Prenovljen vlak

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a cokla »

Kus napisal/-a:
cokla napisal/-a:Sicer pa: zakaj ne kupite avta brez klime, ki je cenejši, ter naknadno vgradite klimo?
Ker je suma sumarum to dražje, kot če že v štartu kupiš avto s klimo. Pa še končni rezultat je slabši.



Je treba še kaj dodat?
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Kus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.02.2009, 16:24

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Kus »

Ne.

Hkrati pa ne vidim problema, če debata malo zaide v tehniške vode... :)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tono, tvoj SD7H15 kompresor je namenjen za:

"Typical applications include: large AG or construction vehicles, transport buses, school buses, ambulances, fire trucks, motor homes, and specialty military vehicles". Vir: http://www.sanden.com/index.php?tag=SD7E
Torej ni govora o uporabi v osebnih avtomobilih. Njegova polna hladilna moč pa je preko 11 kW.
V naših klimatskih razmerah se v avtodome vgrajuje hladilne naprave s 6 kW hladilne moči(http://www.avtotehnika.si/klimatske_nap ... kolice.php), se pravi 2-3 kW moči motorja požre, kar je pod 10% tipične vozne obremenitve. V osebna vozila pa še ustrezno manjše kompresorje kot tale "Visoko zmogljiva toplotna črpalka proizvaja 1,05kW / 3.800 BTU (3800H) ali 1,55kW / 5.300 BTU (5300H) grelne moči ob samo 690W (5300H) in 510W (3800H) porabi električne energije"
Torej o neki strašni potratnosti ni govora.
O teži pa ni da bi razpravljal. Kompresor s 28,5 kW hladilne moči (8,8 kW priključna moč) ima težo okrog 570 kg. Tudi pri skoraj 70 kW ne presežejo 800 kg teže.

LPL
Kus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.02.2009, 16:24

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Kus »

Če bi bilo tole o enem kW v osebnih avtomobilih res, potem ne bi bila tako očitna razlika v porabi goriva pri vlopljeni in pri izklopljeni klimi. Da ne govorimo o tem, da če med zaviranjem z motorjem vklopiš klimo izgleda kot da bi retarder vžgal.
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a cokla »

Ljubitelj, klima je še kaj drugega kot kompresor in teža, ki se s tem pridobi ni zanemarljiva. Še posebno pri vlaku, kjer jo je potrebno enakomerno porazdelit zaradi adhezije. Edini plus pri tem projektu so delovna mesta, ki so ohranjena...vprašanje pa kako dolgo.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kus o grozni porabi klima naprave:
"Ko je v avtu enkrat prijetno hladno, klimatska naprava porabi bistveno manj: v mestu med 0,7 in 2,1 litra, na avtocesti pa samo 0,1 do 0,7 litra., vir http://avto.6te.net/koliko-goriva-porab ... aprave.htm "

Sam sem že mnogokrat poiskusil izmeriti razliko v porabi bencina na Xari Picaso ob vklopu klime pod gornjimi pogoji. Kljub meritvi na 0,1 l/100 km s potovalnim računalnikom po 4 letih še nisem uspel izmeriti statistično pomembne razlike med vklopljeno in izklopljeno klimo. Primerjalne meritve so potekale na avtocesti brez vzpona ob kolikor se da enakomerni hitrosti (okrog 100 km/h) na intervalu kakšnega km in s porabo <~6 l/100 km.

Kar se pa tiče klime spriključno močjo 510 W (3800 H) je namenjena manjšim bivalnikom in je nadstrešne izvedbe. Glej referenco v prejšnem postu (http://www.avtotehnika.si/klimatske_nap ... kolice.php), .

LPL
Kus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 96
Pridružen: 05.02.2009, 16:24

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Kus »

Ljubitelj napisal/-a:Kus o grozni porabi klima naprave:
"Ko je v avtu enkrat prijetno hladno, klimatska naprava porabi bistveno manj: v mestu med 0,7 in 2,1 litra
2 litra je zate malo??? :shock: Meni če enkrat avto na 100km spije 7 litrov enkrat pa 9 to ni ravno zanemarljiva razlika.
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ljubitelj napisal/-a:Tono, tvoj SD7H15 kompresor je namenjen za:

"Typical applications include: large AG or construction vehicles, transport buses, school buses, ambulances, fire trucks, motor homes, and specialty military vehicles". Vir: http://www.sanden.com/index.php?tag=SD7E
Torej ni govora o uporabi v osebnih avtomobilih.
LPL
Ups,

izgleda, da se je več proizvajalcev osebnih avtov zafrknilo, in očitno po pomoti vgradilo kompresorje SD7H15. Pri kateri znamki naj začnem? Aja, pa ne mešat SD7H15 in Enhanced serije. Da ne bo pomote, SD7H15 sem navedel, ker gre za izredno pogosto uporabljen kompresor, lahko bi za primer dal tudi kakšnega Densota ali Harrisona.

