Profil glave tirnice

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

@mario, pod lupo smo vzeli samo tirnico. Jasno je, kdaj jo je potrebno zamenjati recimo na glavni progi. Pustimo ob strani, ali imajo SŽ denar, da to naredijo ali ne.

Mislim pa, da je veliko večji problem glede varnosti prometa pri drugih "robnih pogojih".
N.pr. stanje pragov, pritrditev tirnice, stanje zgornjega ustroja, zvijanje tirnice zaradi raztezkov itd., itd...

Kaj je po tvojem mnenju največji problem?
In kakšen delež pri tej kompleksni zadevi igra sama tirnica?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a mario »

železocestnik napisal/-a:@mario, pod lupo smo vzeli samo tirnico. Jasno je, kdaj jo je potrebno zamenjati recimo na glavni progi. Pustimo ob strani, ali imajo SŽ denar, da to naredijo ali ne.

Mislim pa, da je veliko večji problem glede varnosti prometa pri drugih "robnih pogojih".
N.pr. stanje pragov, pritrditev tirnice, stanje zgornjega ustroja, zvijanje tirnice zaradi raztezkov itd., itd...

Kaj je po tvojem mnenju največji problem?
In kakšen delež pri tej kompleksni zadevi igra sama tirnica?
Največji problem :?:
Za mene definitivno spodnji ustroj.... Samo pri dobrem odvodnjavanju in pravilno narejenem spodnjem ustroju lahko tudi zgornji ustroj zdrži veliko dlje in z manj vzdrževanja.
Naslednji problem, ki ga vidim, je stik med tirnico in podložno ploščo, oziroma samim betonom pri betonskem pragu, ki zelo vpliva na trpežnost, obnašanje in trajanje zgornjega ustroja. Nepravilno se mi zdi, da pri lesenem pragu ( Pandrol pritrditev ) ni vmesnega gumi elementa, ampak je direktno kovina na kovino. Pritrditev je pri novogradnjah večinoma Pandrol, čeprav je v EU že kar marsikaj novejšega in boljšega, osebno se tudi bolj nagibam k tiru na trdi podlagi in ne na gramozni gredi. Leseni ali betonski prag ? Odvisno kaj imamo spodaj, na katerem terenu v SLO delamo ali obnavljamo tir, še največji problem nastaja pri prehodih iz enega na drugega :wink: Zvijanje tirnice zaradi raztezkov ? Do tega večinoma ne prihaja več v zadnjem času, odkar je tir varjen v NZT in imamo kape proti bočnemu pomiku in Mathe naprave, tirnice pa se vgradi HSH s toplotno obdelano glavo in zopet pade problem na prekomerno obrabljensot vencev, kar pa rešuje Dolfe :oops: ...
Marsikaj tega bi se še dalo filozofirati, vendar so toplo vodo že odkrili in nam ni potrebno izumljati kaj novega, samo čez mejo pogledamo, toda to se pri nas "ne spodobi" :twisted:
+
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Hvala za odgovor.
mario napisal/-a: vendar so toplo vodo že odkrili in nam ni potrebno izumljati kaj novega, samo čez mejo pogledamo, toda to se pri nas "ne spodobi" :twisted: [/color]
Škoda, da nimate takšnih pogojev, da bi si lahko znanje in izkušnje kolegov iz tujine pridobili in uporabili doma.

Sam sem si nabral ogromno kolegov in znancev, ki so bili odprti in povedali svoje izkušnje in mi s svojim znanjem omogočili, da smo izvedli razne predelave za učinkovitejše delo strojev. Je pa res, da sam ne moreš nič, imeti moraš kolikor toliko sprejemljivo okolje za izvedbo idej.

Verjamem, da se bo tudi na SŽ kmalu kaj premaknilo v to smer.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Tono napisal/-a:Pozdravljeni,

mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?

Lp,

T
Notranjima
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a grikos »

Regan 664 napisal/-a:
Tono napisal/-a:Pozdravljeni,

mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?

Lp,

T
Notranjima
v območju med 0 in 14 mm pod ravnino zgornjih robov tirnic
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a mario »

Tono napisal/-a:Pozdravljeni,

mene pa nekaj zanima: teh 1.435 mm, med katerima točkama na tirnicah je to izmerjeno?

Lp,

T
14 mm pod vrhom glave tirnice.
+
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

mario napisal/-a:
Zadeva je v tem Dolfe, da bi mast bila lahko bolj kvalitetna in bi bil obojestranski učinek večji. Včasih so fantje iz CDja celo spraševali in dobavljali isto mazivo, ker je malo dražje, so se odločili za nekaj drugega, ki pa ima seveda mnogo manjši učinek.
Mario, takole je z mazanjem. Namreč, vsaka služba maže svoj del. Včasih pa ni bilo tako. Vleka je mazala celotno tirnično glavo, z vijaki na obeh straneh. Pa še kaj zraven. :wink:

Brižite so imele, (par primerkov še vedno ima) zastarelo napravo za mazanje sledilnega venca. V resnici se je mazalo notranjo stran glave tirnice, ki je bila kot zunanja v krivini. Mazalna naprava je pljuvala levo - desno in običajno v večini primerov močno falila. Tako je vleka zaradi zmanjšane adhezije bila vedno problematična, tirnica pa mastna okrog in okrog. Mazivo pa je bilo seveda kar "Castrol super-F1 XXX Long size", po mojih podatkih pogruntano in narejeno kar v CD-Mostah. :lol:

Potreba in ekološka osveščenost je usekala tudi na SŽ. Sedaj imajo Brižite (ne še vse) kot tudi Žive, mazalno napravo firme FluiLub. Ta je zelo natančna in skromna z mazalnim odmerkom. Impulzno na 60 sek., z velikim tlakom špricne 2g olja direktno na notranjo stran sledilnega venca. Dovolj, da rahlo namaže venec in skoraj nič tirnico. Tako je notranja stran glave tirnice pogojno "namazana" le tisti hipec, ko gredo preko kritičnega mesta lokomotivske kolesne dvojice. Vagoni, ki so za lokomotivo pa seveda tečejo na "suho".
Ne bi se strinjal, da je to mazivo cenejše. Prej dražje, saj gre za ekološko razgradljivo olje CICO TL 1400B. Res pa je, da se ga porabi zelo-zelo malo.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1618
Pridružen: 12.09.2006, 17:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a grega »

Ej Dolfe, a si pozabil http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... b&start=15

MMG no pa še zares, zgornjo povezavo sem dodal, ker imamo lep priliv novih članov pa jih večina verjetno še ni prebrala Dolfetovega prispevka.
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a mario »

@ Dolfe -> Yp, nekaj takega sem tudi pričakoval.... Ekološko, tako kot špricanje plevela na SŽ, efekt pa ravno obraten.

V več delov se bodo SŽ razdelile, večji kaos bo !!!!

Sedaj sem pa že OFF Topic -> hvala za informacije Dolfe.
+
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a Signal »

MMG, ko smo že pri mazanju, kako se obnesejo mazalke na sončno energijo :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a mario »

Signal napisal/-a:MMG, ko smo že pri mazanju, kako se obnesejo mazalke na sončno energijo :?:
V redu, samo polniti jih je potrebno :wink:
+
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Profil glave tirnice

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Potrebno bo tudi razmisliti o pranju solarnega panela. Sicer bo mazalna naprava doživela svoj mrk.
Namreč, nekateri paneli so, predvsem na primorskem koncu, kjer se veliko zavira, že precej hudo onesnaženi z rjo od zavornjakov.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Odgovori