SPENO - brušenje tirnic
SPENO - brušenje tirnic
Na naših tirih se je zopet pojavil švicarski bruslilni vlak SPENO.
Očitno je, da so švicarski urmoharji ponovno sklanfali skupaj svojo brusilko, katero so poleti razbili na Nizozemskem.
Mimogrede še skok na našo temo, kjer smo tudi zabeležili njihovo smolo.
Ja, Speno International je kar velika firma in jim rezervnih delov zagotovo ne zmanjka kar tako, kot npr. SŽ.
Iz trgovine na poti domov, mmg, kjer sem med ajzenponarji samo pol ure čakal v vrsti za 5 dek mortadele, sem med Sevnico in postajo Breg zagledal brusilni vlak. Hudirja, imam štiri fotoaparate, pa vse doma.
Ni kaj, domov po digitalno škatlico in hajd nazaj. Zraven pa še na hitro zmolil tri očenaše, da mi podivjana fleksarica na glajzih, ne uide predaleč. In uspelo mi je.
MMG, za trud sem dobil celo plačilo. Ne sicer veliko, bilo pa je recimo ... začetek miliona. Kar bo potrdila zadnja slika, v drugem sklopu.
Torej ,pripravil sem nekaj sličic. Rad pa bi, da k tej debati pristopijo tudi vsi tisti, ki kar koli vedo o tem delu.
Grikos, marlo in mario vedo o tej zadevi veliko. Zelo bi bil vesel kakšnega njihovega komentarja in morebitnega podatka, o tej vrsti vzdrževanja tirov.
Pa pojdimo po vrsti:
1.
Brusilna garnitura Speno se je nahajala v približnem kilometru 490, med postajo Sevnica in postajo Breg....
2.
... ob pirans .... hkhm, ob kompoljskem zalivu.
3.
Brušenje vršijo večkrat, dokler jim računalniško voden sistem ne pove, da jim zmanjkuje glave tirnice.
Resno, furajo se toliko časa naprej - nazaj, dokler ne dosežejo predpisane dimenzije glave tirnice.
4.
Je že tako, da ko je zapora enega tira, vzdrževalce hudo mika še drugi tir. Dokazano.
5.
Za kratek čas so se ustavili in počasi odpeketali dalje ....
6.
Brusijo, da se kar iskre krešejo.
7.
V tej Speno garnituri imajo tri pare brusnilnih blokov.
8.
Mama! Huh, za malo, da nisem bil moker in poscan.
Še bo, če bo, ko bo .....
Očitno je, da so švicarski urmoharji ponovno sklanfali skupaj svojo brusilko, katero so poleti razbili na Nizozemskem.
Mimogrede še skok na našo temo, kjer smo tudi zabeležili njihovo smolo.
Ja, Speno International je kar velika firma in jim rezervnih delov zagotovo ne zmanjka kar tako, kot npr. SŽ.
Iz trgovine na poti domov, mmg, kjer sem med ajzenponarji samo pol ure čakal v vrsti za 5 dek mortadele, sem med Sevnico in postajo Breg zagledal brusilni vlak. Hudirja, imam štiri fotoaparate, pa vse doma.
Ni kaj, domov po digitalno škatlico in hajd nazaj. Zraven pa še na hitro zmolil tri očenaše, da mi podivjana fleksarica na glajzih, ne uide predaleč. In uspelo mi je.
MMG, za trud sem dobil celo plačilo. Ne sicer veliko, bilo pa je recimo ... začetek miliona. Kar bo potrdila zadnja slika, v drugem sklopu.
Torej ,pripravil sem nekaj sličic. Rad pa bi, da k tej debati pristopijo tudi vsi tisti, ki kar koli vedo o tem delu.
Grikos, marlo in mario vedo o tej zadevi veliko. Zelo bi bil vesel kakšnega njihovega komentarja in morebitnega podatka, o tej vrsti vzdrževanja tirov.
Pa pojdimo po vrsti:
1.
Brusilna garnitura Speno se je nahajala v približnem kilometru 490, med postajo Sevnica in postajo Breg....
2.
... ob pirans .... hkhm, ob kompoljskem zalivu.
3.
