Dela na koprski progi.
Dolfe, to si pa sedaj malo pomešal APB, MO, TK. Signalnovarnostne naprave na odprti progi: med Divačo in Prešnico je APB, naprej je MO. Signalnovarnostne naprave se upravlja iz enega mesta s telekomando (TK). Telekomanda sama po sebi ni varnostna naprava, ampak samo krmili varnostno napravo. Vse ključne operacije se izvajajo na istem mestu kot pri lokalnem vodenju prometa - v relejnih prostorih postaj, hiškah APB ... In ne glede na to ali gre za vodenje prometa s telekomando ali lokalno na postaji za delovanje APB skrbi avtomatika (zato pa je avtomatski progovni blok). Tudi na progi Divača - Prešnica in Ljubljana - Jesenice. Karkoli je z APB narobe, sistem odreagira tako, da se zagotovi varnost prometa, ti pa RDZ v roke in potarnaš, da stojiš pred rdečim prostornim signalom. Razen NPRji so iz tega izvzeti.
@cokla: Pri vožnji v postajnem razmiku te naj tolaži, da vsaj nivojskih prehodov ni na tej progi.
@cokla: Pri vožnji v postajnem razmiku te naj tolaži, da vsaj nivojskih prehodov ni na tej progi.
Itq...Dolfe napisal/-a:CC 6500 napisal/-a:.
MMG expres dobra reportaža..
Ujj, sorry expres, sem čist pozabil pohvalit.
lp
Dolfe
Seveda so @541 , samo ramp ni.541 napisal/-a: @cokla: Pri vožnji v postajnem razmiku te naj tolaži, da vsaj nivojskih prehodov ni na tej progi.
Zadnjič spremenil cokla, dne 04.06.2008, 9:04, skupaj popravljeno 1 krat.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Marko, sicer je vse res kar si zapisal. Tako izgleda, ko greš v detaile.
Ampak, jaz gledam na to malo drugače. Eno je "tele-komanda", kjer se vse nadzira in krmili iz centralnega mesta, z vključeno avtomatiko. Drugo pa je samostojna avtomatika, kot je to APB, ter kobinacija obojega.
MMG, na jeseniški progi so tudi prostorni signali, ampak se vse šteje za TK. In TK dispečer ima na panelu neposreden nadzor nad kopletno progo, vključno s prostornimi signali, čeprav jih vodi avtomatika.
lp
Dolfe
Ampak, jaz gledam na to malo drugače. Eno je "tele-komanda", kjer se vse nadzira in krmili iz centralnega mesta, z vključeno avtomatiko. Drugo pa je samostojna avtomatika, kot je to APB, ter kobinacija obojega.
MMG, na jeseniški progi so tudi prostorni signali, ampak se vse šteje za TK. In TK dispečer ima na panelu neposreden nadzor nad kopletno progo, vključno s prostornimi signali, čeprav jih vodi avtomatika.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Prostorne signale APB v vsakem primeru vodi avtomatika, ne glede na to, če se promet vodi iz enega centra preko TK ali pa lokalno na postajah.
Proga je označena s TK, to pa zato, ker za TK progo veljajo drugačni postopki kot za progo z APB. Navsezadnje so zato dvojna različna navodila in različni postopki na primer v primeru nemogočega sporazuma. Pa saj TK proga se ne začne v Prešnici ampak že v Divači - torej za zadnjo kretnico v Divači bi morali biti signalni oznaki za začetek APB in TK, v Prešnici pa konec APB, konec TK pa pred signalom, kjer se cepi proga na potniško in tovorno postajo.
Neposrednega nadzora nad prostornimi signali pa nima ne dispečer na TK kot tudi ne vlakovni odpravnik lokalno na postavljalni mizi, ampak ves nadzor nad prostornimi signali opravlja APB sam. Vse kar lahko s temi signali naredi je vklop osnovne lege APB oziroma sprememba smeri privolitve.
Vsa javljanja, ki so za APB v javljalniki prostornih odsekov - javljanja "lege" prostornih signalov pri nas na APB nimamo (lokalno na postaji ali pa na TK panelu):
- rdeča mirna - zasedba (če je na progi vlak) ali napaka (vključno z lažno zasedbo, če na progi ni vlaka);
- rdeča utripajoča - motnja ali napaka (narediš vklop in nato izklop OL in če še vedno utripa, je verjetno motnja). Dejansko ali gre za motnjo ali napako pa izveš od strojevodje - če je vlak prišel na sosednjo postajo, potem je motnja, če pa se je ustavil pred rdečim prostornim signalom, potem je napaka. Ko se s proge umaknejo vsi vlaki, se od ugotovljene napake naprej vsi naslednji vlaki vozijo v postajnem razmiku. V vedno več postajnih poslovnih redih lahko sicer prebereš, da je potrebno voziti v postajnem razmiku že ob nastanku motnje - ampak če je zato, ker zelena na signalu ne sveti z glavno žarilno nitko ampak z rezervno, treba voziti v postajnem razmiku, pa ...
