Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Sej so tudi naši žandari polno prisotni....Ljubljana, Tivoli, Dolgi most, Logatec, Postojna, v Divači in Sežani pa se jim pridruži še taljanski karabinjer... :mrgreen:
LEP DAN
Igor
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Glede na to, da je Hrvaška v shengnu je ponovno bolj aktualno vprašanje o čezmejnih vlakih.
Zanima kaj točno so pravne ovire, da bi SŽ vozile do Zagreba s svojimi vozili (npr. FLIRT) in svojimi sprevodniki(!) po pravilih odprtega dostopa železnic (torej v celoti v lastni režiji).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

O kakšnih pravnih ovirah pa je govora? RegioJet ima lastno osebje vsepovsod v tujini. 4. evropski železniški paket omogoča tuje osebje na vlaku, le nacionalni jezik in določene ostale nacionalne zadeve so pogoj, predvsem pri strojevodji. O dovoljenju za vožnjo pa odloča nacionalni organ, ki preveri ali bi bili uvedeni vlaki v konfliktu s subvencioniranim prevozom. Sicer pa je nekdo na Hrvaškem omenil, da so SŽ dale vlogo za lastno vleko s Flirti, z voznim redom 2023/24. Koliko je res, pa bomo videli.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Torej, če pravilno razumem lahko SŽ po pridobljenem dovoljenju za FLIRTa pošlje svoje strojevodje, ki (slučajno) znajo hrvaško in poznajo hrvaške predpise (sklepam, da so isti še iz časa JŽ), in svoje sprevodnike, ki znajo samo slovensko (angleško?)?

Ali mora imeti strojevodja kakšen poseben izpit/izobraževanje za hrvaško? Kako je s sprevodniki, ali morajo imeti kakšna potrdila o znanju jezika?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Po vsaki nacionalni zakonodaji morajo biti informacije na vlaku najprej v jeziku države v kateri se vlak nahaja, šele nato pa v jeziku prevoznika, ter po želji še z enim izmed od svetovnih jezikov. Turistični vlaki so tu izjema. Torej sprevodnik se mora sporazumevati tudi v hrvaškem jeziku. Strojevodja pa v večini mora dokazovati, da pozna jezik države v kateri bo vozil, zaradi strokovnega besedišča. Glede ostalih pravilnikov je pa stvar nacionalnih predpisov, v koliko se dejansko razlikujejo med sabo. Sposobnost opravljanja dela pa se dokazuje z zdravniškim, ki ga je osebje že opravilo doma. Se je pa treba zavedati, da je to Hrvaška in ne kakšna Avstrija, kjer imajo državni organi zelo stroga merila glede teh zadev za tujce. So leta nazaj SŽ imele precej sivih las z avstrijskim pogojevanjem svojih zadev, potem pa je Avstrija le popustila, saj je EU zakonodaja jasna.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Klinc pa tak šengen....1272 je imel do lani 26min (skupaj) postanka na meji, letos je planiran 37... :roll: :evil:
LEP DAN
Igor
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

Strojevodja mora načeloma opraviti izpit iz poznavanja nacionalnih predpisov posamezne države, ponavadi je takšno izobraževanje skrajšane narave, saj se na izobraževanju izpušča določene vsebine ki so splošne ne glede na državo, npr. delovanje zavor, dinamika vleke itd.

V Avstriji takšno izobraževanje za strojevodjo z veljavnim EU dovoljenjem za strojevodjo, traja 15 šolskih dni (za vožnjo le tovornih vlakov) oziroma dodatno 2 dni za vožnjo tudi potniških vlakov. Temu se prištejejo dnevi za morebitno izobraževanje za vožnjo na progah opremljenih z LZB oz. ETCS (internacionalna licenca za ETCS trenutno ne obstaja).

Temu sledi 80 ur dela pod nadzorom strojevodje ki ima licenco za omrežje ÖBB že vsaj 3 leta. V ure se šteje le čas dejanske vožnje vlaka+premika in dela pri vlaku (spenjanje , zavorni preiskusi). Ko doseže ure se izvede teoretični izpit in v kolikor je uspešen še praktični del.

