Elektrifikacija prog na SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

V spisku ljubljanskih strojevodij ni tega imena. Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Dolfe napisal/-a:V spisku ljubljanskih strojevodij ni tega imena. Slika
Kaj pa če so "nezemljani" brali naš forum in so hoteli prevzeti tvojo indetiteto. :?:

Mater si jih nategnu,Dolfe. \:D/ \:D/
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Andrejc napisal/-a:............... sem bezno uzrl tisti listek na katerem pise kdo vozi lok. in tko pa se mi zdi da je na listku pisalo ime Dolfe. sedaj pa vprasam ali sem mogoce na postaji srecal tebe ???

LP pa brez zamere spet me firbec matra.. :D


Hja, da ne bo dileme. Nisi. :lol:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
aleks
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 36
Pridružen: 08.08.2008, 14:02

Odgovor Napisal/-a aleks »

na začetku teme sem opazil, da je nekdo napisa, da imamo premalo lokomotiv da bi nadomestili stare, prešnji teden sem bil vlj, na postaji sem videl stati 5 novih simensovih lok(živa), pa zanima me to zakaj večinoma vozijo stare nove pa stojijo :?:
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a glajz »

Zanimiva predstavitev elektrovleke na območju SŽ - B. Cene : Električna vleka, UM FERI, Maribor 2006
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Dovolim si prilepiti en odlomek s strani 55:
Enosmerni sistem električne vleke 3000 V na SŽ je zelo zastarel in določene države, ki so
imele železniške proge elektrificirane s tem sistemom, že prehajajo na enofazni sistem
električne vleke. V Italiji, v kateri se je najbolj razširil enosmerni sistem 3000 V,
elektrificirajo vse sodobne proge z enofaznim sistemom 25 kV, 50 Hz.
Avstrijske železnice imajo enofazni sistem električne vleke 15 kV, 16 2/3 Hz, katerega bo
prav tako potrebno zamenjati s sistemom 25 kV, 50 Hz.
Prednosti enofaznega sistema 25 kV, 50 Hz:
- priklop ENP na trifazno omrežje brez uporabe statičnih pretvornikov,
- manjše število ENP,
- večje razdalje med ENP,
- enostavnejša izvedba ENP,
- manjši obremenitveni toki,
- manjši padci napetosti,
- manjši preseki vodnikov voznega omrežja,
- manjša gostota toka v voznem omrežju,
- vračanje energije v omrežje pri električnem zaviranju,
- ni blodečih povratnih tokov po zemlji.
Ker bo na SŽ leta 2006 pričela obratovati Siemensova trisistemska lokomotiva z vgrajenim
sistemom 25 kV, 50 Hz, je smiselno razmisliti o možnostih in realizaciji enofaznega sistema
električne vleke 25 kV, 50 Hz.
Trisistemska lokomotiva je samo prehodnega značaja zaradi različnih sistemov električne
vleke v evropskih državah. Gradijo jih vse evropske železniške industrije zaradi interesov
evropske unije po vožnji določenega operaterja iz ene v drugo državo.
Naši veleumi pa so si sfantazirali elektrifikacijo proge Pragersko-Hodoš s 3kV. Očitno imamo preveč denarja. Kakšna kriza ...
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4298
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Čišo napisal/-a:
Naši veleumi pa so si sfantazirali elektrifikacijo proge Pragersko-Hodoš s 3kV. Očitno imamo preveč denarja. Kakšna kriza ...
Saj bi 25 kV samo kaj ko ni EMG garnitur za to napetost... Kupit se že da samo glede na to, kdaj bo to...
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Saj EMG garnitur že za obstoječe omrežje ni dovolj kaj šele ko bo elektrificiran odsek Pragersko-Hodoš. Bo treba v vsakem primeru nabaviti nove...
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a Čišo »

trance0 napisal/-a:Saj EMG garnitur že za obstoječe omrežje ni dovolj kaj šele ko bo elektrificiran odsek Pragersko-Hodoš. Bo treba v vsakem primeru nabaviti nove...
Mogoče pa SŽ načrtujejo takšno zmanjšanje števila potnikov, da bo garnitur dovolj tudi za novoelektrificirane proge ... :roll:

Če pa smo realni - dokler smo v EU in za nas veljajo določene direktive, ne more biti načrtovanje infrastrukture kaj dosti odvisno od načrtovanja izvajanja prometa. Po progi bo lahko vozil vsak, ki bo za to izpolnjeval določene pogoje: Madžari, Hrvati, Avstrijci ali pa kak lokalni Franček, ki bo imel toliko cvenka, da si bo lahko kupil ali najel svoj vlak. In zato število razpoložljivih garnitur SŽ nima z načrtovanjem načina elektrifikacije proge Pragersko-Hodoš nikakršne zveze.

