cokla napisal/-a:Ljubitelj napisal/-a:Kar nekaj pa dodajo tudi lokomotive 541 , ki pri elektrozaviranju, po mojem mnenju ) precej bolj obremenjujejo tir kot pri vleki.
Ni mi jasno, kako lahko iz čisto fizikalnega stališča lokomotiva dinamično bolj obremenjuje progo pri zaviranju kot pri vleki/pospeševanju. Lokomotiva ne more na noben način (če ni zobata) prenesti na progo silo večjo kot je
masa x gravitacijski pospešek x torni koeficient, slednji pa ni kaj prida odvisen od pospeševanja, oziroma zaviranja, temveč od hitrosti in stanja površinskih pogojev. Po uradnih podatkih za 541 je to 270 kN pri 80 km/h, pri zelo majhnih hitrosti pa do 300 kN.
LPL
Sicer ti čisto fizikalno in matematično ne morem dokazati. Občutim pa popolnoma praktično in terensko na svoji "riti"...lokomotiva veliko bolj "nabija" pri zaviranju kot pri vleki. Pa si misli kar hočeš
.
Računi pa so marsikdaj skregani s prakso in si jih lahko obesimo na klin.
Prvič se je dogodilo, da je Ljubitelj napisal nekaj takega...
Ljubitelj napisal/-a:
Ni mi jasno, kako lahko...
Terminator mu je takoj "podkuril"...
TERMINATOR napisal/-a:
Kaj če bi uporabil formulo za kinetično energijo?
(m*v2)\2 - da bo bolj enostavno zanemari elastične in boh ne daj plastične deformacije
Električarji učijo strojnike
Cokla je podal praktično izkušnjo, kako se obnaša vlak na blatnih toplicah.
Ljubitelj pa je uporabil "statični model" (statika je dremanje na kavču, n.pr.
).
Ko pa ti glava začne drseti po naslonu, nastane "dinamični sistem"...
Že terminator ga je usmeril v kinetiko...
Jaz pa dodajam, da si bo moral Ljubitelj vzeti nekaj časa in ugotoviti s študijem,
da je vlak kompliciran dinamični sistem.
Ne vem kaj je sicer Ljubitelj doštudiral oz. se dodatno ljubiteljsko izobraževal, vendar je potrebno povedati, da je danes področje tehnike zelo razširjeno in komplicirano. Problemi se rešujejo na veliko različnih načinov, vključenih je več strokovnjakov različnih smeri...
Časi, ko je bila na Dunaju samo strojna fakulteta in še ni bilo elektro faksa so minili...
Milan Vidmar je doštudiral kot strojnik, potem pa je z samoizobraževanjem postal eden izmed takrat svetovnih strokovnjakov s področja transformacije električne energije.
Potem pa so nekaj časa kraljevali elektro-strojni inženirji, ki so obvladovali celotno področje...
Vendar se je tehnika razvijala...in danes vemo
vedno manj o vedno večih stvareh
Specialisti pa vedo
vedno več o vedno manj stvareh
Ljubitelj bo pač moral preštudirati kakšno knjigo o dinamiki tirnih vozil, recimo zelo znan avtor je Wende...
Dietrich Wende:
Fahrdynamik des Schienenverkehrs
link:
http://books.google.si/books?id=hh80gns ... ik&f=false
Ko boš preštudiral to knjigo, se bomo pogovarjali naprej...
Takrat pa boš lahko z integrali "sesul" coklo