@cokla: Ja, zapornic ni. Ampak mogoče pa bodo ob vsesplošnem navdušenju nad zapornicami kakšne vgradili.
Proga je označena s TK, to pa zato, ker za TK progo veljajo drugačni postopki kot za progo z APB. Navsezadnje so zato dvojna različna navodila in različni postopki na primer v primeru nemogočega sporazuma. Pa saj TK proga se ne začne v Prešnici ampak že v Divači - torej za zadnjo kretnico v Divači bi morali biti signalni oznaki za začetek APB in TK, v Prešnici pa konec APB, konec TK pa pred signalom, kjer se cepi proga na potniško in tovorno postajo.
Neposrednega nadzora nad prostornimi signali pa nima ne dispečer na TK kot tudi ne vlakovni odpravnik lokalno na postavljalni mizi, ampak ves nadzor nad prostornimi signali opravlja APB sam. Vse kar lahko s temi signali naredi je vklop osnovne lege APB oziroma sprememba smeri privolitve.
Vsa javljanja, ki so za APB v javljalniki prostornih odsekov - javljanja "lege" prostornih signalov pri nas na APB nimamo (lokalno na postaji ali pa na TK panelu):
- rdeča mirna - zasedba (če je na progi vlak) ali napaka (vključno z lažno zasedbo, če na progi ni vlaka);
- rdeča utripajoča - motnja ali napaka (narediš vklop in nato izklop OL in če še vedno utripa, je verjetno motnja). Dejansko ali gre za motnjo ali napako pa izveš od strojevodje - če je vlak prišel na sosednjo postajo, potem je motnja, če pa se je ustavil pred rdečim prostornim signalom, potem je napaka. Ko se s proge umaknejo vsi vlaki, se od ugotovljene napake naprej vsi naslednji vlaki vozijo v postajnem razmiku. V vedno več postajnih poslovnih redih lahko sicer prebereš, da je potrebno voziti v postajnem razmiku že ob nastanku motnje - ampak če je zato, ker zelena na signalu ne sveti z glavno žarilno nitko ampak z rezervno, treba voziti v postajnem razmiku, pa ...
@cokla: Ja, zapornic ni. Ampak mogoče pa bodo ob vsesplošnem navdušenju nad zapornicami kakšne vgradili.
Signalne oznake za začetek in konec TK in APB so postavljene točno tako.541 napisal/-a: Pa saj TK proga se ne začne v Prešnici ampak že v Divači - torej za zadnjo kretnico v Divači bi morali biti signalni oznaki za začetek APB in TK, v Prešnici pa konec APB, konec TK pa pred signalom, kjer se cepi proga na potniško in tovorno postajo.
Brižita je mašina, ki ji ni para
Lp Kristjan
Lp Kristjan
Avtomatika sama po sebi ne more voditi (postavljati, spreminjati lege) prostornih signalov! To naredi vozeči vlak preko števcev osi, ki so vgrajeni 50 m za prostornimi signali, nato pa se po kablih preko vgrajenih relejnih sklopov vpliva na lego prostornih signalov in na ustrezno signalizacijo na TK panelu in lokalnih mizah.... TK dispečer NIMA možnosti upravljanja s prostornimi signali! Ima pa možnost oz. mora postavljati uvozne in izvozne signale posameznih postaj.541 napisal/-a:Prostorne signale APB v vsakem primeru vodi avtomatika, ne glede na to, če se promet vodi iz enega centra preko TK ali pa lokalno na postajah.
LP
Nikjer ni zapisano da TK dispečer postavlja prostorne signale.
Dolfe je zapisal:
In da se povrnem na bistven začetek te teme. Kakšna bo klasifikacija proge Divača - Koper? Bo TK? Bo TK z APB? Bo .....
