Opuščene železniške proge v Sloveniji
-
- Kurjač
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 22.04.2012, 23:46
Opuščene železniške proge v Sloveniji
Spoštovani!
V preteklosti sem še preden sem se registriral na tem forumu večkrat prebiral objavljene teme in replike. Naletel tudi na informacijo da je včasih obstajala ozkotirna železniška proga na slovenski obali.
A kdo od vas ve poimensko katere so opuščene železniške proge v Sloveniji (s tem mislim tiste, ki še fizično obstajajo, kot npr. Ljubljana-Kočevje, kjer baje še vozijo nekateri tovorni vlaki, in Kranj-Naklo ipd., ter tiste, ki jih ni več, kot npr. Naklo-Tržič ipd.)?
BTW kaj dejansko pomeni ozkotirna železnica (domnevam da je manjši razmik med obema deloma železniškega tira)?
Lp.
V preteklosti sem še preden sem se registriral na tem forumu večkrat prebiral objavljene teme in replike. Naletel tudi na informacijo da je včasih obstajala ozkotirna železniška proga na slovenski obali.
A kdo od vas ve poimensko katere so opuščene železniške proge v Sloveniji (s tem mislim tiste, ki še fizično obstajajo, kot npr. Ljubljana-Kočevje, kjer baje še vozijo nekateri tovorni vlaki, in Kranj-Naklo ipd., ter tiste, ki jih ni več, kot npr. Naklo-Tržič ipd.)?
BTW kaj dejansko pomeni ozkotirna železnica (domnevam da je manjši razmik med obema deloma železniškega tira)?
Lp.
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Na svoji strani sem imel objavljeno animacijo o izgradnji prog na slovenskem, če jo želiš pogledati je tu povezava
Se pa opravičujem za napako Špilje - Maribor je bila v štartu narejena kot dvotirna in šele kasneje spremenjena v enotirno. Upam, da to ne bo preveč moteče, ostali podatki pa držijo.
Se pa opravičujem za napako Špilje - Maribor je bila v štartu narejena kot dvotirna in šele kasneje spremenjena v enotirno. Upam, da to ne bo preveč moteče, ostali podatki pa držijo.
Tine
- gradbenikmiha
- Strojevodja I
- Prispevkov: 88
- Pridružen: 08.10.2011, 11:38
- Kraj: med Kamniško železnico in industrijskim tirom Kartona Količevo
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Pozdravljen Stalni potnik na tem forumu!
Ti bom kar jaz odgovoril na tvoja vprašenja:
Ozkotirna železnica pomeni, da je razmik med tiri manjši od standardnih 1435mm v Evropi, več podatkov o tirni širini dobiš na tej povezavi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=2537.
Na tej povezavi
http://sl.wikipedia.org/wiki/Kategorija ... _Sloveniji imaš seznam vseh železniških prog v Sloveniji (tudi tiste, ki so nekoč obstajale).
gradbenikmiha
Ti bom kar jaz odgovoril na tvoja vprašenja:
Ozkotirna železnica pomeni, da je razmik med tiri manjši od standardnih 1435mm v Evropi, več podatkov o tirni širini dobiš na tej povezavi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=2537.
Na tej povezavi
http://sl.wikipedia.org/wiki/Kategorija ... _Sloveniji imaš seznam vseh železniških prog v Sloveniji (tudi tiste, ki so nekoč obstajale).
gradbenikmiha
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
@stalni potnik - dobrodošel med nami!
Povezovala je Trst in Poreč med letoma 1902 in 1935, danes pa po večjem delu trase poteka kolesarka oz. peš pot,
tako imenovana "Pot zdravja in prijateljstva"
Ozkotirna proga o kateri sprašuješ je Porečanka oz. Parenzana.stalni potnik napisal/-a:... naletel tudi na informacijo da je včasih obstajala ozkotirna železniška proga na slovenski obali...
