Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
SIMY
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 948
Pridružen: 20.02.2006, 20:29
Kraj: Štajerska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a SIMY »

Iz Prijedora (bosna) naj bi se začelo vozit premog v Šoštanj

več na : http://prijedor24h.net/2022/07/20/usagl ... sloveniju/
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a jusko »

Re 4/4 napisal/-a: 21.07.2022, 7:30 V istem linku imaš tik nad to novico obvestilo o spremembi voznega reda v Avstriji, pa ti piše, zakaj pol ure prej.
To sem pa spregledal,oziroma nisem pomislil da bi bil to vzrok. Hvala
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Ravnokar berem o zgodovini železnice in njenem razvoju pa se mi je pojavilo vprašanje: Zakaj je železniška proga postavljena na peščen nasip? Se pravi, čemu služi pesek med pragovi in tudi na zunanji strani tirnice? Po zdravi pameti sklepam, če bi pragovi stali direktno na travi ali zemlji, bi jih prej zarasla trava... ampak vidim ogromno železniških prog (kjer še vozijo vlaki), da je med tirnicama več trave kakor peska... torej je vseeno treba progo vzdrževati. Čemu potem služi peščen nasip?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Prvič, nasip ni peščen ampak kamnit, iz tolčenca točno določene granulacije. Le ta omogoča odtekanje vode pri padavinah v spodnje plasti ter enakomernejšo porazdelitev obremenitev od tirnice do podlage. V določenih primerih se namesto nasipa lahko uporabi betonska podlaga, predvsem v tunelih, je pa to verjetno veliko dražja rešitev.
preglednik
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Zanima me slednje :wink:

Na kakšen način se odpravi materialna škoda na vlakih, ko pride do trka z vozili na nivojskih prehodih(sem dal primer).
Jo mojstri v delavnicah odpravijo na način, kot kleparji pri avtomobilih?
Torej snamejo masko vlaka, pokitajo,itd. na koncu še pobarvajo v barvo vlaka.

Recimo pri novih potniških vlakih Stadler, kateri, če se ne motim, so že bili "vpleteni" v nesreče.
Se v tem primeru, ker gre za nove vlake, naroči samo nov kos iz tovarne in ga mojstri v delavnicah enostavno zamenjajo ali se gredo zgoraj opisanih "kleparskih del"?

p.s. verjetno za star Fiat ali Zelenec, ne bodo več dobili novega dela iz tovarne?
Je podobno pri Pendolinih, kateri so že 20+ let stari?

Lp
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Saj si si vse odgovoril sam. Seveda je odvisno od tega, na kaj naleti vlak. Večinoma najbolj trpijo tiste stvari bolj spodaj, odbojniki, pipe, spenjača, plug...To je praktično potrošna roba. V primeru naleta na večjo, težjo stvar, pa se zakomplicira. Pri starih tipih ostane samo izdelava novega dela, ali menjava celotnega člena z donatorjem, pri novejših pa se vsaj pri Stadlerju naroči del kabine, ki jo je treba menjati in se jo potem dostavi. Enako je s Taurusom, ampak ne vem sedaj kako je v primeru večje deformacije sprednjega dela. Ali to sedaj popravljajo sami v Mostah, ali pa se še pošilja v TS Linz, kjer lahko dobiš še vedno takšna popravila. Prva stvar pri večjih nesrečah pa je pregled frema. Ta ne sme biti zvit. Če je, postane vozilo samo še donator. Pri iztirjenju lahko pride tudi do uničenja dela podstavnega vozička, to se naroči in menja. Pri Pendolinu je enako. V primeru večje nesreče, pa pridejo tehniki Alstoma in podajo oceno, ali je možno popravilo. Popravilo, kjer se menja celotno kabino Pendolina, pa traja skoraj eno leto, pa dvomim da bi se SŽ šle kaj takega.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

