Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Najprej rečeš, da ni nujno da se bo dogajalo, potem pa že da te ne noben ne bo prepričal, da se kaj takega ne bo zgodilo. Saj še sam ne veš kaj bi. :roll:
Potniški je in bo še najmanjši problem. Dejstvo je, da se z dvotirnostjo odpira možnost za novo konkurenco v tovornem prometu in potem bo vsak hotel imeti svoj sistem, ker je 17 promilov tista meja, ko pa lahko gre tudi brez doprege. Ker tovorni promet že tako ali tako danes ne funkcionira in ker bo drugi tir vsak mesec ali dva po nekaj ur zaprt zaradi vzdrževalnih del oziroma pregledov, se bo treba igrati kavboje, če sploh želi kaj funcionirati. Enkrat doprege na težjih, drugi vlaki bodo samo sprege, potem stari tir gor in dol, ker je novi zaprt, novi tir gor, kaj pa če bo kakšen težji za nazvdol, bo šel po starem ali zahteval po novem? ali pa vse stoji, ker je v Ljubljani konica in obvozne proge ni. Mogoče si bo kdo upal kdaj malo preveč, pa bo vlak obstal, kot marsikje obstali z 2000 ton na 12 promilih, ali pa se vlekel s 75, ker je bruta na spenjači pa že malo preveč.. itd... No vsaj elektrika ne bo izgovor. Glede cene trase, bi pa si upal reči, da kljub krajši trasi, bodo dodali dodatke k formuli in bo cena enaka, ne glede na to, kje greš. Že tako dizelskim vlakom zaračunajo pribitke.
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Re 4/4 napisal/-a: 04.04.2023, 20:30 Najprej rečeš, da ni nujno da se bo dogajalo, potem pa že da te ne noben ne bo prepričal, da se kaj takega ne bo zgodilo. Saj še sam ne veš kaj bi. :roll:
Mislil sem reči, da ne morem trditi, da bo to redna praksa, ampak sem prepričan, da se bo to zgodilo vsaj nekajkrat. Moja napaka pri bluzenju :D
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a desiro »

Olalala napisal/-a: 04.04.2023, 23:13
Re 4/4 napisal/-a: 04.04.2023, 20:30 Najprej rečeš, da ni nujno da se bo dogajalo, potem pa že da te ne noben ne bo prepričal, da se kaj takega ne bo zgodilo. Saj še sam ne veš kaj bi. :roll:
Mislil sem reči, da ne morem trditi, da bo to redna praksa, ampak sem prepričan, da se bo to zgodilo vsaj nekajkrat. Moja napaka pri bluzenju :D
Če se bo zodilo da bo zaradi tega kakšen IC v smeri Kopra ali iz njega stal in nabil recimo več kot 10 min zamude, verjemi da bo nekdo odgovarjal, razen če bo razlog zapora proge zaradi nepredvidenega vzroka....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Ko sem bil čez velikonočne praznike na morju, sem opazoval železnico, ki gre v smeri Žavelj. Pogled na openrailwaymap razkrije, da gre za industrijski tir iz Tržaške postaje na Marsovem polju. Ta tir se Sloveniji najbolj približa pri Osapski reki, to je samo 1 km od meje. Opazil sem, da so ravno ta tir pred reko (ali bolje rečeno potokom) nekaj vzdrževali (neke drezine so bile tam parkirane), torej očitno ni zapuščen. Od konca tira pri Osapski reki do uvozne kretnice na postaji Koper tovorna je 4,6 km zračne linije. Ali bi bilo morda smiselno napraviti neko povezovalno progo (v dokaj oddaljeni prihodnosti seveda)? Proga bi bila dolga verjetno ca. 5 km (treba je napraviti še lok iz smeri vzhod-zahod, kakor se izteče proga v Koper v smer sever, zato malo več kot zračna razdalja), od tega verjetno kakšne 3 km v predoru, pogled na satelit pravi, da nekih blaznih rušitev za umeščanje trase ne bi bilo potrebnih (v Italiji bi lahko tekla proga pod AC, kar bi je bilo nad zemljo).

