Predpisi slovenskih železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3864
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Ljubitelj, standard katerega navajaš ti ni več veljaven, od 1.7. 2017 dalje je v veljavi enoten SIST EN 13803:2017 kateri zajema kompleten zgornji ustroj (tudi kretnice, križišča ...)
Namen tega evropskega standarda je določiti pravila in omejitve za parametre za načrtovanje trase proge, vključno z načrtovanjem kretnic in križišč. Več teh omejitev predstavlja funkcije hitrosti. Za določene parametre za načrtovanje trase proge pa lahko določa pravila in omejitve, ki določajo dovoljeno hitrost. Ta evropski standard se uporablja za tirne širine 1435 mm in več ter hitrosti do 360 km/h. Informativni dodatek A opisuje pravila za pretvorbo, ki jih je treba uporabiti za tirnice s profili, ki so širši od 1435 mm. Normativni dodatek B se uporablja za tirne širine, ki so večje od 1435 mm. Ta evropski standard se uporablja tudi, kadar načrtovanje trase zajema vozila, ki so bila odobrena za velik primanjkljaj nadvišanja (vključno z nagibnimi vlaki). Uporabljajo se strožje zahteve tehničnih specifikacij za interoperabilnost (TSI) in druga pravila (nacionalne zahteve, zahteve podjetij itd.). Tega evropskega standarda ni treba uporabljati za tire ali namenske dele železniške infrastrukture, ki niso inteoperabilni z železniškimi vozili, ki so bila preskušena in potrjena v skladu z evropskim standardom EN 14363.
Tine
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tin€, lepa hvala za odgovor. verjetno je ta nov standard podoben staremu. Kar mi je skočilo v oči, je bilo to, da je stari (za tega novega ne vem, kupit ga nočem) predvideval precej večje bočne pospeške od slovenskega pravilnika in to za proge 2. kategorije (120-160 km/h), kar se sedaj pri nas posodablja. Zanimivo je pa to, da ti evropski standardi (vsaj stari) nikjer ne omenjajo vlakov z majhnim koeficientom nagibanja, še bolj bistroumno je uveljavljeno iemnovanje lahki vlak, le "navadane" vlake in nagibne vlake. Tudi pri proizvajalcih nisem nikjer zasledil omembe koeficienta nagibanja....
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1582
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ti jaz odgovorim....ker smo v Slovenistanu, saj je samo pri nas možno da po posodobitvi železniške proge prej dobi obratovalno dovoljenje podvoz ali pa nadvoz kot pa postaja...tako kljub voznoredni hitrosti čez postajo Sl. Bistrica V max 120 km/h vlaki vozijo 50. Pa na odseku Rimske toplice - Laško prav tako....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ti jaz odgovorim....ker smo v Slovenistanu, saj je samo pri nas možno da po posodobitvi železniške proge prej dobi obratovalno dovoljenje podvoz ali pa nadvoz kot pa postaja...tako kljub voznoredni hitrosti čez postajo Sl. Bistrica V max 120 km/h vlaki vozijo 50. Pa na odseku Rimske toplice - Laško prav tako....
To imaš pa dokaj prav, samo med Laškim in Celjem je do decembra progovna hitrost 50 km/h in pika.... V Sl. Bistrici je pa res 120 km/h, ampak nekoč so na postaji nekaj delali... Zakaj se pa po končanem remontu ne uvedejo nove progovne hitrosti je pa uganka za miljon €. Sicer pa načelno na SŽ mislijo, da je progovna hitrost obvezno enaka voznoredni hitrosti....., kar pa v sveti ni čisto res. progovna hitrost je namreč pogojena s stanjem proge, na kar prevoznik nima vpliva, vozno redna hitost je pa pogojena z izvajanjem voznega reda in nikakor ni nujno enaka progovni hitrosti. Od kod pa logika, da vlak ne sme voziti hitreje od vozno redne hitrosti a v skladu s progovno in dovoljeno hitrostjo vozila je pa misterija SŽ. Tako pač v Sloveniji vlak nikoli ne pride predčasno, kar se pogosto dogaja v tujini zlasti na daljših relacijah brez postanka.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2547
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ti si omenjal samo Avstrijo, jaz pa ti postavim nasproti še hujši primer. Ta isti Civity, ki vozi po naših ovinkih od Ljubljane do Opčin max 75-80 km/h, vozi po enako ovinkasti progi od Opčin do Trsta (saj gre za isto Južno železnico) 95-100 km/h. Kdo je tu nor...?
Kar se pa predčasnosti tiče, so Poljaki prvaki v njej. Wroclaw - Varšava, vlak Pesa Dart, na skoraj vsaki postaji od Czestochowe naprej tudi po 5 min predčasen (hitrost konstantno 120 km/h), čeprav smo iz Wroclawa štartali z 10 min zamude. Ne vem, kakšen vozni red ima spisan.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:Zakaj se pa po končanem remontu ne uvedejo nove progovne hitrosti je pa uganka za miljon €. .
https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... vzelp-upb3

