Postajališče Šmavr (Bohinjska proga)

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
novst
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 22.05.2006, 12:48
Kraj: neznan

Odgovor Napisal/-a novst »

Čeprav ne gre za neumno ukinitev in je bila pričakovana in smislna pa je vendrle še ena v vrsti ukinitev...kaj bo naslednje?
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

Pa kaj potem, če so ukinili neuporabno postajo :roll: Tukaj res ne vidim kakršnih koli zadržkov. Potnikom so omogočili celo skrajšanje potovanja. Zaradi tega res ni potrebno bit v skrbeh :wink:

Imeti nekaj, samo zato, da je, brez prave fukcije je pa brez veze.
Have a nice day!
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Opažam, da v tejle debati manjka odgovor na vprašanje, zakaj je bilo postajališče (oz. nekdaj postaja) Šmaver (po starem Šentmaver, S. Mauro) sploh zgrajeno.
Bohinjska proga je bila zgrajena kot glavna proga najvišjega ranga. Promet na njej je bil v njenem "zlatem obdobju" - od otvoritve pa do 1. sv. vojne - zelo gost. Zaradi konfiguracije terena je bila proga zgrajena kot enotirna - torej so morale biti postaje, kjer je bilo omogočeno križanje vlakov, precej pogoste. Na Bohinjski progi znaša povprečna razdalja med dvema postajama slabih 6 km.
Med Plavmi in Gorico znaša razdalja 13,2 km (postaja Anhovo je bila zgrajena pozneje, pod Italijo). Torej je bilo na tej relaciji potrebno zgraditi izogibališče, ki so ga - očitno glede na pripadnost pod faro - poimenovali Šentmaver.
O prometu na Bohinjski progi za časa Avstro-Ogrske pove nekaj tudi podatek, da so med nekaterimi postajami na strmih vzponih postavili dodatne odjavnice (med Hudajužno in Podbrdom, med Rihemberkom - danes Branikom - in Štanjelom ter med Vrdelo in Opčinami).
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

@Čišo, torej je bila postaja Šentmaver odprta hkrati z odprtjem Bohinjske proge?

Če je tako, je ravno še dočakala 100 let svojega obstoja in bila po častitljivi obletnici ob prvi priložnosti ukinjena ...
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Točno tako ...
Uradno ime postaje je bilo S. Mauro B.A. (= Betrieb Ausweiche = službeno izogibališče). Postaja v voznem redu potniških vlakov ni bila navedena.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

Se pravi, je imela nekoč postaja več tirov?
Have a nice day!
novst
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 41
Pridružen: 22.05.2006, 12:48
Kraj: neznan

Odgovor Napisal/-a novst »

Ja če je izogibališče potem mora imeti najmanj dva tira in vsaj eno kretnico.

Čišo a mogoče veš katera službena mesta so bila že prvotno ob otvoritvi proge samo postajališča. Vem da je bil to Podhom nisem pa prepričan če je bil to edini primer.

No, seveda mi lahko pove tudi kdo drug.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

novst napisal/-a:Ja če je izogibališče potem mora imeti najmanj dva tira in vsaj eno kretnico.
Če se že dela oreng izogibališče ponavadi naredijo dve kretnici. :wink: :roll:
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Seveda je Šmaver imel tir in dve kretnici, zavarovan pa je bil tudi z uvoznimi signali iz obeh smeri.

Ob otvoritvi proge sta bili na relaciji Jesenice - Trst dve postajališči, in sicer Podhom (Buchheim-Rothweinklamm H.) in Šempeter pri Gorici (St. Peter bei Görz H.). H. pomeni seveda Haltestelle.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Čišo napisal/-a:Seveda je Šmaver imel tir in dve kretnici, zavarovan pa je bil tudi z uvoznimi signali iz obeh smeri.

Ob otvoritvi proge sta bili na relaciji Jesenice - Trst dve postajališči, in sicer Podhom (Buchheim-Rothweinklamm H.) in Šempeter pri Gorici (St. Peter bei Görz H.). H. pomeni seveda Haltestelle.
A ostale postaje (danes postajališča) so pa imele izogibališča, ali le nekatere sploh še obstajale niso (Kočna, Soteska, Nomenj, Solkan,...). Oprostite moji nevednosti, čemu so služile odjavnice? :oops:
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Odjavnica: po 5. členu, 1. točki Prometnika pravilnika: Odjavnice uravnavajo vožnjo zaporednih vlakov v odjavnem razmiku.

Po domače, en osek razdeliš na dva konca, in potem ko prvi prepelje odjavnico lahko iz postaje odpelje naslednji zaporedni vlak. V odjavnici se nahaja odjavnik, ki pokliče predhodnjo postajo in sporoči, da je vlak ves v enem kosu prevozil odjavnico in prometnik pošlje iz postaje naslednji vlak. In potem ko prvi vlak prispe na naslednjo postajo, prometni javi odjavniku v odjavnico, da je vlak prispel in odjavnik lahko spusti drugi vlak naprej, signal postavi na prosto.

Nadgradnja tega je APB, sam da se pri APBju dogaja vse samostojno s pomočjo elektronike.

Odjavnica naj bi bila praviloma opremljena z kritnim signalom in ustreznim predsignalom, za obe smeri, na dvotirni progi lahko tudi z kretnicam.

Kako se ve, da je prevozil cel vlak: po signalnem znaku 60: Sklep vlaka, ena rdeče-bela signalna ploščica, lahko tudi okroga oziroma prižgana ena rdeča luč, kot nočni znak, dandanes zadošča tudi dnevni znak, ker so vsi prevlečeni z odsevnimi snovmi.

V glavnem težke zadeve, če sem pa kej preveč narobe napisal, se naj pa kdo jav če si upa. =; =;
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Odgovor Napisal/-a Čišo »

A ostale postaje (danes postajališča) so pa imele izogibališča, ali le nekatere sploh še obstajale niso (Kočna, Soteska, Nomenj, Solkan,...).
Ostalo so bile POSTAJE (s tiri, kretnicami, signali itd.), tudi npr. Soteska, pa naj se danes to še tako čudno sliši ...
Pozneje so bila odprta postajališča Kočna, Solkan, Okroglica, Dornberk, Steske in Kopriva, postaja Anhovo in cepišče (ter postajališče) Kreplje.
Tako počasi se prebujamo ...
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Zanimivo... Kdo bi verjel da je Soteska imela več tirov, glede na današnje stanje :?
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
Uporabniški avatar
N€jc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 555
Pridružen: 14.10.2006, 18:00
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a N€jc »

Zanimivo... Kdo bi verjel da je Soteska imela več tirov, glede na današnje stanje :? Hvala za odgovor :wink:
Kdor nikdar ne začne, ne more nikdar končati.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Mojster_Strojevodja napisal/-a:Odjavnica: po 5. členu, 1. točki Prometnika pravilnika: Odjavnice uravnavajo vožnjo zaporednih vlakov v odjavnem razmiku.

V glavnem težke zadeve, če sem pa kej preveč narobe napisal, se naj pa kdo jav če si upa. =; =;
Bom reskiral. A to 5.člen 1. točka veš na pamet? :P
Odgovori