Nova organizacijska struktura SŽ

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Nova organizacijska struktura SŽ

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Tema se je rodila in zaživela v "Železnica v medijih".
Sedaj ima nesmrtno mesto v tem delu foruma.

Moderator Dolfe




Uredba o kategorizaciji prog

Vlada je na današnji seji izdala Uredbo o spremembah in dopolnitvah Uredbe o kategorizaciji prog in jo objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.

Predlog sprememb in dopolnitev Uredbe o kategorizaciji prog je pripravljen zaradi potrebe po uskladitvi stanja in odvijanja prometa na javni železniški infrastrukturi.

Uredba se nanaša na JŽI, katere del so glavne in regionalne proge.
Predlagane spremembe in dopolnitve vsebujejo:
- dodana je nova definicija "priključna proga" (proga, ki se na cepni postaji ali cepišču odcepi od druge),
- črtanje nekaterih prog, na katerih se v praksi izvaja le tovorni promet z namenom dostave, kar pomeni, da gre v bistvu za industrijske tire (Kranj-Naklo, Novo Mesto-Straža in Dravograd-Otiški Vrh),
- črtanje nekaterih postaj iz istega razloga (Naklo, Straža in Otiški Vrh),
- uskladitve poimenovanja nekaterih postaj (na primer: Zalog v Ljubljana Zalog ali Črnuče v Ljubljana Črnuče in Beltinci v Lipovci),
- popravek podatkov, povezanih s progo Šempeter pri Gorici-Vrtojba-državna meja (je bila napačno navedena in vrisana, saj dejansko poteka od Šempetra pri Gorici in ne od Volčje Drage preko Vrtojbe do državne meje).


Poročilo o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih Medvladne slovensko italijanske komisije za izgradnjo železniške povezave Trst – Divača

Vlada se je na današnji seji seznanila s Poročilom ministra za promet o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih Medvladne slovensko italijanske komisije za izgradnjo železniške povezave Trst – Divača.

Poročilo zajema aktivnosti v okviru neformalnih srečanj medvladne komisije, aktivnosti delovne skupine, vsebino Sporazuma o projektu podpisanega v Trstu oktobra 2010, delo skupnega izvršilnega telesa ter poročilo s seje Medvladne slovensko – italijanske komisije januarja 2011.

Na neformalnem srečanju medvladne komisije decembra 2009 je italijanska stran predstavila nove trase izvedbe železniške proge Trst – Divača. Medvladna komisija je sicer že junija 2008 potrdila variante poteka nove proge, ki so bile obdelane v študiji izvedljivosti.

Delovna skupina v obdobju med januarjem in oktobrom 2010, ko se je delovna skupina sestala štirikrat. Dogovorjeno je bilo, da se prične s projektiranjem nove proge, katere trasa se išče v koridorju obstoječe dvotirne proge v smeri Divača – Sežana – Opčine – Nabrežina, v okviru načrtovanja in projektiranja nove proge pa se upošteva, da je to nova proga Trst – Divača in skladno s tem koridorska proga z vsemi karakteristikami, ki iz tega izhajajo. Poleg tega je potrebno upoštevati tehnične specifikacije za interoperabilnost, vse aktivnosti, ki jih bo potrebno izpeljati (v prvi fazi), pa se povezujejo z že izdelano študijo upravičenosti za to progo in pomenijo dopolnitev te študije z novo varianto. Na podlagi teh dejstev sta italijanski in slovenski projektant izdelala idejno zasnovo možnih tras nove proge v smeri Divača – Nabrežina.

V Trstu je bil oktobra 2010 podpisan sporazum o projektu. Evropska komisija je namreč Sloveniji in Italiji decembra 2008 izdala odločbo, s katero je odobrila sofinanciranje čezmejnega projekta izdelave študije in projektne dokumentacije za novo železniško progo Trst – Divača, ki je del 6. Prednostnega projekta in s tem tudi vključena v TEN železniško omrežje Skupnosti. Iz Odločbe izhaja, da se udeleženca z internim sporazumom lahko dodatno dogovorita o obveznostih, ki se nanašajo na pripravo natančnejšega načrta črpanj sredstev.

Skupno izvršilno telo je v tem času obravnavalo dokončanje študije upravičenosti za traso v novem koridorju Sežana – Divača – Opčine – Nabrežina, sklenitev pogodbe za izdelavo idejnih projektov v letu 2010, izdelavo idejnih projektov v letu 2011 ter ustanovitev EEIG do konca junija 2011.

