Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

andro43 napisal/-a: 15.04.2023, 21:36
Re 4/4 napisal/-a: 15.04.2023, 10:13 Italijani pod nobenim pogojem ne dovolijo vožnjo potniških vlakov v predoru pod Trstom. Ni variante, nobenega ampak, preprosto NE!
Tu bi bilo seveda zanimivo vedeti zakaj. Na splošno me zanima, koliko pa je prometa po tem predoru in ali je dvotiren ali enotiren? Slabo poznam situacijo tovornega železniškega prometa v Trstu, žal. Bi pa bila gradnja predlagane proge med Trstom in Koprom verjetno argument, ki bi vsaj odprl to vprašanje, trenutno kakšnih hudih vzrokov za vožnjo potniških vlakov po tem predoru itak niti ni.
Re 4/4 napisal/-a: 15.04.2023, 12:35 Sedaj so hrvaški lobisti v Bruslju sicer dosegli, da so uvrstili puljsko progo v neimonavni evropski koridor Pula - Divača - Trst, ampak brez da bi prej kakroli javno podpisali z vsemi deležniki.
In kaj naj bi s tem dosegli? Za Slovenijo je to dokaj nezanimivo verjetno, relacija Sežana - Rakitovec pa res nima bogve kako velikega potenciala. Pa tudi cela Puljska proga, enkrat smo že govorili, da tovornega prometa sploh ni več; delni problem za to je verjetno (sklepam) tudi relativno štorast industrijski tir v Pulju po obali mimo centra do Uljanika (niti Pulj ni neko pomembno pristanišče z velikim pretovorom), edini potencial te proge bi bil kakšen mednarodni vlak v Pulj morda (ampak ne vem, če to ravno upraviči evropski koridor).
Transalpina, ki gre direktno iz Opčin na Campo Marzo in Adria Aqulinia je enotirna, z malo bolj konkretnim klancem, je pa ostala na 20 tonah na os. To je pri Italijanih vse bolj na papirju. Če bi imeli Italijani kaj več koristi, bi se čez noč prekategorizirala iz C3 v C3L, ali pa kar D4. So že marsikaj naredili na takšen način. Tam vozi kontejnerje samo Adriafer. Prometa ni veliko, nekaj SŽ vlakov, pa še kakšen Metrans zna priti. Za ostalo Italijo, se pred Trst Centrale proga odcepi na linijo circonvallazione. Je dvotirna in elektrificirana.

Slika

Zakaj ne dovolijo? Varnostni vidik. Če poznaš zgodbo okoli mostu na Sicilijo, potem veš zakaj ga takrat niso zgradili. Birokracija je zahtevala toliko rešitev, da je cena poskočila v nebo in je bilo enostavno predrago za izgradnjo. Sedaj gredo v drugi poiskus gradnje.


Kaj bi dosegli? Dosegli so, da bodo lahko dobili nekaj denarja od 24 milijard evrov velike pogače, v nasprotnem primeru bi vse propadlo. Reko, Ploče in Split z ličko progo so si spravili na koridor in ustvarili še umetni koridor, ki po razmišljanju ni nov, Zagreb - Maribor, ampak vprašanje, koliko je interesa z naše strani. Nam ta koridor ne koristi v ničemer. Samo tranzit in slaba kopija X koridorja, ki se je preusmeril v smeri Donave.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

