Gorenjske blatne toplice !!

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kar nekaj pa dodajo tudi lokomotive 541 , ki pri elektrozaviranju, po mojem mnenju ) precej bolj obremenjujejo tir kot pri vleki.
Ni mi jasno, kako lahko iz čisto fizikalnega stališča lokomotiva dinamično bolj obremenjuje progo pri zaviranju kot pri vleki/pospeševanju. Lokomotiva ne more na noben način (če ni zobata) prenesti na progo silo večjo kot je masa x gravitacijski pospešek x torni koeficient, slednji pa ni kaj prida odvisen od pospeševanja, oziroma zaviranja, temveč od hitrosti in stanja površinskih pogojev. Po uradnih podatkih za 541 je to 270 kN pri 80 km/h, pri zelo majhnih hitrosti pa do 300 kN.


LPL
klemenčič
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 263
Pridružen: 25.03.2009, 18:12

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a klemenčič »

Pa to ne more biti res.............. To pomeni, da bi bilo potrebno kompletno gorenjsko progo na novo zgraditi !!?? Po eni strani bi bilo to najboljše pa še drugi tir bi lahko zgradili.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a cokla »

Ljubitelj napisal/-a:
Kar nekaj pa dodajo tudi lokomotive 541 , ki pri elektrozaviranju, po mojem mnenju ) precej bolj obremenjujejo tir kot pri vleki.
Ni mi jasno, kako lahko iz čisto fizikalnega stališča lokomotiva dinamično bolj obremenjuje progo pri zaviranju kot pri vleki/pospeševanju. Lokomotiva ne more na noben način (če ni zobata) prenesti na progo silo večjo kot je masa x gravitacijski pospešek x torni koeficient, slednji pa ni kaj prida odvisen od pospeševanja, oziroma zaviranja, temveč od hitrosti in stanja površinskih pogojev. Po uradnih podatkih za 541 je to 270 kN pri 80 km/h, pri zelo majhnih hitrosti pa do 300 kN.


LPL
Sicer ti čisto fizikalno in matematično ne morem dokazati. Občutim pa popolnoma praktično in terensko na svoji "riti"...lokomotiva veliko bolj "nabija" pri zaviranju kot pri vleki. Pa si misli kar hočeš :roll: .


Računi pa so marsikdaj skregani s prakso in si jih lahko obesimo na klin. #-o
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Navodilo zdravnika ortopeda za zdravljenje strojevodij z poškodovano hrbtenico v blatnih toplicah

Vsaj enkrat na dan prevoziti odsek Žirovnica Lesce-Bled z elok 363 tako imenovano"Brižito"
v obe smeri po možnosti na stolu z slabim amortizerjem.Po dosedanjih izkušnjah terapija stoodstotno uspešna.

dr.Hernija Diskus specialist medicine dela
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a cokla »

1216-001 napisal/-a:Navodilo zdravnika ortopeda za zdravljenje strojevodij z poškodovano hrbtenico v blatnih toplicah

Vsaj enkrat na dan prevoziti odsek Žirovnica Lesce-Bled z elok 363 tako imenovano"Brižito"
v obe smeri po možnosti na stolu z slabim amortizerjem.Po dosedanjih izkušnjah terapija stoodstotno uspešna.

dr.Hernija Diskus specialist medicine dela
Pomaga tudi odsek Ljubljana - Borovnica . :lol:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Haha, za celotno masazo telesa pa z 643 na Korosko :lol: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Pika na "i" je pa z parno.Rabiš še boksarsko protezo,da si ne priščipneš jezika.Strojevodja Reccaro sedež s štiritočkovnim vpetjem,kurjača pa na pasjem fleksiju,da ga ne odstreli skozi strešno lino,ohrani pa mobilnost za lopato!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Tanarbol frišen video vsega blata od Lesc do Žirovnice:

Povezava na video

Je pa blo dons pol Kolodvorske na terenu (mrbit se pa kej premakne), je blo prov pisan od vseh varnostnih jopičev.

Pa madžari so tud pomerl, po nekem neverjetnem čudežu fasal samo 2 počasni[/b]
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

#-o #-o #-o
Še mal pa boste rabli čolne!
Goran
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a 541 »

V mesecu maju se bo na veliko "flikalo" po gorenjski progi ...
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

541 napisal/-a:V mesecu maju se bo na veliko "flikalo" po gorenjski progi ...
Druga dva tira, z navezavo na brnik, pa sta po otimističnem scenariju predvidena v letu 2023 :roll: :roll:
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Ljubitelj napisal/-a:
Kar nekaj pa dodajo tudi lokomotive 541 , ki pri elektrozaviranju, po mojem mnenju ) precej bolj obremenjujejo tir kot pri vleki.
Ni mi jasno, kako lahko iz čisto fizikalnega stališča lokomotiva dinamično bolj obremenjuje progo pri zaviranju kot pri vleki/pospeševanju. Lokomotiva ne more na noben način (če ni zobata) prenesti na progo silo večjo kot je masa x gravitacijski pospešek x torni koeficient, slednji pa ni kaj prida odvisen od pospeševanja, oziroma zaviranja, temveč od hitrosti in stanja površinskih pogojev. Po uradnih podatkih za 541 je to 270 kN pri 80 km/h, pri zelo majhnih hitrosti pa do 300 kN.
LPL
:? Kaj če bi uporabil formulo za kinetično energijo?
(m*v2)\2 - da bo bolj enostavno zanemari elastične in boh ne daj plastične deformacije


Električarji učijo strojnike \:D/
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

cokla napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Kar nekaj pa dodajo tudi lokomotive 541 , ki pri elektrozaviranju, po mojem mnenju ) precej bolj obremenjujejo tir kot pri vleki.
Ni mi jasno, kako lahko iz čisto fizikalnega stališča lokomotiva dinamično bolj obremenjuje progo pri zaviranju kot pri vleki/pospeševanju. Lokomotiva ne more na noben način (če ni zobata) prenesti na progo silo večjo kot je masa x gravitacijski pospešek x torni koeficient, slednji pa ni kaj prida odvisen od pospeševanja, oziroma zaviranja, temveč od hitrosti in stanja površinskih pogojev. Po uradnih podatkih za 541 je to 270 kN pri 80 km/h, pri zelo majhnih hitrosti pa do 300 kN.