Ne bom več solil pameti v tej debati, ker očitno v tej deželi strokovnjakom, ki bi te reči morali obvladati, niti bog ne more pomagati.
Tako počasi se prebujamo ...
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a dingo »

Pa ravno zaradi voznega parka se pomoje elektrificira z 3kV enosmerno. Govorijo, da ni 110 kV daljnovodov. V Ptuju, Ormožu, Ljutomerju, Murski Soboti, Mačkovcih je 110kv/20kv RTP iz katerih se bo vleklo 20kV kablovod do ENP a 110kV kablovod pa nebi šel? Da ne omenjamo kolikokrat 110kV daljnovod križa progo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pa ravno zaradi voznega parka se pomoje elektrificira z 3kV enosmerno.
Seveda, a bi imeli ektrificirano progo, kjer bi menjavali lokomotove/ ali pa bi potniki prestopali. Lokomotive imamo sicer večsistemske, garniture pa ne, pa tudi dobi se jih verjetno malo teže, običajno to ni standardno.

Naglavni greh je bil storjen po vojni, ko se je nadaljevalo s 3kV DC, kljub temu, da bi bilo ceneje za SŽ, če bi vse podedovano od Lahov predelali na 25 kV AC in nadaljevali z novim sistemom. On ideja, da bi pa od Borovnice nadaljevali po novem, je pa očevidno zrasla v buči totalnega ......

Kaj čmo, zgodovina in tehnika gresta skupaj slabo.

LPL
dingo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 531
Pridružen: 08.08.2009, 15:42

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a dingo »

Seveda, a bi imeli ektrificirano progo, kjer bi menjavali lokomotove/ ali pa bi potniki prestopali.
Tudi Francozi imajo pol države 1,5kV DC pol pa 25kV AC. Kako to da niso nadaljevali z 1,5kV DC. Ali pa Čehi, Slovaki kjer je tudi pol 3kV DC in pol 25kV AC. Nekje je treba prekiniti s staro/slabo prakso. A novo načrtovana dvotirna proga Ljubljana-Jesenice bo potem spet 3kV DC.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ljubitelj napisal/-a:... Lokomotive imamo sicer večsistemske, garniture pa ne, pa tudi dobi se jih verjetno malo teže, običajno to ni standardno.
Sicer ne vem, če je to standardno, ampak Francija je polna takih Bombardierovih motornikov, ki delujejo na enosmerni, izmenični in dizel agregat :shock:
Slika
LEP DAN
Igor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Sicer ne vem, če je to standardno, ampak Francija je polna takih Bombardierovih motornikov, ki delujejo na enosmerni, izmenični in dizel agregat
Možno je, ni pa dokaj pogosto. Vsaka taka stvar ima namreč svojo ceno. Ideja pa vsekakor ni za odmet.
Ali pa Čehi, Slovaki kjer je tudi pol 3kV DC in pol 25kV AC.
Pa se pelješ iz Prage preko Kolina še en par postaj proti znamenitemu mestu Kutna Hora (postaja Sedlec) z znamenitimi srebrnimi rudniki in moraš prestopiti, ker IC tam ne ustavljajo...... Ravno to je problem, si predstavljate, da lokalni potniki prestopajo v Brezovici, kot je bojda bilo predlagano?

Torej je kar smiselno nadaljevati 3 kV DC, še zlasti, ker je Pr-Ho povsem ravninska proga. Hitrosti pa tudi niso predvidene Vmax> 200 km/h ko se pojavi potreba po veliki moči.

LPL
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Elektrifikacija prog na SŽ

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Verjetno so si šefi mislili, da kamor je šel bik naj gre še štrik. Da bi v tej naši mali državi imeli dva napajalna sistema je res neracionalno. Če bo nekoč denar in bi se šlo na iz 3 kV DC na 25kV AC po celi državi, pa tudi odsek Pg - Hodoš ne bi predstavljal kakšnega hudega problema v denarnem smislu.
A morda obstaja kakšna študija, kjer je razdelano v tehničnem in finančnem smislu koliko bi vse skupaj stalo, kakšni bi bili prihranki pri el. energiji, strošek zamenjav (predelav) lokomotiv, garnitur, sprememb na samem omrežju in napajalnih postajah?
Odgovori