Na Zelencih so vgrajene originalno...Ljubitelj napisal/-a: Ko so se vgradile na Zelence sem ob prvem poletnem dnevu s 30°C staknil prehlad, tudi jopica v oddelku ni pomagala.
Prenovljen vlak
Re: Prenovljen vlak
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Prenovljen vlak
Mkx je končno podal ene spodobne številke. Kakor meni, tudi njemu ni uspelo izmeriti razlike v porabi bencina. S porabo bencina v avtu je pa načelno tako, da so vsi drugi vplivi (mesto-deželna cesta-avtocesta in seveda način vožnje) daleko pomembnejši od vplivov pametno rabljene klime in naprimer vklopljenih žarnic. Pri moji škatli se tako 10.000 km povprečje razpenja od 7,2-7,9 l/100 km. Razlika poleti-pozimi pa je v glavnem razlika v deležu mestne vožnje, kjer se pa hladen zrak na začetku občutno pozna na porabi.
Torej, ko vam bodo ponudili super specialno dober bencin (recimo OMV), ki opazno zniža porabo se prodajalcu prijazno nasmehnite in si mislite svoje. Razlike nikakor ne boste mogli dokazat, razen če ne verjamete, da se da voziti na čisto vodo.
LPL
Torej, ko vam bodo ponudili super specialno dober bencin (recimo OMV), ki opazno zniža porabo se prodajalcu prijazno nasmehnite in si mislite svoje. Razlike nikakor ne boste mogli dokazat, razen če ne verjamete, da se da voziti na čisto vodo.
LPL
Re: Prenovljen vlak
Ljubitelj ima tukaj v glavnem prav. Bencini z različnim oktanskim številom nimajo kaj dosti različne kurilne vrednosti, saj se oktansko število viša z raznimi dodatki (ki na samo kurilnost ne vplivajo prav dosti). Vendar pa pri nekaterih tipih motorja lahko dejansko pride do manjše porabe ob uporabi višjeoktanskega bencina. Razlog pa je v klenkanju (spontanem vžigu), ki nastane zaradi prenizkega oktanskega števila. Sodobni motorji imajo vgrajene senzorje klenkanja in ko ga zaznajo, povečajo predkot vžiga[*]. Povečan predkot vžiga sicer klenkanje odpravi (saj se mešanica zraka in goriva pač vžge ob svečki in ne nekje drugje), obenem pa se zaradi neoptimalnega predkota vžiga zmanjša moč motorja. Ob nespremenjenem načinu vožnje (enaka potrebna moč motorja) mora voznik bolj pritisniti na plin, posledično je večja poraba goriva. Če se uporabi bencin z večjim oktanskim številom, klenkanja ni in s tem povečevanje predkota vžiga ni potrebno ...Ljubitelj napisal/-a:Torej, ko vam bodo ponudili super specialno dober bencin (recimo OMV), ki opazno zniža porabo se prodajalcu prijazno nasmehnite in si mislite svoje.
[*] Predkot vžiga: navadno se mešanica goriva in zraka v valju motorja s svečko vžge nekaj preden bat doseže gornjo mirovno lego, saj se zaradi ne-neskončne hitrosti gorenja mešanice s tem poveča moč motorja. Tako mešanica že začne ustvarjati povečan tlak na čelo bata v trenutku, ko le-ta doseže zgornjo mirovno lego in torej opravlja delo celotno pot od zgornje do spodnje mirovne lege. Če bi se mešanica vžgala šele v zgornji mirovni legi, bi se delo začelo opravljati šele nekaj stopinj obrata ojnice kasneje. Tipične vrednosti predkota vžiga so tam okoli 5°.
Iz istega razloga se izpušni ventili oprejo malce preden bat doseže spodnjo mirovno lego, kjer zaradi kota kolena ojnice bat itak ne opravlja več toliko dela kot sredi giba, se pa izpušni plini prej spustijo ven iz valja ... da je izpušni cikel bolje opravljen.
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Prenovljen vlak
Brez veze pa je uporabljati/in kupovati bencin z višjo oktansko vrednostjo, kot je potrebno!