A kdo ve v kakšni višini so potem zavarovalni zahtevki?
Popravilo verjetno plača obvezno zavarovanje avtomobila?
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Hvala Re 4/4 za odgovor oziroma pojasnilo :thumbupr
Uporabniški avatar
brzič
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 23.08.2021, 10:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a brzič »

Že dlje časa se nisem peljal skozi Ljubljano. Zato me zanima, kako napreduje gradnja Emonike. Začela naj bi se že spomladi.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Emonike še dolgo ne bo. :wink:

Najprej je potrebno vse tire na ljubljanski postaji zaščititi z SVN in s tem preurediti mizo dispečerju. To se trenutno že počne. Ko to opravijo, se gre v razširitev nadvoza Dunajska na šest tirov, z začetkom drugo leto. Šele ko končajo nadvoz, pa bodo zagrizli v glavno železniško postajo. To se pa bo zgodilo nič prej kot 2025, s koncem gradnje leta 2027, če, če ,če..... Vmes in kasneje še mora še priti obnova komplet ljubljanskega vozlišča, ker drugače bo glavna postaja za en okras. To pomeni obnova vseh postaj tja do Zidanega Mostu, Šiške in dvotirnost Kamnik-Grosuplje in seveda Kranj, izvlečni tir na lokomotivski postaji Moste, tja se naj bi selilo parkiranje Stadlerjev in potem tudi pralnica, v Moste se kasneje uredijo še namenski štirje tiri za menjavo smeri vlakov KP-JE, pa kontejnerski terminal, dvig kategorije proge v parametre TENT koridorja (D4 740 metrov, 100 km/h) za Zalog-LJ in Zalog Cepišče Kahujova. Lok za vlake KP-JE pa je v božjih rokah, po vseh teh letih je sedaj uradno, da ga v Tivoliju ne bo.
Uporabniški avatar
brzič
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 23.08.2021, 10:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a brzič »

Hvala za obsežen oris stanja in predvideno časovnico! Ježuš marija, ali v tej državi sploh še kaj štima?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kaj pa obvozne proge za tovorni promet okrog Ljubljane? Tu pa od leta 45 naprej samo nazadujemo.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

V resnici sta glede tovornega prometa dva problema:
  1. bolj pereč je problem vožnje vlakov Koper-Jesenice, teh je kar veliko in morajo skozi potniško postajo voziti dvakrat. Problem bi rešili s Tivolskim lokom, ampak ga ne bo. Druge variante so bistveno dražje, vendar do neke mere pomenijo tudi že obvoznico okoli Ljubljane
  2. v zadnjem času skoraj kozmetični problem so vlaki Novo Mesto - Ljubljana, ki morajo prav tako obračati na potniški postaji. Vendar je teh vlakov zelo malo in še ti so večinoma nabiralniški vlaki (torej imajo s seboj tudi premikaško skupino), tako da je ta problem skoraj bolj kozmetične kot transportne narave.
Pred letom 1945 je bil načrtno rešen drugi problem (trikotnik na Vodmatu), prvi problem (obvozna proga Vižmarje - Laze, ki je ravno drug del kot pa v točki 1. potrebni del) pa je nastal iz političnih razlogov (meja med Italijo in Nemčijo po severnih obronkih Ljubljane). O razlogih za tretji odsek obvoznice (Litostroj - Moste) pa ne vem kaj dosti in težko rečem, zakaj so ta del sploh naredili.

