Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

urban120 napisal/-a: 05.03.2023, 13:24 lokomotive HŽ in ŽS so verjetno tudi malo cenejše kot nov Vectron, sprevodniki HŽ in ŽS imajo nižje plače itd.).
A vendar sta državi in posledično železniški upravi veliko bolj koruptivni.... ko prišteješ provizijo je zadeva kar naenkrat dražja.

MMG: Izredni vlak na relaciji Wien-Ilirska Bistrica lansko leto... vleka po Avstriji (trasa, lok, prevoznik itd.) je bila malo več kot pol cenejša kot v Sloveniji, pa je v Avstriji opravljenih kakšnih 50 km več kot v Sloveniji.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
prometnik 54
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 10.01.2016, 10:13

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a prometnik 54 »

Re 4/4 napisal/-a: 05.03.2023, 16:31 No da ti povem štorijo, kako je realno s tem. SŽ, HŽ in SV (Srbija Voz), so imele letos sestanek na to temo, uvedba vlaka Ljubljana - Zagreb - Beograd. Praktično je vse zelo preprosto, vsaka družba krije stroške na svojem teritoriju in vsaka da nekaj vagonov, ter vleko, ampak neimenovani viri pravijo, da Hž enostavno zahteva da drugi dve družbi krijeta stroške za 290 km po hrvaškem ozemlju. In tu se vse konča, v kombinaciji z ničelno podporo politike, ter pospešen nagib Srbije, da bi okno v svet bila Budimpešta. Da je mera polna pa je prenehal voziti tudi Sava Express Ljubljana Zalog - Beograd, ker HŽ Cargo pravi, da ni izplačljiv.
EU pa jim velikodušno sofinancira novogradnje in nadgradnje infrastrukturo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Saj lahko še kdo drug vozi po njihovi infrastrukturi, ni ravno pogojeno s HŽ. Recimo tudi SŽ-TP vozi po Hrvaški. Zaenkrat imajo tam med 1 in 2 % delež. Vozijo do Šida, Gyekenyesa in Murakeresztúra.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a: 06.03.2023, 12:11 Saj lahko še kdo drug vozi po njihovi infrastrukturi, ni ravno pogojeno s HŽ. Recimo tudi SŽ-TP vozi po Hrvaški. Zaenkrat imajo tam med 1 in 2 % delež. Vozijo do Šida, Gyekenyesa in Murakeresztúra.
Ja, ampak na ta način tovorni promet lahko funkcionira, potniški pa težje. Ker za potniške vlake se rabi sprevodnike, ki smejo opravljati službo na HŽ (najbrž morajo poznati pravila, pa dobro znati hrvaški jezik, pa še kaj bi se našlo). Prav tako bi znal biti problem z dostopom do infrastrukture za rezervacije in prodajo vozovnic (razen če se ne gre kompletno na internetne platforme; brez dostopa do "domače" prodaje vozovnic bo težko pritegniti znatno število potnikov iz takšne države) in tako naprej. Skratka brez sodelovanja lokalnih prevoznikov je opravljati potniški promet dosti težje (če že ne nemogoče). Ne, agencijski vlaki, kot je Optima, niso ravno primer za obratovanje "normalnih" potniških vlakov.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vlaki preko različnih držav so vozili od zmeraj, tudi po Balkanu. Očitno živimo v času ko to ni več mogoče.
preglednik
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andro43 »

