Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Izidor

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Izidor »

Dolfe napisal/-a:Meni ne gre v lajšto, da Izidorja zanimajo dokaj nepomembne podrobnosti, kot so oblika in barva stebra. Tega, da so stebri konstrukcijsko različnih dimenzij, glede na obremenitev, tega pa ne opazi.
V resnici se tega vprašanja na tem forumu še nihče ni dotaknil. Kot da bi bili vsi stebri istega tipa, enakih dimenzij. Pa niso. :wink:
Eh Dolfe,
To me zanima ker doma delam eno dioramo, pa bi jo rad naredil čimbolj podobno našim razmeram. Vozne stebričke sem si kupil v Italiji, zdaj bi pa rad to čimbolj približal našim razmeram, da ne bo vse izgledalo preveč podobno FS-ju. :twisted: #-o

Kar se pa tiče voznih stebrov in konzol so pa res dejansko različni, ne samo po konstrukcijskem tipu stebrov, ampak tudi po vrstah in legi konzol, debelina stebrov je seveda temu primerna, saj morajo nosit vse tisto dratovje, pa še kak optični kabel, povratni vod, pa še kako zašito prot strelam, kot je recimo na odseku Prestranek-Pivka in na koperbahnu.

Novi stebri se sedaj ne betonirajo v temelje ampak pritrdijo kar na stojne vijake temelja, kot sem opazil na par lokacijah.

Upam, da se oglasita še @drotar & @napajalc s svojim bogatim znanjem.

lp
I.
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Izidor napisal/-a:Pozdravljeni,
na mreži SŽ so za 3 kV omrežje vgrajena dva tipa voznih stebrov, eden s predalčno konstrukcijo, drugi s cevno.

Malo sem študiral omenjeni pravilnik :
http://www.uradni-list.si/1/content?id=44027

Zanima pa me, kateri pravilnik določa, katera barva, RAL se uporablja za zaščito teh okroglih in tudi starejših predalčnih stebrov?
Novejši so vroče cinkani, starejše pa se barva.

Videl sem svetlo-sive, pa zelene (na območju Tivolija v Lj) in celo v odtenkih bele na Štajerskem, Zasavskem, Gorenjskem in delno Primorskem koncu.
Na stebrih so tudi neke številčne oznake stebrov in rdeče puščice.
Ali so te številke določene s kakim pravilnikom, obstaja nek tipski font za njih ?

Hvala za odgovore in lep pozdrav,
Izidor
Lp. Drotar
Glede drogov voozne mreže na vseh straneh o tej temi pravilno ugotavljate, da je vgrajenih več tipov drogov VM. Italijani so uporabljali tip cevnih drogov, ki so po dimenzijah drugačni od drogov, ki so se pozneje uporabljali pri nadaljevanju eletrifikacije v Sloveniji.Pri nadaljevanju elektrifikacije po letu 1945 so se pri nas začeli uporabljati betonski drogovi-do Ljubljane. Naprej so se uporabljali cevni -Manesmanovi drogovi in sicer od Ljubljane do Jesenic, Dobove in do Šentjurja. Na Jesenicah so pretežno bili v tem času vgrajeni drogovi iz porezanih tirnic.Od p. Šenjur vključno do Šentilja-drž. meje in od Divače do Kopra pa so bili uporabljeni predalčni drogovi iz U profilov. Nekaj drogov iz porezanih tirnic je tudi ob stranskem tiru med potniško postajo Celje in tovorno Čret. V letu 1980 ob rekonstrukciji p Jesenice in gradnji in elektrifikaciji drugega tira skozi predor pa so se tudi na Jesenicah uporabljali predalčni drogovi. Enako je bilo tudi na p. Sežana v letu 1975/76 in na p. Divača. Naši cevni drogovi, ki se uporabljajo na odprti progi so navzven istega premera, glede obremenitve pa imajo različno debelino stene ( 5m , 7mm, 9mm). Drogovi , ki se uporabljajo na postaji ali na mestih kjer je nosilna konzola čez več tirov pa imajo ravno tako enako zunanji premer in različno debelino stene-(7mm, 9m , 11mm). Predalčni drogovi pa so iz "U" profilov od 8cm širine do 22 cm širine in različnih dolžin glede na namen. Izbira barve drogov pa je bila največkrat odvisna od izbire izvajalca in najcenejše ponudbe barve na trgu v tem času. Največkrat pa se je pozneje izkazalo, da izbira barve ni bila najbolj ustrezna (ne nianse, ampak kvalitete in sestave barve).V času največjih del na elektrifikaciji je bila še dovoljena uporaba ftalatnih barv,ki so se izkazale kot barve še sedaj obstojne in vidne pod barvami, ki so bile pozneje nanešene in že isprane. Oznake na drogovih pa je opisal že Dolfe. Oštevilčenje drogov se začne od začetka proti koncu progovnega odseka ali postaje in sicer so neparne številke drogov na levi strani proge, parne številke pa na desni strani proge ali postaje. Oštevilčenje večjih postaj (Zalog, Ljubljana itd. ali postaj s trikotom-Zidani most, Pragersko, Divača) poteka po istem principu, vendar s dodatnimi številkami -odvosno od situacije.
Ostala pravila pa so opisana v navedenem pravilniku v Uradnem listu.
Se priporočam, če so nejasnosti v pravilniku.