Jaz sem zmanjšal povprečno porabo z 12,0 l na 10,5 l, odkar so novi predpisi
(z vklopljeno klimo )
Jaz sem zmanjšal povprečno porabo z 12,0 l na 10,5 l, odkar so novi predpisi
(z vklopljeno klimo )
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Prenovljen vlak
železocestnik napisal/-a: Jaz sem zmanjšal povprečno porabo z 12,0 l na 10,5 l, odkar so novi predpisi
(z vklopljeno klimo )
Potem tole barantanje le ni bilo brezveze in zastonj.
železocestnik napisal/-a: Jaz sem imel golfa pred "zaribanjem" in sem šel kupit star motor na Škofije. Prodajalec mi je zatrjeval, da je mašina odlična in da jo je izgradil zato, da je vgradil diesel mašino, da bo prišparal na gorivu......
Dober nakup - se splača. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Prenovljen vlak
Prej se bil na 4 cilindrih, sedaj sem na šestih
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Prenovljen vlak
Hehe, ŽC je tudi naredil remotorizacijo v svojem BMW. Pod haubo je stlačil 1,5 golfa. press
Malo bolj resno, a še vedno off: ŽC nas spet preseneča. Ne vem zakaj se mi je ves čas zdelo, da od kar je pridelal dvo-delno kurbelwelo, ima le še BMW-je z mušicami na retrovizorjih.
Malo bolj resno, a še vedno off: ŽC nas spet preseneča. Ne vem zakaj se mi je ves čas zdelo, da od kar je pridelal dvo-delno kurbelwelo, ima le še BMW-je z mušicami na retrovizorjih.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Prenovljen vlak
Heh, tole bi sicer pasalo v temo Ugani objekt na sliki ... ampak ker ni sikeLjubitelj napisal/-a:Kaj je FRIG?
OK, priznam, sem šel vprašat strica Gugla in v Wikipedijo in sta res omenjala neke nespodobne pomene . Torej, kaj v tem kontekstu pomeni FRIG
LP, Metod
Re: Prenovljen vlak
ŽC, kaj pa če bi v bemfla zmontirali motor od TAMa, ki nam pri Šeki hodi viška? Frojdeamfarn zagotovljeno!Dolfe napisal/-a:Hehe, ŽC je tudi naredil remotorizacijo v svojem BMW. Pod haubo je stlačil 1,5 golfa. press
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Prenovljen vlak
Frig = Frigoria = FgLjubitelj napisal/-a: Kaj je FRIG?
1 Fg = -1 kcal
Nakracal sem še, da gre za enoto, ki opisuje odjem toplote s telesa.
Vir: prastari zapiski iz enega od klima šolanj.
Je to to?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Prenovljen vlak
Tono, zaslužiš +4. Pozabil v časovni enoti
Frig = 1kcal/h, enota hladilne moči. Pred 30 leti so mi to razložili stari mački od IMP klime ali pa Ljubljana projekta, se ne spomnim, ker je bila vsa dokumentacija v teh čudnih frigih (ASTER, Milano).
LPL
Frig = 1kcal/h, enota hladilne moči. Pred 30 leti so mi to razložili stari mački od IMP klime ali pa Ljubljana projekta, se ne spomnim, ker je bila vsa dokumentacija v teh čudnih frigih (ASTER, Milano).
LPL
Re: Prenovljen vlak
Bo treba odpret novo temo o klimah ?
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Prenovljen vlak
Če se vrnemo na bistvo teme, o prenovi tega Fiata 813.
Vsa stvar je popolnoma enostavna. Takrat, ko je Fiat skonstruiral to gajbico, je takratnim potrebam JŽ SR Slovenije povsem ustrezal. Progovne hitrosti so bile maksimalno 80 km/h, vzponi pa zmerni. Glede na to, da je v tistem obdobju bila resna konkurenca železnici le konjska in morda še volovska vprega, se o potovalnem času potnikov sploh ni razmišljalo.
Sama oprema DMG je bila tudi borna. Razsvetljava v potniških oddelkih borna, ravno tako razsvetljava čelnih luči. Varnostnih naprav, razen budnika ni bilo, ravno tako nobene ventilacije. Tako je obstoječi motor povsem zadostvoval, za zmerno cijazenje od starta, pa tja do cilja.