mkx napisal/-a: 06.03.2023, 14:11 Ja, ampak na ta način tovorni promet lahko funkcionira, potniški pa težje. Ker za potniške vlake se rabi sprevodnike, ki smejo opravljati službo na HŽ (najbrž morajo poznati pravila, pa dobro znati hrvaški jezik, pa še kaj bi se našlo). Prav tako bi znal biti problem z dostopom do infrastrukture za rezervacije in prodajo vozovnic (razen če se ne gre kompletno na internetne platforme; brez dostopa do "domače" prodaje vozovnic bo težko pritegniti znatno število potnikov iz takšne države) in tako naprej.
To pomeni, da ne gled ena to, da vlak vozi (hipotetično) SŽ, torej HŽPP nima z njim nič, morajo sprevodniki izpolnjevati pogoje HŽ - to izhaja verjetno iz kakšnih državnih predpisov? Sklepam, da je povsod tako (npr. če bi ÖBB hipotetično potegnil RailJeta do Ljubljane brez sodelovanja SŽ PP bi morali njihovi sprevodniki znati slovensko recimo)?
Drug problem se lahko reši s tem, da sprevodniki prodajajo vozovnice - ni idealno, je pa možen obvod. Plus neka relativno enostavna spletna prodaja, ki ima vmesnik preveden v "domače" jezike.

Pač zdi se mi, da nihče ne želi voziti vlakov po Balkanu, in če ne bo prevzel tega SŽ bo stanje, kot je zdaj, ko prevoz z vlakom pravzaprav sploh ni mogoč. Sem pa prepričan, da bi bili direktni vlaki v Sarajevo, Beograd, Skopje, Prištino zelo dobro obiskani. Pa prosim brez nadaljnjih komentarjev v smislu "ali jih ni že dovolj tukaj" - pač so, če lahko na njih zaslužimo kakšen €, ko se vozijo domov in nazaj, ne vem, zakaj ne bi. Evtl. nočni vlaki pa bi bili zanimivi tudi za turizem in poslovna potovanja (glede na to, da tam hitrosti niso tako bistvene, kar je ob balkanski infrastrukturi nedvomno prednost).
urban120 napisal/-a: 05.03.2023, 13:24 Skratka ugotovitev je, da je realnost taka, kot je bilo stanje 2019. Dnevni vlak je verjetno, kar rentabilen. Zagotoviti 120+ potnikov, vsak dan, v vsako smer, verjetno ni problem. Medtem, ko nočni vlak, brez dodatne ponudbe (ležalniki, spalniki), oglaševanja in dodatnih postankov (npr. Vukov spomenik, da je vsaj približno v centru), nima šanse.
Ravno zaradi hitrosti se s tem ne strinjam povsem - če si z avtom v slabih petih urah v BG, boš z vlakom rabil bistveno dlje zaradi slabe infrastrukture. Če greš ob 8. zjutraj iz LJ je bistveno bolj vabljiv prihod ob 13. uri z avtom kot z vlakom ob (predvidevam) 17. uri. Če greš pa ob 21. uri ti je pa bolj ugoden prihod ob 7. zjutraj kot sredi noči. Obenem pride do "prostovoljne segregacije" potnikov na osnovi cene - poslovno se vozi v spalniku, turistično v ležalniku, komur je vseeno pa spi na sedežu. Pri dnevnem vlaku ne pride do tega in seveda se ni preveč prijetno voziti s celo hordo vpijočih mulcev. Razen če se naredi po zgledu tujine - tihi predel vlaka, predel za družine in tako dalje. Samo bi bilo treba imeti primerne vagone (ali garniture). Se mi zdi, da bi bil največji problem pri vsem skupaj odsotnost spalnih in ležalnih vagonov v voznem parku SŽ.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a: 06.03.2023, 14:11
Re 4/4 napisal/-a: 06.03.2023, 12:11 Saj lahko še kdo drug vozi po njihovi infrastrukturi, ni ravno pogojeno s HŽ..
Ja, ampak na ta način tovorni promet lahko funkcionira, potniški pa težje
Saj infrastrukturo ravno ne gradijo za potniški promet? Načrtovanje nižinske proge vse tja do madžarkse meje. Državi ni toliko mar za daljinski promet. Zagreb bodo pa že pokrili s Končarjem. Drugače pa so še kako veseli sezonskih turističnih vlakov.

andro43 napisal/-a: 07.03.2023, 10:13
Pač zdi se mi, da nihče ne želi voziti vlakov po Balkanu, in če ne bo prevzel tega SŽ bo stanje, kot je zdaj, ko prevoz z vlakom pravzaprav sploh ni mogoč