Brušenje vršijo večkrat, dokler jim računalniško voden sistem ne pove, da jim zmanjkuje glave tirnice.
Resno, furajo se toliko časa naprej - nazaj, dokler ne dosežejo predpisane dimenzije glave tirnice.
4.
Je že tako, da ko je zapora enega tira, vzdrževalce hudo mika še drugi tir. Dokazano.
5.
Za kratek čas so se ustavili in počasi odpeketali dalje ....
6.
Brusijo, da se kar iskre krešejo.
7.
V tej Speno garnituri imajo tri pare brusnilnih blokov.
8.
Mama! Huh, za malo, da nisem bil moker in poscan.
Še bo, če bo, ko bo .....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Krasno, Dolfe.
Si mi obudil spomin,ko sem jaz zadnjič tekal za njim..
Si mi obudil spomin,ko sem jaz zadnjič tekal za njim..
Re: SPENO - brušenje tirnic
Gremo dalje za iste pare ....
9.
Učinek brušenja izgleda nekako tako.
Še največ užitka neposredno po brušenju imajo strojevodje, saj lokomotiva teče kot po loju. Milina.
10.
Pravijo; kjer osel leži, tam dlako pusti. Kar zajeten kos istrošenega brusnega materijala.
11.
Srečanje vlaka. Tistega, ki se mu je pod vagoni iskrilo.
12.
Srečanje. Prijatelji se pozdravijo in sežejo v roke.
12.
Ko so končali z brušenjem enega loka, krenejo še drugega, v smeri postaje Breg.
13.
Druga etapa se prične.
14.
Posebna nagrada za čakanje. Prvi "špon", ki je praviloma vedno največji....
15.
V resnici te iskre niti niso vroče. Za požar ni bojazni, pa še mokro je od minulega dežja.
16.
Zadevo pa kljub vsemu budno spremlja njihov varnostni delavec.
17.
In še lon za trud. Na divji službeni stezi, v travi našel 5 centov. Za penzionista pravo bogatstvo.
Evo, to je to.
lp
Dolfe
9.
Učinek brušenja izgleda nekako tako.
Še največ užitka neposredno po brušenju imajo strojevodje, saj lokomotiva teče kot po loju. Milina.
10.
Pravijo; kjer osel leži, tam dlako pusti. Kar zajeten kos istrošenega brusnega materijala.
11.
Srečanje vlaka. Tistega, ki se mu je pod vagoni iskrilo.
12.
Srečanje. Prijatelji se pozdravijo in sežejo v roke.
12.
Ko so končali z brušenjem enega loka, krenejo še drugega, v smeri postaje Breg.
13.
Druga etapa se prične.
14.
Posebna nagrada za čakanje. Prvi "špon", ki je praviloma vedno največji....
15.
V resnici te iskre niti niso vroče. Za požar ni bojazni, pa še mokro je od minulega dežja.
16.
Zadevo pa kljub vsemu budno spremlja njihov varnostni delavec.
17.
In še lon za trud. Na divji službeni stezi, v travi našel 5 centov. Za penzionista pravo bogatstvo.
Evo, to je to.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Še dobrto, da ti ni daleč pobegnil!
Ti je mogoče uspelo narediti kakšni sliki za primerjavo pred bušenjem/po brušenju?!?
Me zanima, če je kakšna vidna razlika?
Ti je mogoče uspelo narediti kakšni sliki za primerjavo pred bušenjem/po brušenju?!?
Me zanima, če je kakšna vidna razlika?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: SPENO - brušenje tirnic
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Primerjava ni možna. Gre namreč za prehod na novo tirno širino 1445 mm, ki se uvaja postopoma, zlasti v lokih....
Re: SPENO - brušenje tirnic
Haha, originalna!Dirigent napisal/-a:Primerjava ni možna. Gre namreč za prehod na novo tirno širino 1445 mm, ki se uvaja postopoma, zlasti v lokih....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Krasne fotke in predstavitev. Tudi sam sem ga lovil okoli Hrastovelj, fotkal na mrtvo, pa se zdalec niso tako uspele. Da se ne osramotim, bom ostal pri neobjavi in obcudoval te!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Jaz sem že mislil, da je to kakšen super hitri vlak, ki pelje tako hitro, da se vse iskri naokoli
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Re: SPENO - brušenje tirnic
Speno se je do trenutno nahajal na Ptuju, amapak je že odšel proti Ormožu na brušenje. Škoda da nisem vedel, da
je na Ptuju bi ga šel slikat.
je na Ptuju bi ga šel slikat.