In ne nazadnje, nihče ni upal pričakovati, da bo ta Fiatova garnitura vozila celih 40 let (morda celo krat 2).
Čas in razvojni napredek, oz. potrebe so prinesle svoje. Dvignile so se hitrosti, katere Fiat niti ne zmore doseči v realnem času, vgradili so boljše luči za razsvetljavo, čelne luči so dobile halogenske žarnice, katere pokurijo za 20% več Wattov, vgradili nekaj električnih zaščit, nekaj vetilacije, ASN napravo, RDZ, klimo napravo v obeh strojevodskih kabinah, ..... Vse to so obešali na že v osnovi prešibak motor.
Ugotavljati sedaj, koliko moči v bistvu odnese sam agregat klime, je pravzaprav nepomembno. Dejsvo je, da je vsega naloženega mnogo preveč. Šlo je čez rob, pa naj si bo to kapljica ali pa za cel škaf dodatkov.
Menim, da se bo kaj kmalu pokazalo, da je bila ta investicija v Fiat 813, povsem proč vržen denar.
Vsa stvar je popolnoma enostavna. Takrat, ko je Fiat skonstruiral to gajbico, je takratnim potrebam JŽ SR Slovenije povsem ustrezal. Progovne hitrosti so bile maksimalno 80 km/h, vzponi pa zmerni. Glede na to, da je v tistem obdobju bila resna konkurenca železnici le konjska in morda še volovska vprega, se o potovalnem času potnikov sploh ni razmišljalo.
Sama oprema DMG je bila tudi borna. Razsvetljava v potniških oddelkih borna, ravno tako razsvetljava čelnih luči. Varnostnih naprav, razen budnika ni bilo, ravno tako nobene ventilacije. Tako je obstoječi motor povsem zadostvoval, za zmerno cijazenje od starta, pa tja do cilja.
In ne nazadnje, nihče ni upal pričakovati, da bo ta Fiatova garnitura vozila celih 40 let (morda celo krat 2).
Čas in razvojni napredek, oz. potrebe so prinesle svoje. Dvignile so se hitrosti, katere Fiat niti ne zmore doseči v realnem času, vgradili so boljše luči za razsvetljavo, čelne luči so dobile halogenske žarnice, katere pokurijo za 20% več Wattov, vgradili nekaj električnih zaščit, nekaj vetilacije, ASN napravo, RDZ, klimo napravo v obeh strojevodskih kabinah, ..... Vse to so obešali na že v osnovi prešibak motor.
Ugotavljati sedaj, koliko moči v bistvu odnese sam agregat klime, je pravzaprav nepomembno. Dejsvo je, da je vsega naloženega mnogo preveč. Šlo je čez rob, pa naj si bo to kapljica ali pa za cel škaf dodatkov.
Menim, da se bo kaj kmalu pokazalo, da je bila ta investicija v Fiat 813, povsem proč vržen denar.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Prenovljen vlak
če napovedujejo še več predelav
Re: Prenovljen vlak
Končno sem našel podatke na starni CD SŽ.Jembah:
Dobro bi bilo, da bi ti nehal nakladat Ima povsem enak motor kot vse serije 100. Se pravi navadni 100 let star obnovljen Fiatov/Ivecotov diesel z turbino, kar pomeni da ima ta garnitura manj moci od "navadne" serije 100 in nekaj vec moci kot serija 000.
Moč motorjev je občutno večja kot si nekateri predstavljate
813-130 ima instalirano moč PMAX 2x 206 kW (=412 kW)
masa predelane garniture je 74 tone
Podatki za podserijo 1xx, PMAX = 294 kW, masa 67 ton
Za primerjavo 715 seriaj ima moč 375 kW pri masi 60 ton
812 seriaj pa 110 kW pri masi 25,4 tone.
Vsemogočni Kenedy (661) ima moč na gredi motorja 1435 kW (samo 3x več kot 813).
Torej ko se kritizira predelavo je potrebno prvo poznati dejstva!
LPL