16. člen.
Pri obnovi, nadgradnji, gradnji ali odstranitvi objektov, izvedeni po postopku vzdrževalnih del v javno korist, mora naročnik ali njegov pooblaščenec posredovati vlogo za izdajo obratovalnega dovoljenja varnostnemu organu v roku 30 dni po zaključku del. Vloga mora vsebovati dokumentacijo, ki se nanaša na izvedena dela, in sicer:
– izjavo izvajalca del o zaključku del,
– izjavo odgovornega nadzornika o zaključku del,
– projekt izvedenih del,
– dokazilo o zanesljivosti objekta,
– listine o skladnosti in združljivosti,
– v primeru, da gre za komponento interoperabilnosti ES-izjavo o verifikaciji podsistema s predpisanimi prilogami,
– izjavo o verifikaciji po nacionalnih predpisih,
– navodila (načrte) za obratovanje in vzdrževanje.
In potem mora komisija vse pregledati in oddati končno poročilo in dovoljenje. Vmes še kakšen praznik...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ja Re 4/4, to je tako, kot na cestah. Dela že zdavnaj zaključena, pa še vedno tabla 40 km/h...., ki je sicer nihče ne upošteva, še policija običajno tam ne meri hitrosti.... In to traja in traja, preden se uredi papirologija.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Naletel sem na en zanimiv predlog na predlagam.vladi.si, mogoče bi lahko dosegel kvorum, če bi ga malo dodelali (tudi s pomočjo članov vlaki.info).

Hkrati sem se spomnil, da je v UK hitrost na "upgraded" normalnih progah (torej ne namenske proge za hitre vlake, temveč nekoliko nadgrajene normalne) 110 oz. 125 mph (177 oz. 201 km/h). Višja hitrost za nagibne (Pendolino), nižja pa za vse ostalo, enako kot pri nas.
Tudi SIST standard (ki je pripravljen v skladu z EU zakonodajo), bi glede na uredbe EU 1299/2014 ter 2019/776 lahko omogočal najvišjo hitrost 200 km/h na normalnih progah (torej brez lastnosti hitrih prog). Enako velja za bočne pospeške.

Zakaj tega ne storimo?
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a:.