Sam vidim kar potencial za potniški promet na relaciji Koper - Trst - Tržič (Monfalcone), se mi zdi, da je kar nekaj dnevnih migrantov in tudi turistov (ok, problem je, ker bi moral vlak dvakrat obračati na obeh Tržaških postajah, kar ni ravno idealno, oziroma vsaj na Marsovem polju gotovo zaradi pozicije vhoda v tunel pod Trstom; seveda bi se dalo to tudi kako urediti). Kako pa je s potencialom takšne hipotetične proge za tovorni promet oziroma uporabnostjo za razne obvoze v primeru izrednih dogodkov na drugem tiru? Na ta način bi se število možnih železniških povezav Kopra s celino precej dvignilo, pa tudi povezljivost Trsta na vzhod bi bila boljša...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kolikor vem, so Italjani pred časom zelo navijali za to povezavo, naši pa so bili proti, ker so se bali da se bo tovor iz Kopra prusmeril preko Italije.
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a trocken »

andro43 napisal/-a: 14.04.2023, 21:45 Ko sem bil čez velikonočne praznike na morju, sem opazoval železnico, ki gre v smeri Žavelj. Pogled na openrailwaymap razkrije, da gre za industrijski tir iz Tržaške postaje na Marsovem polju. Ta tir se Sloveniji najbolj približa pri Osapski reki, to je samo 1 km od meje. Opazil sem, da so ravno ta tir pred reko (ali bolje rečeno potokom) nekaj vzdrževali (neke drezine so bile tam parkirane), torej očitno ni zapuščen. Od konca tira pri Osapski reki do uvozne kretnice na postaji Koper tovorna je 4,6 km zračne linije. Ali bi bilo morda smiselno napraviti neko povezovalno progo (v dokaj oddaljeni prihodnosti seveda)? Proga bi bila dolga verjetno ca. 5 km (treba je napraviti še lok iz smeri vzhod-zahod, kakor se izteče proga v Koper v smer sever, zato malo več kot zračna razdalja), od tega verjetno kakšne 3 km v predoru, pogled na satelit pravi, da nekih blaznih rušitev za umeščanje trase ne bi bilo potrebnih (v Italiji bi lahko tekla proga pod AC, kar bi je bilo nad zemljo).

Sam vidim kar potencial za potniški promet na relaciji Koper - Trst - Tržič (Monfalcone), se mi zdi, da je kar nekaj dnevnih migrantov in tudi turistov (ok, problem je, ker bi moral vlak dvakrat obračati na obeh Tržaških postajah, kar ni ravno idealno, oziroma vsaj na Marsovem polju gotovo zaradi pozicije vhoda v tunel pod Trstom; seveda bi se dalo to tudi kako urediti). Kako pa je s potencialom takšne hipotetične proge za tovorni promet oziroma uporabnostjo za razne obvoze v primeru izrednih dogodkov na drugem tiru? Na ta način bi se število možnih železniških povezav Kopra s celino precej dvignilo, pa tudi povezljivost Trsta na vzhod bi bila boljša...
Del tistega odseka je v planu posodobitve zaradi novega madžarskega terminala Adria port, ki je tam v nastajanju. To je del sedaj opuščenega zemljišča, ki so ga Madžari dobili od tržačanov potem, ko so pri nas dobili košarico.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Razlog za neizgradnjo te povezave je verjetno bolj real-političen. Če bi bila ta povezava zgrajena, nikoli ne bi bilo dovolj volje, da bi zgradili drugi tir.
Ko bo drugi tir zgrajen, bo tudi volja za to povezavo. Italijani imajo pomanjkanje kapacitet na progah iz Trsta in bodo veseli, če bodo lahko peljali preko drugega tira.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