Na seji Medvladne slovensko – italijanske komisije januarja 2011, ki ji je predsedovalo Ministrstvo za promet, pa so bile obravnavane naslednje teme: informacija o podpisu Sporazuma o projektu, informacija o vmesnem poročilu Evropske komisije o stanju na projektu, informacija o izdelavi pred študije izvedljivosti in potrditev ter podelitev mandata Skupnemu izvršilnemu telesu.


Delitveni načrt družbe Slovenske železnice d.o.o sprejet

Vlada je na današnji seji sprejela Delitveni načrt družbe Slovenske železnice, d.o.o.

Delitveni načrt družbe Slovenske železnice, d.o.o. je pravna podlaga za izvedbo izčlenitve z ustanovitvijo novih družb v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah, ki ga na podlagi 8. člena Zakona o družbi Slovenske železnice sprejme Vlada RS in je pripravljen skladno z Zakonom o družbi Slovenske železnice in 624. členom ZGD-1.

Tako bodo ustanovljene družbe Slovenske železnice – Infrastruktura, družba za upravljanje in vzdrževanje železniške infrastrukture ter vodenje železniškega prometa, d.o.o., Slovenske železnice – Potniški promet, družba za opravljanje prevoza potnikov v notranjem in mednarodnem železniškem prometu, d.o.o. in Slovenske železnice – Tovorni promet, družba za opravljanje prevoza blaga v notranjem in mednarodnem železniškem prometu, d.o.o.

Skladno z delitvenim načrtom se prenos delov premoženja, pravic in obveznosti prenosne družbe na nove družbe opravi z univerzalnim pravnim nasledstvom, nove družbe pa kot univerzalni pravni naslednik vstopijo v vsa tista pravna razmerja, ki so v zvezi z nanje prenesenimi deli premoženja prenosne družbe.

Premoženje, pravice in obveznosti se prenašajo na posamezne družbe glede na dejavnost, ki jo bo opravljala posamezna družba. Prenesene pravice in obveznosti so vsebinsko povezane s prenesenim premoženjem in zaposlenimi, ki jih bodo prevzele posamezne družbe.

V skladu z Zakonom o družbi Slovenske železnice bo po ustanovitvi družb njihov edini ustanovitelj in družbenik prenosna družba SŽ, d.o.o., ki bo imela položaj obvladujoče družbe, novoustanovljene družbe pa bodo imele položaj odvisnih družb.


Sprejet Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o ustanovitvi družbe Slovenske železnice, d.o.o..

Vlada je na današnji seji sprejela Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o ustanovitvi družbe Slovenske železnice, d.o.o.

Akt o spremembah in dopolnitvah Akta o ustanovitvi družbe Slovenske železnice, d.o.o. zajema spremembe, ki jih terja uskladitev z novo organiziranostjo po Zakonu o družbi Slovenske železnice (ZDSŽ), vključno z oblikovanjem pogodbenega koncerna.

S tem aktom se določa, da Slovenske železnice in odvisne družbe poslujejo po pravilih pogodbenega koncerna in ne več po pravilih dejanskega koncerna. Na novo tudi našteva dejavnosti družbe, ki so posledica spremenjene organiziranosti koncerna slovenskih železniških družb in ustanovitve treh novih odvisnih družbe za tovorni promet, potniški promet ter infrastrukturo.

Spremembe akta tudi razširjajo pristojnosti nadzornega sveta, in sicer da:
- nadzoruje delovanje koncerna slovenskih železniških družb in podaja mnenje k poročilu poslovodstva o pomembnejših poslovnih dogodkih koncerna slovenskih železniških družb in razmerjih odvisnih družb z obvladujoče družbo, ki ga poslovodstvo SŽ pripravi kvartalno ter
- daje mnenje k aktom, ki določajo organizacijsko strukturo koncerna.

Razširjene so tudi pristojnosti, h katerim daje nadzorni svet soglasje:
- k strateškemu poslovnemu načrtu koncerna, ki ga pripravi poslovodstvo;
- k sklepu poslovodstva o načinu in postopku dajanju obveznih navodil odvisnim družbam,
- k sklepu poslovodstva, s katerim se določi višino omejitev, na katere je vezano poslovodstvo odvisnih družb za vodenje poslov odvisnih družb glede na določila pogodbe o obvladovanju.


