Bohinjska proga - ostra krivina

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Bohinjska proga - ostra krivina

Odgovor Napisal/-a 541 »

Na omenjeni progi je med Bledom in Bohinjsko Bistrico ena precej ostra krivina, kjer je zaradi varnosti pred iztirjenjem dodana še notranja tirnica. Omenjena krivina je, vsaj nazadnje, ko sem se tam peljal, bila povsem v travi, tolčenca se sploh ni videlo, ker sta ga prekrivala trava in zemlja. Dobil sem občutek, da se te krivine ne vzdržuje kaj dosti. :? Torej, kaj je s to krivino, kakšen je polmer, kakšna je hitrost vlakov čez to krivino?
novst
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 22.05.2006, 12:48
Kraj: neznan

Odgovor Napisal/-a novst »

Ta krivina ni med Bledom in Bohinjsko Bistrico pač pa med Jesinicami in Bledom in sicer tik pred viaduktom čez sotesko Vintgar.

Gre za 275 m dolg usadni odsek. Usadnost se je pokazala že prvi dan obratovanja. Proga je speljana v loku s polmerom 150 m. Usadni odsek zahteva zmanjšanje hitrosti na 20 km/h.

Tolčenca nisi mogel videt ker ga v tej krivini ni, saj so namesto njega uporabili ugaske. S tem se zmanjša pritisk na nestabilnih tleh, zaradi manjše volumenske mase ugaskov.

Vzduržuje se pa toliko kot cela proga se pravi premalo, očitno se pa ugaski tudi hitreje zarastejo kot tolčenec.

lp
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Ta krivina je nastala s prestavitvijo proge; če bi želeli progo speljati po originalni trasi, bi morali zgraditi viadukt z zelo globokim temeljenjem, kar pa je tako z gradbenega, še bolj pa s finančnega vidika najbrž zelo težko izvedljivo.
Tako počasi se prebujamo ...
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Hvala obema. :D
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Dve teoretični tehnični vprašanji :oops:

Kaj je to usadni odsek in kaj so to ugaski :?:
Uporabniški avatar
s52r
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 09.02.2006, 21:27
Kraj: Črnomelj
Kontakt:

Ugaski......

Odgovor Napisal/-a s52r »

Pozdrav vsem, ki spremljajo to temo !!!!

Mislim, da je kolega z UGASKI mislil na tako imenovani LEŠ,
katerega je bilo v času obratovanja parne vleke v izobilju...
Obstojali sta dve različici :
a. leš, kot ostanek izgorevanja premoga, katerega se je z posebno
loputo spustilo iz pepelnika, pri nekaterih serijah se je se je moral
z tako imenovano grebljo vleči iz pepelnika...
b. obstojal pa je še drugačen leš...v trenutku, ko se je premog v peči
vžigal, je razpadal na manjše dele in najmanjše velikosti 0-3mm
je izpušni val potegnil skozi dimne cevi do dimnice, kjer so se nabirali..
Ta leš se je čistil tako, da so se vrata dimnice odprla in z lopato se
je dimnica očistila. Po potrebi pa so se z dolgo železno cevjo in zrakom
iz glavnega rezervoarja izpihale tudi dimne cevi.
Strojevodja za vedno !!!!!
S52R - Tone
tine
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 24
Pridružen: 25.05.2006, 9:39

Odgovor Napisal/-a tine »

Ta del proge oz. ta krivina je med najkrajšim predorom na bohinjski progi in blejskim kamnitim viaduktom. Kot je že Čišo napisal je speljan z majhnim radijem zaradi nestabilnih tal. Je speljana po plazovitem terenu (usadni odsek) in zato je namesto klasične grede ta narejena z ugaski s čimer se je precej zmanjšala dodatna obremenitev terena. Se pa ta del proge hitro zaraste zato izgleda kot, da bi bila zapuščena.

Tine
Uporabniški avatar
marinc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 25.05.2006, 17:31
Kraj: Slap ob Idrijci

Odgovor Napisal/-a marinc »

A se da dobit kakšne slike, od sedanje in prvotne trase.
tine
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 24
Pridružen: 25.05.2006, 9:39

Odgovor Napisal/-a tine »

Saj trase niso nikoli spreminjali. Je vedno bila taka. Prvotno je bilo predvideno da bo viadukt drugje vendar pa bi moral imeti precej večji temelj ravno zaradi nastabilnih tal. Zaradi tega so spremeni potek trase in nastala je tako majhna krivina vendar pa je viadukt na trdnih temeljih in po 100 letih še vedno kljubuje času.

Tine
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

ima kdo kakšne slike od te ostre krivine?
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Bohinjska proga - ostra krivina

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Smo v 21. stoletju. Ali se tega odseka nikakor ne da popraviti? Tisti odsek vzame kar precej časa.

Ali obstaja kakšna novejša razprava o tej krivini?
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Bohinjska proga - ostra krivina

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

In potem se Nurmiču smejete,ko pravi da vozimo po njivi.Pelješ se po travniku,tirnic sploh ne vidiš če so še spodaj...
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Bohinjska proga - ostra krivina

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Nurmi napisal/-a:In potem se Nurmiču smejete,ko pravi da vozimo po njivi.Pelješ se po travniku,tirnic sploh ne vidiš če so še spodaj...
To je čisto res! =D> Čudež, da na tistem divjem travniku še ni bilo iztirjenja :shock:
Nejac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1283
Pridružen: 29.03.2009, 17:46

Re: Bohinjska proga - ostra krivina

Odgovor Napisal/-a Nejac »

Zakaj pa bi bilo tam iztirjenje?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska proga - ostra krivina

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

zelencek napisal/-a: ... da na tistem divjem travniku ...:

Če praviš, da je travnik pa vzemi orodje iz garaže pa popravi :mrgreen:

Boš že še počako.... tk ko se marsikje čaka [-o<
Odgovori