Transalpina, ki gre direktno iz Opčin na Campo Marzo in Adria Aqulinia je enotirna, z malo bolj konkretnim klancem, je pa ostala na 20 tonah na os. To je pri Italijanih vse bolj na papirju. Če bi imeli Italijani kaj več koristi, bi se čez noč prekategorizirala iz C3 v C3L, ali pa kar D4. So že marsikaj naredili na takšen način. Tam vozi kontejnerje samo Adriafer. Prometa ni veliko, nekaj SŽ vlakov, pa še kakšen Metrans zna priti. Za ostalo Italijo, se pred Trst Centrale proga odcepi na linijo circonvallazione. Je dvotirna in elektrificirana.andro43 napisal/-a: ↑15.04.2023, 21:36Tu bi bilo seveda zanimivo vedeti zakaj. Na splošno me zanima, koliko pa je prometa po tem predoru in ali je dvotiren ali enotiren? Slabo poznam situacijo tovornega železniškega prometa v Trstu, žal. Bi pa bila gradnja predlagane proge med Trstom in Koprom verjetno argument, ki bi vsaj odprl to vprašanje, trenutno kakšnih hudih vzrokov za vožnjo potniških vlakov po tem predoru itak niti ni.
In kaj naj bi s tem dosegli? Za Slovenijo je to dokaj nezanimivo verjetno, relacija Sežana - Rakitovec pa res nima bogve kako velikega potenciala. Pa tudi cela Puljska proga, enkrat smo že govorili, da tovornega prometa sploh ni več; delni problem za to je verjetno (sklepam) tudi relativno štorast industrijski tir v Pulju po obali mimo centra do Uljanika (niti Pulj ni neko pomembno pristanišče z velikim pretovorom), edini potencial te proge bi bil kakšen mednarodni vlak v Pulj morda (ampak ne vem, če to ravno upraviči evropski koridor).
Zakaj ne dovolijo? Varnostni vidik. Če poznaš zgodbo okoli mostu na Sicilijo, potem veš zakaj ga takrat niso zgradili. Birokracija je zahtevala toliko rešitev, da je cena poskočila v nebo in je bilo enostavno predrago za izgradnjo. Sedaj gredo v drugi poiskus gradnje.
Kaj bi dosegli? Dosegli so, da bodo lahko dobili nekaj denarja od 24 milijard evrov velike pogače, v nasprotnem primeru bi vse propadlo. Reko, Ploče in Split z ličko progo so si spravili na koridor in ustvarili še umetni koridor, ki po razmišljanju ni nov, Zagreb - Maribor, ampak vprašanje, koliko je interesa z naše strani. Nam ta koridor ne koristi v ničemer. Samo tranzit in slaba kopija X koridorja, ki se je preusmeril v smeri Donave.