Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Denar za obvozni progo ni takšen problem, saj ga lahko tudi EU izkašlja. Daleč največji problem je vmeščanje v prostor. Ja, ima obvozna proga že dolgo rezerviran svoj koridor, ampak tam okoli se je že mariskaj zidalo, tako da sedaj so nekateri vrgli idejo, da bi jo kar poglobili. In sedaj investitor nekaj menca z novo študijo, ki želi da bi ljubljanska Emonika postala del konkurenčnega potniškega centra, ki je že v radiju 500-600 km. Torej nekdo se je spomnil, da bi Ljubljana prijateljsko konkurirala z Dunajem in Milanom, ob tem pa je potrebno opredeliti kako urediti ljubljansko vozlišče. No in tukaj mora pač nekdo spisati, kako vidi ta projekt v katerem mora opredeliti (novo ali razširjeno) vsaj štiri tirno progo, kjer je potrebno še opredeliti ali bo proga za mešani promet, ali ločena za visoke hitrosti in komercialna. V tej študiji pa še mora opredeliti, kako s tovornim prometom. Pogobitev ali ne. Še prej pa je teolog navrgel eno študijo 55 min LJ-MB in ena ura do Kopra. V glavnem nič od niča glede tovornega prometa, ki bo še leta vozil skozi dva bodoča prevozna tira s 100 km/h na bodoči Emoniki, kjer bo 363 ropotuljila s pol manjšo. :P
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

mkx napisal/-a: 18.08.2022, 18:28
trocken napisal/-a: 18.08.2022, 14:50 Če se hočemo znebiti zamaškov na avtocestah in vsaj ljudem okoli mesta omogočiti nemoten prihod v mesto s kolikor toliko urejenim primestnim prevozom je potrebno urediti bolj gost primestni promet na železnici. Le to pa je zaradi tovornega prometa nemogoče in smo v pat poziciji.

S tem, da je potrebno urediti potnikom prijazen potniški promet se seveda strinjam. Dvomim pa, da bi npr. obvoznica na trasi Brezovica - Vižmarje toliko sprostila obstoječe proge ... ker bi Ljubljanske "S linije" morale voziti vsaj od Borovnice in od Kranja ... kar nekaj trase bi si torej še vedno delili potniški in tovorni vlaki. Če se ozremo malo po tujini lahko vidimo, da imajo marsikje tri- ali štiritirne proge, le takšne omogočajo sobivanje vlakov različnih hitrosti (bodisi potniški/tovorni ali pa lokalni/pospešeni). Moje osebno mnenje je pač, da promet tovornih vlakov skozi potniško postajo v prometnem smislu ni tako velik problem. Velik problem je, kot sem omenil že v prejšnjem prispevku, obračanje smeri tovornih vlakov (tako iz stališča prometa na potniški postaji, še bolj iz stališča zamudnosti vožnje tovornih vlakov). I ta problem bi dokaj dobro reševal Tivolski lok (kljub enotirnosti), te pa iz (prej ko ne) politično-ekonomskih razlogov ne bo. Seveda obvoznica rešuje tudi problem obračanja, ampak za visoko investicijsko ceno. Sem prepričan, da bi za isto ceno lahko (vsaj kratkoročno) rešili več problemov, be le enega.
Kje pa je težava s Tivolskim lokom? Zadnja informacija je bila, da je s Pivovarno ter ŠOU-jem že vse dogovorjeno. Zakaj so to ustavili? Gre za le 200m tirov, ki potekajo več ali manj po parkirnih površinah zaboga vraga, kateri bi bistveno razbremenili ljubljansko postajo. Namesto tega pa bi gradili celotno obvoznico, ki jo najbrž ne bomo videli še to stoletje?!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a: 25.08.2022, 22:23Gre za le 200m tirov
Sam Tivolski lok bi imel okoli 1,2 km tirov.

