Gorizia Centrale - Nova Gorica

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Gorizia Centrale - Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Regan 664 napisal/-a:
klemenčič napisal/-a:Kako je s to progo in če se še vedno odvija potniški promet med tema dvema postajama. Kakšno je stanje na soškem koridorju ?
Najbolj pametno potezo boš naredil, če se boš šel peljat z vlakom, pa boš vse iz prve roke zvedel.... :?
Kratko in jedrnato! Slika


...... lahko pa pobrska po našem arhivčku. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Gorizia Centrale - Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a Signal »

Pobrskal sem po tirnih skicah in našel zanimivost.
V Vrtojbi (proga 71) je iz smeri Gorizia Centrale vgrajen uvozni (kritni?) signal C.
Promet je redek, tudi NPr-a ni na odseku med USB in USC. Čemu je potreben slednji signal :?:
Gre za kaprice Italijanov :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Gorizia Centrale - Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a milchy »

Philove slike na to temo - iz leta 1992

1. vlak pripravljen za odhod iz Gorice v Novo Gorico - http://locopage.pikfu.net/set1951160/media69377874.html

2. in vlak pripravljen na odhod nazaj iz NG v Gorico - http://locopage.pikfu.net/set1951160/media69377877.html

3. v Novi Gorici - kot mešani vlak - http://locopage.pikfu.net/set1951160/media69377884.html
bicikl
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 07.11.2010, 2:09

Re:

Odgovor Napisal/-a bicikl »

Čišo napisal/-a:Leta 1902 je bila zgrajena zasebna lokalna proga z goriškega južnega kolodvora (danes Gorizia Centrale) do Ajdovščine, t.i. vipavska železnica. Prva postaja na njej je bila Št. Peter pri Gorici, danes Vrtojba. Po progi so seveda vozili tudi potniški, oz. če sem bolj natančen, mešani vlaki. Leta 1906 je bila odprta bohinjska železnica Jesenice - Trst, ki je med Šempetrom in Prvačino uporabila traso vipavske železnice. Med obema progama je bil v Šempetru zgrajen zvezni lok, del današnje povezave Nova Gorica - Gorica. Od takrat so tudi vlaki proti Ajdovščini vozili z goriškega državnega kolodvora, torej današnje postaje Nova Gorica. Med obema vojnama so Italijani velik del prometa, ki je prej tekel po kraškem odseku bohinjske proge (torej preko Opčin, Štanjela ...) preusmerili na progo preko Tržiča in goriškega južnega kolodvora. Torej so preko današnje Vrtojbe spet vozili potniški in (predvsem) brzi vlaki. Ta postaja se je sicer v tem času imenovala Gorizia San Marco. V tem obdobju so (baje iz vojaških razlogov) zgradili drugi tir med Gorico in postajo Gorizia Montesanto, kot se je takrat imenovala današnja postaja Nova Gorica, ter od današnje Vrtojbe vse do odcepa za Ajdovščino pri Prvačini, med Šempetrom in Volčjo Drago pa so tekli kar trije tiri; vozlišče je bilo urejeno tako, da nobeno cepišče ni bilo na odprti progi. Po drugi vojni so bili vsi ti dodatni tiri odstranjeni, promet med Vrtojbo in Gorico pa je bil prekinjen vse do leta 1960, ko je bil prehod spet odprt za tovorni promet, po meddržavnem sporazumu pa je imel en par vlakov na dan pripet tudi potniški vagon. Ta povezava je obstajala do leta 1998, torej lahko govorimo o potniškem prometu, čeprav zgolj simbolične narave.
Tule se vidi, kje je včasih potekala, če sem prav razumel, proga Gorica-Ajdovščina. Zakaj (in kdaj) je bil ta lok odstranjen?
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Gorizia Centrale - Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Točno, trase loka oz. - natančneje - originalne proge Gorica - Ajdovščina še vedno obstaja in je tudi predvidena za morebitno obnovo tira (nekoč v vesoljski prihodnosti ...). Dvojni tir na tem delu je bil odstranjen kmalu po 2. sv. vojni (za natančno leto bi bilo treba kje pobrskati), razlog za odstranitev pa je v tem, da je bil glede na odnose med YU in I promet med državama prekinjen, postaja Vrtojba pa se je uporabljala le za oskrbovanje bližnje industrije - seveda so vsi krožni vlaki vozili v Novo Gorico, zato lok proti Volčji Dragi ni bil več potreben. Leta 1960 je bil ponovno vzpostavljen promet preko meje, ki so ga opravljale FS. Tudi danes še vedno na odseku Gorica - Nova Gorica vozi Trenitalia, seveda pa bi bila zaradi razbremenitve postaje Nova Gorica in možnosti direktne vožnje vlakov iz Italije proti Sežani smiselna obnova opuščenega loka oz. dela proge.
Tako počasi se prebujamo ...
Odgovori