Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

(po)potnik napisal/-a:Če že govorimo o drugem tiru med Divačo in Koprom, se moramo najprej vprašati kdo bi od njega največ pridobil? Profitabilni tovorni promet ali izgubarski potniški promet? Poglejmo najprej dolžino sedanje proge Koper-Divača-45,5 km (vir: miniaturna-zeleznica.com), nato pa še dolžino novega, drugega tira: 27,1 km (vir: Uredba o državnem lokacijskem načrtu za drugi tir Divača-Koper). Od tega naj bi šlo okoli 20 km proge v predorih, kar prinese ceno 1,3 milijarde evrov oziroma realno več (glede na stanje v Sloveniji, korupcijo ter tudi gradbene pogoje na Krasu). Če tej dolžini pripišemo še hitrosti vlakov do 160 km/h, potem bi to pomenilo da bi teh 27 km vlaki prevozili v 10 minutah. Na papirju, kajti problem je v času, ki jih vlak porabi za pospeševanje od 0 do 160 km/h po progi, ki se še vedno vzpenja z vzponom do 17 promilov. Za "lahke" potniške vlake tu ni težav (pustimo tu ošvohele fiate ter siemense z le enim delujočim motorjem), pri težkih tovornih vlakih (tu je problem, da večina težkega tovora gre iz Kopra ven po železnici) pa so težave kar konkretno. Ti bi torej imeli 2 izbiri:
a) vozili bi z najbolj ekonomsko hitrostjo, ki bi bila daleč od 160 km/h (laično ocenjujem na nekje 80-100 km/h, upam da nisem prevelik optimist)
b) vozili bi hitro, toda lažji in krajši

Ker je pri prevozu tovora najbolj pomembna cena in manj čas prevoza (v mislih imam predvsem tovor, ki je za železnice pomemben: ruda, nafta, kontejnerji, avti,...), bi za tovorni prevoz prihranek časa pomenil zelo malo. Pol ure gor ali dol, tudi ena ura ne pomeni veliko, če je v igri finančna računica. Povrhu vsega pa ne smemo pozabiti na to, da bi bilo v Divači vsega modernega konec.

Za tovorni promet bi bilo najpomembnejše, da promet teče enakomerno (torej brez počasnih voženj) ter brez oziroma s čimmanj postanki, saj pospeševanje težkih kompozicij pomeni veliko porabo energije. Torej obstoječi tir vzdrževati v dobri kondiciji, urediti obstoječa mesta za križanje vlakov (primerna dolžina tirov na postajah), povečati moč napajalnih postaj in same vozne mreže ter izpiliti vozni red vlakov tako, da bi vlaki, ki vozijo polni navzgor čimmanjkrat pospeševali. Druga faza pa je ureditev drugega tira ob obstoječem tiru povsod tam, kjer je to možno za normalno ceno ter ureditev novih daljinsko vodenih mest za križanje. Tovrstna ureditev pa ne bi smela preseči 200 mio evrov, kar je drobiž za famozni drugi tir, ki ni ničemur koristen (koristen bi bil zgolj v primeru, če bi se nadaljeval tudi naprej od Divače-vsaj do Ljubljane, še bolje pa do Jesenic oziroma Maribora). Preostali denar od 1,3 milijarde pa vložiti v obnovo drugih delov vsaj glavnega križa SŽ. Npr. ukinitev brezveznega ovinka do Borovnice in namesto tega direktna proga čez Vrhniko; drugi tir na gorenjski progi (spet pamet v roke in brez megalomanskih idej); modernizacija proge Ljubljana-Celje, itd. S temi ukrepi bi več naredili za Luko Koper in slovenski železniški transport kot pa z megalomanskih kratkim odsekom med Koprom in Divačo. Konec koncev prevoznik pri izbiri trase prevoza npr. kontejnerjev ali rude ali ... vpraša le: koliko ga bo pot stala ter koliko časa bo rabil za transport, ne bo pa ga zanimalo koliko časa in denarja bo potreboval vagon za kratek odsek na tej trasi. To je stvar drugih.

Obenem pa se je treba vprašati še koliko bo stalo vzdrževanje drugega tira. Vzdrževanje predorov, posebno dolgih, je sigurno dražje kot vzdrževanje odprte proge. Posebno zaradi zračenja, varnosti,... Ter kako te stroške vkomponirati v ceno, da ne bodo vsega tega plačali davkoplačevalci. Da ne bo na koncu drugi tir prazen kot Pontebska železnica, stari tir pa poln zaradi nizkih pristojbin.
V tem tednu pride močna kitajska delegacija, in sem siguren, da jih sodelovanje pri novem tiru ne bo zanimalo, če bi jim pa kdo predstavil še sovlaganje v igradnjo vzporednega tira k obstoječemu, kjer bi to ne bilo predrago in v celovito ureditev glavnih koridorjev, vendar po pameti, kot je napisal @(po)potnik, bi vsekakor zastrigli z ušesi.
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a dingo »

Ima mogoče kdo sliko vzdolžnega preseka trenutne proge Divača Koper?
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Ljubitelj napisal/-a:
Sploh pa obstoječa koprska proga gre po I. vodovarstvenem območju, ki daje vodo večini Obale. Nekaj 10m od proge so vodna zajetja.
Futuristični 2. tir dolgo ni mogel dobiti okoljevarstvenega soglasja, ker posega v območje tržaških vodnih virov. Stvar je bila formalno urejena kakšen teden nazaj, toliko v vednost.