L.P. Drotar
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Zanima me ena podrobnost. Ali je naziv "Mannsesmann" za cevne stebre samo, recimo temu, simboličen, ali pa res gre za cevi, izdelane po istoimenski tehnologiji? Naziv Mannesmann je v strojništvu namreč povezan z brezšivnimi cevmi in postopkom njihovega valjanja.

LP

Jože
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Dolfe napisal/-a:Ja pa kaj še? Vleka, inštruktorji, NATO, ...... #-o

Stebri vozne mreže spadajo izključno pod stabilne naprave el. vleke, za katere skrbijo "napajalci". Na njih se obrni in pomagali ti bodo. Celo naš @napajalc ti bo morda priskočil na pomoč. :wink:

Lahko pa se obrneš direktno na: Slovenske železnice d.o.o., Sekcija za elektroenergetiko Ljubljana, Tivolska 41, Kontakt: Vnko Trojer, SI-1000 Ljubljana.


Izidor napisal/-a: Na stebrih so tudi neke številčne oznake stebrov in rdeče puščice.
Izidor
Mimogrede:

Na stebru vozne mreže so običajno tri oznake:
1. zaporedna številka stebra.
2. varnostni emblem (rdeča strelica) da je v neposredni bližini visoka napetost
3. številčna, v metrih izražena razdalja do najbližjega progovnega telefona s puščico, v kateri smeri se le-ta nahaja.

Stebri bi morali biti barvani z oznako barve: E7B - pa zagotovo niso. Približek je po RAL - 9006.

Oznaka pod tretjo alineo ne spada pod obvezne oznake stabilnih naprav. Ta številčna oznaka je "podnajemniška", izključno v korist progovnih označb.

lp
Dolfe
Dolfe imaš prav in se tudi strinjam z tvojimi navedbami, vendar tukaj je problem. KAko bo strojevodja javil nepravilnosti, če pa ne ve sestave drogov in nosilnih elementov. Tukaj ne smemo kriviti kar strojevodjev amapak tiste, ki si razlagajo normative kar po domače. Če si generacija dobro veš za tisto rjavo knjžico, kjer je lepo opisna sestava teh elementov. Tukaj ne morememo mešati tehničnih teršitev, katere so uporabili iz Sekcije za elektroenergetiko.

