Slovenska konta-logika

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Prvo kot tako je problem tukaj da je v en koš nametano in zmešano več problemov in nepoznavanje situacije in potem vse skupaj porodi da ljudje pa še to nekateri k recimo bi mogl to vedet ne ločijo tega.

Naivna dejstva so:
Železniška infrastruktura je javna državna lastnina -> za investicije v katero naj bi skrbela Direkcije Republike Slovenije za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo pod okriljem prometnega ministrstva -> preko upravljalca železniške infrastrukture v tem primeru SŽ d.o.o. (tukaj mislim da pa to nebi smel biti neki enosmerni promet in bi upravljalec mogel imeti tudi nekej besede glede nujnosti in potrebnosti vzdrževanja). In tukaj je vsaj zame potrebno pustiti vsaj za trenutek notranjo organizacijo SŽ in žakel iz računice. Debata kako pa kaj ni smiselna v tej debati.
Zato vsaj zame tukaj govoriti, da bodo dale SŽ toliko in toliko denarja za nekej ni pravilno, mogoče pa se motim.
Bi pa vsekakor bilo najlepše če bi se to odvilo na ravni:
Državni proračun(EU sredstva) -> Direkcija -> Upravljalec (recimo SŽ (infrastrukturni žakel) oz SŽ Infrastruktura d.o.o.) -> železniška infrastruktura za 200km/h. A bi to mogoče spadalo v kategorijo Koza cela Volk sit?

@Dolfe: Ne zdej vršt puške v koruzo ampak v majhnem delu se strinjam z izjavo 'Ljubitelja'. Zdej kdo je takrat tako lepo poskrbel da je šlo vse v 'maloro' oziroma ali bi mogoče lahko bila Direkcija vkomponirana v vlogo Upravljalca železniške infrastrukture je pa verjetno debata dolga neskončno dolgo strani, mogoče naslednjih 100.000 objav na forumu. Država je lastnik infrastrukture, nekdo bo pač moral poskrbeti pa za projekte da se vlaga in vzdržuje vanjo, je pa tako da še tako dober plan nekega 'strokovnjaka' slava po vodi, če na koncu ni volje politike in denarja. In ja če se to dogaja že na ravni neke Direkcije, ki bi mogla poskrbet za vse to, je to porazno brez primere. Lahko pa da se motim.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 783
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a trocken »

Rad bi povedal nekaj v tej zvezi Agencija, Upravljalec, Direkcija, država... to so sama jajca. Pa brez zamere. Delam na vam konkurenčnem DARSU, ki ima tudi dve pogodbi, agentsko in koncesijsko z "Državo", pa kdo je to "Država" še danes ne vem.
Če je na cesti luknja(infrastruktura - cesta je državna, mi smo upravljalec in vzdrževalec!) jo saniramo sami.Država sredstva za sanacijo tiste luknje nameni iz denarja, ki ga poberemo iz cestnin, uredno se ji reče koncesnina, ta iz tega denarja poravnava tudi pufe, za katere je DARSU garantirala.Tudi denar za koncesnine pobiramo sami in tudi pufe plačujemo sami, v imenu države. Torej, luknjo opazim, saniram, plačam. Vmes pa je "Država, nekaj, kar nima imena in priimka.
Popolnoma isto je z železnico. Lepo se sicer sliši, ločitev infrastrukture od prevozov, ampak za tistim stoji isti Janez ali Miha, za njima pa se skriva neka "država, agencija, direkcija"... brez imena in priimka, ki niti ne ve, kje poteka trasa...
Nas pa je vsega skupaj dober milijon...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Mojster_Strojevodja napisal/-a:O tem kakšno težo imajo najine besede nebi.

A ni reorganizacija v tem primeru samo rešitev problema interne strukture SŽ, in ne vlaganj v DŽI ki je v pristojnosti Direkcije Republike Slovenije za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo, ki kod taka priskrbi €. Pa pustimo smisel direkcije in kakšen sod (skleda) brez dna je to.

Jaz bi si še zmeraj najivno upal trdit da je to v okviru Upravljalca javne železniške infrastrukture. Kakšen je pa finančni tok je pa samo od dobrega računovodja odvisno.
Ministrstvo za promet napisal/-a: Projekt GSM-R uvrščen v Načrt razvojnih programov DŽI

V Načrt razvojnih programov Direkcije Republike Slovenije za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo se za obdobje 2009-2012 uvrsti projekt: 2423-09-0004 ''Strokovne podlage za uvedbo sistema GSM-R'', ki izhaja iz evidenčnega projekta št. 2423-08-0004 ''TEN-Implementacija GSM-R sistema''.

