Da te malo popravim, ker stvari ne poznaš:Vprašanje, če so kdaj sploh vozili na zgornji hitrostni meji (130km/h). Med Poljčanami in Pragerskim je sicer potencial za kaj več, a sta na tem kratkem odseku dva S zavoja, ki sta po mojem hitrem in površnem merjenju radijev prešvohotna za hitrosti nad 120km/h. Usek med SB in Poljčanami verjetno niti 120km/h ne dopušča. In med Poljčanami ter Pragerskim je samo 14km. Lokalci se ustavljajo tudi v SB, regionalni pa kolikor vem ne vozijo nad 120km/h. Stvar poslabša še Pragersko, kjer se praviloma vsi vlaki ustavljajo. Potem smo pa tu pri vprašanju, če je sploh smiselno progo držati na ravni za hitrosti višje od 90km/h. Kar se tiče časov vožnje gotovo ne. Razlika med 120km/h in 90km/h na 14km je zgolj dve minuti. Pospeševanja in ustavljanja nisem upošteval.
1) Če se govori o progovni hitrosti med SB in Pragerskim, ne omenjaj odseka Poljčane-SB
2) Med Pragerskim in predorom Črešnjevcem so nagibni vozili kar lepo okoli 130 km/h, točno se sicer ne spomnim, ker je bilo na začetku pendolinov kakih 10 km nižja hitrost, nato so jo dvignili, dokler ni proga začela pospešeno propadat. In še ne tako daleč nazaj so kljub znižani hitrosti vozili nagibni in lahki preko 100 km/h. Podatek 90 km/h je verjetno zadnja verzija, ko se je na odseku začel posedati del nasipa.
2) Med Sl Bistrico in Pragerskim ni nobenega useka, je samo tunel Črešnjevec. Skozenj je bila hitrost 90 km/h za težke vlake in taka bo verjetno tudi naprej. Lahki(?) in nagibni lahko vozijo nekoliko hitreje.
3) Ko pa omenjaš 2 S zavoja med Poljčanami in Pragerskim gre za usek, ki je nadomestil nekdanji tunel Križni vrh. Toda to je na odseku Poljčane SB! Sicer se pa za ta odsek pripravlja remont, podeljena so evropska sredstva. In kot je opaziti na obliki pred leti popravljenega useka, ki je zamenjal nekdanji tunel Križni vrh in prvotni usek se predvideva deviacija proge, zato je bil remont pred leti le do pred usekom. Predvidevam da se pripravlja tudi deviacija ceste in nadvoz. Sicer remont kakih 3 km proge ne bi znašal 34 M€, kolikor je odobrenih sredstev. Potem bo vseskozi razen predora Črešnjevec med Pr in Poljčanami kar spodobna hitrost, seveda ne taka kot piše v programu omrežja za leto 2016. Sicer pa vsi vemo, da program omrežja, vsaj kar se tiče hitrosti na moderniziranih odsekih ni v naprej podajal pravilnih hitrosti verjetno še nikoli. Stalno so podatki za naslednje leto enaki. Recimo za dravski most je en tak lep primer.
O smiselnosti in nesmiselnosti hitrosti nad 90 km/h za lokalne vlake pa ni da bi razpravljali. Trenutno siemensi vozijo tudi do 140 km/h in se ustavljajo. Tudi v ostali Evropi lokalci vozijo nekaj podobnega in ni noben problem z ustavljanje, speljevanjem in postanki. Seveda prihranki niso grozovitni, toda Siemens recimo na odseku ZM-LJ pridela razliko 7 minut, pa vozi samo 5-10 km/h hitreje in seveda nekoliko hitreje pospešuje. Ta razlika je pa ravno tolikšna kot med Siemensom in regionalcem z ene 3 postanki.
LPL