Ravno zaradi hitrosti se s tem ne strinjam povsem - če si z avtom v slabih petih urah v BG, boš z vlakom rabil bistveno dlje zaradi slabe infrastrukture. Če greš ob 8. zjutraj iz LJ je bistveno bolj vabljiv prihod ob 13. uri z avtom kot z vlakom ob (predvidevam) 17. uri. Če greš pa ob 21. uri ti je pa bolj ugoden prihod ob 7. zjutraj kot sredi noči. Obenem pride do "prostovoljne segregacije" potnikov na osnovi cene - poslovno se vozi v spalniku, turistično v ležalniku, komur je vseeno pa spi na sedežu. Pri dnevnem vlaku ne pride do tega in seveda se ni preveč prijetno voziti s celo hordo vpijočih mulcev. Razen če se naredi po zgledu tujine - tihi predel vlaka, predel za družine in tako dalje. Samo bi bilo treba imeti primerne vagone (ali garniture). Se mi zdi, da bi bil največji problem pri vsem skupaj odsotnost spalnih in ležalnih vagonov v voznem parku SŽ.
SŽ ne bo nič vozil v daljnskem prometu tja dol. Vlaki so draga zadeva, tudi v Avstriji je večina RJ pod subvencijo. Tisti, ki gredo čez mejo so subvencionirani doma, ko prevozi mejo pa je tržna ponudba. Izjema sta samo liniji München - Budimpešta in München - Italija, ki sta zaradi narave tržni ponudbi ampak... Avstrija ima še klimaticket in potem povrne razliko prevozniku sedaj tudi na relaciji Salzburg - Dunaj. Ima ta vozovnica tudi nekaj pomankljivosti, ker je narod butast in ne ve kaj je rezervacija sedeža, pa potem prepolni RJ samo na kratkih razdaljah, kjer potem ni več prostora za potnike, ki migrirajo čez 3/4 države, itd... Južno od Kolpe je samo problem, da so vsi prevozniki praznih žepov in obdani s politični kadri. Kakšne pa so zamere na Balkanu, pa bi verjetno moral vsak vedeti, zato pa tudi ni vlakov.