LPL
Sicer ti čisto fizikalno in matematično ne morem dokazati. Občutim pa popolnoma praktično in terensko na svoji "riti"...lokomotiva veliko bolj "nabija" pri zaviranju kot pri vleki. Pa si misli kar hočeš :roll: .


Računi pa so marsikdaj skregani s prakso in si jih lahko obesimo na klin. #-o
Prvič se je dogodilo, da je Ljubitelj napisal nekaj takega...
Ljubitelj napisal/-a:
Ni mi jasno, kako lahko...
Terminator mu je takoj "podkuril"...
TERMINATOR napisal/-a:
:? Kaj če bi uporabil formulo za kinetično energijo?
(m*v2)\2 - da bo bolj enostavno zanemari elastične in boh ne daj plastične deformacije


Električarji učijo strojnike \:D/

Cokla je podal praktično izkušnjo, kako se obnaša vlak na blatnih toplicah.

Ljubitelj pa je uporabil "statični model" (statika je dremanje na kavču, n.pr. :lol: :lol: ).
Ko pa ti glava začne drseti po naslonu, nastane "dinamični sistem"... :lol:
Že terminator ga je usmeril v kinetiko...

Jaz pa dodajam, da si bo moral Ljubitelj vzeti nekaj časa in ugotoviti s študijem, da je vlak kompliciran dinamični sistem.
Ne vem kaj je sicer Ljubitelj doštudiral oz. se dodatno ljubiteljsko izobraževal, vendar je potrebno povedati, da je danes področje tehnike zelo razširjeno in komplicirano. Problemi se rešujejo na veliko različnih načinov, vključenih je več strokovnjakov različnih smeri...
Časi, ko je bila na Dunaju samo strojna fakulteta in še ni bilo elektro faksa so minili... :roll: :lol: :lol:
Milan Vidmar je doštudiral kot strojnik, potem pa je z samoizobraževanjem postal eden izmed takrat svetovnih strokovnjakov s področja transformacije električne energije.
Potem pa so nekaj časa kraljevali elektro-strojni inženirji, ki so obvladovali celotno področje...
Vendar se je tehnika razvijala...in danes vemo vedno manj o vedno večih stvareh :lol: :lol:
Specialisti pa vedo vedno več o vedno manj stvareh :lol: :lol:

Ljubitelj bo pač moral preštudirati kakšno knjigo o dinamiki tirnih vozil, recimo zelo znan avtor je Wende...

Dietrich Wende:
Fahrdynamik des Schienenverkehrs

link: http://books.google.si/books?id=hh80gns ... ik&f=false

Ko boš preštudiral to knjigo, se bomo pogovarjali naprej... :lol:
Takrat pa boš lahko z integrali "sesul" coklo :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

Eh železocestnik, ti si predobra dušica.
Nisem mu podkuril...... no samo malo, ker je kot cvet slovenske inteligence z nenormalno veliko dodano vrednostjo nekoč izjavil, da imamo, mi delavska raja previsoke plače. :?
Bil pa sem prepričan, da nam bo kot tak podal in ražložil diagram delovanja vseh vektorskih sil, ki delujejo na prvi voziček zavirajoče lokomotive ko naleti na neidealno ravno oviro, če že ne kar njihov šeštevek.
Coklin nevronski računalnik to zračuna in izvede korekcije v parih milisekundah. Če bi pa to znal opisati v črki in besedi bi pa sedaj bil že v Ameriki, najmanj pa v Cernu. :lol:

Pa brez zamere. Hec je pol zdravja! Smo vprašanje je na čigav račun :lol:


LP
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Gorenjske blatne toplice !!

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Se opravičujem ŽC, ker šele sedaj odgovarjam. Lepo vreme me je v zadnjem tednu zapeljalo v visoke hribe za 4 dni, nekaj pa še služba in privatne obveznosti. Končno je slabo vreme in lahko počivam. Najlepša hvala za link. Mnogo zanimivih stvari, čeprav v Nemščini, ki jo berem samo zasilno. Vendar pri površnem listanju po knjigi nisem nikjer zasledil poglavja o dinamiki sistema lokomotiva-zg.(sp.) ustroj proge o čemer bi naj tekla debata v blatnih toplicah in bi naj dalo odgovor na to, zakaj elektrodinamično zaviranje lokomotiv 541 uničuje točno določen odsek proge na JŽI RS, drugje po širnem svetu, tudi pri 50% večjih osnih obremenitvah pa ne.
V glavnem sem opazil poglavja povezana s pogonom in zaviranjem in v končni fazi računanjem voznega reda. Mogoče sem spregledal, pa mi prosim še namigni, kje je to poglavje, če mi že knjigo svetuješ. Drugače pa je ŽC moje področje povsem stran od strojništva in elektroenergetike. Področje se meri v um in nm.

LPL
Odgovori