Glede na to, da je cena gradnje železniške obvoznice okoli Ljubljane precej visoka (če drugega ne, so cene zemljišč, ki bi jih bilo potrebno odkupiti, pač ljubljanske), je vprašanje ali je trenutni problem tovornega prometa skozi center res tako pereč da bi bila investicija upravičena. Verjetno iz transportno strokovnega stališča ni upravičena, s stališča udobja stanovalcev ob železniških vpadnicah pa najbrž je.
LP, Metod
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a trocken »

mkx napisal/-a: 18.08.2022, 12:21 V resnici sta glede tovornega prometa dva problema:
  1. bolj pereč je problem vožnje vlakov Koper-Jesenice, teh je kar veliko in morajo skozi potniško postajo voziti dvakrat. Problem bi rešili s Tivolskim lokom, ampak ga ne bo. Druge variante so bistveno dražje, vendar do neke mere pomenijo tudi že obvoznico okoli Ljubljane
  2. v zadnjem času skoraj kozmetični problem so vlaki Novo Mesto - Ljubljana, ki morajo prav tako obračati na potniški postaji. Vendar je teh vlakov zelo malo in še ti so večinoma nabiralniški vlaki (torej imajo s seboj tudi premikaško skupino), tako da je ta problem skoraj bolj kozmetične kot transportne narave.
Pred letom 1945 je bil načrtno rešen drugi problem (trikotnik na Vodmatu), prvi problem (obvozna proga Vižmarje - Laze, ki je ravno drug del kot pa v točki 1. potrebni del) pa je nastal iz političnih razlogov (meja med Italijo in Nemčijo po severnih obronkih Ljubljane). O razlogih za tretji odsek obvoznice (Litostroj - Moste) pa ne vem kaj dosti in težko rečem, zakaj so ta del sploh naredili.

Glede na to, da je cena gradnje železniške obvoznice okoli Ljubljane precej visoka (če drugega ne, so cene zemljišč, ki bi jih bilo potrebno odkupiti, pač ljubljanske), je vprašanje ali je trenutni problem tovornega prometa skozi center res tako pereč da bi bila investicija upravičena. Verjetno iz transportno strokovnega stališča ni upravičena, s stališča udobja stanovalcev ob železniških vpadnicah pa najbrž je.
Mislim, da je nujna, ne le upravičena. Če se hočemo znebiti zamaškov na avtocestah in vsaj ljudem okoli mesta omogočiti nemoten prihod v mesto s kolikor toliko urejenim primestnim prevozom je potrebno urediti bolj gost primestni promet na železnici. Le to pa je zaradi tovornega prometa nemogoče in smo v pat poziciji.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

trocken napisal/-a: 18.08.2022, 14:50 Če se hočemo znebiti zamaškov na avtocestah in vsaj ljudem okoli mesta omogočiti nemoten prihod v mesto s kolikor toliko urejenim primestnim prevozom je potrebno urediti bolj gost primestni promet na železnici. Le to pa je zaradi tovornega prometa nemogoče in smo v pat poziciji.

S tem, da je potrebno urediti potnikom prijazen potniški promet se seveda strinjam. Dvomim pa, da bi npr. obvoznica na trasi Brezovica - Vižmarje toliko sprostila obstoječe proge ... ker bi Ljubljanske "S linije" morale voziti vsaj od Borovnice in od Kranja ... kar nekaj trase bi si torej še vedno delili potniški in tovorni vlaki. Če se ozremo malo po tujini lahko vidimo, da imajo marsikje tri- ali štiritirne proge, le takšne omogočajo sobivanje vlakov različnih hitrosti (bodisi potniški/tovorni ali pa lokalni/pospešeni). Moje osebno mnenje je pač, da promet tovornih vlakov skozi potniško postajo v prometnem smislu ni tako velik problem. Velik problem je, kot sem omenil že v prejšnjem prispevku, obračanje smeri tovornih vlakov (tako iz stališča prometa na potniški postaji, še bolj iz stališča zamudnosti vožnje tovornih vlakov). I ta problem bi dokaj dobro reševal Tivolski lok (kljub enotirnosti), te pa iz (prej ko ne) politično-ekonomskih razlogov ne bo. Seveda obvoznica rešuje tudi problem obračanja, ampak za visoko investicijsko ceno. Sem prepričan, da bi za isto ceno lahko (vsaj kratkoročno) rešili več problemov, be le enega.
LP, Metod
Odgovori