Vrednost projekta je ocenjena na 5,89 mio EUR. Novembra 2008 je Komisija Evropskih skupnosti izdala Odločbo o dodelitvi finančne pomoči za ukrep o dodelitvi finančne pomoči Skupnosti za projekte splošnega interesa »Izvajanje sistema GSM-R v slovenskem železniškem omrežju« – 2007-SI-60460-S na področju vseevropskih prometnih omrežij (TEN-T). V skladu z odločbo se omenjeni ukrep izvaja v obdobju od 01.10.2008 do 31.05.2011, odobrena finančna pomoč Komisije Evropskih skupnosti v višini 1.700.000 EUR pa je namenjena sofinanciranju inženiringa in svetovanja za pripravo in izvedbo projekta ter sofinanciranju priprave investicijske in projektne dokumentacije ter dokumentacije v zvezi z varstvom okolja na progah vseevropskega prometnega omrežja. V okviru projekta pa je predvideno izvajanje navedenih aktivnosti na celotnem slovenskem železniškem omrežju, torej tudi na progah izven vseevropskega prometnega omrežja, ki pa tako kot DDV niso predmet sofinanciranja Komisije Evropskih skupnosti. Predvidena sredstva za izplačilo upravičenih stroškov, ki ne bodo sofinancirani s sredstvi EU, in za izplačilo neupravičenih stroškov v skupni višini 4.399.600 EUR bo zagotovila DŽI v okviru sredstev državnega proračuna RS.

Strokovna komisija za pregled in presojo investicijske dokumentacije za javno železniško infrastrukturo je v sredini oktobra 2009 potrdila dokument identifikacije projekta »TEN – Implementacija GSM-R sistema« prav tako pa so se v tem času pospešile aktivnosti za javno naročilo in sklenitev pogodbe.

Uvrstitev projekta v veljavni NRP bo omogočila tekoče in sprotno izvajanje postopkov ter evidentiranje izdatkov, povezanih s pripravo strokovnih podlag za uvedbo digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na slovenskem železniškem omrežju, in s tem tudi črpanja sredstev EU.

Sredstva za izvajanje projekta so trenutno evidentirana na evidenčnem projektu št. 2423-08-0004 ''TEN-Implementacija GSM-R sistema'', katerega vrednost je višja od vrednosti projekta, ki se predlaga za uvrstitev v NRP.

No to je samo prvi del projekta,bom pa Quote naprej ker ne zmorem pripopat dokumenta:
Quote Peter Dolenc

..... drugi del projekta z Joint Venture,SŽ d.o.o. (PAZI SŽ d.o.o. ne kaka direkcija) in SYSTRA SA France pa je projekt izvedbe oz. same fizične gradnje v skladu z dokumentacijo,ki bo pripravljena v prvem delu projekta. Drugi del projekta je ocenjen na skupno 72 MIO EUR......

Da nalijemo čistega vina. Mogoče je vse skupaj nametano v en koš,ampak to ni produkt našega nepoznavanja sistema,tako je dejansko stanje zapuščina,eksperimentiranja države z Agencijo,ki svoje vloge ne obvlada ter SŽ,ki so itak kurnik brez petelina.Načeloma so si vsi složni,kake so njihove vloge odločanja,do spora pride šele pri poravnavanju svojih obveznosti,ki pa niso v kopetenci NOBENEGA.
Ni potreben samo miselni preobrat,ampak popolna prevetritev.
Jaz bi se zelo rad strinjal z Mojstrom-Strojevodjo,da je sistem urejen,vloge določene in da samo jaz živim v neznanju in zmoti ampak na žalost to ni tako.

PS:.....in ker mi hudič ni dal mira,sem šel zjutraj iz nočne prav pogledat na tablo delovišča pri sanaciji tira!

Naročnik: SŽ d.o.o. (ne Agencija)
Plačnik: SŽ d.o.o. (ne Agencija)
Vodja projekta in nadzornik: ................. SŽ d.o.o.
Izvajalec del: ŽGP-SŽ d.o.o.

Brez zamere!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Nurmi:
PS:.....in ker mi hudič ni dal mira,sem šel zjutraj iz nočne prav pogledat na tablo delovišča pri sanaciji tira!

Naročnik: SŽ d.o.o. (ne Agencija)
Plačnik: SŽ d.o.o. (ne Agencija)
Vodja projekta in nadzornik: ................. SŽ d.o.o.
Izvajalec del: ŽGP-SŽ d.o.o.
In kaj je tu zanimivega? SŽ dobi letno toliko in toliko denarja za vzdrževanje infrastrukture od države, kar sanacija nedvomno je.