Bodima poštena barva in oblika stebrov ni pomembna. Pomembna je tehnično brezhibno omrežje, da ni strganih vešalk in da teče pri recimo 100 km/h odjemnik toka brezhibno.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

@dare20, nihče, ampak prav nihče od sprašujočih ni strojevodja.
Le od kje ti ideja, da bi kakšen strojevodja tukaj spraševal po konzolah vozne mreže. :roll:

Jože, v resnici gre za Manesmannove brezšivne cevi. Vsaj morale bi biti.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a bronz »

@dare20,kaj ti misliš a takole zveni to javljanje;....tam v km...nekaj dol visi z ene štange,en drat al kaj..naj pridejo enkrat mal pogledat.....mogoče še na katerem tiru...pol pa še parim vlakom naročijo;..daj poglej kaj je oni pred tabo videl.... :mrgreen:
Ni ga junaka...............................................................................................................
Drotar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 234
Pridružen: 21.02.2011, 17:47

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Drotar »

Lp.
Cevi drogovi so res bresšivni valjani po sistemu Manesman železarne Sisak.
V dopolnitev debate o drogovih VM še naslednje- pri vpisu o vrsti in vgradnji drogov VM sem izpustil (nedejavnost sivih celic), da so se dejansko ob pričetku elektrifikacije od p. Postojne proti Ljubljanu v začetku dejansko uporabljali drogovi iz porezanih tirnic. Po zastoju elektrifikacije zaradi pomanjkanja sredstev in nadaljevanju pa so se na odprti progi uporabljali betonski drogovi, na postajah od vključno Rakeka do vključno Ljubljana Vič (takrat je bila še postaja) pa zaradi višine drogovi iz porezanih tirnic.
Pri gradnji avtoceste skozi viadukt Ravbarkomando pa se je proga takoj od viadukta leta 1971 prestavila gledano iz Ljubljane na levo. Na tem mestu pa so postavljeni cevni drogovi kar je lahko podatek za mlade ali pa tudi stare strojevodje o dolžini prestavljene proge. Na desni strani takoj od viadukta pa se vidi bivši usek ( za tiste ki tega še ne vedo)
P. Jesenice pa je bila kolikor se spomnim elektrificirana iz Avstrije l. 1956 z njihovim sistemom napetosti , vendar od portala predora do Jesenic in Jesenice z tirničnimi drogovi.
Okoli debate o obveščanju o napakah na VM. Dejansko naj bi vsak železniški delavec v izvršilni službi poznal tudi vsaj deloma ostale naprave na železnici o pravilnem obveščanju o vseh nepravilnostih, ki jih opazi (verjetno niso vsi delavci fijakarski konji z naušnicami, da nič ne vidijo in nič ne vedo z mislijo -saj nisem plačan za takšno obveščanje).
Moje mišljenje je, da bi strojevodje na elektrificiranih progah morali vsaj deloma poznati izraze delov na VM- konzola,obešalka, nosilna vrv, vozna žica, kontaktna vez, poligonacijska ročica, izolator ,ozemljilna vrv, obhodni ali napajalni vod, odtrgana ali odpeta obešalka ipd. Imeli smo že primer nepravilnega obvestila o napaki na VM na levem tiru , ki je zahtevala vožnjo preko tega mesta s spuščenim OT, dejansko pa je bila napaka na desnem tiru preko katerega so vozili z dvignjenimi OT samo po veliki sreči, da ni prišlo na nadaljne poškodbe VM. Od voznikov TMD,skupinovodij , delovodij in vodstva enote so VM so naprimer zahtevali pri periodičnem preverjanju znanja med ostalimi vprašanji tudi podatek o dovoljenem višinskem odstopanju osi odbijačev pri specialnem vlaku. (25 mm ). Debata o umestnosti takšnega vprašanja za te delavce pa je drugo vprašanje.
Debata o drogovih , barvi in javljanju poškod pa gre lahko v nedogled če ni res konkretnih vprašanj tistih, ki jih zanimajo tudi podrobnosti o železnici, v tem primeru o vozni mreži oziroma o tem , kar ni v zgoraj omenjenim uradnem listu.
Lp.
Drotar
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a dare20 »

bronz napisal/-a:@dare20,kaj ti misliš a takole zveni to javljanje;....tam v km...nekaj dol visi z ene štange,en drat al kaj..naj pridejo enkrat mal pogledat.....mogoče še na katerem tiru...pol pa še parim vlakom naročijo;..daj poglej kaj je oni pred tabo videl.... :mrgreen:
Glej če si strojevodja JE TVOJA MORALNA DOLŽNOST, DA JAVIŠ NAPAKO, KATERA LAHKO UBIJE VOJEGA SODELAVCA KO BO VOZIL ZA TABO. Če pa si samo kočijaž pa ti ne zamerim. Sam vem kaj pomeni v gosti megli poškodovati OT in potem brez napetosti pri minus 25 stopinjah zmrzovati na odprti progi.