andro43 napisal/-a: 14.04.2023, 21:45... gotovo zaradi pozicije vhoda v tunel pod Trstom; seveda bi se dalo to tudi kako urediti). Kako pa je s potencialom takšne hipotetične proge za tovorni promet oziroma uporabnostjo za razne obvoze v primeru izrednih dogodkov na drugem tiru? Na ta način bi se število možnih železniških povezav Kopra s celino precej dvignilo, pa tudi povezljivost Trsta na vzhod bi bila boljša...
Italijani pod nobenim pogojem ne dovolijo vožnjo potniških vlakov v predoru pod Trstom. Ni variante, nobenega ampak, preprosto NE! Ostalo je pa že predebatirano. Nobena soseda ni zadovoljna z izvajanjem mejnega prometa Italijanov. Saj ima Trst že tri tire v svet, ampak ni problem Slovenije, če tretji tir praktično za karkoli drugega kot za par kontejnerjev neuporaben, znotraj Trsta pa še nova ozka grla. Ko že ravno govoriš o več povezavah v svet. Delo ma mejni postaji Trbiž je tako tekoče, da se na enem tiru do Kopra prepelje več vlakov, kot na Pontebbani. Torej nobene boljše povezljivosti v svet ne bo za nikogar, ker bo enostavno naslednje ozko grlo Ljubljana ali Trbiž, ali Brenner. Tako simpl gre to, ne vem kje vi vidite toliko vsega potenciala? Nenazadnje med italijanskim in avstrijskim dispečerjem velikokrat prihaja do šumov v komunikaciji, tisti v depo Modane z osem letnim staležem se pa samo še za glavo drži, ko se med MIR im DB Cargo France zmenijo za predajo vlaka, pa Italijan pošlje napačni vlak, majstra na Tigru potem samo zaklenila vse skupaj pa šla, ti pa o veselem povezovanju Kopra in Trsta? :roll:
Saj Metransu, ki ima svoj terminal v Trstu, bo na koncu vseeno, kje in kam bodo vozili. Oni si v Zalaegerszegu gradijo jadranski terminal. Je ravno na idelano točki za vsa tri glava jadranska pristanišča, vlake imajo fiksne in ne dodajajo nobenih vagonov. "Kompozicija" kroži. Ostali bodo pa si predajal po stari navadi. Nikoli in nikdar normalno.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

To kar si povedal velja na področju tovornega prometa. Kaj pa projekt primstnih potniških povezav med Trstom, Koprom, Gorico, Opčinami..., ki je zrasel na italjanskem zeljniku (ime sem pozabil), vključuje pa tudi povezave na naši strani, je še aktualen? Svoj čas se je na njihovi strani veliko govorilo o tem.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Poznam samo CONNECT2CE, ki pa projekt integrirane vozovnice Trsta in Ljubljane. Vse ostalo je bolj slabo slišano, oziroma lobira bolj kot ne samo lokalna skupnost, denar in vse ostalo pa naj prispevajo vsi drugi. Sedaj so hrvaški lobisti v Bruslju sicer dosegli, da so uvrstili puljsko progo v neimonavni evropski koridor Pula - Divača - Trst, ampak brez da bi prej kakroli javno podpisali z vsemi deležniki. Ne vedo pa, da je na italijanski strani Trenitalia, ki ji takšne zadeve preprosto ne dišijo. In dokler bo Trenitalia tukaj glavna, nima nobenega smisla riniti z glavo skozi zid. Pa lahko papež požegna karkoli, spremenilo se kaj veliko ne bo. Srečni bomo že, če se vrne direktni vlak do Trsta, Freccia je žal daleč stran. Freccio mora najprej potrditi Furlanija, da jo Trenitalia pripelje v Trst (pa Furlanijo Milano ravno ne vem, če zanima najbolj, je Rim bolj privlačen), potem pa se morajo še SŽ strinjati s plačilom uporabnine na slovenskih tleh. In potem je končno vprašanje, koliko vozovnic bi smele dnevno prodati in po kakšni ceni, da ne bo to ena velika milijonska izguba, samo zato, da imamo povezavo do Milana.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re, najbrž si strokovnjak in poznavalec na svojem poročju, ampak človek postane prav melanholičen ko posluša tvoj skepticizem.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Skepticizem? :D Dal bom samo citat direktorja Railpoola za naše področje, seveda je poleg Italija:

Kdor me pozna, ve, kako kritičen sem do ERTMS, ne toliko zaradi ideje same, ampak zaradi tega, kako se projekt izvaja naprej, torej na neusklajen, popolnoma distopičen način in brez ocene njenih gospodarskih učinkov na železniška podjetja, z EU, ki po mojem mnenju ne opravlja svoje naloge in z različnimi narodi, brez posebnega reda. Samo en primer, ki pove veliko: zdaj vsi začenjamo razmišljati o namestitvi ETCS Baseline 3 Level 2 na naše lokomotive, v procesu, ki se bo končal – upajmo – v letih 2027/2030 in evropska železniška agencija že določa Baseline 4 Level R. Vsak komentar se mi zdi odveč.



O digitalni avtomatski spenjači, za katero so se za razliko od ETCS, prevozniki pa resno uprli, pa kdaj drugič.