To okoli hitrosti glede na avto, ure odhodov, mularije in obveznega hudega luksuza so samo nekakšna umetna moderna razmišljanja, da bi imeli nekateri kar dnevno sobo na vlaku in bodo s tem novih potnikov malo morje. Štejejo samo katera mesta so ob progi, njihova vloga in koliko je potencialne mase ljudi v teh mestih. Realno je potovanje z vlakom vse manj privlačno, saj se Interraila otepa vse več prevoznikov, pa vsak prevoznik ima sedaj svoj nekompatiblni vozni park in pod nobenim pogojem ne moreš več uvesti vlaka z vagoni. Kakšen Plečnik bo za vedno samo še spomin.
In če gremo iz teorije k praksi je bilo okoli 30.000 potnikov nazadnje v letni bilanci na vlaku, ki je povezoval Beograd z zahodom, predno so ga ukinili. Še največji problem na tej relaciji so bili na koncu samo žeparji na srbski strani in pa togost, ker nihče ni hotel dati dodatnih vagonov, da se ljudje ne bi gnetli v tistih dveh vagonih.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a: 07.03.2023, 11:58
mkx napisal/-a: 06.03.2023, 14:11
Re 4/4 napisal/-a: 06.03.2023, 12:11 Saj lahko še kdo drug vozi po njihovi infrastrukturi, ni ravno pogojeno s HŽ..
Ja, ampak na ta način tovorni promet lahko funkcionira, potniški pa težje
Saj infrastrukturo ravno ne gradijo za potniški promet?
Prog in kretnic ne. Perone in prikazovalnike na postajah pač. Sicer pa sem v nadaljevanju svojega teksta napisal, zakaj je vožnja potniških vlakov "po tuji infrastrukturi" bolj kompleksna kot pa vožnja tovornih vlakov (po isti "tuji infrastrukturi"). Debata zadnjih dni v tej temi je pač o tem, kako spraviti potniški vlak iz Ljubljane do Beograda.
LP, Metod
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 07.03.2023, 11:58 To okoli hitrosti glede na avto, ure odhodov, mularije in obveznega hudega luksuza so samo nekakšna umetna moderna razmišljanja, da bi imeli nekateri kar dnevno sobo na vlaku in bodo s tem novih potnikov malo morje. Štejejo samo katera mesta so ob progi, njihova vloga in koliko je potencialne mase ljudi v teh mestih. Realno je potovanje z vlakom vse manj privlačno, saj se Interraila otepa vse več prevoznikov, pa vsak prevoznik ima sedaj svoj nekompatiblni vozni park in pod nobenim pogojem ne moreš več uvesti vlaka z vagoni.
Obvezen hud luksuz? Najbolje, da do Beograda vozimo s Stadlerjem... Nič obvezen hud luksuz, pač pa to, kar normalen evropski mednarodni vlak (v resnici že regionalni) ponuja - poslovni oddelek, tihi oddelek, oddelek za družine, bar, itd. Seveda lahko o tem diskutiramo gor in dol, ampak marsikje ne diskutirajo, ampak se vozijo z vsem naštetim. In potem je potovanje privlačno. Razen tega je to v temi SŽ in SŽ pač ne more vplivati na relativno porazno stanje infrastrukture po Balkanu, iz katerega sledi, da časovno tak vlak ne bo vabljiv, lahko pa vplivajo na to, da bo udobnejši od drugih oblik prevoza. Kako se to dela pa ni rocket science, samo treba se je zapeljati z RailJetom, TGV-jem itd.
Re 4/4 napisal/-a: 07.03.2023, 11:58 Južno od Kolpe je samo problem, da so vsi prevozniki praznih žepov in obdani s politični kadri. Kakšne pa so zamere na Balkanu, pa bi verjetno moral vsak vedeti, zato pa tudi ni vlakov.
In če gremo iz teorije k praksi je bilo okoli 30.000 potnikov nazadnje v letni bilanci na vlaku, ki je povezoval Beograd z zahodom, predno so ga ukinili. Še največji problem na tej relaciji so bili na koncu samo žeparji na srbski strani in pa togost, ker nihče ni hotel dati dodatnih vagonov, da se ljudje ne bi gnetli v tistih dveh vagonih.
Seveda, zakaj bi se potem pogovarjal z nekom, s katerim itak ne boš nič dosegel. Uvedeš zadevo in je. In jo pelješ individualno. Ostali naj se pa kregajo po mili volji. Narediš potrebne spremembe najlažje. Tako kot se nihče ni znal nič dogovoriti glede nočnih vlakov, zdaj jih pa vozi ÖBB v celoti, glede na ekspanzijo bi rekel, da se jim splača. Pred 10 leti so se pa vsi nekaj gledali in nič od nič. Saj mogoče se motim, ne poznam zadeve v podrobnosti itd., ampak se mi zdi podobno.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Ja, za nekaj je bila pa tudi Juga dobra. Poslovni vlaki so povezovali vsa glavna mesta v državi. Udobni, z minimalnimi vmesnimi postanki. Če ni šlo podnevi, si povsod lahko koristil spalnike. Verjetno na tem območju nikoli več.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

andro43 napisal/-a: 08.03.2023, 7:31
Obvezen hud luksuz? Najbolje, da do Beograda vozimo s Stadlerjem... Nič obvezen hud luksuz, pač pa to, kar normalen evropski mednarodni vlak (v resnici že regionalni) ponuja - poslovni oddelek, tihi oddelek, oddelek za družine, bar, itd. Seveda lahko o tem diskutiramo gor in dol, ampak marsikje ne diskutirajo, ampak se vozijo z vsem naštetim. In potem je potovanje privlačno. Razen tega je to v temi SŽ in SŽ pač ne more vplivati na relativno porazno stanje infrastrukture po Balkanu, iz katerega sledi, da časovno tak vlak ne bo vabljiv, lahko pa vplivajo na to, da bo udobnejši od drugih oblik prevoza. Kako se to dela pa ni rocket science, samo treba se je zapeljati z RailJetom, TGV-jem itd.
.