Zakaj tega ne storimo?
Sicer ne vem, zakaj nisi to prilepil v temo modernizacija...ampak, bom poiskusil odgovoriti. Ni vse samo v nadvišanju in zgornjem ustroju, torej da je "brezplačno". Odzadaj je še cel kup zahtev UIC-ja, kjer ločijo razliko v standardih med 160 km/h in 200 km/h, ki uradno postaja proga za visoke hitrosti (saj še vemo da je tista proga do Italije neizplačljiva, kajne?) Dodati še moraš debel vozni vod, nove napajalne, če vztrajaš na 3 kV, kabinsko signalizacijo in ukinitev vseh železniških prehodov, pa še marsikaj.
Okoli mednarodnih Penodlinov je že v temi vozni red povedano vse, @andre85 je že tudi enkrat vprašal, kdo bo vsak dan dal 29€ za "RailJeta", sploh, ker se omenja tudi brezposelni... Dodal bom samo še besede direktorja SŽja.
Že prihodnje leto bi radi dosegli, da bi pot iz Maribora do Ljubljane z vlakom trajala 90 minut, kasneje, ko bodo odpravljene vse ovire, pa le 70 minut,« trdi Mes.



»Podoben načrt imamo tudi za pot proti Kopru. Vzporedno z drugim tirom bi morali skrajšati pot med Borovnico in Pivko tako, da bi zgradili dva posvem nova odseka prog. To bi se moralo skupaj z drugim tirom zgoditi najkasneje v 10 letih. Tedaj bi lahko dosegli, da bi vožnja z vlakomiz Ljubljane do Kopra trajala 57 minut, iz Maribora do Kopra pa le deset minut več kot dve uri. Za vse izboljšave na tej progi bi morali ne računajoč drugeg atira investirati še kaki dve milijardi evrov, to pa je za za Slovenijo povsem dosegljiv cilj,« trdi Dušan Mes
Vir: delo

O ceni novega pendolina kdaj drugič. Vse skupaj ni enostavno, uvedeš vlak, 200 km/h, pa so po čudežu polni. V Sloveniji ni relacije Amsterdam-Paris, kjer je zasedenost Thalys vlakov 94 %.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Za progo do 160 km/h in za ono od 160 do 200 km/h je osnovna razlika odprava nivojskih prhodov. kabinska signalizacija pride za hitrosti nad 200 km/h.
Poanta pisanja je, da so na mnogih železnicah dovoljeni večji bočni pospeški, sam sem navedel stari standard za proge 2. kategorjie. Če je pri nas normalni bočni pospešek 0,75 m/s2, je po tem, sicer ne več veljavnem standardu dovoljen normalen bočni pospešek do 0,98 m/s2.
za primerjavo poglejmo razliko v krivinskih radijih za določene hitrosti iz pred letom citirane diplome, ki temelji na Pravilniku (P) in trenutno staremu standardu (S)
120 km/h 550 oz. 645 m,
140 km/h 750 oz. 875m in
160 km/h 975 oz. 1140 m
vsakdo si pa naj sam odgovori, kateri rezultat je izračunan poi P ali S.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

V praksi se na mešanih progah za visoke hitrosti, kar bi bile proge v Sloveniji, vgrajuje ETCS 2, pri kateri so signali ob progi preteklost, že s komercialno hitrostjo 200 km/h. Ali je potrebno povečati medtirno razdaljo, bi rekel da tudi.
Pri bočnih pospeških bo potrebno počakati, kaj bodo naredili od Celja navzdol, morda Mes namiguje v citatu na to? Dejstvo je, da si na ministrstvu vsako leto nekaj novega spomnejo, kar so nekoč pozabili. Tako imamo na Štajerskem del proge z izolatorji in varnostno razdaljo samo za 3, ta zadnji remonti pa tudi že za 25 kV. Kar pa se tiče 200 km/h, kot najvišja hitrost. Na koncu veliko vložiš v nekaj kilometerske odseke, prihranek časa pa ne bi odtehtal vložka. Že iz vidika, da so pospeški takih garnitur za polovico nižji od regionalih, trase za 200 km/h pa v Sloveniji zaradi reliefa niso dolge.
Glede na to, da manjka 100 milijonov evrov v proračunu že z letošnjim letom, pa se bo tempo vlaganj zmanjšal, zato idej večine ne bo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Re 4/4 sem malce primerjal podatke po našem pravilniku in po SIST ENV 13803-1 2004 (ki sicr ne velja več) za proge druge kategorije (mešan promet, 120-160 km/h) in ugotovil kakšni so dovoljeni bočni pospeški

