Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Signal »

Ljubitelj napisal/-a: 27.10.2021, 11:45 Eno malo vprašanje, ki me muči že leta.

Vsaka postaja ima več tirov, da je mogoče srečevanje in prehitevanje. Pa se peljem včeraj z vlakom ICS in opazim, da tipično prehiteva kakšen tovorni vlak (včeraj popoldne v Litiji) ali bog ne daj celo eno samo lokomotivo (včeraj zjutraj v Kresnicah) po stranskem tiru. Seveda naklepa pri tem kakšne 2 minuti zamude. Sem hotel preveriti na skicah postaj, pa niso več dosegljive, pa bi prosil za razlago.....
Po stranskem tiru pa že ne [-X
Prijeten preostanek dneva
Signal
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Po stranskem tiru pa že ne
Vprašanje terminologije, sam nisem ajzenponar, da bi vedel, da gre menda za odklonski tir, vemo pa o katerem tiru je govora. Končrug forumaš videl, kako mora vlak najvišjega reda prehitevati strojni vlak (lokomotivo) stoječo na glavnem prevoznem tiru.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Ljubitelj napisal/-a: 27.10.2021, 19:45
Glede včeraj pa sem še sam bil kregan (ko sem po točno tem povprašal oba prometnika tako Laze, ki je pred tem ICS spustil strojno lokomotivo ter prometnika Kresnice ki je vlaku ICS postavil prevoz po odklonskem tiru namesto da bi strojna lokomotiva v odklonu čakala prehitenje) "kaj te briga jaz vodim promet ti pa glej signale"
Zanimivo, očevidno lahko vsak premika kretnice kakor mu paše in ga brigajo rangi vlakov....
Rangi vlakov ne obstajajo že vrsto let. Da bi to kaj vplivalo na to kdo ima prednost, za vse ostalo pa .....
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Žiga
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 16.09.2009, 21:36

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Žiga »

Škoda se sploh obremenjevat s tem. Plača zaradi tega ne bo nič višja in tudi promet ne bo nič drugače tekel. Mi smo tu zato, da vozimo, vse ostalo pa je stvar prometne operative.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Rangi vlakov ne obstajajo že vrsto let. Da bi to kaj vplivalo na to kdo ima prednost, za vse ostalo pa .....
Če te prav razumem, rangov vlakov ni več, torej najhitrejša in najdražja ponudba vlak ICS stoji in čaka neusmiljeno dolgo nek vlak s starim železom ali šodrom, ali se korakoma plazi mimo neke lokomotive, ki zaseda glavni prevozni tir, kakor je to pač ljubo nekemu prometniku.... Zanimiv napredek na železnici, potem se ni čuditi, da so ICS vlaki bolj ali manj prazni, avtobusu med MB in LJ (vozni čas 1:40-1:50) pa pogosti, iz MB ob 5:00, 5:45, 6:35, 7:05, 7:40.... in zgledno zasedeni.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Vozni čas ICS je 2.10 🙄
Preverjeno dvakrat v v zadnjih dveh tednih.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Vozni čas ICS je 2.10 🙄
Preverjeno dvakrat v v zadnjih dveh tednih.
Voznoredni čas za vlake ICS in nekatere IC je 1:43

Koda: Izberi vse

Vstopna postaja: Ljubljana ob 13:15
Izstopna postaja: Maribor ob 14:58
Število prestopov 0 Potovalni čas 01:43 Vrsta vlaka IC 518

Koda: Izberi vse

Vstopna postaja: Ljubljana ob 15:15
Izstopna postaja: Maribor ob 16:58
Število prestopov 0 Potovalni čas 01:43 Vrsta vlaka ICS 20
! Sam sem se v torek peljal v MB in nazaj in vozni čas je bil v obeh primerih 1:50, torej 7 min zamude, v glavnem zaradi razpadle proge LJ-ZM, kjer je pridelal okoli 6 minut zamude. Zanimivo, zamuda zaradi obsežnih dela na Pragerskem in dveh počasnih voženj preko kretni (Dolga gora, Celje tovorna) je bila vsega 3 minute....