Bom zase rekel drugače. Sem enostavno strogi realist, ampak podprem vse, kar ima na koncu realno osnovo in ima projekt velike možnosti, da uspe..... Če pa kdo železnico jemlje z levo roko, pa naj, je dovolj simulatorjev.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a andro43 »

preglednik napisal/-a: 15.04.2023, 13:46 Re, najbrž si strokovnjak in poznavalec na svojem poročju, ampak človek postane prav melanholičen ko posluša tvoj skepticizem.
Se strinjam, seveda pa pri tem Re 4/4 nosi še najmanj krivde, kar je meddrugim dokazal z zadnjim postom. Pač je žal očitno, da na železnici ni dosti prostora za amaterske idealiste, kar smo realno gledano mnogokrat številni železniški navdušenci, ki se družimo na tem forumu. Po drugi strani pa tole pove veliko:
... z EU, ki po mojem mnenju ne opravlja svoje naloge in z različnimi narodi, brez posebnega reda.
Občutek imam, da so v ozadju največkrat problemi politične narave, in je cel kup nekih interesov, ki na koncu onemogočajo logiko, ki se zdi jasna marsikateremu oddaljenemu opazovalcu. Torej, Re 4/4 nas res malo dotolče s svojim brutalnim realizmom, po drugi strani je pa veliko vredno, da imamo tudi približno zavedanje o realnem stanju. Dovolj, nazaj k temi!
Re 4/4 napisal/-a: 15.04.2023, 10:13 Italijani pod nobenim pogojem ne dovolijo vožnjo potniških vlakov v predoru pod Trstom. Ni variante, nobenega ampak, preprosto NE!
Tu bi bilo seveda zanimivo vedeti zakaj. Na splošno me zanima, koliko pa je prometa po tem predoru in ali je dvotiren ali enotiren? Slabo poznam situacijo tovornega železniškega prometa v Trstu, žal. Bi pa bila gradnja predlagane proge med Trstom in Koprom verjetno argument, ki bi vsaj odprl to vprašanje, trenutno kakšnih hudih vzrokov za vožnjo potniških vlakov po tem predoru itak niti ni.
Re 4/4 napisal/-a: 15.04.2023, 12:35 Sedaj so hrvaški lobisti v Bruslju sicer dosegli, da so uvrstili puljsko progo v neimonavni evropski koridor Pula - Divača - Trst, ampak brez da bi prej kakroli javno podpisali z vsemi deležniki.
In kaj naj bi s tem dosegli? Za Slovenijo je to dokaj nezanimivo verjetno, relacija Sežana - Rakitovec pa res nima bogve kako velikega potenciala. Pa tudi cela Puljska proga, enkrat smo že govorili, da tovornega prometa sploh ni več; delni problem za to je verjetno (sklepam) tudi relativno štorast industrijski tir v Pulju po obali mimo centra do Uljanika (niti Pulj ni neko pomembno pristanišče z velikim pretovorom), edini potencial te proge bi bil kakšen mednarodni vlak v Pulj morda (ampak ne vem, če to ravno upraviči evropski koridor).
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a Olalala »

andro43 napisal/-a: 15.04.2023, 21:36
Re 4/4 napisal/-a: 15.04.2023, 12:35 Sedaj so hrvaški lobisti v Bruslju sicer dosegli, da so uvrstili puljsko progo v neimonavni evropski koridor Pula - Divača - Trst, ampak brez da bi prej kakroli javno podpisali z vsemi deležniki.
In kaj naj bi s tem dosegli? Za Slovenijo je to dokaj nezanimivo verjetno, relacija Sežana - Rakitovec pa res nima bogve kako velikega potenciala. Pa tudi cela Puljska proga, enkrat smo že govorili, da tovornega prometa sploh ni več; delni problem za to je verjetno (sklepam) tudi relativno štorast industrijski tir v Pulju po obali mimo centra do Uljanika (niti Pulj ni neko pomembno pristanišče z velikim pretovorom), edini potencial te proge bi bil kakšen mednarodni vlak v Pulj morda (ampak ne vem, če to ravno upraviči evropski koridor).
Če je Hrvatom kaj takega uspelo zlobirat bi lahko tudi mi zlobirali da je bohinjska proga del baltsko-jadranskega koridorja :lol:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Drugi oz. novi tir Divača-Koper

Odgovor Napisal/-a preglednik »

To ne, lahko pa bi skupaj z istrsko progo nastal nek paralelni koridor namenjen turističnemu prometu (Beljak - Pula)
preglednik
Odgovori