20 t na os je verjetno zaradi tistih premostitvenih objektov, ki še niso bili obnovljeni. Pobude so bile, da se usposobi proga na D4, kdaj bo to, pa ni znano. So pa betonski pragovi in tirnice 60 z remonta iz začetka devetdesetih let.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Olalala napisal/-a: 16.04.2023, 0:32 Če je Hrvatom kaj takega uspelo zlobirat bi lahko tudi mi zlobirali da je bohinjska proga del baltsko-jadranskega koridorja :lol:
Tako. Pa še marsikaj drugega. Žal so pa naši lobisti precej slabi. Že sem napisal nekje drugje, da bi s pravim pristopom Koper lahko prehitel Genovo in začel posegati po tovoru, ki gre direktno proti Rotterdamu, Hamburgu ali Antwerpu. Sploh z dvotirnim drugim tirom, obvozno progo v LJ, dvotirnost MB-Šentilj ter LJ-Karavanke. Hkrati pa bi Jesenice – Sežana služila kot obvozna proga, sploh z nadgradnjo iz C2 na D4 (v prvi fazi ne bi niti rabili elektrifikacije). Žal pa vse to ostajajo mokre sanje, ki jih sicer lahko uresniči kak vizionar, do takrat so pa realnost le 10 km/h počasne vožnje na bohinjki...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Urban91 napisal/-a: 16.04.2023, 11:28 20 t na os je verjetno zaradi tistih premostitvenih objektov, ki še niso bili obnovljeni. Pobude so bile, da se usposobi proga na D4, kdaj bo to, pa ni znano. So pa betonski pragovi in tirnice 60 z remonta iz začetka devetdesetih let.
Saj to je znano, da imajo Italijani slabe mostove. DB Cargo vozi 3200 ton sprega + doprega na 27 promilih čez Lotschberg, pa so morali v Domodossoli rezati na pol. Danes režejo že v Brigu, zaradi meritev. Bojda je slab most v Mozni. :roll: Tudi če jutri dvignejo na D4, se kaj veliko v prometu ne bo spremenilo. Samo Adriafer bo vozila kontejnerje direktno na Opčine s floto, ki jo ima. Vsi drugi se raje gnetejo čez Tržič. RFI pa tudi ni sposobna urediti direktno progo iz Trsta proti Benečiji. Pa bolj kot jim politika razlaga, da bi že povišanje hitrosti pomenilo večjo kapaciteto, bolj neumni so pri prikazovanju nerelanih številk. Za 120 tovornih in vseh ostalih RV bo do leta 2030 potrebno najti kapaciteto. Kje je šele potem problematika videmskega križišča.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Če je Videm problem s svojimi obvoznicami v vseh smereh, kje je potem Ljubljama, kjer se že od 1850 ni nič sremenilo?
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

preglednik napisal/-a: 16.04.2023, 18:53 Če je Videm problem s svojimi obvoznicami v vseh smereh, kje je potem Ljubljama, kjer se že od 1850 ni nič sremenilo?
A, to pa ne. Hitler je imel obvoznico okoli Ljubljane. :D
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

trocken napisal/-a: 16.04.2023, 21:04
preglednik napisal/-a: 16.04.2023, 18:53 Če je Videm problem s svojimi obvoznicami v vseh smereh, kje je potem Ljubljama, kjer se že od 1850 ni nič sremenilo?
A, to pa ne. Hitler je imel obvoznico okoli Ljubljane. :D
Ja, ampak ne iz prometnih razlogov (OK, so bili prometni razlogi, ampak samo posredno). In potem je bila nekaj let kasneje še ena sprememba, ko je Tito obvoznico ukinil. Tako da je bilo sprememb okoli Ljubljane od 1850 kar nekaj ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 16.04.2023, 18:53 Če je Videm problem s svojimi obvoznicami v vseh smereh, kje je potem Ljubljama, kjer se že od 1850 ni nič sremenilo?
Ja sej vemo kje, znajdi se iz dneva v dan. Mes malo pojamra v medijih, mestna občina bi imela poglobitev, prebivalci ob bodoči obvozni progi so na sodišču, ker jim prejšnji lastnik o tem ni povedal in lahko cena nepremičnine pade, tivolski lok je zgodovina, Situla se pritožuje... ni da ni, pestro. Edina sreča je, da bodo kaj kmalu nadvoz nad Dunajsko razširili na šest tirov, intenzivno se vmešča drugi tir do Kranja in da Avstrijce matra geologija pod Semmeringom in bo vsaj do 2030 stanje tam enako. Neprivlačno za marsikoga.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Re 4/4 napisal/-a: 17.04.2023, 9:27 ...prebivalci ob bodoči obvozni progi so na sodišču, ker jim prejšnji lastnik o tem ni povedal in lahko cena nepremičnine ...
Pravno-formalno je (mora biti) vsak seznanjen z zemljiško knjigo. Zadeva ne bo prišla daleč.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