Navedbe o teži pa me preprosto fascinirajo.
Zadnjič spremenil Tono, dne 11.07.2011, 18:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@Ljubitelj. Koliko m^3 pa ima tvoja Xara (potniški del, ki je klimatiziran)? Izračunaj specifično porabo na kubni meter prostora, ki ga hladiš in isto specifično porabo uporabi za izračun, koliko bi pa porabil za hlajenje takšne kubature, kot jo predstavlja Fiat. Pa tudi enakomerna distribucija ohlajenega zraka po sorazmerno dolgem vozilu ni enostavna (ventilatorji ipd.) zato tudi priključna moč ni ravno majhna. In to, kolikor "požere" klima, ne gre več na kolesa....

Je pa zanimivo, ko se pogovarjamo, kaj se splača in kaj ne. To delamo brez številk. Dokler le-teh ne poznamo, so take debate dokaj brezpredmetne.....Ali lahko kdo postreže s številkami? Pa v eni drugi temi sem spraševal, kdo naredi na SŽ projektno dokumentacijo za takšno predelavo. Vprašanje je še vedno brez konkretnega odgovora....

LP

Jože
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Ljubitelj napisal/-a: "Visoko zmogljiva toplotna črpalka proizvaja 1,05kW / 3.800 BTU (3800H) ali 1,55kW / 5.300 BTU (5300H) grelne moči ob samo 690W (5300H) in 510W (3800H) porabi električne energije"

LPL
Uh g. Ljubitelj... jaz sem en ubogi družboslovec... pa bi vam bil zelo hvaležen, če bi mi po domače razložili enoto BTU? Nekaj anglosaškega, domnevam?
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Of course, BTU is soooo British....It's stands for British Thermal Unit....

http://en.wikipedia.org/wiki/British_thermal_unit

Spada v ti. imperialni metrični sistem (skupaj s colami, galonami, PSI-ji in drugimi...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_system

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Barbarpapa1 napisal/-a:
Je pa zanimivo, ko se pogovarjamo, kaj se splača in kaj ne. To delamo brez številk. Dokler le-teh ne poznamo, so take debate dokaj brezpredmetne.....Ali lahko kdo postreže s številkami? Pa v eni drugi temi sem spraševal, kdo naredi na SŽ projektno dokumentacijo za takšno predelavo. Vprašanje je še vedno brez konkretnega odgovora....

LP

Jože
Poslovna tajna :wink: :idea:
Pa kdo mislite, da vam bo dal podatke...pol ga boste pa ogulili do kosti :lol: :lol:

Nekaj morate vedeti:

ko ni investicij ali so celo prepovedane, se znajdemo z "nujnimi predelavami" :pamet

Financarji še niso nikoli "nadmudrili" strojnikov :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Of course, BTU is soooo British....It's stands for British Thermal Unit....

http://en.wikipedia.org/wiki/British_thermal_unit

Spada v ti. imperialni metrični sistem (skupaj s colami, galonami, PSI-ji in drugimi...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Imperial_system

