Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a grega »

Upam, da sem naslov kolikor toliko zadel.

Lanskega avgusta je na moje vprašanje Marko odgovoril takole:
541 napisal/-a:
Slika
Priprava napeljave za daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže. Najprej lokalno na postajah iz prometnega urada, enkrat pa iz centra v Mariboru. Prekopali so že Rimske Toplice, Laško, Šentjur, Grobelno, Ponikvo, Dolgo Goro. Celje potniško in tovrono so si pa pustili za poslastico. :lol:
MMG iz teme: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=3225


No pred časom so že namestili linijska stikala ali kako se reče temu. Na postaji Ponikva so štiri.

Pa še par slikc kako to zgleda:

Slika
1. Od daleč.

Slika
2. Spodnji del.

Slika
3. Zgornji del.

Upam, da tole popravi in dopolni kdo, ki ve točno zakaj se gre.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Kaj pa sploh je to in kaj naredi? Prekine tok?
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dino S napisal/-a:Kaj pa sploh je to in kaj naredi? Prekine tok?
Včasih so bila stikala ročna in je z njimi rokoval prometnik dotične postaje.Sedaj je to funkcijo prevzela pa napetost 220 v in je daljinsko krmiljen pogon.Priprava na daljinsko vodenje prometa;press

Stikalo prekine napetost za določen tir na postaji ali tir med postajama. Izklapljati pa se ne sme pod obremenitvijo ,ker ga lahko "skurimo" in nam pade na glavo. :D Zato je potrebno pred posluževanjem zagotoviti , da imajo vse lokomotive spuščene OT-je.
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Kako pa stvar poteka ob primeru strganja vozne mreže (med obratovanjem lokomotive)?

:?:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a cokla »

SandiP napisal/-a:Kako pa stvar poteka ob primeru strganja vozne mreže (med obratovanjem lokomotive)?

:?:
Takrat to izklaplja napajalna postaja...ta stikala se uporabljajo sam za primer vzdrževanja ali potrebe preprečevanja , da napetost preide na določen tir. Za varnostni izklop "skrbijo" napajalne postaje.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a 541 »

V navodilih, ki smo jih dobili, je zapisano, da se lahko izjemoma ta stikala izključujejo tudi pod obremenitvijo, vendar je o tem potrebno obvestiti EEjevce, da stikalo pregledajo. Kako bi ognjemet zgledal v praksi, sploh kjer imamo stikala neposredno ob precej prometnem NPr, pa ne vem ...

Je pa to zaenkrat vse skupaj ena velika Iskrina jajca. Izključiš eno stikalo, pa se potem samo od sebe vključi nazaj, vmes se izključi še kakšno drugo stikalo, indikacije vključeno/izključeno utripajo kot novoletna jelka itd. Bog ne daj, da se samo od sebe katero vključi, na VM pa delavci. Sicer imajo ozemljeno, samo vseeno ... bi bil prometnik v prvi vrsti pri odstranitvi z delovnega mesta in pri zasliševanju "kaj ste pa počeli?". V Šentjurju so nam vse skupaj izključili in imamo do nadaljnjega prepoved ravnanja s stikali VO. :^o

Od Šentjurja naprej proti Mariboru so še pa na vseh postajah v uporabi "ročna" stikala, ta na sliki so samo zmontirali, niso pa še priključena.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a cokla »

541 napisal/-a:V navodilih, ki smo jih dobili, je zapisano, da se lahko izjemoma ta stikala izključujejo tudi pod obremenitvijo, vendar je o tem potrebno obvestiti EEjevce, da stikalo pregledajo. Kako bi ognjemet zgledal v praksi, sploh kjer imamo stikala neposredno ob precej prometnem NPr, pa ne vem ...

Je pa to zaenkrat vse skupaj ena velika Iskrina jajca. Izključiš eno stikalo, pa se potem samo od sebe vključi nazaj, vmes se izključi še kakšno drugo stikalo, indikacije vključeno/izključeno utripajo kot novoletna jelka itd. Bog ne daj, da se samo od sebe katero vključi, na VM pa delavci. Sicer imajo ozemljeno, samo vseeno ... bi bil prometnik v prvi vrsti pri odstranitvi z delovnega mesta in pri zasliševanju "kaj ste pa počeli?". V Šentjurju so nam vse skupaj izključili in imamo do nadaljnjega prepoved ravnanja s stikali VO. :^o

Od Šentjurja naprej proti Mariboru so še pa na vseh postajah v uporabi "ročna" stikala, ta na sliki so samo zmontirali, niso pa še priključena.
Aha , tako je to. Torej spet ena naprava , ki je sama sebi namen. #-o

MMG-daljinska stikala , ki so nameščena ( drugega tipa ) na notranjski progi pa delujejo.
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a grega »

Slika

A tole so ročna stikala??