urban120 napisal/-a: 17.04.2023, 12:12
Re 4/4 napisal/-a: 17.04.2023, 9:27 ...prebivalci ob bodoči obvozni progi so na sodišču, ker jim prejšnji lastnik o tem ni povedal in lahko cena nepremičnine ...
Pravno-formalno je (mora biti) vsak seznanjen z zemljiško knjigo. Zadeva ne bo prišla daleč.
Drži, vseeno pa to upočasnjuje postopke.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

sraka1 napisal/-a: 17.04.2023, 12:27
urban120 napisal/-a: 17.04.2023, 12:12
Re 4/4 napisal/-a: 17.04.2023, 9:27 ...prebivalci ob bodoči obvozni progi so na sodišču, ker jim prejšnji lastnik o tem ni povedal in lahko cena nepremičnine ...
Pravno-formalno je (mora biti) vsak seznanjen z zemljiško knjigo. Zadeva ne bo prišla daleč.
Drži, vseeno pa to upočasnjuje postopke.
Kolikor jaz vem, so plani glede trase obvozne proge zapisani kvečjemu v raznih prostorsko-ureditvneih načrtih, ne pa v zemljiški knjigi. In tudi če bi bili zapisani tam (skozi kakšne zabeležke) ... se tukaj pogovarjamo o vrednosti zemljišč v pasu ob načrtovani trasi obvozne proge, na teh zemljiščih pa zagotovo ni nobenega zaznamka glede trase obvozne proge.

In ja, se strinjam, stvar je v večji meri skregana s pametjo (še posebej v primeru, ko neka infrastruktura v neposredni bližini obstaja še pred nakupom nepremičnine, pa se lastniki potem vseeno pritožujejo zaradi motenja ... česarkoli že), če bo zaradi skupnega dobra v nek prostor umeščena neka infrastruktura, bodo prebivalci v neposredni bližini pač trpeli. Tako je in tako bo.
LP, Metod
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 16.04.2023, 16:59 Samo Adriafer bo vozila kontejnerje direktno na Opčine s floto, ki jo ima. Vsi drugi se raje gnetejo čez Tržič.
Vzrok je verjetno v naklonu proge (če se ne motim 27 promilov)? Ker ta proga je bila kar nekaj časa zaprta in se je potem z dokajšnjim pompom odprla pred nekaj leti, se mi zdi... Je pa glavnina tovornega pretovora na postaji Sv. Andreja/Marsovo polje ali na glavni severni postaji? Pristanišče zgleda večje proti jugu...
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

andro43 napisal/-a: 17.04.2023, 20:30
Re 4/4 napisal/-a: 16.04.2023, 16:59 Samo Adriafer bo vozila kontejnerje direktno na Opčine s floto, ki jo ima. Vsi drugi se raje gnetejo čez Tržič.
Vzrok je verjetno v naklonu proge (če se ne motim 27 promilov)? Ker ta proga je bila kar nekaj časa zaprta in se je potem z dokajšnjim pompom odprla pred nekaj leti, se mi zdi... Je pa glavnina tovornega pretovora na postaji Sv. Andreja/Marsovo polje ali na glavni severni postaji? Pristanišče zgleda večje proti jugu...
Res je, proga je bila ponovno odprta nedolgo nazaj. Poleg velikega naklona je problematičen tudi potek skozi dokaj gosto naseljena območja mesta. Pretovor se sicer vrši na postaji Marsovo polje /Campo Marzio in se na glavno progo priključi skozi predor. Po direktni progi za Opčine gre le kakšen par vlakov na dan.
Sicer pa se je skozi predor možno peljati takrat, kadar tržaško društvo ljubiteljev železnic organizira krožno vožnjo z litorino na relaciji tržaška glavna postaja - skozi predor na Marsovo polje, kjer je muzej, po Transalpini na Opčine in potem preko Nabrežine nazaj. Vem, da so nekajkrat to organizirali.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a gorican »

Konzorcij znižal ponudbo in bil izbran za dela na železniških in predorskih sistemih

Družba 2TDK je za izvajalca del na železniških in predorskih sistemih na drugem tiru Divača–Koper izbrala konzorcij pod vodstvom SŽ – Železniškega gradbenega podjetja. Dela bo opravil za 203,8 milijona evrov brez DDV-ja, in sicer do konca leta 2025.