Vprašaj @TGVLyria, kaj je tihi oddelek. En velik nič. Ne imeti evropski folk za pametnega, da so boljši od Balkancev. Iz svojih izkušenj vem, da vse kar potnik rabi je normalen prostor s prtljago pri sebi in klimo, no so tudi takšni, ki rabijo odprto okno, restavracijo. Avstrijski pulman je bil to, kar se je potrebovalo, vse ostalo je moderno šminkersko ločevanje, ker kot družba padamo v virtualni egoizem. Privlačnost potovanja je samo subjektivna stvar, če že želiš vlake na jug, potem vse te tvoje "zahteve" niso relavatne, potrebna je samo dobra cena potovanja in klimatizirani vagon.
Drugače pa je zanimivo, kako se še vedno najdejo ljudje, ki hvalijo RailJeta. Avstrijci ga ne marajo, pojdi ga primerjati z Westbahnovim Stadlerjem. ÖBB je moral že parkrat predelati svoje RailJete da so sploh lahko utišali kritike. Sedaj ga bodo spet prenavljali, potem pa pravijo da nimajo denarja. TGV? Ne vem, vozi med Milanom in Parizom, pa so Italijani z neudobno FR1000 povečali promet med državama za 600 %. Torej ne, nekateri ne bodo gledali, kaj imajo drugi dinozavri, bodo raje dali normalno ponudbo in jo oglaševali, pa potniki sami pridejo. Ampak, če HŽ noče, pa enostavno nima smisla.
andro43 napisal/-a: 08.03.2023, 7:31
Seveda, zakaj bi se potem pogovarjal z nekom, s katerim itak ne boš nič dosegel. Uvedeš zadevo in je. In jo pelješ individualno. Ostali naj se pa kregajo po mili volji. Narediš potrebne spremembe najlažje. Tako kot se nihče ni znal nič dogovoriti glede nočnih vlakov, zdaj jih pa vozi ÖBB v celoti, glede na ekspanzijo bi rekel, da se jim splača. Pred 10 leti so se pa vsi nekaj gledali in nič od nič. Saj mogoče se motim, ne poznam zadeve v podrobnosti itd., ampak se mi zdi podobno.
In potem ugasneš train simulator, ko prispeš v Sarajevo. Po teritoriju držav dol, privatnik ne sme voziti, zato zavri s svojimi idejami, še predno prispeš v Dobovo. V Bosni se še niti prevoznika znotraj države ne zmoreta zmeniti. Ja, prav si prebral, imajo dva državna prevoznika, poleg treh predsednikov države.
Glede nočnih pa ne delaj zaslug enemu prevoznikov. Če ne bi politika večine držav subvecionirala te vlake, bi vse ostalo na prejšnjem nivoju 2015. Pred 10 leti je bilo z nočnimi vlaki še vrhunsko! Prepolni vlaki za Italijo, kjer so v Benetkah tudi ob dveh zjutraj, ob vseh zaprtih lokalih vstopali potniki, vozili so še ŽS vagoni, ki so bili polni. Včasih mam občutek, da nekateri mislijo, da so bili vlaki prazni, ker niso ponujal nič. Pri kakšnem starejšem gastabajterju si lahko še pivo dobil in vžgal debato sredi noči.
andro43 napisal/-a: 08.03.2023, 7:31 Saj mogoče se motim, ne poznam zadeve v podrobnosti itd., ampak se mi zdi podobno.
Ko boš vrtal podrobno, boš videl veliko greznico in zasukal razmišljanje za 180 stopnij in ne tako kot nekateri politiki, ki pravijo da morajo zakusati pogled za 360 stopinj. :)
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gorican »

