Postajališče Šmavr (Bohinjska proga)
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Tri sobotne fotke ... na tretji je poslednji vlak s postankom v Šmavru ...
Ja, res, potrebno je bilo kar nekaj vztrajnosti in predvsem čistega fanatizma Če upoštevaš, da je bil to vremensko eden najgrših dni v tej jeseni, še toliko bolj ... vetra in dežja ni manjkalo
Si mislil, da bi strojevodja preprosto pozabil ustaviti vlak? Na to niti pomislil nisem, saj ima vendar vozni red, v katerem je označeno, kje vlak ima in kje nima postanka. Mislim, da si tega noben ne bi upal privoščiti, kolikor vem, je to precej hud prekršek! Nek sprevodnik mi je nekoč povedal, da je sprevodnik dolžan potegniti zasilno zavoro, če strojevodja pozabi ustaviti vlak na službenem mestu, kjer je predviden postanek za vstop in izstop potnikov. V primeru, če nadrejeni ugotovijo, da je nek vlak "ignoriral" nek postanek, po vsej verjetnosti oba, tako sprevodnika kot strojevodjo, čaka disciplinska ...
Ja, res, potrebno je bilo kar nekaj vztrajnosti in predvsem čistega fanatizma Če upoštevaš, da je bil to vremensko eden najgrših dni v tej jeseni, še toliko bolj ... vetra in dežja ni manjkalo
Si mislil, da bi strojevodja preprosto pozabil ustaviti vlak? Na to niti pomislil nisem, saj ima vendar vozni red, v katerem je označeno, kje vlak ima in kje nima postanka. Mislim, da si tega noben ne bi upal privoščiti, kolikor vem, je to precej hud prekršek! Nek sprevodnik mi je nekoč povedal, da je sprevodnik dolžan potegniti zasilno zavoro, če strojevodja pozabi ustaviti vlak na službenem mestu, kjer je predviden postanek za vstop in izstop potnikov. V primeru, če nadrejeni ugotovijo, da je nek vlak "ignoriral" nek postanek, po vsej verjetnosti oba, tako sprevodnika kot strojevodjo, čaka disciplinska ...
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Hvala za slike! Če se že proge obnavljajo leta 2013, v današnjih dneh vsaj z ukinitvijo postajališ pridobimo na hitrosti
--------------------
Kaj pa postajno poslopje? Ga bodo popolnoma zanemarili in odstranili tablo, ter pustili, da se postaja zaraste, ali bo vse po starem?
--------------------
Kaj pa postajno poslopje? Ga bodo popolnoma zanemarili in odstranili tablo, ter pustili, da se postaja zaraste, ali bo vse po starem?
Zadnjič spremenil E.L., dne 14.12.2006, 17:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Have a nice day!
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Ob sobotah med Novo Gorico in Sežano ni rednega potniškega prometa (razen poleti), tako da sem se vrnil čez Bohinj. Do Jesenic sem šel z vlakom 24212, ki je z novim voznim redom ob vikendih ukinjen in vozi le še med šolskimi počitnicami, do Ljubljane pa sem nadaljeval z vlakom EC 213 Mimara, ki je tistega dne zadnjič vozil v sestavi avstrijskih vagonov.Regan 664 napisal/-a:Ta vlak na zadnji sliki prijaha iz smeri Jesenic, tako sklepam, da si šel proti Novi gorici. In kako si potem prišel v Ljubljano? Si imel povezavo med gorico in sežano?
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
To, da tam ni perona, je bil sploh povod, da je debata iz proge Zagreb - Rijeka preskočila na Šmaver
Pred 100 leti, ko je bila zgrajena Bohinjka, je bila železnica gonilo razvoja in vlak za marsikoga edino prevozno sredstvo, tako da ni bilo nič nenavadnega, če so ljudje tudi po več kilometrov pešačili do železniške postaje. Še pred nekaj leti se je postaja imenovala Šentmaver, ko je to ozemlje pripadalo Italiji pa Santo Maoro, po istoimenskem kraju na drugi strani Sabotina. Nekoč je na to postajo gravitiralo tudi prebivalstvo Goriških brd.
Postajno poslopje se zdaj, ko vlaki tam več nimajo postankov, ne bo nič bolje in nič slabše vzdrževalo kot doslej. Tam je namreč urejena mala počivalnica, namenjena obhodniku proge, ki svoje delo opravlja med Plavami in Novo Gorico. Glede table z imenom postajališča pa tudi mene zanima, kako bo. V Vremah npr. še vedno visi tabla z napisom VREME, čeprav se vlaki tam že 5 let in pol ne ustavljajo več, medtem ko so v Hidromontaži kaj hitro po ukinitvi postajališča odstranili tablo s tem imenom.
Pred 100 leti, ko je bila zgrajena Bohinjka, je bila železnica gonilo razvoja in vlak za marsikoga edino prevozno sredstvo, tako da ni bilo nič nenavadnega, če so ljudje tudi po več kilometrov pešačili do železniške postaje. Še pred nekaj leti se je postaja imenovala Šentmaver, ko je to ozemlje pripadalo Italiji pa Santo Maoro, po istoimenskem kraju na drugi strani Sabotina. Nekoč je na to postajo gravitiralo tudi prebivalstvo Goriških brd.
Postajno poslopje se zdaj, ko vlaki tam več nimajo postankov, ne bo nič bolje in nič slabše vzdrževalo kot doslej. Tam je namreč urejena mala počivalnica, namenjena obhodniku proge, ki svoje delo opravlja med Plavami in Novo Gorico. Glede table z imenom postajališča pa tudi mene zanima, kako bo. V Vremah npr. še vedno visi tabla z napisom VREME, čeprav se vlaki tam že 5 let in pol ne ustavljajo več, medtem ko so v Hidromontaži kaj hitro po ukinitvi postajališča odstranili tablo s tem imenom.