Koda: Izberi vse

.............................Pravilnik*...................SIST ENV**
maksimalno na šibkih mestih..0,65/0.85/1.00.................
maksimlno .......................0,75/1.00/1.80...........0,98
izjemoma.........................0,85 .......................1,08    
*Pravilnik ima tri kategorije navadni/z nizkim koeficientom angibanja/nagibni vlak
*SIST ENV daje za nagibne vlake samo priporočila za spremembo nadvišanja dh/dt in dopusten primankljaj hpmax

Kot je videti bi naj po SIST ENV vozili vlaki po parametrih za naše vlake z nizkim koeficientom nagibanja. Kdo ve kje je definiran?
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 752
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Re 4/4 napisal/-a:V praksi se na mešanih progah za visoke hitrosti, kar bi bile proge v Sloveniji, vgrajuje ETCS 2, pri kateri so signali ob progi preteklost, že s komercialno hitrostjo 200 km/h. Ali je potrebno povečati medtirno razdaljo, bi rekel da tudi.
Pri bočnih pospeških bo potrebno počakati, kaj bodo naredili od Celja navzdol, morda Mes namiguje v citatu na to? Dejstvo je, da si na ministrstvu vsako leto nekaj novega spomnejo, kar so nekoč pozabili. Tako imamo na Štajerskem del proge z izolatorji in varnostno razdaljo samo za 3, ta zadnji remonti pa tudi že za 25 kV. Kar pa se tiče 200 km/h, kot najvišja hitrost. Na koncu veliko vložiš v nekaj kilometerske odseke, prihranek časa pa ne bi odtehtal vložka. Že iz vidika, da so pospeški takih garnitur za polovico nižji od regionalih, trase za 200 km/h pa v Sloveniji zaradi reliefa niso dolge.
Glede na to, da manjka 100 milijonov evrov v proračunu že z letošnjim letom, pa se bo tempo vlaganj zmanjšal, zato idej večine ne bo.
Samo nekaj še bom dodal zgleda,da bo vlada reševala Adrio,ki je v vsaj 65 mio globoki luknji torej še vsaj 65 mio manj plus še par milijonov za MB letališče
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

Sicer ne vem če je tole povsem prava tema, ampak kako je na SŽ določena uporaba pantografov? Kdaj se uporablja prednji kdaj zadnji kdaj morda oba?

Tale video lepo opiše njihov razvoj in smiselnost uporabe zadnjega pantografa

Povezava na video

Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Predpisi slovenskih železnic

Odgovor Napisal/-a maxima »

Matevz96 napisal/-a: 29.06.2022, 21:22 Sicer ne vem če je tole povsem prava tema, ampak kako je na SŽ določena uporaba pantografov? Kdaj se uporablja prednji kdaj zadnji kdaj morda oba?

Tale video lepo opiše njihov razvoj in smiselnost uporabe zadnjega pantografa

Povezava na video

V primeru da ima lokomotiva dva enaka pantografa, se načeloma se uporablja zadnji pantograf, neglede na to kako je obrnjen (aerodinamika nima tukaj nobene veze, primer sta Frecciarossa 1000 in Taurusi). Eden od razlogov za to je, da se v primeru poškodbe zavaruje čim večji del strehe.
Prvi pantograf se uporablja v primeru prevoza nevarnega tovora (gorivo, les, pri višjih napetostih tudi kontejnerji) ali pri prevozu avtomobilov oz druge lokomotive, da se s staljenim grafitom ki včasih odpada ne poškoduje vetrobranskega stekla.
Oba pantografa se uporabljata ko je vozna mreža zaledenela, da se zagotovi boljši stik.

Kljub temu ima večina MS lokomotiv 4 različne pantografe, tako da strojevodja ne more izbirati sprednjega ali zadnjega.
Odgovori