja, o povezavi z npr. dokaj bližnjim Ljutomerom, ki je bil prav tako končna postaja na progi Špilje - Radgona - Ljutomer, se ni razmišljalo. Ta povezava se je izvedla šele v Kraljevini SHS, ko sta bila z novimi mejami Ljutomer kot tudi Murska Sobota bila odrezana od svojih "matčinih železniških omrežij" in sta bila preko Ormoža spojena na železniško omrežje kraljevine SHS. Pri Lendavi to ni bil problem, saj je bila povezana na progo Pragersko - Kotoriba.

Podobna zgodba je tudi povezava med Krapino in Rogatcem. Oba kraja sta v K.u.K času imela progo in sta bila končni postaji. Njuna povezava (slabih 20 km) se ni izvedla, Krapina je spadala pod "Madžarsko", Rogatec pod "Avstrijo...

Tako, malo, za intermezzo...

LP

Jože
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Barbarpapa1
Dobra predstavitev Slovenskega železniškega omrežja. Se popolnoma strinjam, da je največkrat bila povod za izgradnjo prog prav politična slika.

Če nebi Avstro ogrska zgradila prog, bi v Sloveniji imeli izredno malo prog. Po 2 sv. vojni se jih je samo zapiralo in uničevalo. Sedaj je problem zgraditi nove proge, ker ni denarja in še ga nebo najmanj 8 let.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a mkx »

Barbapapa1, hvala za zanimivo razlago zgodovinskega ozadja.

Odgovor na bolj akutno vprašanje o krivdi za to, da Pulj nima neposredne povezave z Zagrebom, Lendava pa ne z Ljubljano, pa logično sledi ... krivi smo tisti, ki smo na referendumih in plebiscitih glasovali za to, da SFRJ razpade. Dokler smo bili v Jugi, je bil Pulj povezan z Zagrebom po domačih tirih, prav tako Lendava z Ljubljano. Če je bila slučajno vmes še kakšna prestolnica drugega dela taiste države, ni čisto nič motilo.
LP, Metod
boris
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 293
Pridružen: 10.09.2006, 21:22
Kraj: Obala

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a boris »

dare20 napisal/-a:Sedaj je problem zgraditi nove proge, ker ni denarja in še ga nebo najmanj 8 let.
zakaj ravno 8let???
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Ja in ne mkx. Že za časa skupne države bi lahko Hrvati povezali Pulj z Reko, pojma nimam zakaj so na Hrvaškem zmetali ven ozkotirno progo iz Mostarja do Dubrovnika, zakaj Split ni povezan preko Ploč do Dubrovnika itd. Enako velja tudi za nekatere proge v Sloveniji in upam, da se ne bo spet našla kaka superinteligentna duša pa še kako stransko progo zabrisala ven tako kot ono od Jesenic do Planice pa še kako bi se našlo. Če bodo mest rasla (kar bodo), potem bo pojem primestnega prometa postal hudo pomemben. Samo želim si, da bi tudi pri nas imeli urejen primestni železniški promet kot v okolici Italijanskih mest, po Nemčiji in še kje. Ceste so čedalje bolj polne...
Goran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a mkx »

Hja, Gorchi, če človek vleče Zgodovino za ušesa, bi lahko sklepal, da Hrvati niso imeli interesa povezati Istro in južno Dalmacijo z Zagrebom preprosto zato, ker ti dve pokrajini v K.u.K nista bili Hrvaški (Istra in Dalmacija sta bili v Avstrijskem, Hrvaška pa v Madžarskem delu).
Sicer pa povezava Splita z Dubrovnikom preko Ploč sedaj ne bi bila funkcionalna, saj so Ploče pač v BiH in bi se spet spraševali, zakaj Dubrovnik nima povezave z Zagrebom.
Pri gradnji prečnih povezav (npr. Pulja z Reko) je treba bodisi videti ekonomsko korist ali pa srednjeročne politične spremembe. Potem se lahko recimo začnemo spraševati kaj je z neposredno povezavo Kranja s Celjem, saj se je povezava v zgodovini že prekinila z državno mejo in so potem delali (sicer res dokaj kratko) prečno povezavo preko Črnuč. In tako bi lahko nadaljevali v nedogled.
LP, Metod
jakaklec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 285
Pridružen: 03.02.2008, 18:00
Kraj: Tolmin

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a jakaklec »

mkx napisal/-a:Sicer pa povezava Splita z Dubrovnikom preko Ploč sedaj ne bi bila funkcionalna, saj so Ploče pač v BiH in bi se spet spraševali, zakaj Dubrovnik nima povezave z Zagrebom.
Ploče so na Hrvaškem in ne v BiH (http://en.wikipedia.org/wiki/Plo%C4%8De). Je pa res, da nimajo direktne povezave s hrvaškim železniškim omrežjem, ampak jo imajo z BiH. Imajo pa ploče direktno povezavo potiškega prometa z Zagrebom (preko BiH se razume).

Prilagam nekaj slik iz okolice Ploč, ki so nastale na letošnjem potovanju do Črne Gore.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Rakitovec - slovesnost

Odgovor Napisal/-a mkx »

jakaklec napisal/-a:
mkx napisal/-a:Sicer pa povezava Splita z Dubrovnikom preko Ploč sedaj ne bi bila funkcionalna, saj so Ploče pač v BiH in bi se spet spraševali, zakaj Dubrovnik nima povezave z Zagrebom.
Ploče so na Hrvaškem in ne v BiH (http://en.wikipedia.org/wiki/Plo%C4%8De).
Huh, pa res. No, Neum je pa res v BiH (in bi bil ob direktni povezavi med Splitom in Pločami ter Dubrovnikom.

Mmg, zanimive fotografije.
LP, Metod
Odgovori