Ministrstvo za promet RS
...
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Birokrati na delu. Izgleda kot da so veliko naredili, verjetno tudi veliko zapravili. Za kak šveler zamenjat pa ni denarja. Takle mamo. #-o
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:lol: kdo bi jih razumel.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Nova organizacijska struktura SŽ

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Tole o razdelitvi SŽ na infrastrukturo, potniški promet in tovorni promet mi deluje kot deja vu. Razlika je le v tem, da nazadnje smo hodili na referendum, tokrat pa so se kar sami odločili in začeli rezati SŽ. Kakšna bo zgodba čez par let, bomo videli imam pa občutek, da bosta dve druži kolikor toliko poslovali, ena pa bo imela hude težave, če bo sploh obstajala.
Mimogrede, pod katero družbo pa sodijo vagoni, lokomotive? Vleka? Še ena družba, ki bo oddajala svoje "premoženje" v najem sestram?
Goran
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Vsa vlecna vozila so ze dolgo razdeljena med potniski in tovorni promet. Vleka bo zagotavljala samo strojevodje oz. bo isti drek kot je sedaj :wink:
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Če so vlečna vozila razdeljena,bo pa zanimivo ob okvarah.
Kadar bo treba pomožno lokomotivo,a se bo v izogib stroškom čakalo na lokomotivo od taprave družbe,pa čeprav bi to pomenilo večjo zamudo?
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tako bo kot je bilo do sedaj. 8)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Gorchi napisal/-a:Tole o razdelitvi SŽ na infrastrukturo, potniški promet in tovorni promet mi deluje kot deja vu. ....
Saj je deja vu in to kar resničen. :wink:
Železnico so že pred leti preimenovali v Holding. Potem se je zamenjala vladajoča politika in taisti holding je dobil neko mehko obliko. Sedaj vse vračajo na začetek, z nekaj korekcije.
Delitev premoženja je bilo že takrat razdeljeno med PE (poslovne enote), in vse se je medsebojno obračunavalo, a le fiktivno, na papirju.

Sedaj, kot je razumeti, naj bi šlo zares. Dosedanje poslovne enote bodo postale d.o.o. in dobile več samostojnosti, s celo kopico varovalnih klavzul.
Zanimivo bo vedeti, kako se bo, in kdo bo, pokrival izgubo posameznih doo.-jev.

Ta samostojnost podjetij v sklopu holdinga SŽ, za biti zelo kruta. Namreč, večina poslovnih enot ni izvedla notranje reorganizacije, ali pa jo je naredila zgolj navidezno. Tako se bo najbrž zgodilo, da bodo posamezna podjetja prisiljena zmanjševati stoletna delovna mesta in brezkompromisno odpuščati delovno silo. Sindikati pa pri tem ne bodo mogli storiti prav veliko.

Eno od redkih podjetij znotraj SŽ, ki se je že pred cca tremi leti pripravilo na to spremembo in se uspešno evropsko reorganiziralo, je ravno PE Vleka. Tako ima Vlaka svoje podjetje lepo pošlihtano, neobremenjeno in z minimalno režijo. Takorekoč v trenutku zaživetja Holdinga, bodo lahko svoje usluge ponudili tudi ostalim prevoznikom na področju Slovenije, in ne le tovornemu in potniškemu prometu.

Še trenutek resnice. Bilo bi prelepo, če bi vse to bilo tako. Pa ne bo. PE Vleka, mmg TVD ˙(teh. vozovna služba) je že ves ta čas zraven, se bo združila s delavnicami za vzdrževanje žel. vozil. To pa zna biti mlinski kamen okrog vratu. Že CD Moste znajo biti dovolj problematične.

lp
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Pico na glavico.Smo imeli debato na Jesenicah z verodostojnimi ljudmi.Ura strojevodje SŽ stane 27 eur/uro brutto,RCA Slovenija 38 eur/uro brutto,strojevodja OBB 51 eur/uro in DB 60 eur/uro.S tem da mi vlečemo s seboj polno balasta v režiji in smo s tem dražji kot RCA.Samo za zanimivost.Grški strojevodja stane 56 eur/uro,uporabnikom službenih dizlov pripada dodatek za segrevanje motorja v višini 25 evrov. Strojevodjem pripada 420 evrov za pranje rok, njihovi dela prosti dnevi pa imajo 28 ur. Voznikom atenskih avtobusov, ki v celem mesecu niso zamudili v službo, pripada dodatnih 310 evrov. (vir finance 6.7.2011) :shock:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a bronz »

@Dolfe....Že CD Moste znajo biti dovolj problematične.

