Čudež na kočevski progi!

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
inovak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 465
Pridružen: 22.03.2013, 10:29
Kraj: Ribnica

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a inovak »

Pri tem sploh ne gre za vprašanje in ugibanje kaj, kako in če bo kdo od udeležencev v prometu napravil, ampak, ali je v ustreznih načrtih predvideno pri opisu opreme prehoda natančen opis, kaj vse pripada takemu prehodu, do zadnje oznake, tablice, napisa in podobno. Osnovno vprašanje je tudi, ali je potem pri prevzemu to bilo upoštevano. To je, kot če razpravljamo o tem, ali čevljem, ki jih kupiš pripadata dve vezalki, ali ne. Obstoji sistem kontrole v vsakem procesu in vprašanje je, ali so načrtovalci predvideli morebitni zaplet, da ostanejo zapornice zaprte, ali se morda ne zaprejo, ali pa ostanejo na polovici. Pri tem so potem predvidene tudi rešitve za posamezen primer in tako je tudi navodilo ali informacija kako se to rešuje. Že izdelek za 1 € ali manj ima na embalaži številko kontaktnega telefona, torej bodo tudi prehode opremili z navodili o postopkih v primerih odstopanja. Če so informacije točne, obstajajo rešitve podobnih problemov pri Iskrinih mehanizmih, tu pa gre za mehanizem drugega proizvajalca.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Dragulja tehnične dediščine

Na severnem vhodu samevata in žal tudi propadata dva zanimiva spomenika prve kočevske proge. Lesena kurilniška lopa, rečejo ji tudi remiza, je zadnja v Sloveniji, ki je še ohranila svojo izvirno podobo.

https://siol.net/digisvet/novice/na-koc ... ond-548151

Upam, da jim remizo in okretnico uspe ohraniti in obnoviti, čeprav bo težko, ker če me spomin ne vara, je bilo nekje napisano, da je območje remize in okretnice v zasebni lasti(to da že slutiti, ko so jih "odrezali" od tirov + nov zid(gabioni) ločuje območje postaje od remize in okretnice), tako da lastnik lahko po mili volji vse poruši...

p.s. očitno pred/tekom projekta prenove kočevske proge, nekomu ni bilo v interesu ohraniti okretnico in remizo :!:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a mkx »

gorican napisal/-a: 21.03.2021, 10:40 p.s. očitno pred/tekom projekta prenove kočevske proge, nekomu ni bilo v interesu ohraniti okretnico in remizo :!:

Bojim se, da ni šlo za načrtno "ne-ohranitev" .... ampak enostavno za pomanjkanje interesa (ki bi bil podprt tudi s konkretnimi načrti in finančno konstrukcijo). Samo lepe želje (ki so omenjene v prispevku) žal ne zadoščajo.
LP, Metod
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Pri ukinitvi treh nivojskih prehodov se zapleta

Na Slovenskih železnicah pravijo, da je težava med drugim povezana s konfiguracijo proge in tremi prehodi čez železniške tire, ki niso zavarovani z zapornicami, ampak zgolj z andrejevim križem, kar zahteva počasnejšo vožnjo. Gre za nivojske prehode na odseku od prehoda Ribnica do prehoda Goriča vas, kjer so januarja zaradi varnosti uvedli omejitev hitrosti vožnje vlakov na 50 kilometrov na uro.

Vse tri nivojske prehode bo treba skladno s soglasjem resornega ministra ukiniti po izgradnji tamkajšnje povezovalne ceste, a se zapleta. Zaradi nasprotovanja posameznih lastnikov zemljišč, po katerih bo potekala povezovalna cesta, so se postopki pridobitve potrebnih zemljišč za izgradnjo ceste znatno podaljšali. Stekli so sicer postopki razlastitve, ki pa se jim lastniki upirajo z razpoložljivimi pravnimi sredstvi. Med drugim bo treba pridobiti tudi sklep vlade o ugotovitvi javne koristi za razlastitev, ki je trenutno v postopku dopolnitve za obravnavo na vladi, pravijo na Slovenskih železnicah.


