Profil glave tirnice
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Profil glave tirnice
@mario, pod lupo smo vzeli samo tirnico. Jasno je, kdaj jo je potrebno zamenjati recimo na glavni progi. Pustimo ob strani, ali imajo SŽ denar, da to naredijo ali ne.
Mislim pa, da je veliko večji problem glede varnosti prometa pri drugih "robnih pogojih".
N.pr. stanje pragov, pritrditev tirnice, stanje zgornjega ustroja, zvijanje tirnice zaradi raztezkov itd., itd...
Kaj je po tvojem mnenju največji problem?
In kakšen delež pri tej kompleksni zadevi igra sama tirnica?
Mislim pa, da je veliko večji problem glede varnosti prometa pri drugih "robnih pogojih".
N.pr. stanje pragov, pritrditev tirnice, stanje zgornjega ustroja, zvijanje tirnice zaradi raztezkov itd., itd...
Kaj je po tvojem mnenju največji problem?
In kakšen delež pri tej kompleksni zadevi igra sama tirnica?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Profil glave tirnice
Največji problemželezocestnik napisal/-a:@mario, pod lupo smo vzeli samo tirnico. Jasno je, kdaj jo je potrebno zamenjati recimo na glavni progi. Pustimo ob strani, ali imajo SŽ denar, da to naredijo ali ne.
Mislim pa, da je veliko večji problem glede varnosti prometa pri drugih "robnih pogojih".
N.pr. stanje pragov, pritrditev tirnice, stanje zgornjega ustroja, zvijanje tirnice zaradi raztezkov itd., itd...
Kaj je po tvojem mnenju največji problem?
In kakšen delež pri tej kompleksni zadevi igra sama tirnica?
Za mene definitivno spodnji ustroj.... Samo pri dobrem odvodnjavanju in pravilno narejenem spodnjem ustroju lahko tudi zgornji ustroj zdrži veliko dlje in z manj vzdrževanja.
Naslednji problem, ki ga vidim, je stik med tirnico in podložno ploščo, oziroma samim betonom pri betonskem pragu, ki zelo vpliva na trpežnost, obnašanje in trajanje zgornjega ustroja. Nepravilno se mi zdi, da pri lesenem pragu ( Pandrol pritrditev ) ni vmesnega gumi elementa, ampak je direktno kovina na kovino. Pritrditev je pri novogradnjah večinoma Pandrol, čeprav je v EU že kar marsikaj novejšega in boljšega, osebno se tudi bolj nagibam k tiru na trdi podlagi in ne na gramozni gredi. Leseni ali betonski prag ? Odvisno kaj imamo spodaj, na katerem terenu v SLO delamo ali obnavljamo tir, še največji problem nastaja pri prehodih iz enega na drugega Zvijanje tirnice zaradi raztezkov ? Do tega večinoma ne prihaja več v zadnjem času, odkar je tir varjen v NZT in imamo kape proti bočnemu pomiku in Mathe naprave, tirnice pa se vgradi HSH s toplotno obdelano glavo in zopet pade problem na prekomerno obrabljensot vencev, kar pa rešuje Dolfe ...
Marsikaj tega bi se še dalo filozofirati, vendar so toplo vodo že odkrili in nam ni potrebno izumljati kaj novega, samo čez mejo pogledamo, toda to se pri nas "ne spodobi"
+
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Profil glave tirnice
Hvala za odgovor.
Sam sem si nabral ogromno kolegov in znancev, ki so bili odprti in povedali svoje izkušnje in mi s svojim znanjem omogočili, da smo izvedli razne predelave za učinkovitejše delo strojev. Je pa res, da sam ne moreš nič, imeti moraš kolikor toliko sprejemljivo okolje za izvedbo idej.
Verjamem, da se bo tudi na SŽ kmalu kaj premaknilo v to smer.
Škoda, da nimate takšnih pogojev, da bi si lahko znanje in izkušnje kolegov iz tujine pridobili in uporabili doma.mario napisal/-a: vendar so toplo vodo že odkrili in nam ni potrebno izumljati kaj novega, samo čez mejo pogledamo, toda to se pri nas "ne spodobi" [/color]
Sam sem si nabral ogromno kolegov in znancev, ki so bili odprti in povedali svoje izkušnje in mi s svojim znanjem omogočili, da smo izvedli razne predelave za učinkovitejše delo strojev. Je pa res, da sam ne moreš nič, imeti moraš kolikor toliko sprejemljivo okolje za izvedbo idej.