LPL
Link? Kolikor je razvidno iz kart, ni v dolini Glinščice nobenega vodnega zajetja ali varnostnega režima, je samo krajinski park zato so bili potrebni izravnalni ukrepi. Trst ima vodna zajetja drugje. Drugače pa hvala Bogu da smo imeli v K.u.K. "futuriste", ki so s krampi zgradili železniško progo do Trsta in po letu 90 "futuriste", ki so zgradili AC križ.
(po)potnik napisal/-a:Tovrstna ureditev pa ne bi smela preseči 200 mio evrov, kar je drobiž za famozni drugi tir, ki ni ničemur koristen (koristen bi bil zgolj v primeru, če bi se nadaljeval tudi naprej od Divače-vsaj do Ljubljane, še bolje pa do Jesenic oziroma Maribora).
Tvoj post sem nehal brati ob stavku, ko "ovinek mimo Borovnice" razglasiš za brezvezen. Ko nekodo pribije da je svet ploščat, potem z njim ne debatiram več o geografiji. Nič osebnega. Samo za informacijo, remont Celje - Zidani Most bo stal 250 milijonov €. Tvoja ocena 200 milijonov € za vzporedni tir je vsaj 2-3× prenizka.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Saj verjetno ni bil mišljen vzporedni tir na celotni trasi, samo tam, kjer bi bilo to najbolj ekonomsko smiselno za povečanje prepustnosti in hitrosti vlakov, zato tudi nižja cena. Če bi pa delali nov tir ob obstoječem v celotni dolžini, je pa 200 milijonov verjetno res malce optimistično. Če se motim, me popravita, anzovc in (po)potnik.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Seveda, če bi se obstoječi progi po celi dolžini gradilo vzporedni tir ne bi bilo veliko ceneje. Od Hrastovelj do Črnotič je kakšnih 9 - 10 km zahtevnega terena, zato bi pač tak odsek ostal enotiren. Vlak ga prevozi v 10 - 12 minutah. Drugje na tej progi pa dograditev ne bi smela biti predraga, vsekakor pa več kot 500 milijonov ne bi smelo nanesti. Če pa vzamemo v obzir, da gre za izvlečni tir 27 milijonov, potem bi pa stalo že milijardo. Ampak pri nas se o nekaterih stvareh vedno začne razpravljati šele takrat ko je vse skupaj tako daleč zavoženo, da se lahko samo še odgovorne poišče jih za kratek čas pošlje sedet, račun pa raja plača.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Vsak dan se najde na forumu kakšen nov pametnjakovič, ki trdi, da II. tir ekonomsko ni upravičen. Vsi dosedajšnji izračuni kažejo, da je! S tovornim prometom gradnjo veliko lažje upravičiš, kot pa s potniškim. II. tir bo omogočal hitrosti 160 km/h in ne 200!
Je pa res, da je gradnja II tira v veliki soodvisnosti z ostalimi infrastrukturnimi projekti:
- 3 pomol Luke Koper,
- nadgradnja proge Divača-Ljubljana,
- nadgradnja LŽV
- II tir Ljubljana-Jesenice
- II tir Maribor-Šentilj....

Izvlečni tir, ki se bo začel graditi ne bo rešil nobenih problemov z vidika kapacitete na Koprčanki. V bistu je to le začetek gradnje II tira od Kopra proti Rižani, kjer se bo s kretnico navezal na obstoječo progo Rižana-Koper.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

664: Vsak dan se najde na forumu kakšen nov pametnjakovič, ki trdi, da II. tir ekonomsko ni upravičen. Vsi dosedajšnji izračuni kažejo, da je! S tovornim prometom gradnjo veliko lažje upravičiš, kot pa s potniškim. II. tir bo omogočal hitrosti 160 km/h in ne 200!
Ni se mi dalo bsrkat po internetu, toda projekt za sosednjo progo Divača Trst predvideva hitrost 200 km/h. Za doseganje Vmax 200 km/h pa je kar nekaj zahtev, ki za Vmax=160 niso potrebne.