Po moje bo vse odvisno od tega, ali bo TK dispečer v Kozini lahko preko panoja spremljal in nadziral vse odseke, ali pa le postaje. Vmes pa bo - kar bo.
lp
Dolfe
Dolfe je zapisal:
Torej, TK dispečer ima nadzor nad celotno progo, vključno z vsemi signali, katere lahko po potrebi "vrže" na STOJ, oz. v osnovno lego za poznavalce. In to je to.Dolfe napisal/-a:
MMG, na jeseniški progi so tudi prostorni signali, ampak se vse šteje za TK. In TK dispečer ima na panelu neposreden nadzor nad kopletno progo, vključno s prostornimi signali, čeprav jih vodi avtomatika.
lp
Dolfe
In da se povrnem na bistven začetek te teme. Kakšna bo klasifikacija proge Divača - Koper? Bo TK? Bo TK z APB? Bo .....
Po moje bo vse odvisno od tega, ali bo TK dispečer v Kozini lahko preko panoja spremljal in nadziral vse odseke, ali pa le postaje. Vmes pa bo - kar bo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
@Dolfe: To si pa ne znam predstavljat daljinsko vodene proge, kjer bi vlaki na medpostajnem odseku izginili z radarja.
Pa še mimogrede - javljanje stanja odsekov APB tako na TK panelu kot na postavljalni mizi je zgolj informativne narave. "Bog i batina" je signal.
@rasis: Recima tako, da za postavljanje signalov skrbi avtomatika APB zaradi vožnje tirnega vozila (ali kakšnega drugega vzroka, lahko je nevihta ... ) nikakor pa to ni naloga vlaka. In ni res da avtomatika sama po sebi ne more "voditi" prostornih signalov, saj APB v primeru nepravilnosti v delovanju za zagotovitev varnega odvijanja prometa spreminja signalne pojme na signalih tudi, ko na progi ni nobenaga vlaka. Če pregorita na primer obe žarilni nitki zelene, avtomatika brez vlaka na progi ta prostorni signal spremeni na rumeno, če pregori še to, na rdečo (predhodnega pa na rumeno), če pregori še rdeča pa prostorni signal pred tem signalom postane rdeč, še eden pred njim pa rumen. Spet brez vlaka. Če pride do napake na primer na števcih osi, spet APB poskrbi sam, da se zagotovi varnost prometa, saj se signal pred odsekom, kjer je napaka na katerem izmed števcev osi, postavi na rdečo, signal pred njim pa na rumeno ... Preduvozni signal se pa spreminja prav tako brez vožnje vlaka.Avtomatika sama po sebi ne more voditi (postavljati, spreminjati lege) prostornih signalov! To naredi vozeči vlak preko števcev osi, ki so vgrajeni 50 m za prostornimi signali, nato pa se po kablih preko vgrajenih relejnih sklopov vpliva na lego prostornih signalov in na ustrezno signalizacijo na TK panelu in lokalnih mizah....
Pa še mimogrede - javljanje stanja odsekov APB tako na TK panelu kot na postavljalni mizi je zgolj informativne narave. "Bog i batina" je signal.
In da se vrnemo zopet k naslovu teme.....
....na novo ozemljilo palico bo priklopljeno vse kar je v bližini tirov
...z novim načinom vpenjanja.
Menjujejo tudi povratni vod.Ta na sliki je še star,nad njim pa je pripravljen nosilček za novega,kateri ne bo več iz jeklene žice ampak iz ..... in bo tudi večjega preseka.
Pa še en poskus "remonta"glavnega tira proti luki.
5cm novega gramoza na 1/2m blata
....na novo ozemljilo palico bo priklopljeno vse kar je v bližini tirov
...z novim načinom vpenjanja.
Menjujejo tudi povratni vod.Ta na sliki je še star,nad njim pa je pripravljen nosilček za novega,kateri ne bo več iz jeklene žice ampak iz ..... in bo tudi večjega preseka.
Pa še en poskus "remonta"glavnega tira proti luki.
5cm novega gramoza na 1/2m blata
LEP DAN
Igor
Igor
- zbowe
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1189
- Pridružen: 19.09.2007, 16:14
- Kraj: Na sončni strani Krasa
- Kontakt:
Ops, upam da ste strojevodje dobrega zelodca, da ne bi malice po kabini bruhali.igor72 napisal/-a: Pa še en poskus "remonta"glavnega tira proti luki.
5cm novega gramoza na 1/2m blata
Je čut cuh na kaluneh, fanti bu dež!
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.
Maaaamaaaaaaaaaaa. Tudi meni pingo!
Prvo krašouc, pole primorc, pole slovenc. Tljan smo na karti.