Kaj je Direkcija Republike Slovenije za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo:
.......je organ v sestavi Ministrstva za promet. Pripravlja, organizira in vodi investicije v javno železniško infrastrukturo v vseh fazah
investicijskega procesa, organizira in izvaja revizijo projektne dokumentacije, sklepa in nadzira izvajanje pogodb
o opravljanju gospodarskih javnih služb s podroja železniškega prometa, pogodb o gospodarjenju z javno
železniško infrastrukturo in pogodb o upravljanju železniških postajnih poslopij ter nadzira izvajanje drugih
nalog upravljavca.
Vir:http://www.dzi.si/dokumenti/medijsko_sr ... nica_4.pdf

Miselni preobrat je več kot prepotreben

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

trocken napisal/-a:Rad bi povedal nekaj v tej zvezi Agencija, Upravljalec, Direkcija, država... to so sama jajca. Pa brez zamere. Delam na vam konkurenčnem DARSU, ki ima tudi dve pogodbi, agentsko in koncesijsko z "Državo", pa kdo je to "Država" še danes ne vem.
Če je na cesti luknja(infrastruktura - cesta je državna, mi smo upravljalec in vzdrževalec!) jo saniramo sami.Država sredstva za sanacijo tiste luknje nameni iz denarja, ki ga poberemo iz cestnin, uredno se ji reče koncesnina, ta iz tega denarja poravnava tudi pufe, za katere je DARSU garantirala.Tudi denar za koncesnine pobiramo sami in tudi pufe plačujemo sami, v imenu države. Torej, luknjo opazim, saniram, plačam. Vmes pa je "Država, nekaj, kar nima imena in priimka.
Popolnoma isto je z železnico. Lepo se sicer sliši, ločitev infrastrukture od prevozov, ampak za tistim stoji isti Janez ali Miha, za njima pa se skriva neka "država, agencija, direkcija"... brez imena in priimka, ki niti ne ve, kje poteka trasa...
Nas pa je vsega skupaj dober milijon...
Točno tako se je delalo v času Ropove vlade, z roko direktorja Miklavčiča. In sistem se bo ponovil z domala istimi botri. Država bo vehementno dopustila (če bo), da se na lastne stroške pokrpa nek odsek, zavari počena tirnica, zamenja kakšen prag, ..... Za kaj več pa ne bo denarja. Na zahtevek bodo odgovorili, če sploh bodo: "počakajte še malo, sedajle ni pravi trenutek,......" In vsi prevozniki, tuji in domači, bodo imeli 100 in več km/h le v voznoredni knjižici. V bistu pa bo zopet ena sama počasna vožnja.

Okosteneli fosilni sistem samih SŽ pa s tem sploh nima direktne zveze. To je povsem druga zgodba, ki je vredna samostojne obravnave.


MMG, Spomin je še živ: Nekdanji (1.) premier samostojne države Slovenije je javno izjavil: "Slovenija je premajhna, da bi imela železnico. Zgradili bomo ceste ......"
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
MMG, Spomin je še živ: Nekdanji (1.) premier samostojne države Slovenije je javno izjavil: "Slovenija je premajhna, da bi imela železnico. Zgradili bomo ceste ......"
Imel je še nekaj modrosti, kot to, da je treba velike firme likvidirati, ker je bodočnost v malih, pozabivši, da so male firme v glavnem subkontraktorji velikih. Ali pa nameravana prodaja Elana propadlemu obrtniku iz Ročinja, ki je zasvinjal celo polje z odpadno plastiko iz tujine. Zato pa ni bil dolgo premier.....

LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Ma zanimivega je samo to,da ko gledam table po ostalih deloviščih piše investitor Republika Slovenija in Evropski skladi....ta pa ta.Naročnik del naj bi bila Agencija kot upravljalec itd.Vem za primere,ko so se plačevali penali,ker deloviščna tabla ni bila pravilno naslovljena in označena.
Mogoče je to nepomembno,ali pa tudi ja.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Pa da ne pozabim:

17.03.2010 ob 11 uri bo v sobi 606 na Kolodvorski,javno odpiranje ponudb za odkup 199 tovornih vagonov izločenih iz uporabe,v vrednosti 576.770,40 EUR.
Kontaktna oseba: Slobodanka Rosič 01/29 14 439 ali slobodanka.rosic@slo-zeleznice.si

V kolikor je kak interesent,da ne zamudite roka!

Juhej cel novi potni prehod :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Slovenska konta-logika

Odgovor Napisal/-a Signal »

Dolfe napisal/-a:...MMG, Spomin je še živ: Nekdanji (1.) premier samostojne države Slovenije je javno izjavil: "Slovenija je premajhna, da bi imela železnico. Zgradili bomo ceste ......"
Izven teme...

Neumnemu ljudstvu takšne in podobne izjave zelo godijo.

(Ljudska omejenost je brezmejna, je rekla učiteljica v OŠ. Takrat ji tega nisem verjel.)



Prijeten dan
Signal
Odgovori