Nova železniška povezava Trst - Divaa
GLAVNI PARAMETRI NOVE ŽELEZNIŠKE PROGE
· Dolžina trase: 35,6 km
· Najveji nagib proge: 17‰
· Najveja hitrost vlakov: 160km/h
· Najveja hitrost za vlake z nagibno tehniko: 200km/h
· SV naprave: ERTMS nivo 2
ledeni:Link? Kolikor je razvidno iz kart, ni v dolini Glinščice nobenega vodnega zajetja ali varnostnega režima,
Na žalost so to privatne komunikacije s posvečenimi družinskimi geo strokovnjaki. Mogoče res ni vodni vir za Trst (saj veš od kje dobivajo vodo) je pa povezano z zaščito vode. In bojda Italijani dolgo niso dali soglasja.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Zakaj govorijo Trst-Divača, če pa bo hitra proga Trst obšla. Kolikor razumem bo postaja "Trst" nekje zgoraj pri Opčinah.
preglednik
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a: Ni se mi dalo bsrkat po internetu, toda projekt za sosednjo progo Divača Trst predvideva hitrost 200 km/h. Za doseganje Vmax 200 km/h pa je kar nekaj zahtev, ki za Vmax=160 niso potrebne.
In kakšno povezavo ima ta progo z novim tirom Divača-Koper?
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

igor72 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a: Ni se mi dalo bsrkat po internetu, toda projekt za sosednjo progo Divača Trst predvideva hitrost 200 km/h. Za doseganje Vmax 200 km/h pa je kar nekaj zahtev, ki za Vmax=160 niso potrebne.
In kakšno povezavo ima ta progo z novim tirom Divača-Koper?
Nikakršne, ker so menda sedaj (končno!) strokovnjaki ugotovili, da ta proga pa ni ekonomsko-finančno upravičena (VZP-d.m.-Sežana-Divača).
Kako naj bo, če pa še obstoječa dva tira nista niti 1/3 zasedena....
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

1/3 =33%, še zmerja več kot pa Pontebana (15%). Vseeno je Koper - Divača potrebnejša, ampak kakšna cenejša varianta od predvidene podzemeljske.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

In kakšno povezavo ima ta progo z novim tirom Divača-Koper?
Če bi pazljivo prebral, bi razumel. Enostavno se mi ni dalo iskati projektnih parametrov in sem pokazal za ekvivalentno projektirano progo v bližini. Karakteristike so na obeh mnogo verjetno mnogo enake. Lahko pa razpravljamo, ali je predvidena za 160 ali 200 km/h, toda če se odločite za 160 km/h potem na nobeni progi v RS vlaki ne vozijo več kot 120 km/h saj je maksimum 160/140/120 km/h na odseku Pragersko Tezno.

LPL
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a grikos »

Ljubitelj napisal/-a:
In kakšno povezavo ima ta progo z novim tirom Divača-Koper?
Če bi pazljivo prebral, bi razumel. Enostavno se mi ni dalo iskati projektnih parametrov in sem pokazal za ekvivalentno projektirano progo v bližini. Karakteristike so na obeh mnogo verjetno mnogo enake. Lahko pa razpravljamo, ali je predvidena za 160 ali 200 km/h, toda če se odločite za 160 km/h potem na nobeni progi v RS vlaki ne vozijo več kot 120 km/h saj je maksimum 160/140/120 km/h na odseku Pragersko Tezno.

LPL
Največja dovoljena progovna hitrost" je tista predpisana največja hitrost po progi ali po delih proge, ki se določi glede na tehnično stanje proge, njeno opremljenost in tehnične značilnosti vlaka.

Na signalu s tremi številkami velja zgoraj napisana hitrost za vlake z nagibno tehniko, hitrost, ki je na sredini, velja za lahke vlake, hitrost, ki je napisana spodaj, pa velja za druge vlake.

Po zaključku projekta Elektrifikacija in nadgradnja Pragersko - Hodoš bo kar nekaj odsekov sposobnih za 160/160/160.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

In kaj je zdaj novega povedano. Čudno je samo to, da glavna proga, vsaj s slovenskega stališča in s stališča potniškega prometa ne dopušča po rekonstrukciji, tako rekoč v premo hitrosti večje od 120 km/h za vse druge vlake, ki ne sodijo v kategorijo nagibnih (tipično tehnika ne dela) ali ”lahkih” vlakov. No pa saj imamo podoben primer na odseku Štore-Šentjur, kjer večina vlakov celo ne sme presegati 100 km/h (140/140/100) na povsem premem odseku. Neka dokaj postranska proga obnovljena po enakih standardih pa bi naj bila povsem druga pesem...... Da te kap.

LPL
Uporabniški avatar
Igor T
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 320
Pridružen: 07.03.2009, 13:11
Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
Kontakt:

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Igor T »

Prihajajo KITAJCI z miljoni v žepu... zihr bodo kupil Luko in celo progo do Lj ...
Pa en lep pozdrav ...

YT: http://www.youtube.com/user/urednik123
Odgovori