Odgovor se skriva tukaj. Realna teoretična cena brez pogojevanja, bi bila 17 milijonov evrov.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 117
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a: 26.08.2022, 17:25
sraka1 napisal/-a: 25.08.2022, 22:23Gre za le 200m tirov
Sam Tivolski lok bi imel okoli 1,2 km tirov.

Odgovor se skriva tukaj. Realna teoretična cena brez pogojevanja, bi bila 17 milijonov evrov.
Ah, kaka neumnost. V času, ki so ga zapravili s pogajanji, ki zgleda niso bila uspešna, bi lahko že sprovedli postopek razlastitve. Očitno ni dovolj interesa.
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Enega septembrskih vikendov bi rad izkoristil za obisk Pulja z vlakom, če bo sreča bo peljal 711 in ga bom doživel, preden se poslovi. Rad bi samo preveril, če prav razumem glede kupovanja karte. Čez vikend namreč veljajo 75 % znižane cene v notranjem javnem prometu, torej kupim karto Ljubljana - Rakitovec na vlaku s popustom, že prej pa moram kupiti povratno mednarodno vozovnico Rakitovec - Pulj. Ali se je kdo vozil letos in lahko potrdi, da je to pravilno (in cenejše kot povratna vozovnica iz Lj za 29 €, ki jo oglašuje spletna stran SŽ)?
Na HŽPP sicer lahko kupim karto Buzet - Pulj (za ca. 60 KN), ampak potem manjka odsek čez mejo. Tega se verjetno prek spleta/aplikacije ne da kupiti, moram na eno od mednarodnih blagajn osebno, verjetno pa lahko kupim teden ali dva vnaprej? Ali je vseeno če kupim kar na vlaku med potovanjem?
Še dodatno vprašanje/komplikacija - več nas bo, eden od potnikov je invalid (slep) s spremljevalcem. Ali ima v mednarodnem prometu zato kakšno ugodnost (z invalidsko kartico slepih)?

Najlepša hvala za odgovore!
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Korisnici: slijepe osobe


Opseg povlastice: 75% u 2. razredu IC- i ICN-vlaka na neograničen broj putovanja

Osnova povlastice: članska iskaznica Hrvatskog saveza slijepih, odnosno drugoga službenog dokumenta kojim se dokazuje status slijepe osobe.



Pratitelji slijepih osoba i psi vodiči


Korisnici: pratitelji slijepih osoba i psi vodiči

Opseg povlastice: 100% od redovite prijevozne cijene u 2. razredu IC- i ICN-vlaka na neograničen broj putovanja

Osnova povlastice: iskaznica slijepe osobe, a za prijevoz psa vodiča potrebno je imati radnu iskaznicu za psa
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

V praksi se da kupiti karto samo do meje in se zapeljati od ene meje do druge na črno.
Je pa to siva cona.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a igor72 »

andro43 napisal/-a: 30.08.2022, 18:28 Enega septembrskih vikendov bi rad ........

Najlepša hvala za odgovore!
Najbolj enostavno je povratna karta, obvezno, kupljena na blagajni!..in verjetno tudi najceneje...
-Lahko kupiš vikend s popustom do Rakitovca, sprevodniki navajeni vseh zmešnjav, ki tu trajo že leta in jih v centrali en qrc brigajo, te upalijo od 1,5do5€, odvisno kolko si siten :mrgreen: ...v Buzetu na vlaku pri hrvaškem sprevodniku kupiš karto do Pule...okrob 70kun ker je to brzi voz :D
-Lahko na blagajni kupiš povratno Hrpelje-Pula (Hrpelje zato, ker je to zadnja postaja od kjer ta akcija velja) in s vikendaškim popustom prideš do Hrpelj...preračunaj 8)

Za invalide pa žal ne vem...

MMG: se pa borimo, skorej vsak dan 8) , da bi 711 vzdržal še ta mesec dni...
LEP DAN
Igor
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Super ste, hvala za pomoč!