To je bil že ponovljen razpis za železniške in predorske sisteme na drugem tiru železniške proge med Divačo in Koprom. Edino ponudbo je oddal konzorcij podjetij SŽ - Železniško gradbeno podjetje, Kolektor IGIN, GH Holding in Yapi Merkezi Construction, ker pa je z vrednostjo 207,7 milijona evrov presegla zagotovljena sredstva naročnika, jo je 2TDK aprila zavrnil.
Zdaj so iz 2TDK-ja sporočili, da so uspešno končali pogajanja z omenjenim konzorcijem in ga izbrali za izvedbo del. Dosegli so, da je ponudba za približno štiri milijone evrov nižja od ponujene cene s strani izvajalca, so dodali. Podpis pogodbe bo sledil po pravnomočnosti odločitve o izboru.
V 2TDK-ju so v pogajanjih z izvajalcem vztrajali, da morajo biti vsa dela dokončana do konca leta 2025, kot je zapisano tudi v noveliranem investicijskem programu. Izbrani ponudnik je to zagotovil, v prvi polovici leta 2026 pa bo potekalo odpravljanje napak in poskusno obratovanje.
Izvajalci predorskih del na trasi drugega tira so sicer doslej izkopali skupaj 24 kilometrov kalot glavnih in servisnih cevi, to je zgornjih delov predorske cevi. Gre le za začetno fazo pri gradnji predorov, saj morata slediti še izkop stopnice s talnim obokom, to je spodnjega dela predorske cevi, ter izdelava notranje obloge.
V treh predorih se notranja obloga že izvaja. Za ta dela so potrebne ogromne količine betona, za pripravo katerega se uporablja apnenec, ki ga večino izkopljejo na zgornjem delu trase. Do zdaj je na celotni trasi narejenega 5,4 kilometra talnega oboka oz. 15 odstotkov.

Izvajalci del morajo na celotni trasi izkopati 37 kilometrov predorov.


https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/konz ... mih/675157

Tukaj imam eno vprašanje :!:

Na podlagi česa izvajalec oziroma v tem primeru konzorcij, zniža ceno za približo 4 milijone€?
Bo izvajalec vgrajeval bolj poceni elemente/materijale, kar bo pomenilo tudi slabšo kakovost ali kaj točno zniža izvajalec na pogajanjih, da pade tolikšno cena od prvotne(v tem primeru gre za zgoraj zapisane skoraj 4milijone€)?
Lahko rečemo, da vsak projekt, kateri se izvede po pogajanjih na katerih pristane izvajalec na nižjo ceno, da je na koncu zgrajen slabše kakovosti?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a mkx »

gorican napisal/-a: 15.07.2023, 17:42 Na podlagi česa izvajalec oziroma v tem primeru konzorcij, zniža ceno za približo 4 milijone€?

To vedo samo izvajalci.

Je pa v tem primeru znižanje relativno majhno, 2%. Lahko smo prepričani, da so si izvajalci v prvotni ponudbi vračunali precej večje dobičke, po neposrednih pogajanjih so se pač delu dobičkov odrekli (ali dokončno bomo še videli, morda bodo pa z aneksi prišli še do tega "drobiža").
Kar se tiče kakovosti vgrajenih delov je tako, da bo vsak izvajalec uporabil dele, ki minimalno presegajo pogodbene zaveze. In pri tem računal s tveganjem, da bo kakšna stvar pod tem nivojem in bodo kasneje nastali stroški garancijskih popravil. Kakovost vgrajenih materialov in delov je torej stvar naročnika ki v razpis zapiše ustrezne karakteristike ... in tem je prilagojena ponudba.
LP, Metod
Odgovori