Se pa postavlja zanimivo vprašanje. Ko se človek pelje 1000 km preko Evrope ni nobene počasne vožnje vsled kretnic. Pri nas pa kretnica odpove vsakih nekaj let, kakor ona v Celju.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a: 29.10.2021, 8:38
Se pa postavlja zanimivo vprašanje. Ko se človek pelje 1000 km preko Evrope ni nobene počasne vožnje vsled kretnic. Pri nas pa kretnica odpove vsakih nekaj let, kakor ona v Celju.
A daj no, tvoje vožnje so pa res relavantne ja. Včeraj je Metransov vlak na Češkem iztriril na krenici. V Italiji so na progi Lenta Rim - Firence , kategorijo znižali na C3, ker je most zanič. Obvoz na direttissimo ni mogoč. V Monzi enako, samo ne upajo znižati kategorijo navzdol, samo v Domodossoli je potrebno težje vlake rezat, o Franciji niti ne bom začel. V tujini vse štima no, nič ne štima. Ko obstaneš 11 km južno od Bologne, te rešujejo iz regionalca debele dve ure. Ampak parkrat se peljati 300, pa že delaš zaključke. Smo že pozabili, kako je Freccio vrglo na kretnici ven? Ja to se zgodi, ko zamenjaš + in - na tuljavi. Ne vem, kako lahko sploh delaš takšne zaključke o Evropi?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ljubitelj napisal/-a: 29.10.2021, 8:38 Se pa postavlja zanimivo vprašanje. Ko se človek pelje 1000 km preko Evrope ni nobene počasne vožnje vsled kretnic. Pri nas pa kretnica odpove vsakih nekaj let, kakor ona v Celju.
A bejž! Samo v Nemčiji vsak dan kakšen "Weichenstörung" in ta beseda se je znašla že visoko na ljudskem seznamu zabavanja iz železnice. Tudi sam sem ga doživel. Cela procedura iti rikverc potem in na sosednji tir, 30 min zamude zagotovljene.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Moje izkušnje so v glavnem dobre, sem že imel na DB zamude in je šla letalska karta v maloro, ampak tipično med vožnjo od Luebecka do Ljubljane ni bilo nobene omejitve hitrosti zaradi nevzdrževanja. Prav tako ne preko od Assisija in do Forlija v Italiji, kakor tudi ne po Avstriji, kjer sem dokaj reden potnik. O kakšnih pokvarjenih kretnicah pa ni bilo ne duha ne sluha tudi od Konca sveta na Atlantski obali pa do meje v Sežani, torej na poti dolgi okoli 2500 km!
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 29.10.2021, 9:46
Ljubitelj napisal/-a: 29.10.2021, 8:38
Se pa postavlja zanimivo vprašanje. Ko se človek pelje 1000 km preko Evrope ni nobene počasne vožnje vsled kretnic. Pri nas pa kretnica odpove vsakih nekaj let, kakor ona v Celju.
A daj no, tvoje vožnje so pa res relavantne ja. Včeraj je Metransov vlak na Češkem iztriril na krenici. V Italiji so na progi Lenta Rim - Firence , kategorijo znižali na C3, ker je most zanič. Obvoz na direttissimo ni mogoč. V Monzi enako, samo ne upajo znižati kategorijo navzdol, samo v Domodossoli je potrebno težje vlake rezat, o Franciji niti ne bom začel. V tujini vse štima no, nič ne štima. Ko obstaneš 11 km južno od Bologne, te rešujejo iz regionalca debele dve ure. Ampak parkrat se peljati 300, pa že delaš zaključke. Smo že pozabili, kako je Freccio vrglo na kretnici ven? Ja to se zgodi, ko zamenjaš + in - na tuljavi. Ne vem, kako lahko sploh delaš takšne zaključke o Evropi?
Vse ne štima v evropi, ampak mislim da tudi nikjer v razviti evropi ne vpeljejo počasne vožnje vmax 50 km/h čez kretnico na delu proge kjer je omejitev 140 km/h in jo tam pustijo 9 mesecev.
Pravtako nikjer ne vgradijo kretnice in potem študirajo da mogoče bi jo bilo pa fino zvezati v signalnovarnostno napravo da hitrost čez njo ne bi bila 50 km/h na progi kjer je progovna hitrost 160 km/h.

Pa tudi dvomim da kje posodobijo signlanovarnostno napravo na 2 postajah in pozabijo kupiti vmesnik za komunikacijo s predsignalom, ter nato vlaki 5 mesecev+ vedno vozijo mimo predsignala ki kaže signalni znak pričakuj stoj...

In še cvetk bi se našlo....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a: 29.10.2021, 20:15
Vse ne štima v evropi, ampak mislim da tudi nikjer v razviti evropi...

In še cvetk bi se našlo....
Ne razumem pomena tvojega pisanja. A sem kje napisal, da smo pri nas vzor komurkoli? Ali pa se spet želi "opravičevati" cvetke iz tujine, ker imamo v Sloveniji vcepljen kompleks manjvrednosti? Glede na to, da je v Evropi več kot 200.000 km prog, jaz ne bi bil tako samozavesten pri pisanju, da v Evropi ni enakih ali še večjih cvetk.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

Re 4/4 napisal/-a: 29.10.2021, 21:34
desiro napisal/-a: 29.10.2021, 20:15
Vse ne štima v evropi, ampak mislim da tudi nikjer v razviti evropi...

In še cvetk bi se našlo....
Ne razumem pomena tvojega pisanja. A sem kje napisal, da smo pri nas vzor komurkoli? Ali pa se spet želi "opravičevati" cvetke iz tujine, ker imamo v Sloveniji vcepljen kompleks manjvrednosti? Glede na to, da je v Evropi več kot 200.000 km prog, jaz ne bi bil tako samozavesten pri pisanju, da v Evropi ni enakih ali še večjih cvetk.
V razviti evropi dvomim da se dogajajo tako banalne zadeve, oziroma če se že zgodijo hitro za njih nekdo odgovarja...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

jaz ne bi bil tako samozavesten pri pisanju, da v Evropi ni enakih ali še večjih cvetk.
Do takih "cvetk" prihaja vsepovsod, vendar nekje pogosto, ponekod pa redko. Odpovedi so pač statistično pogojene, nihče ni imun pred njimi. Toda važen je povprečen čas do odpovedi

Koda: Izberi vse

Mean time to failure (MTTF) is a maintenance metric that measures the average amount of time a non-repairable asset operates before it fails.
In umen vzdrževalec preventivno servisira ali zamenja komponente preden pride do okvare z določeno statistično verjetnostjo. Ker pa je zadeva večini ljudi nepoznana pa povezava do dokaj poljubnega linka o metriki odpovedi, https://limblecmms.com/blog/mttr-mtbf-m ... e-metrics/
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Že nekaj časa voznem redu vozi ob 6.40 oz Jesenic za Beljak. Ali kdo ve zakaj je tako? Ali vlak prenoči v Jesenicah? Je strojevodja iz Slovenije ali prispe iz Avstrije? Je kaj potnikov na tem vlaku? In če prenoči, kdaj ta vlak prispe v Jesenice?

Hvala za odgovore :)
Odgovori