Postajališča Vreme, Šmaver, Soteska so še v voznem redu, le vlaki ne ustavljajo več tam. Za razliko od postajališča Renke, ki je izbrisano iz voznih redov.
@gomulka: Ko omenjaš Hidromontažo - do nedavnega so tam vlaki še kar ustavljali, ker uporabnega dovoljenja za Maribor Sokolska ni bilo - kljub temu, da so na Sokolski (bili) vpisani postanki, tam ni ustavljal noben vlak. Ve kdo kako je sedaj s tem?
@gomulka: Ko omenjaš Hidromontažo - do nedavnega so tam vlaki še kar ustavljali, ker uporabnega dovoljenja za Maribor Sokolska ni bilo - kljub temu, da so na Sokolski (bili) vpisani postanki, tam ni ustavljal noben vlak. Ve kdo kako je sedaj s tem?
Zgradba je res kar velika, podobno kot Vintgar katera je verjetno nekoč bolj obratovala, le da je tam več tirov (zapuščenih). Glede table pa težko rečt, v Besnici je bla tabla do pred nekaj let dokler jo niso vandali uničili, ostali so samo nosilci (vlak ne ustavlja 10-15 let-mogoče kdo ve točen datum??), stavba pa je služila kot stanovanje. Na nekdanjem postajališču Jošt pri Kranju pa še sedaj stoji tabla (lesena) in klopce, se vidi z vlaka če jo ujameš z očmi...
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
Šmaver
Moje doživetje postajališča Šmaver je bolj na podlagi ljubitelja živali.
Enkrat, ko smo gostovali s teatrom v Novi Gorici (in sem bil tisti večer, seveda prost), sem si zaželel sprehoda do galerij. Bil je polmrak, v poslopju postajališča ni bilo nikogar. Prestrašil sem osamljenega kužka, ki se je izkazal za izredno vztrajnega, ker je šel za mano kake dva km in se oglušujoče drl...skratka , sovražil me je iz dna srca.. Ko sem se vračal v trdi temi , se je zgodba ponovila, le da jo je tokrat ucvrl pred mano v hrib in tam lajal še kakih 15 minut....
Na solkanskem viaduktu pa je za poslastico poskrbel avtovlak, ki se je vračal spat v Novo Gorico.
Ni kaj, bil je prav lep večer....
Enkrat, ko smo gostovali s teatrom v Novi Gorici (in sem bil tisti večer, seveda prost), sem si zaželel sprehoda do galerij. Bil je polmrak, v poslopju postajališča ni bilo nikogar. Prestrašil sem osamljenega kužka, ki se je izkazal za izredno vztrajnega, ker je šel za mano kake dva km in se oglušujoče drl...skratka , sovražil me je iz dna srca.. Ko sem se vračal v trdi temi , se je zgodba ponovila, le da jo je tokrat ucvrl pred mano v hrib in tam lajal še kakih 15 minut....
Na solkanskem viaduktu pa je za poslastico poskrbel avtovlak, ki se je vračal spat v Novo Gorico.
Ni kaj, bil je prav lep večer....
Mene to postajališče nekoliko spominja na postajališče Veržej (na prekmurski progi). Gre za eno najbolj zanemarjenih postajališč, nekaj časa še napisa ni imela. Peron je zelo kratek, tako da je priporočljivo da izstopaš v prvih kupejih, ker na tem postajališčlu ustavljajo tudi IC vlaki (npr. IC 518 Ptuj).
http://www.vlaki.com/Slovenia/vgallery. ... ictureID=5
http://www.vlaki.com/Slovenia/vgallery. ... ictureID=5
LP
Izidor
Izidor
Postajališče je že več kot desetletje sramota Veržeja. Nad njim se zgražajo vsi okoliški prebivalci, pravijo, da bi morala občina in SŽ nekaj naredit. Pred kratkim je notri še nekdo živel, se na slikah tudi vidi, sedaj je pa postaja popolnoma prazna, še rolete so v zgorjem nadstropju potrgali. Lahko bi morda nostri naselili kakšno večjo družino, hiša je precej prostorna,...
Have a nice day!
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Kot že omenjeno, je postajališče Hidromontaža ukinjeno. Poslednji vlak se je tam ustavil v petek, 10. 6. 2005 ob 20.52 in odpeljal proti Mariboru. Ob sobotah an koroški progi ni prometa, v nedeljo pa se je ob 14.44 vlak 24004 že ustavil na postajališču Maribor Sokolska.541 napisal/-a:@gomulka: Ko omenjaš Hidromontažo - do nedavnega so tam vlaki še kar ustavljali, ker uporabnega dovoljenja za Maribor Sokolska ni bilo - kljub temu, da so na Sokolski (bili) vpisani postanki, tam ni ustavljal noben vlak. Ve kdo kako je sedaj s tem?
Iz čisto birokratskega vidika pa se je ta ukinitev Hidromontaže oz. uvedba Maribor Sokolske zgodila že prej. Zadnji vozni red (kurir), v katerem je postajališče Hidromontaža, je iz leta 2001 (10. 6. 2001 - 15. 12. 2001), v vseh nadaljnjih se omenja le še Maribor Sokolska. Leta 2004 sem se pogovarjal z enim sprevodnikom, ki mi je povedal, da na vozovnice ne smejo več pisati Hidromontaže, temveč le še Maribor Sokolsko. Tudi v računalniku za izdajo elektronskih vozovnic najmanj eno leto pred dejansko ukinitvijo na terenu Hidromontaže ni več bilo.