Pozdravljeni,

zadnje dni vidim, da je kar precej "živahno" na ŽP Volčja Draga.
Kot uspem videti iz avtomobila, vidim, da so zamenjali ustroj(nevem ali tudi spodnji?), tir in lesene pragove na prevoznem tiru na postaji.
Bolj me zanima, če se bo mogoče tudi prenavljal peron?
Namreč na obstoječem peronu, je videti neke oznake s sprejem, za to sprašujem, če bodo slučajno prenovili tudi peron ali zgradili novega po standardni višini?
Sicer malce dvomim, ker nikjer ni bilo omenjenega tega projekta, vendar če me spomin ne vara, sem nekje prebral, da nekatera manjša gradbena dela na postajah, jih opravijo tudi kot vzdrževalna dela.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2023, 11:49 Vprašaj @TGVLyria, kaj je tihi oddelek. En velik nič.
No ja... V bistvu ni tako slabo, če potniki upoštevajo in je osebje striktno.
Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2023, 11:49 Ne imeti evropski folk za pametnega, da so boljši od Balkancev. Iz svojih izkušenj vem, da vse kar potnik rabi je normalen prostor s prtljago pri sebi in klimo, no so tudi takšni, ki rabijo odprto okno :evil: :evil: :evil: , restavracijo.
Neka vrsta oskrbe (restavracija ali bife) je na dolge proge še vedno nujna. Niso samo "takšni, ki rabijo".
Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2023, 11:49 Avstrijski pulman je bil to, kar se je potrebovalo, vse ostalo je moderno šminkersko ločevanje, ker kot družba padamo v virtualni egoizem.
Kaj misliš s tem ločevanjem?
Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2023, 11:49 Drugače pa je zanimivo, kako se še vedno najdejo ljudje, ki hvalijo RailJeta. Avstrijci ga ne marajo, pojdi ga primerjati z Westbahnovim Stadlerjem. ÖBB je moral že parkrat predelati svoje RailJete da so sploh lahko utišali kritike.
Railjeta hvalijo vsi, razen Avstrijcev. Popoln paradoks. Youtuberji ga predstavljajo kot "najboljši IC vlak kadarkoli", povsod same hvale, za Avstrijce pa je "Raildreck".
Primerjati z Westbahnom? Meni je RJ ljubši, ker v Westbahnu nimaš kam dati velikih kosov prtljage, pa tudi bolj stisnjen je.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 10.03.2023, 8:48
Railjeta hvalijo vsi, razen Avstrijcev. Popoln paradoks. Youtuberji ga predstavljajo kot "najboljši IC vlak kadarkoli", povsod same hvale, za Avstrijce pa je "Raildreck".
Primerjati z Westbahnom? Meni je RJ ljubši, ker v Westbahnu nimaš kam dati velikih kosov prtljage, pa tudi bolj stisnjen je.
Dobro veš zakaj ga sovražijo in kaj so imeli prej. Si predstavljaš da ukinejo Transalpin? Blauer Enzian je na nemškem delu poln, torej kaj si oni predstavljajo kot zamenjavo, ne vem. Jaz RailJetu zamerim iz dna duše, ker je tlakoval na zahodu ukinitev modela mednarodnih vlakov, ki so uporabljali vagone. Zato pa tudi ni nobene pametne povezave več z Italijo. Predpogoj za Italijo sedaj je, da si Furlanija izpogaja Freccio. Ponudili so jim Trst - Milano, pa so to traso sami kmalu črtali in zato Freccie tudi še lep čas ne bo. Vzhod zaenkrat še vztraja na klasikah in začuda ima celo boljše pogoje sodelovanja kot zahod, ki se ne more zmeniti glede določenih povzav. Poljaki ga sicer sedaj nekaj biksajo, ampak so ugotovili da bi bil Pendolino neuporaben, predrag za Dunaj. To glede prtljage pa je tako ali tako druga moderna fora, takoj za tisto okno neporavnano s sedežem.