Povezovala je Trst in Poreč med letoma 1902 in 1935, danes pa po večjem delu trase poteka kolesarka oz. peš pot,
tako imenovana "Pot zdravja in prijateljstva"
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Pa tudi na forumu je o njej veliko gradiva:_Borsig_ napisal/-a:@stalni potnik - dobrodošel med nami!
Ozkotirna proga o kateri sprašuješ je Porečanka oz. Parenzana.
Povezovala je Trst in Poreč med letoma 1902 in 1935, danes pa po večjem delu trase poteka kolesarka oz. peš pot,
tako imenovana "Pot zdravja in prijateljstva"
http://shrani.si/f/3f/9f/4nKK85qs/dscf9577.jpg
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... =parenzana
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... =parenzana
...
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
In tudi kar nekaj gradiva na forumu je še o ostalih opuščenih progah po Sloveniji, samo iskat je treba. Seznama pa res nismo objavili. Poglej "Železnica skozi čas" za začetek.
Goran
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
No, ja. Neke vrste seznam: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=6945Gorchi napisal/-a:In tudi kar nekaj gradiva na forumu je še o ostalih opuščenih progah po Sloveniji, samo iskat je treba. Seznama pa res nismo objavili. Poglej "Železnica skozi čas" za začetek.
Lep pozdrav :)
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
http://www.youtube.com/user/Zelenc97
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Neverjetno kako razvejano je bilo železniško omrežje v Sloveniji tam nekje do 1930, potem pa se je večinoma začelo ukinjati proge. En kup neumnosti so sprejeli, še posebej ukinitev proge Velenje-Dravograd je ena največjih neumnosti prometne politike pri nas.
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Kakšen je pa potencial te proge glede potniškega prometa?En kup neumnosti so sprejeli, še posebej ukinitev proge Velenje-Dravograd je ena največjih neumnosti prometne politike pri nas.
-Mislim, da ne prevelik.
Kakšen je potencial te proge glede tovornega prometa
-No, nekaj časa bi vozili premog v Sv. Andraž, pa to je že zdavnaj passe.
-Nekaj lesne industrije, jeklarna, toda vse to se zvozi brez problema.
-Preko Holmeca pa tako in tako ni več ne tovornega ne potniškega prometa po ŽC .
Če je škoda kakšne proge, je škoda proge Lj-Vrhnika (mogoče tudi Naklo Tržič?), ki bi imela lepe potenciale za primestni promet.
LPL
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Potencial za potniški promet vsekakor je. Če bi to progo(Dravograd-Velenje-Celje) zrihtali tako, kot rihtajo kočevsko zdaj, bi jo marsikdo uporabljal za prevoz do Celja in naprej do Ljubljane, Zagreba. Tako pa je železnica zdaj skoraj neuporabna za prevoz iz Koroške do Celja in Ljubljane, ker je treba narediti velik ovinek čez Maribor.
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
In ker je avstrija preblizu, ker ko prestopiš mejo imaš občutek, da si šel skozi časovni stroj... Za tujino jaz že dolgo časa več ne uporabljam vez Zidani Most- Ljubljana, ampak vse preko Gradca in Pliberka, ker je enostavneje in lažje... In tudi letošnje poletje ne bo izjema...trance0 napisal/-a:... iz Koroške do Celja in Ljubljane...
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Odvisno pač od kod si. Če hočeš iz Dravograda v Celje ali v Ljubljano greš lahko sicer čez Avstrijo(zaenkrat še, če ne bojo res povsem ukinili železniške povezave Holmec-Pliberk) ali pa čez Maribor, v obeh primerih narediš večji ovinek, kot če bi še obstajala povezava slovenske Koroške s Celjem in Ljubljano preko Velenja.
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
Bližje Zidanemu mostu kot Mariboru, pa uporabljam povezave čez Gradec... Ni vse v razdaljahtrance0 napisal/-a:Odvisno pač od kod si.
Re: Opuščene železniške proge v Sloveniji
No, ko greš v Ljubljano z vlakom pa najbrž ne greš čez Gradec ali pač?