Slika od Klemena- Regan 664 iz teme http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=60
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a cokla »

grega napisal/-a:http://shrani.si/f/2f/Pr/FVt27i8/dsc09080.jpg

A tole so ročna stikala??

Slika od Klemena- Regan 664 iz teme http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Tako je. Pravzaprav je to le ročni pogon. Stikalo je nad njim. In ta ročni pogon se nadomešča z električnim. Stikala so nova . ampak je princip isti.
Nejc

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a Nejc »

A če to ročico premakneš navzdol, prekineš napajanje na določenem odseku? Zanimivo je, da so te omarice samo privijačene in nič zaklenjene. :roll:
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a cokla »

Nejc napisal/-a:A če to ročico premakneš navzdol, prekineš napajanje na določenem odseku? Zanimivo je, da so te omarice samo privijačene in nič zaklenjene. :roll:
Ker ima samo stikalo ključ , ki ga ima prometnik v pisarni. :D
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a 541 »

Od danes naprej mi je pa vse jasno - sem malo podrobneje pogledal komponente, ki se nahajajo v omari, preko katere se krmilijo stikala voznega omrežja. Na skoraj vsem piše Siemens. :lol:

Nejc, ročice ročnega stikala ne moreš prestavit, ker je stikalo v tem položaju zaklenjeno. Odklene ga prometnik s ključem, ki ga ima v prometnem uradu, stikalo preklopi, s tem sprosti ključ, ki je bil prej v stikalu, in ga odnese v prometni urad. Vsako stikalo ima 2 ključa - eden zaklene stikalo v položaju vključeno, drugi pa v položaju izključeno.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a holding »

...za lažje razumevanje...
...daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže....daljinsko krmiljenje kretnic... :lol: .....

...ročno prestavljiva kretnica je enaka tisti, ki se (s pomočjo elektromotorja in raznih elektronskih vmesnikov) prestavlja - krmili na daljavo...

...ročno prestavljivo stikalo je enako tistemu, ki se (s pomočjo elektromotorja in raznih elektronskih vmesnikov) prestavlja - krmili na daljavo...

...sosedje (ÖBB) imajo tak sistem že več kot petdeset let..... :roll: ....pred cca desetimi leti pa so s pomočjo digitalne tehnike zadevo nadgradili z "NOT AUS"... :idea: ...."ZASILNI IZKLOP"....

...primer: potreben je zasilni izklop na neki postaji ali odseku med postajama (požar, itd...)...prometnik pritisne stikalo za zasilni izklop, računalnik začne s procesom izklapljanja: napetostni stikali v obeh ENP, pripadajoča daljinska stikala za izklop ogroženega mesta, vklop napetostnih stikal v ENP... :wink: ...vse skupaj v 10 - 15 sekundah....
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a Signal »

541 napisal/-a:V navodilih, ki smo jih dobili, je zapisano, da se lahko izjemoma ta stikala izključujejo tudi pod obremenitvijo, vendar je o tem potrebno obvestiti EEjevce, da stikalo pregledajo. Kako bi ognjemet zgledal v praksi, sploh kjer imamo stikala neposredno ob precej prometnem NPr, pa ne vem ...
Hmm, to navodilo je zanimivo.
Ta stikala, v bistvu so ločilniki, nimajo obločnih komor za gašenje obloka. Posledično pomeni izklop pod obremenitvijo poškodbo ali uničenje stikala.
Zanima me, če ima kdo izkušnje z izklopi pod obremenitvijo?

Lp Signal
stjepan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.02.2009, 21:17

Re: Daljinsko krmiljenje stikal vozne mreže - linijska stikala

Odgovor Napisal/-a stjepan »

Nič posebnega ni,daleč več je bliskanja ko je žled.Edino straha je dosti več,posebej če stikalničar zameša levo in desno
tirno skupino,a prometnik ni pozoren in gre na sigurno :twisted:
LP
Odgovori