LP Anej
Re: SPENO - brušenje tirnic
Ne morš vrjamt, ob istem času na istem mestu in z isto mislijo:" Fotoaparat pa doma."Iz trgovine na poti domov, mmg, kjer sem med ajzenponarji samo pol ure čakal v vrsti za 5 dek mortadele, sem med Sevnico in postajo Breg zagledal brusilni vlak. Hudirja, imam štiri fotoaparate, pa vse doma.
Pa se nisva prepoznala, ker ne poznava najinih cestnih vozil.
kurjač
Re: SPENO - brušenje tirnic
Ker je tema nezanimiva in duhomorna, vsaj po odzivih sodeč, mi žlehnobec ne da miru.
Za to še nekaj detaijlov švicarskega urnega mehanizma.
1.
Tekalni podstavni voziček, ki ga naše oko ni ravno vajeno. Takšnega ne vidiš vsak dan.
2.
Brusilna komora. Če se ne motim, so brusilni elementi v obliki ledvičastih segmentov. Vsaj včasih so bili takšne oblike.
MMG,nekdanji sodelavec je takšen izrabljen brusilni kamen nesel v svoji torbi iz Ljubljane, domov v Rogatec. Videl ga je šele doma ....
3.
Merilna naprava za CNC tehnologijo. Tono, s svojo oljno kanglico, ne bi imel tu kaj početi ...
..... če pa bi kjlub vsemu privlekel svoje sode z zlaufanim oljem, bi ga majster hitro okopal.
4.
Toliko o tem. Ne bom vas ne bom več moril s to temo.
lp
Dolfe
Za to še nekaj detaijlov švicarskega urnega mehanizma.
1.
Tekalni podstavni voziček, ki ga naše oko ni ravno vajeno. Takšnega ne vidiš vsak dan.
2.
Brusilna komora. Če se ne motim, so brusilni elementi v obliki ledvičastih segmentov. Vsaj včasih so bili takšne oblike.
MMG,nekdanji sodelavec je takšen izrabljen brusilni kamen nesel v svoji torbi iz Ljubljane, domov v Rogatec. Videl ga je šele doma ....
3.
Merilna naprava za CNC tehnologijo. Tono, s svojo oljno kanglico, ne bi imel tu kaj početi ...
..... če pa bi kjlub vsemu privlekel svoje sode z zlaufanim oljem, bi ga majster hitro okopal.
4.
Toliko o tem. Ne bom vas ne bom več moril s to temo.
lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Ta prizor je vedno privlačen ( tako kot morje drugih prizorov na železnici).
S kolegom sva nekaj let nazaj imela priliko opazovati brušenje tirnic na koprski progi, kakšen km od predora Loka v smeri Hrastovelj. V večernem mraku je bilo prisostvovanje dogajanju na tem kraju res prava poslastica....
S kolegom sva nekaj let nazaj imela priliko opazovati brušenje tirnic na koprski progi, kakšen km od predora Loka v smeri Hrastovelj. V večernem mraku je bilo prisostvovanje dogajanju na tem kraju res prava poslastica....
Re: SPENO - brušenje tirnic
Ja, Dolfe,
ko sem videl tole sliko
so me takoj spreletele hudobne misli, kako bi šlauh usmeril v fotografa
Lp,
T
ko sem videl tole sliko
so me takoj spreletele hudobne misli, kako bi šlauh usmeril v fotografa
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: SPENO - brušenje tirnic
Dolfe, kake neumnosti kvasiš?! Če ne dam(o) odgovora še ne pomeni, da zadeva ni zanimiva? Pri vsej zadevi me še najbolj zanima samo brušenje, t.j. ono kaj je pod pokrovom in letijo iskrice od tam. Glede na to, da gornji rob tirnic ni oblikovan v treh ravninah, se mora brusilo nekako premikati sem ter tja... To je pa bolj zanimivi del
Goran