Verjamem, da se bo tudi na SŽ kmalu kaj premaknilo v to smer.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Profil glave tirnice
Pozdravljeni,
mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?
Lp,
T
mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Profil glave tirnice
NotranjimaTono napisal/-a:Pozdravljeni,
mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?
Lp,
T
Re: Profil glave tirnice
v območju med 0 in 14 mm pod ravnino zgornjih robov tirnicRegan 664 napisal/-a:NotranjimaTono napisal/-a:Pozdravljeni,
mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?
Lp,
T
Re: Profil glave tirnice
14 mm pod vrhom glave tirnice.Tono napisal/-a:Pozdravljeni,
mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?
Lp,
T
+
Re: Profil glave tirnice
Mario, takole je z mazanjem. Namreč, vsaka služba maže svoj del. Včasih pa ni bilo tako. Vleka je mazala celotno tirnično glavo, z vijaki na obeh straneh. Pa še kaj zraven.mario napisal/-a:
Zadeva je v tem Dolfe, da bi mast bila lahko bolj kvalitetna in bi bil obojestranski učinek večji. Včasih so fantje iz CDja celo spraševali in dobavljali isto mazivo, ker je malo dražje, so se odločili za nekaj drugega, ki pa ima seveda mnogo manjši učinek.
Brižite so imele, (par primerkov še vedno ima) zastarelo napravo za mazanje sledilnega venca. V resnici se je mazalo notranjo stran glave tirnice, ki je bila kot zunanja v krivini. Mazalna naprava je pljuvala levo - desno in običajno v večini primerov močno falila. Tako je vleka zaradi zmanjšane adhezije bila vedno problematična, tirnica pa mastna okrog in okrog. Mazivo pa je bilo seveda kar "Castrol super-F1 XXX Long size", po mojih podatkih pogruntano in narejeno kar v CD-Mostah.
Potreba in ekološka osveščenost je usekala tudi na SŽ. Sedaj imajo Brižite (ne še vse) kot tudi Žive, mazalno napravo firme FluiLub. Ta je zelo natančna in skromna z mazalnim odmerkom. Impulzno na 60 sek., z velikim tlakom špricne 2g olja direktno na notranjo stran sledilnega venca. Dovolj, da rahlo namaže venec in skoraj nič tirnico. Tako je notranja stran glave tirnice pogojno "namazana" le tisti hipec, ko gredo preko kritičnega mesta lokomotivske kolesne dvojice. Vagoni, ki so za lokomotivo pa seveda tečejo na "suho".
Ne bi se strinjal, da je to mazivo cenejše. Prej dražje, saj gre za ekološko razgradljivo olje CICO TL 1400B. Res pa je, da se ga porabi zelo-zelo malo.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Profil glave tirnice
Ej Dolfe, a si pozabil http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... b&start=15
MMG no pa še zares, zgornjo povezavo sem dodal, ker imamo lep priliv novih članov pa jih večina verjetno še ni prebrala Dolfetovega prispevka.
MMG no pa še zares, zgornjo povezavo sem dodal, ker imamo lep priliv novih članov pa jih večina verjetno še ni prebrala Dolfetovega prispevka.
Re: Profil glave tirnice
@ Dolfe -> Yp, nekaj takega sem tudi pričakoval.... Ekološko, tako kot špricanje plevela na SŽ, efekt pa ravno obraten.
V več delov se bodo SŽ razdelile, večji kaos bo !!!!
Sedaj sem pa že OFF Topic -> hvala za informacije Dolfe.
V več delov se bodo SŽ razdelile, večji kaos bo !!!!
Sedaj sem pa že OFF Topic -> hvala za informacije Dolfe.
+
Re: Profil glave tirnice
MMG, ko smo že pri mazanju, kako se obnesejo mazalke na sončno energijo
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Profil glave tirnice
V redu, samo polniti jih je potrebnoSignal napisal/-a:MMG, ko smo že pri mazanju, kako se obnesejo mazalke na sončno energijo
+
Re: Profil glave tirnice
Potrebno bo tudi razmisliti o pranju solarnega panela. Sicer bo mazalna naprava doživela svoj mrk.
Namreč, nekateri paneli so, predvsem na primorskem koncu, kjer se veliko zavira, že precej hudo onesnaženi z rjo od zavornjakov.
Namreč, nekateri paneli so, predvsem na primorskem koncu, kjer se veliko zavira, že precej hudo onesnaženi z rjo od zavornjakov.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!