LP

Jože
Spoštovani g. Jože,

ja vem, vem... lahko bi google uporabil :oops: Saj naslednjič ga bom, prisežem :wink: vam pa se lepo zahvaljujem za odgovor
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ko je govora o porabi goriva zaradi klime, bom kar povedal, da pri porabi bencina 2l/100km je ne bi nikoli uporabljal, je ceneje odpreti okno. Moja izkušnja pa kaže, da povečane porabe pri natančnosti računalnika 0,1l/100 km ne morem statistično pomembno izmeriti.
Podatki o težah kompresorjev s z uradne spletne strani tudi na železnici priznanega dobavitelja vijačnih kompresorjev in sušilcev zraka.
Po mojih izkušnjah večina klimatskih naprav deluje povsem neracionalno in potratno, da ne rečem zdravju škodljivo. Ko so se vgradile na Zelence sem ob prvem poletnem dnevu s 30°C staknil prehlad, tudi jopica v oddelku ni pomagala. V nedeljo pa sem naprimer skorajda zmrznil na bencinski črpalki, kjer je bilo enih 22°C, vzunaj pa 33°C. K sreči sem ekspresno opravil z dotakanjem "kolesarja", kasneje pa ujel EMONO proti Ljubljani, pa je na žalost klima crnila na SŽ vagonu. Hvala sprevodniku, da smo lahko šli v 1. razred.

O potrebnih močeh pa tole:
40.000 m3/h zraka
zahteve po temperaturi 23+-0.5°C, RH 40-45%
sproščanje toplote v objektu 50-100 kW samo na osnovi vgrajenih peči
Odgovor: Kompresor Trane ECGHD 215 z električno priključno močjo 2x75 kW, hladilna moč okrog 3x večja (pa ne grem iskat originalne dokumentacije)

Tole so moje izkušnje s hladilnimi kompresorji in klimatizacijo v 31 letni karieri v polprevodniški tehnologiji in sorodnih dejavnostih. Na začetku moje poslovno/strokovne kariere pa sem bil v ISKRI postavljen med urejanjem dokumentacije za klimatizacijo pred vprašanje:

Kaj je FRIG?

No ko smo na tem forumu sami "specialisti" za klime, pa odgovorite. Pa ne gledat v Wikipedio, ker bo en od odgovorov: ..... "A vulgar term for masturbation"

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prenovljen vlak

Odgovor Napisal/-a mkx »

Kus napisal/-a:Da ne govorimo o tem, da če med zaviranjem z motorjem vklopiš klimo izgleda kot da bi retarder vžgal.
Ni problem v moči, problem je v navoru. Če ima kompresor moč recimo 1kW in to pri nizkih obratih (malo nad 1000 o/min), potem tak kompresor kuri tam okoli 10 Nm navora. Pa tudi krivulja potrebne moči za kompresor v odvinosti od obratov je navadno precej linearna, pri motorjih pa je bistveno drugačna, kar pomeni, da je pri nizkih obratih delež moči motorja, ki se porabi za klimo, bistveno večji kot pri višjih obratih.
Kaj to pomeni za švohoten bencinski motor, ki ima največji navor recimo tam okoli 120 Nm pri precej višjih obratih :?: Ja, da izgleda kot da bi vključil retarder :titanic . Natanko to je razlog, da se pri večini bencinskih motorjev nekoliko dvignejo obrati prostega teka kadar se vklopi klima (ali pa se klimi zmanjša moč v primeru možnosti regulacije le-te).
Pri dizlih je ta efekt mnogo manjši (do zanemarljiv) zaradi večjega navora pri nižjih obratih motorja.

Pa še glede povečanja porabe goriva: motorji z notranjim izgorevanjem imajo izkoristek tam okoli 30%. Če ima liter goriva kurilno vrednost okoli 40MJ/kg (ali nekaj več; liter goriva tehta recimo okoli 0,8kg, torej je kurilna vrednost okoli 32MJ/l) in recimo poganjamo kompresor klime s povprečno močjo 1kW (kar dosti!), potem je na uro potrebno skuriti kakšnih 3,75dl goriva. Koliko je to na 100 km pa je pač odvisno od hitrosti. Pri avtocestnih hitrostih je to manj kot 2 dl/100 km (okoli 3%), pri mestnih hitrostih pa 7,5dl / 100 km (več kot 10%).

Kot zanimivost: pri mojem starem avtomobilu (bencinar, vozil sem ga malo manj kot 13 let) sem podrobno spremljal porabo goriva in nikoli nisem zaznal kakšne statistično relevantne razlike v porabi goriva glede na sezono (pomlad, poletje, jesen; torej se klima ne pozna dosti). Večja poraba je bila le pozimi (nekaj dl / 100 km), pa še to samo v začetnem obdobju, ko sem delal več kratkih voženj in je bil avto pod 'zaugom' več km kot sicer.
Zadnjič spremenil mkx, dne 12.07.2011, 8:23, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
Odgovori