Glede ločevanja imam v mislih, tisoč razredov namenjenih za vsako ciljno skupino. Nekako pa še razumem delitev v 1. in 2. razred. Saj če hočeš lahko še uvedejo konkurenčbo ponudbo Flixu s 3+2 modelom, če želiš? :D
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Re 4/4 napisal/-a: 05.03.2023, 16:31 No da ti povem štorijo, kako je realno s tem. SŽ, HŽ in SV (Srbija Voz), so imele letos sestanek na to temo, uvedba vlaka Ljubljana - Zagreb - Beograd. Praktično je vse zelo preprosto, vsaka družba krije stroške na svojem teritoriju in vsaka da nekaj vagonov, ter vleko, ampak neimenovani viri pravijo, da Hž enostavno zahteva da drugi dve družbi krijeta stroške za 290 km po hrvaškem ozemlju. In tu se vse konča, v kombinaciji z ničelno podporo politike, ter pospešen nagib Srbije, da bi okno v svet bila Budimpešta. Da je mera polna pa je prenehal voziti tudi Sava Express Ljubljana Zalog - Beograd, ker HŽ Cargo pravi, da ni izplačljiv.
Velika škoda. Ne bi si mislil, da je problem HŽ. Njim se interni IC splača sam po sebi. Ukinili so tudi vezo 415 proti Vinkovcem. Res se pripravljajo na samo ukinitev.
mkx napisal/-a: 06.03.2023, 14:11
Re 4/4 napisal/-a: 06.03.2023, 12:11 Saj lahko še kdo drug vozi po njihovi infrastrukturi, ni ravno pogojeno s HŽ. Recimo tudi SŽ-TP vozi po Hrvaški. Zaenkrat imajo tam med 1 in 2 % delež. Vozijo do Šida, Gyekenyesa in Murakeresztúra.
Ja, ampak na ta način tovorni promet lahko funkcionira, potniški pa težje. Ker za potniške vlake se rabi sprevodnike, ki smejo opravljati službo na HŽ (najbrž morajo poznati pravila, pa dobro znati hrvaški jezik, pa še kaj bi se našlo). Prav tako bi znal biti problem z dostopom do infrastrukture za rezervacije in prodajo vozovnic (razen če se ne gre kompletno na internetne platforme; brez dostopa do "domače" prodaje vozovnic bo težko pritegniti znatno število potnikov iz takšne države) in tako naprej. Skratka brez sodelovanja lokalnih prevoznikov je opravljati potniški promet dosti težje (če že ne nemogoče). Ne, agencijski vlaki, kot je Optima, niso ravno primer za obratovanje "normalnih" potniških vlakov.
Mogoče v primeru Hrvaške obstaja, kakšen odvod. Hrvaška je poseben primer, ker je Zagreb, prva postaja čez mejo. Verjetno bi lahko promet, vsaj do Zagreba, tuji prevoznik preprosto prevzel v svoje okrilje in HŽPP preprosto odrezal stran. Karte bi se lahko prodajalo preko interneta (s popustom) oz. na vlaku (sprevodniki že danes prodajajo dodatek za IC vlake več kot polovici potnikov). Podobno velja za Reko, saj med Ilirsko Bistrico in Reko, ni niti postankov niti delujočega potniškega prometa s strani HŽ. Vprašanje je komu se da ukvarjat s tem. Verjetno bi sledil hud spor (ali pa olajšanje. Kaj pa veš mogoče, pa so jim mednarodni vlaki odveč :roll: ). Ampak dvomim, da lahko HŽPP naredi karkoli proti temu?

P.s. Ali vlak sploh potrebuje sprevodnika? Bi bilo možno, da vlak vozi brez sprevodnika do meje?
Zadnjič spremenil urban120, dne 10.03.2023, 13:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori