Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Sicer sem že dolgo časa tukaj, ampak je ena stvar, ki ki ni jasna. Zakaj se zamenjuje klasične IC vlake za garniture?
Ali je res toliko cenejše/lažje upravljati garnituro kot klasiko? Vem do je dodatno delo s premikom lokomotive, ampak klasiko je možno poljubno podaljšati glede na povpraševanje. Lahko dodaš vagon z restavracijo. Servisi so verjetno tudi lažji, saj lahko izločiš zgolj en vagon. Interoperabilnost z vsemi lokomotivami in enotni vozni park za tovorne in potniške vlake (IC), pa tudi ni zanemarljiv.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

casio napisal/-a: 01.05.2022, 16:46 Zanima me čigava dolžnost je da objavlja zamude potniških vlakov ali je to dispečer ali prometnik na postaji, vidim da je dostikrat objavljeno na spletu na postajah kjer ni prometnika.na monitorju pa je tudi prikazana zamuda.
Tam, kjer ima prometnik možnost, vnaša zamude ročno, večinoma pa se vodi iz CVP in CP . Zasloni na obnovljenih postajah imajo svojo bazo, ki je kopija podatkovne baze romana (vozni red) in preko aplikacij in SV naprav potem lahko sledi prometu. Najava pa deluje potem, ko zazna ustrezni vlak. Je pa preko celotnega sistema tudi ročno urejanje iz ustreznega vodenja prometa.
urban120 napisal/-a: 03.05.2022, 11:29 Zdravo,

Sicer sem že dolgo časa tukaj, ampak je ena stvar, ki ki ni jasna. Zakaj se zamenjuje klasične IC vlake za garniture?
Ali je res toliko cenejše/lažje upravljati garnituro kot klasiko? Vem do je dodatno delo s premikom lokomotive, ampak klasiko je možno poljubno podaljšati glede na povpraševanje. Lahko dodaš vagon z restavracijo. Servisi so verjetno tudi lažji, saj lahko izločiš zgolj en vagon. Interoperabilnost z vsemi lokomotivami in enotni vozni park za tovorne in potniške vlake (IC), pa tudi ni zanemarljiv.
Stvar je precej kompleksna in odvisna od veliko faktorjev, zato tako splošno, kot si napisal ne gre, potrebno je gledati skozi vsakega prevoznika posebej. Na dolgo se mi ne ljubi razlagati (kdaj drugič), ampak ja, je ceneje. Kot si mogoče opazil, kombinirajo Flirte, enkrat lokalni, drugič IC, kar pomeni ogromni prihranek, pa še osebje za premik in gariganje vagonov ni. Če je to prav, ne vem, ampak garnitura je tako izkoriščena skoraj vsak dan, kar je tudi namen nakupa. Največji strošek je vozilo, ki stoji potem vse vikende. Če pa bi investitor še kaj povišal hitrosti, pa bi zaradi razdalj vse skupaj izpadlo bolj razumljivo zakaj. Najdaljša možna trasa v Slovenji ne preseže skromnih 490 km, vmes pa se migracije povsem spremenijo, zato so realne razdalje še krajše, kar se premaga z garnituro. Ker se tudi v mednarodnem prometu vse spreminja, vedno manj je klasik in več IC garnitur ali RailJet, FR ali celo hibridnih kompozicij, kot je M7, ali pa dajejo toplo-hladen dogovor in na koncu sploh ne želijo več, pa tudi nimaš več možnosti izmenjav. Skupni vozni park lokomotiv med tovornom in potniškim prometom, pa je že nekaj let mrtev. Samo SŽ in delno ÖBB sta še občasno aktivna, vendar tudi vedno manj. Pozabil pa si, da potrebuješ tudi rezervo pri lokomotivah.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 03.05.2022, 16:28
urban120 napisal/-a: 03.05.2022, 11:29 Zdravo,

Sicer sem že dolgo časa tukaj, ampak je ena stvar, ki ki ni jasna. Zakaj se zamenjuje klasične IC vlake za garniture?
Ali je res toliko cenejše/lažje upravljati garnituro kot klasiko? Vem do je dodatno delo s premikom lokomotive, ampak klasiko je možno poljubno podaljšati glede na povpraševanje. Lahko dodaš vagon z restavracijo. Servisi so verjetno tudi lažji, saj lahko izločiš zgolj en vagon. Interoperabilnost z vsemi lokomotivami in enotni vozni park za tovorne in potniške vlake (IC), pa tudi ni zanemarljiv.
Stvar je precej kompleksna in odvisna od veliko faktorjev, zato tako splošno, kot si napisal ne gre, potrebno je gledati skozi vsakega prevoznika posebej. Na dolgo se mi ne ljubi razlagati (kdaj drugič), ampak ja, je ceneje. Kot si mogoče opazil, kombinirajo Flirte, enkrat lokalni, drugič IC, kar pomeni ogromni prihranek, pa še osebje za premik in gariganje vagonov ni. Če je to prav, ne vem, ampak garnitura je tako izkoriščena skoraj vsak dan, kar je tudi namen nakupa. Največji strošek je vozilo, ki stoji potem vse vikende. Če pa bi investitor še kaj povišal hitrosti, pa bi zaradi razdalj vse skupaj izpadlo bolj razumljivo zakaj. Najdaljša možna trasa v Slovenji ne preseže skromnih 490 km, vmes pa se migracije povsem spremenijo, zato so realne razdalje še krajše, kar se premaga z garnituro. Ker se tudi v mednarodnem prometu vse spreminja, vedno manj je klasik in več IC garnitur ali RailJet, FR ali celo hibridnih kompozicij, kot je M7, ali pa dajejo toplo-hladen dogovor in na koncu sploh ne želijo več, pa tudi nimaš več možnosti izmenjav. Skupni vozni park lokomotiv med tovornom in potniškim prometom, pa je že nekaj let mrtev. Samo SŽ in delno ÖBB sta še občasno aktivna, vendar tudi vedno manj. Pozabil pa si, da potrebuješ tudi rezervo pri lokomotivah.
Morda čisto malce preveč zakomplicirano. :D
Urbanovo vprašanje (še posebej, ker omenja tudi jedilne vagone) je v bistvu razumljivo le v kontekstu IC prometa, ki ga pri nas ni. To, čemur mi rečemo IC, je dejansko regionalni ekspresni promet. Regionalni in lokalni vlaki pa se že več desetletij vozijo z garniturami, ne nazadnje se je to pri nas začelo že z Gomulkami in Fiati. Sodobne garniture pa imajo tudi nizki pod, široka vrata, hitro pospešujejo in zavirajo. Vse za hitro izmenjavo potnikov in možnost prevoza invalidov.
Metanje IC prometa - tistega v pravem pomenu besede - na garniture pa tudi meni ni najbolj jasno. To, kar delajo Francozi in Nemci, na primer. Nekaj ima tudi to opraviti s PRM standardi (nizki pod), ampak zakaj potem Nemci še vedno naročajo visokopodne ICE-je? Češka in Slovaška postajata zadnji trdnjavi klasičnih vagonov v IC prometu, in kot je pri njih videti, se da z njimi brez problema izvajati normalen promet v 21. stoletju.
So pa zdaj popularne tudi "vagonske garniture" - tj. fiksno spete garniture vagonov brez lastnega pogona, ki potrebujejo lokomotivo. Primer Railjet, Interjet, bodoči Comfortjet, pa novi Nightjet.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 03.05.2022, 17:09Nekaj ima tudi to opraviti s PRM standardi (nizki pod), ampak zakaj potem Nemci še vedno naročajo visokopodne ICE-je? Češka in Slovaška postajata zadnji trdnjavi klasičnih vagonov v IC prometu, in kot je pri njih videti, se da z njimi brez problema izvajati normalen promet v 21. stoletju.
So pa zdaj popularne tudi "vagonske garniture" - tj. fiksno spete garniture vagonov brez lastnega pogona, ki potrebujejo lokomotivo. Primer Railjet, Interjet, bodoči Comfortjet, pa novi Nightjet.
Ker nizkopodni ICE ne obstaja. :mrgreen: ICE je pač "simbol" DB-ja in bo tako tudi ostal, ostala Evropa pa ni kaj preveč navdušena nad Velarom. Drugače ni nobene popularizacije "vagonskih garnitur". Na tako visokem nivoju je v državah z ogromno železniško industrijo, pri državnih prevoznikih prisoten lokal-patriotizem. In to kar ponuja industrija, to se bo kupilo, ker razvoj tukaj traja leta. Trenitalia celo razmišlja o mini V300 Zefiro za Siclijo. Nekje 230 km/h in 4-6 členov. ČD je na koncu samo skopiral ÖBB koncept, za odsek Berlin - Hamburg tako veš da tam potrebujejo 230 km/h. Na VRT progah češke je pa tudi že znano, da bo samo po dolini Elbe za vse tipe vlakov. Lobiranje za high-speed češke vlake pa se je že začelo. Junija pride na Češko TGV rame 16. :D
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Razvoj potovanj vedno deluje v smeri ekonomije, nižanja stroškov, itd.., redkeje pa v smeri udobja. Če samo pomislim, da sem se v 60.tih letih vozil s starimi dvoosnimi baati, ki so imeli tudi v kupeje prvega razreda, na navadnem potniškem vlaku s parno vleko udobneje, kot danes na IC vlaku kjer slučajno Siemens nadomešča ICS, je dovolj jasno.
Seveda pa ne bi menjal, hitrost tudi naredi svoje.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

S tistimi poskakujočimi gajbicami se pa zagotovo nisi peljal udobneje.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kot kakšen cesar v kočiji...
preglednik
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Naslanjem se bolj v smer tistih "pravih" IC vlakov. Če SŽ ne bo imel bo imel udobnih vlakov (beri nekaj več kot LP standard na IC), potem železniški promet nikoli ne bo zavzel večjega deleža prevozov v slo. S hitrostjo se avtomobilu pri nas ne da konkurirati, z udobjen pa se. Mednarodne vlake, lahko v našem okolju izvedemo samo s klasiko, saj FLIRT verjetno ne bo vozil bo Münchna ali Dunaja.

Ampak, da se vrnem na praktičnost vagonov klasike. Verjetno je vagone bistveno lažje servisirati. Na forumu berem kakšni so (ali bili) problemi z klimo, pogonov, izvlečno stopnico na Desiro. Pendolino je imel (verjetno ima še vedno?) veliko probleme z rezervnimi deli itd. Vagon lahko (sklepam?) servisira v vsaki delavnici. Lokomotive so tudi relativno preiskušene in se ne kvarijo (oz. vaj ne zdi se mi, da bi bili izpadi zaradi tega).
Glede že omenjene interoperabilnoti garnitur za IC in LP vlake, pa se sprašujem, kje so to sploh dogaja. Kje vozi vlak najprej LP in potem IC (in da je dejansko to tudi potrebno? IC 512 in IC 523 ne valjata)? IC flota naj bi itak cel dan vozila približno isto relacijo.
Glede rezervne lokomotive, pa je lahko ista rezerva za tovorni in potniški promet. Če je problem se verjetno lahko najde tudi kakšna dizel lokomotiva. Klasiko lahko vozi pač praktično karkoli.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Sodobni vagoni imajo kar precej lastnosti sodobnih garnitur. Prav tako imajo klimatske naprave, avtomatska vrata in poličke.

Vagoni imajo samo eno prednost pred garniturami: fleksibilnost. Ta se sicer pokaže v različnih oblikah (fleksibilnost pri sestavi vlaka, fleksibilnost pri servisiranju, ...). Imajo pa tudi slabosti, recimo zahteva po ustrezni lokomotivi ki prav lahko potisne vlak v drug rang (garniture so lahki vlaki, vagonski vlaki so zaradi lokomotive klasika). Pa enostavnost menjave smeri vožnje (krmilni vagon je precejšnja komplikacija, ki odvzame dobršni del fleksibilnosti) in tako naprej.
LP, Metod
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a jusko »

Pozdravljeni,danes(pred okoli 1uro)sem na jeseniški postaji opazil CityShuttle garnituro s kolesarskim vagonom,zanima me ali gre za dodatne vlake med Jesenicami in Beljakom o katerih je nekaj časa nazaj bilo govora? Sem že iskal po netu o tem pa zaenkrat nič nisem našel. Pa še nekaj,včeraj tudi na Jesenicah Ro-La vlak,predvidevam da zaradi zapore na Štajerskem. Bo ta vlak redno vozil skozi Jesenice v trajanju zapore? Je pa bilo zanimivo vidit kako je bila jeseniška postaja polna tovornih vlakov na sobotno popoldne,tudi tira 3 in 4 kjer so ponavadi potniški sta bila zasedena z Rocktainerji. Lp
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Tule je vozni red koroške linije S5: https://www.oebb.at/de/dam/jcr:d8368e6a ... kif221.pdf
V VR sta vrisana vlaka 4601 in 4608 (t.i. "Karawanken-Sprinter"), ki vozita med Beljakom in Jesenicami ob vikendih med 4. 6. 2022 in 3. 7. 2022 oziroma vsakodnevno med 9. 7. 2022 in 11. 9. 2022.
Aljaž
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 86
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a jusko »

leteči vlak napisal/-a: 12.06.2022, 17:34 Tule je vozni red koroške linije S5: https://www.oebb.at/de/dam/jcr:d8368e6a ... kif221.pdf
V VR sta vrisana vlaka 4601 in 4608 (t.i. "Karawanken-Sprinter"), ki vozita med Beljakom in Jesenicami ob vikendih med 4. 6. 2022 in 3. 7. 2022 oziroma vsakodnevno med 9. 7. 2022 in 11. 9. 2022.
Hvala za info :thumbupl sem pa pričakoval da bo več dodatnih vlakov,kot naprimer leta 2019,zdaj je pa samo 1 dodaten vlak.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Eno morda malce bolj butasto vprašanje, ampak nisem prepričan, če bi prenavljali neko progo, kjer je hitrost npr. 100 km/h (za lahke in težke vlake), bi se tam po nadgradnji na tem odseku lahko povečale hitrosti vlakov, če ne bi popolnoma nič spreminjali trase? Hvala za vse odgovore!
Uporabniški avatar
andrazspan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 621
Pridružen: 07.05.2012, 17:09
Kraj: Rimske Toplice
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andrazspan »

Če bi bila proga popolnoma ravna bi lahko dvignili na 160km za vse tri kategorije (kot so to naredili na odsekih proge Pragersko - Hodoš).
Drugače pa je vse odvisno od radijev.
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

Eno hitro vprašanje. Če greš v soboto z vlakom proti Nove mestu, ali bo vozil Stadler ali je nevarnost, da bo kanarček? Peljem tujce na izlet, pa si ne morem privoščiti, da jih na poti skuham.

Hvala za info!
Odgovori