Izobraževanje poteka v jeziku države, tako da je poznavanje jezika nekje na stopnji B1 do B2 z poznavanjem strokovnih izrazov ključnega pomena.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Najlepša hvala za odgovore.
Samo za primerjavo. Koliko časa traja normalno(prvotno) šolanje sprevodnika?
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

Za sprevodnika ti ne znam povedati, saj imajo dokaj skrajšan program ker dejansko skoraj da nimajo prometnih vsebin.

Šolanje za strojevodjo pa traja okrog 9 mesecev, seveda se lahko zaradi št. Vozil to skrajša ali zavleče.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Najlepša hvala.
Namen sem imel vprašati za sprevodnika.
Ampak super sem ravno tako dobil odgovor :)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2561
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ali je prihodnje poletje znova planirana zapora proge Jesenice - Beljak? Na ÖBB iskalniku voznih redov je namreč omenjeno, da bodo imeli tudi nočni vlaki obvoze. Morda kdo ve zakaj? Se začne prenova postaje Jesenice, ali je kaj na avstrijski strani?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ne vem kaj si ti bral, ampak piše da od 15 maja do 21. avgusta določeni vlaki ne bodo vozili med Beljakom in Jesenicami in bo uveden avtobusni prevoz. Verjetno mišljen 210/211. Dolgotrajnih zapor še ni navedenih na naši strani, razen dveh dvodnevnih neprekinjenih, kot je že navada. Iz glave mislim da maj in okrober. Edina omembe vredna zapora je leta 2024, ko pa bo dolgotrajna zapora Pivka - Šapjane. Trenutno je načrtovana celopoletna, saj bodo sanirali enega izmed predorov.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Zanima me, kaj omejuje naklon železniške proge za potniške vlake. Razumem, da je problem pri tovornih vlakih, kjer je teža vlaka glavni faktor, ampak kašen pa je maksimlani naklon za potniške vlake, ki so relativno lahki. Zasledil sem, da tramvaji vozijo tudi po progah, ki imajo 80‰ naklon.

Primer kakšna je omejitev, da Siemens Desiro vozi po progi, ki ima 71‰ (ali pa kar 80‰ in več)? Kaj pa, če je proga elektrificirana?

Praktičen primer. Zakaj bi potniške vlake ukinili na progi kot je na primer Erzbergbahn? Tiri so, štrom je. Ali lahko standardni vozni park vozi po progi, ki ima tak naklon?
https://de.wikipedia.org/wiki/Erzbergbahn
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Vsako železniško vozilo pri vožnji na progi z naklonom omejujeta samo dva faktorja. To sta oprijem in zaviranje. Vleka navgor brez pomoči zobnikov, je seveda odvisna najprej od gospodarnosti in seveda fizikalne meje adhezije. Kje je meja, ni mogoče zapisati enostavno kot številko, zato tudi ni fizikalne zakonske omejitve. Navzdol pa se ponavadi omejuje glede na vrsto zavore. Ponavadi se vedno zahtevajo trije neodvisno delujoči zavorni sistemi. Recimo parne lokomotive so imele za namen spuščanja Riggenbachovo protitlačno zavoro, dizlske motorsko, eletrkične pa EDZ, če pa ne pomaga pa še "žagasto zračno zavoro" . Kot že ime pove, deluje kot izgleda žaga, torej ima časovno delovanje. Ne vem koliko je še ta zavora dejansko aktualna in se omejujejo hitrost spuščanja, ter teže, seveda pri izračunu zavornega odstotka celotnega vlaka. Pri nedelujoči EDZ je hitrost spuščanja proti Špitalu na turski progi omejeno na 50 km/h. Daleč največji problem pa je tir v lokih, zato že za kretnice velja dovoljen največji naklon vgradje. Problem pri tem je, da lahko vozilo hitreje iztiri. V Švici vem da vozilo na Uetliberg vozi brez pomoči zobnika na 79 promilov. Ozkotirne so pa omejene na 40 promilov. Višje samo ob posebnih pogojih, drugače pomoč zobnikov. SŽ garniture imajo nastavljeno, da se mora vlak ustaviti in speljati na 26 promilih. To se danes dela preko računalnikov, ki skrbijo vodenja pogona in zavornega sistema.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re, na RhB ozkotirni progi ki se dviga iz Berguna proti Albuli sem, na veliko mestih videl tablo z vzponom >50 %o. Proga pa ovinkasta in brez zobniov.
preglednik
Odgovori