Postaja Litija

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Da malo obudim tole temo, še nekaj sličic iz pretelkosti (večina je povzetih iz zbirke gradiva o zgodovini predilnice v Litiji):

Pogled na predilnico, spredaj postajni tiri
Slika

Levo predilnica in desno topilnica svinca, vmes železniški tiri ter telegrafski drogovi
Slika

Pogled z bližnjega hriba
Slika

V začetku 20.stoletja
Slika

Postaja polna tovora
Slika

Popoldanski potniški vlak iz Ljubljane
Slika

Trodelna gomulka
Slika

Zaporice pri nekdanjem glavarstvu tik pred ukinitvijo
Slika

Poplave so leta 1990 ogrozile tudi tire, slikano v Ponovičah, med Litijo in Savo (povzeto po knjižici Litija nekoč in danes)
Slika

Za konec pa še stari most čez Savo, kateri je bil v uporabi do leta 1973
Slika
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Odgovor Napisal/-a STIB »

A je mogoče da je na tej sliki industrijski vlak ki sem ga prej omenjal?
Slika
lp iz Zagreba
ZDRU
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

STIB napisal/-a:A je mogoče da je na tej sliki industrijski vlak ki sem ga prej omenjal?
Slika
V knjigi "100 let Predilnice Litija" sem poiskal podatek o ozkotirni industrijski železnici. V njem je navedeno, da so bombaž vozili z ozkotirno industrijsko železnico iz 4oo m oddaljenih lesenih barak v čistilnico, prejo pa po progi dolžine 250 m do železniških tirov. Nova skladišča so zgradili leta 1954 in tudi novi industrijski tir. V tem času je verjetno prenehala obratovati industrijska proga.
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Florjan napisal/-a:
V knjigi "100 let Predilnice Litija" sem poiskal podatek o ozkotirni industrijski železnici. V njem je navedeno, da so bombaž vozili z ozkotirno industrijsko železnico iz 4oo m oddaljenih lesenih barak v čistilnico, prejo pa po progi dolžine 250 m do železniških tirov. Nova skladišča so zgradili leta 1954 in tudi novi industrijski tir. V tem času je verjetno prenehala obratovati industrijska proga.
Kje pa so stale te lesene barake? Mogoče kje na tem koncu, kjer še danes stoji dimnik oz. bajer, ali mogoče na drugo stran proti sedanji upravni stavbi?

Slika
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Bo držalo, da na tej strani med laguno in dimnikom, verjetno tiste tri stavbe, katere so dobro vidne. Zaradi obdelane fasade, se le malo vidi lesen skelet.
Levo nad skladišči pa stoji gasilski stolp. Kot se mi zdi je na tem prostoru v zadnjem času stalo skladišče pod šotorom. Če je še sedaj pa ne vem, ker na to stran ne zahajam.
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Odgovor Napisal/-a STIB »

No, da je mala železnica obratovala (samo) do 1954. bo kar držalo. Jaz se je res spominjam samo megleno. Sredi leta 1954. sem dopolnil 4 leta :igraca
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Florjan napisal/-a:Bo držalo, da na tej strani med laguno in dimnikom, verjetno tiste tri stavbe, katere so dobro vidne. Zaradi obdelane fasade, se le malo vidi lesen skelet.
Levo nad skladišči pa stoji gasilski stolp. Kot se mi zdi je na tem prostoru v zadnjem času stalo skladišče pod šotorom. Če je še sedaj pa ne vem, ker na to stran ne zahajam.
Verjetno bodo res tiste tri stavbe, saj kolikor vidim zemljišče na drugi strani tovarne v tem času še ni bilo pozidano. Pred časom je bilo na mestu šotora zgrajeno montažno skladišče, stavbe starih skladišča pa so ostale link.
Florjan se mogoče spomniš, kdaj je postaja v Litiji dobila peron? Kolikor vidim iz slik ga takoj po drugi svetovni vojni še ni bilo.
Florjan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 659
Pridružen: 16.11.2005, 18:56
Kraj: Šmartno pri Litiji

Odgovor Napisal/-a Florjan »

Perona v Litiji (če se ne motim) sta bila zgrajena v času elektrifikacije, to je leta 1967. Kasneje sta bila asfaltirana, po zadnji rekonstrukciji s podhodi pa tudi razširjena.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

gapi_1 napisal/-a:
postaja Litija konec 19.stoletja:
Slika
...še nekaj brkačev, ki jih je občina odrezala s fotke (vse za umetnost :wink: )

Slika
davids5a
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 11.08.2008, 17:59

Odgovor Napisal/-a davids5a »

Kremšnita napisal/-a:Zanimiva slika.
Mater kaKakšen ovink nardi železnica pri Litiji.
Me prou zanima kolk bi se skrajšala vožnja če bi mem Litije nardil predor aka tovorna obvoznica.
Ja, škoda. Ni čudno, da potem Pendolino ne more iti dovolj hitro.
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Kremšnita napisal/-a:
Če bi železnica iz smeri Kresnic nadaljevalo pred predorom Poganek naravnost čez reko Savo in v novozgrajeni predor pod hribom in bi se ponovno priključila približno 2 km pred postajo Sava na obstoječo progo bi bila krajša pot za cca 5 km. To je v Ponovičah približno pri transformatorju. Od predora do Ponovič kjer naj bi se priklučila je dobre 3 km zračne razdalje.
Na dolgi rok bi se gradnja predora prav gotovo splačala.
Pa še ICS bi bil hitrejši če bi se na tak način speglala proga.
Če bi avtoceste delal za pol širše, bi lohka po sredin šla dvotirna proga.
Bolj proge ne bi mogli speglat...
Samo koliko postaj se s "peglanjem" zaobide...

:twisted: :roll:
:berr
Uporabniški avatar
gapi_1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 25.09.2005, 12:17

Odgovor Napisal/-a gapi_1 »

Kot zanimivost naj še dodam, da je železniška postaja v Litiji dobila elektriko že leta 1888.
Avtor Ivan Godec v knjižici Litija nekoč in danes tako navaja:"Prva žarnica je v litiji zasvetila leta 1888. Na levem bregu Save so postavili topilnico svinca in srebra. V obretu so postavili enosmerni dinamo moči 125 kW, 110 V, ki je služil za razsvetljavo in poganjal delovne stroje in črpalko za črpanje vode iz Save v tovarno.....Iz topilnice so napajali tudi naselje na levem bregu Save in tudi železniško postajo"
glajz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 252
Pridružen: 29.06.2011, 15:34

Re: Postaja Litija

Odgovor Napisal/-a glajz »

@Drotar je v neki drugi temi podal zanimivo povezavo do starejših fotografij, katere avtor je Gerald T Robinson (Drotar hvala! :wink: )

Med njimi je tudi ta fotografija tovornega vlaka z lokomotivo 29-010, za katero je avtor napisal da je slikana v Kresnicah. Če se ne motim gre za Litijo?
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Postaja Litija

Odgovor Napisal/-a STIB »

glajz napisal/-a: Med njimi je tudi ta fotografija tovornega vlaka z lokomotivo 29-010, za katero je avtor napisal da je slikana v Kresnicah. Če se ne motim gre za Litijo?
Točno, to je postaja Litija, levo je predilnica, desno za skladiščem je postajno poslopje. =D>
lp iz Zagreba
ZDRU
Odgovori