Kot sam veš je neko pravilo na Železnicah, kateri se reče fonogram in je tudi napisana vsebina, kar ti pomaga pri sporazumevanju. Če tega ne poznaš, žal ne moreš sodelovati v prometu. ŽAL.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a 038 »

Do srede 23.3.si imel priložnost da se prijaviš na razpis strojevodje, bil bi odličen kandidat.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a cokla »

Drotar napisal/-a: P. Jesenice pa je bila kolikor se spomnim elektrificirana iz Avstrije l. 1956 z njihovim sistemom napetosti , vendar od portala predora do Jesenic in Jesenice z tirničnimi drogovi.
Okoli debate o obveščanju o napakah na VM. Dejansko naj bi vsak železniški delavec v izvršilni službi poznal tudi vsaj deloma ostale naprave na železnici o pravilnem obveščanju o vseh nepravilnostih, ki jih opazi (verjetno niso vsi delavci fijakarski konji z naušnicami, da nič ne vidijo in nič ne vedo z mislijo -saj nisem plačan za takšno obveščanje).
Moje mišljenje je, da bi strojevodje na elektrificiranih progah morali vsaj deloma poznati izraze delov na VM- konzola,obešalka, nosilna vrv, vozna žica, kontaktna vez, poligonacijska ročica, izolator ,ozemljilna vrv, obhodni ali napajalni vod, odtrgana ali odpeta obešalka ipd. Imeli smo že primer nepravilnega obvestila o napaki na VM na levem tiru , ki je zahtevala vožnjo preko tega mesta s spuščenim OT, dejansko pa je bila napaka na desnem tiru preko katerega so vozili z dvignjenimi OT samo po veliki sreči, da ni prišlo na nadaljne poškodbe VM.


Strojevodja dejansko MORA poznati osnovne elemente vozne mreže. Če jih ne pozna-ni strojevodja....potem je le ( prosto po Sašu Hribarju ) "pizdek", ki misli, da je strojevodja...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Hvala za obrazložitev termina "manesman steber" Zanimivo, da so uporabljali tovrsten cevi, namreč niso ravno poceni....Verjetno je to (bil) najdražji tip stebra? Najcenejši so verjetno betonski, ali pa se motim?

LP

Jože
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a grikos »

Pravilnik o strokovni usposobljenosti izvršilnih železniških delavcev.:

http://www.uradni-list.si/1/content?id=90463
12. člen
(usposabljanje za delovno mesto strojevodja)

6. pridobivanje znanja iz tehničnih predpisov, in sicer:

a) poznavanje osnovnih določb o glavnih elementih signalnovarnostnih naprav;

b) poznavanje osnov stabilnih naprav električne vleke;

c) poznavanje kretniških postavljalnih naprav, kretniških ključavnic, raztirnikov, mehaničnih signalov in lokalne postavljalnice;

č) poznavanje telekomunikacijskih zvez in njihove rabe.
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

Kdor pri g.Kozincu ni naštel elementov vozne mreže kot iz topa,da ne omenim enopolne sheme napajalne postaje je lahko takoj pozabil,da bo kdaj strojevodja.
Izidor

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Izidor »

Še eno vprašanje:

Kakšne so dolžine posameznih razmakov med posameznimi stebri?
V premi in krivini?

Hvala za odgovor.
lp
Izidor
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Stebri vozne mreže na SŽ in njih barva

Odgovor Napisal/-a Signal »

Drotar napisal/-a:Lp.
..., na postajah od vključno Rakeka do vključno Ljubljana Vič (takrat je bila še postaja) ...
Kdaj so ukinili postajo (postajališče :?: ) Ljubljana Vič :?:
MMG, v voznem redu 1949 je ni več.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Odgovori