Najceneje in najenostavneje bo definitivno do Rakitovca in potem od Buzeta naprej. Predvsem ker bodo prišli v poštev vsi invalidski popusti za kolega in spremljevalca (hvala @andre85 za razlago glede HŽPP). Zavedam pa se, da to pomeni "švercanje" na relaciji Rakitovec - Buzet... Če prav razumem to nikogar ravno ne zanima, oziroma na kakšne probleme lahko realno naletim (vem, da je vprašanje nekoliko moralno sporno, ampak je ravno tako malo moralno sporno, da ima invalid v notranjem prometu skoraj zastonj, mednarodno pa redna cena)?
igor72 napisal/-a: 31.08.2022, 10:10 -Lahko na blagajni kupiš povratno Hrpelje-Pula (Hrpelje zato, ker je to zadnja postaja od kjer ta akcija velja) in s vikendaškim popustom prideš do Hrpelj...preračunaj 8)
Hvala tudi za ta namig, ampak res ne uspem izbrskati podatka, koliko naj bi to stalo... In obilo sreče želim s 711!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a igor72 »

andro43 napisal/-a: 31.08.2022, 10:36
igor72 napisal/-a: 31.08.2022, 10:10 -Lahko na blagajni kupiš povratno Hrpelje-Pula (Hrpelje zato, ker je to zadnja postaja od kjer ta akcija velja) in s vikendaškim popustom prideš do Hrpelj...preračunaj 8)
Hvala tudi za ta namig, ampak res ne uspem izbrskati podatka, koliko naj bi to stalo... In obilo sreče želim s 711!
Hrpelje-Pula (povratna) je 20€ (kupljena na blagajni!!)
LEP DAN
Igor
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Ljubljana - Rakitovec vikend je cca. 3,6€ (ne pozabi kupiti MV dodatka.
Buzet - Pula pa je cca. 61 kun

Srečno pot
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andre85 »

andro43 napisal/-a: 31.08.2022, 10:36 Super ste, hvala za pomoč!

Najceneje in najenostavneje bo definitivno do Rakitovca in potem od Buzeta naprej. Predvsem ker bodo prišli v poštev vsi invalidski popusti za kolega in spremljevalca (hvala @andre85 za razlago glede HŽPP). Zavedam pa se, da to pomeni "švercanje" na relaciji Rakitovec - Buzet... Če prav razumem to nikogar ravno ne zanima, oziroma na kakšne probleme lahko realno naletim (vem, da je vprašanje nekoliko moralno sporno, ampak je ravno tako malo moralno sporno, da ima invalid v notranjem prometu skoraj zastonj, mednarodno pa redna cena)?
igor72 napisal/-a: 31.08.2022, 10:10 -Lahko na blagajni kupiš povratno Hrpelje-Pula (Hrpelje zato, ker je to zadnja postaja od kjer ta akcija velja) in s vikendaškim popustom prideš do Hrpelj...preračunaj 8)
Hvala tudi za ta namig, ampak res ne uspem izbrskati podatka, koliko naj bi to stalo... In obilo sreče želim s 711!
V Nemčiji kot invalid nimaš na javnem prevozu v osnovi nobenih ugodnosti. Zastonj javni prevoz si pridobiš, če ti pristojni regionalni center za invalide oddobri letno karto, ki te stane 2% tvojih letnih prihodkov.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

urban120 napisal/-a: 31.08.2022, 20:54 Buzet - Pula pa je cca. 61 kun
Državna meja - Pulj je 91 km
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

Regan 664 napisal/-a: 01.09.2022, 5:49
urban120 napisal/-a: 31.08.2022, 20:54 Buzet - Pula pa je cca. 61 kun
Državna meja - Pulj je 91 km
@Regan 664, eno so kune, drugo pa kilometri. :lol:
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Tako piše na HŽPP

Slika
Odgovori