Čišo napisal/-a:Leta 1902 je bila zgrajena zasebna lokalna proga z goriškega južnega kolodvora (danes Gorizia Centrale) do Ajdovščine, t.i. vipavska železnica. Prva postaja na njej je bila Št. Peter pri Gorici, danes Vrtojba. Po progi so seveda vozili tudi potniški, oz. če sem bolj natančen, mešani vlaki. Leta 1906 je bila odprta bohinjska železnica Jesenice - Trst, ki je med Šempetrom in Prvačino uporabila traso vipavske železnice. Med obema progama je bil v Šempetru zgrajen zvezni lok, del današnje povezave Nova Gorica - Gorica. Od takrat so tudi vlaki proti Ajdovščini vozili z goriškega državnega kolodvora, torej današnje postaje Nova Gorica. Med obema vojnama so Italijani velik del prometa, ki je prej tekel po kraškem odseku bohinjske proge (torej preko Opčin, Štanjela ...) preusmerili na progo preko Tržiča in goriškega južnega kolodvora. Torej so preko današnje Vrtojbe spet vozili potniški in (predvsem) brzi vlaki. Ta postaja se je sicer v tem času imenovala Gorizia San Marco. V tem obdobju so (baje iz vojaških razlogov) zgradili drugi tir med Gorico in postajo Gorizia Montesanto, kot se je takrat imenovala današnja postaja Nova Gorica, ter od današnje Vrtojbe vse do odcepa za Ajdovščino pri Prvačini, med Šempetrom in Volčjo Drago pa so tekli kar trije tiri; vozlišče je bilo urejeno tako, da nobeno cepišče ni bilo na odprti progi. Po drugi vojni so bili vsi ti dodatni tiri odstranjeni, promet med Vrtojbo in Gorico pa je bil prekinjen vse do leta 1960, ko je bil prehod spet odprt za tovorni promet, po meddržavnem sporazumu pa je imel en par vlakov na dan pripet tudi potniški vagon. Ta povezava je obstajala do leta 1998, torej lahko govorimo o potniškem prometu, čeprav zgolj simbolične narave.
Tule se vidi, kje je včasih potekala, če sem prav razumel, proga Gorica-Ajdovščina. Zakaj (in kdaj) je bil ta lok odstranjen?