https://www.dolenjskilist.si/2021/05/12 ... tni_vlaki/

Zakaj ne še te tri nezavarovane prehode opremijo z avtomatskimi zapornicami in je stvar rešena?
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Ali mi lahko kdo pojasni nekaj v zvezi s signalizacijo?
Na postajah nove kočevske proge in tudi na postaji Rakovnik in Škofljica so na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirih vgrajene štiri ožičene signalne glave. Torej, od zgoraj navzdol, rumena, rdeča, zelena in rumena. Izvoz je torej v premo, APB ni vgrajen.
zakaj štiri luči?
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Ali se pri vseh nadgradnjah, ki že kar nekaj let potekajo v SLO sploh še vgrajujejo trilučni signali? Nisem prepričan....

Je pa res, da Signalni znak 9: “Previdna vožnja” zahteva 4 luči (rumena utripajoča spodaj in rdeča, 2. od zgoraj dol).
Pravilo, da na signalu hkrati svetita dve luči, ki nista sosednji oz. med njima je najmanj ena oz. dve nerazsvetljeni.

Omejeno hitrost pa sicer kažejo tudi 3 lučni signali starega tipa, ki pa se ne smejo več vgrajevati in sicer zgoraj mirna zelena in spodaj mirna rumena.

Več o "novoletnih lučkah" pa v neveljavnem Signalnem pravilniku, ki se še uporablja do nove uveljavitve predpisov.
http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV7323
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Dirigent napisal/-a: 01.08.2021, 10:34 Ali mi lahko kdo pojasni nekaj v zvezi s signalizacijo?
Na postajah nove kočevske proge in tudi na postaji Rakovnik in Škofljica so na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirih vgrajene štiri ožičene signalne glave. Torej, od zgoraj navzdol, rumena, rdeča, zelena in rumena. Izvoz je torej v premo, APB ni vgrajen.
zakaj štiri luči?


Rakovnik in Škofljica sta IS dobila v času Juge, ko se je že projektiralo drugi tir Gp - Lb. V tem primeru bi moral vsi IS kazati tudi signalni znak omejena hitrost, v primeru vgradnje APB pa bi morali kazati tudi dvopomenske znake, kot se je takrat reklo.

Na kočevski pa so verjetno zato, ker sedaj po pravilniku drugačnih ni. Bi pa brez škode na glavnih prevoznih tirih bili brez zgornje rumene.

MMG
Z novim VR so po vseh postajah ukinili tistih 50 km/h in sedaj velja tudi čez postaje progovna hitrost (Ribnica 100 :!:...no, po ukinitvi PV 80 med Žlebičem in Kočevjem), 100 pa so podaljšali tudi do kretnice 1 v Kočevju.
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Progovna hitrost 100? Ko sem se vozil, nisem inel občutka, da bi vlak peljal tako hitro. Kvečjemu ene 70, mogoče 80 na uro...
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

parni_vlak napisal/-a: 02.08.2021, 18:59 Progovna hitrost 100? Ko sem se vozil, nisem inel občutka, da bi vlak peljal tako hitro. Kvečjemu ene 70, mogoče 80 na uro...
Žlebič - Ribnica je počasna vožnja 80 km/h.
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Hvala za odgovor!
Na koprski progi je zgornja luč na izvoznih signalih iz glavnih prevoznih tirov prekrita s pločevino, signalna plošča pa je istih dimenzij kot pri štirilučnih signalih. Taki so tudi prostorni signali,tako je tudi na progi Pragersko- Ormož...
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Izgleda da je ena luč cenejša kot luknjo prekrivati s plehom :D
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Čudež na kočevski progi!

Odgovor Napisal/-a gorican »

Pozdravljeni,

mene pa zanima, če je na nekem odseku med ŽP Ribnica in ŽP Kočevje, še vedno počasna vožnja, zaradi treh nezavarovanih nivojskih prehodov(samo Andrejev križ!)?
Če me spomin ne vara, je razlog, ker lastniki tamkajšnjih zemljišč ne dovolijo ukinitve(dveh?) prehodov, ker bi potem imeli daljšo pot do njihovih parcel/njih...

Vem, da nazadnje, ko se je v medijih pisalo o tem, je tamkajšnji župan izjavil, da se bo šlo v razlastitev v javno dobro.
Odgovori