Morda pa se bo to spremenilo!Sedaj je norma za neko popravilo toliko in toliko ur...in toliko časa je lokomotiva tam...
Verjetno veš kaj so včasih dejali v delavnici:..dobro lokomotiv ni v delavnici,so na terenu in služijo denar.....sedaj pa ravno kontra....
Tako spremembo potrebujemo,čeprav #-o
Ni ga junaka...............................................................................................................
bronz
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 435
Pridružen: 03.09.2009, 6:35

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a bronz »

Nurmi napisal/-a:....Grški strojevodja stane 56 eur/uro,uporabnikom službenih dizlov pripada dodatek za segrevanje motorja v višini 25 evrov. Strojevodjem pripada 420 evrov za pranje rok, njihovi dela prosti dnevi pa imajo 28 ur. Voznikom atenskih avtobusov, ki v celem mesecu niso zamudili v službo, pripada dodatnih 310 evrov. (vir finance 6.7.2011) :shock:
Ja ,zato pa jim EU pošilja cele vagone denarja..... :mrgreen:
Ni ga junaka...............................................................................................................
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Zato sem pa napisal.Vrijeme je da se vratim,majku vam božiju. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Nurmi napisal/-a:...Grški strojevodja stane 56 eur/uro,uporabnikom službenih dizlov pripada dodatek za segrevanje motorja v višini 25 evrov. Strojevodjem pripada 420 evrov za pranje rok, njihovi dela prosti dnevi pa imajo 28 ur. Voznikom atenskih avtobusov, ki v celem mesecu niso zamudili v službo, pripada dodatnih 310 evrov. (vir finance 6.7.2011) :shock:
Še dobro da jim niso dali v opcijo nagrade za točen prihod na končno postajo recimo tam okoli 1000€, pa ni panike saj jo nebi nobeden dobil.
Tine
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Sej kot je rekla Merklca: Nemci bodo delali do 67. leta, da bodo Grki lahko delali do 60. leta.
In ko bo Slovenija prišla na vrsto za evropsko pomoč je pa ne bo dobila, ker bodo ostali imeli že poln k**** Balkancev.
...
dare20
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 371
Pridružen: 10.02.2011, 15:59

Re: Iz časopisa

Odgovor Napisal/-a dare20 »

Dolfe napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:Tole o razdelitvi SŽ na infrastrukturo, potniški promet in tovorni promet mi deluje kot deja vu. ....
Saj je deja vu in to kar resničen. :wink:
Železnico so že pred leti preimenovali v Holding. Potem se je zamenjala vladajoča politika in taisti holding je dobil neko mehko obliko. Sedaj vse vračajo na začetek, z nekaj korekcije.
Delitev premoženja je bilo že takrat razdeljeno med PE (poslovne enote), in vse se je medsebojno obračunavalo, a le fiktivno, na papirju.

Sedaj, kot je razumeti, naj bi šlo zares. Dosedanje poslovne enote bodo postale d.o.o. in dobile več samostojnosti, s celo kopico varovalnih klavzul.
Zanimivo bo vedeti, kako se bo, in kdo bo, pokrival izgubo posameznih doo.-jev.

Ta samostojnost podjetij v sklopu holdinga SŽ, za biti zelo kruta. Namreč, večina poslovnih enot ni izvedla notranje reorganizacije, ali pa jo je naredila zgolj navidezno. Tako se bo najbrž zgodilo, da bodo posamezna podjetja prisiljena zmanjševati stoletna delovna mesta in brezkompromisno odpuščati delovno silo. Sindikati pa pri tem ne bodo mogli storiti prav veliko.

Eno od redkih podjetij znotraj SŽ, ki se je že pred cca tremi leti pripravilo na to spremembo in se uspešno evropsko reorganiziralo, je ravno PE Vleka. Tako ima Vlaka svoje podjetje lepo pošlihtano, neobremenjeno in z minimalno režijo. Takorekoč v trenutku zaživetja Holdinga, bodo lahko svoje usluge ponudili tudi ostalim prevoznikom na področju Slovenije, in ne le tovornemu in potniškemu prometu.

Še trenutek resnice. Bilo bi prelepo, če bi vse to bilo tako. Pa ne bo. PE Vleka, mmg TVD ˙(teh. vozovna služba) je že ves ta čas zraven, se bo združila s delavnicami za vzdrževanje žel. vozil. To pa zna biti mlinski kamen okrog vratu. Že CD Moste znajo biti dovolj problematične.

lp
Dolfe
Res je Vleka naredila reorganizacijo, vendar je naredila nekaj velikih napak, katere bodo občutili prav delavci. Že v neki drugi temi sem omenjal problem, katerega lahko izpostavi vsak in tako blokira vleko. Nebom ganjal politike. Potegnil sem vzporednice.
Bojim pa se sila zanimive poteze, katera bo šla v smer zloma vleke. NAmreč določene vlake kot smo že ugotovili lahko pripelje tuji operater brez posredovanja PE Vleka.
Prej navedeno pa je pšovezano z rdečim kartonom iz BRUSLJA.

Sam menim, da se nebi smel potniški promet mešati z tovornim, saj se tako blokirajo sredstva za potnišški promet v obliki subvencij.
Odgovori