

Kdaj bo šlo v uporabo?
https://www.youtube.com/watch?v=x9GaZV-bhPw
Kdo pa je Cmero? Nisem na forumu zasledil nobenega s tem imenom, pa tudi drugače ne poznam nobenega Cmerota, ki bi moral to odpreti....bisabre napisal/-a:Čakajo, da Cmero najde čas in bo svečano otvoril ( spravil v pogon ) celotni sistem.
Zakaj ne bi bilo res?gorican napisal/-a:Na facebooku v skupini Železniški navdušenci, sem prebral objavo enega, ki je zapisal, da je bilo zadnje testiranje GSM-R uspešno in da sledi le še zadnje testiranje pred predajo v uporabo.
Je to res?
Odvisno od prevoznika in vozila. Sodobna vozila imajo v osnovi vse predpripravljeno za GSM-R (in tudi kakšen ETCS) in če prevoznik (lastnik vozila) izda naročilo ponudniku, ki že ima razvito rešitev za tisti tip vozila, je stvar lahko končana hitro (recimo nekaj tednov). Starejša vozila o GSM-R ne vedo ničesar, standardizirane GSM-R pa ne obstajajo, zato je dela z vgradnjo (in prilagajanjem) več.gorican napisal/-a:Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?
O čem sanjaš ti? GSM-R ni nič drugega kot digitalni RDN (RDZ) Kolikor sem seznanjen je potrebno le zaenjati tiste stare telefunkne z novimi RDZ napravami, takšnega tipa kot recimo na seriji 541, menda pa GSMR lahko deluje tudi na takšnih napravah ki so na SŽ 312.mkx napisal/-a:Odvisno od prevoznika in vozila. Sodobna vozila imajo v osnovi vse predpripravljeno za GSM-R (in tudi kakšen ETCS) in če prevoznik (lastnik vozila) izda naročilo ponudniku, ki že ima razvito rešitev za tisti tip vozila, je stvar lahko končana hitro (recimo nekaj tednov). Starejša vozila o GSM-R ne vedo ničesar, standardizirane GSM-R pa ne obstajajo, zato je dela z vgradnjo (in prilagajanjem) več.gorican napisal/-a:Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?
Že v razpisu SŽ se je videlo, da stvar ne bo enostavna (in ne poceni), saj ima skoraj vsak tip lokomotive oz. garniture drugačne sisteme napajanja naprav (večinoma sicer enosmerno, vendar različnih napetosti), vsakega tipa vozil pa je samo po nekaj kosov. Kar pomeni, da bo ponudnik moral razviti rešitev prilagoditve napajanja za vsak tip lokomotive posebej, ga stestirati, morebiti pridobiti kakšne certifikate ...
Ja, in kaj ti misliš, da v vsaki trgovini z električnim šrotom (Merkur, BigBang, ...) prodajajo telefone GSM-R z ravno prav dolgim antenskim kablom in ravno pravo anteno za na streho za Đure z 68,7 voltnim napajanjem? Ne vem na pamet, sem pa bral tale razpis in se spomnim, da majo zadevna vozila (lokomotive in garniture) vsaj ene 3 ali 4 različne napetosti napajanja in rahlo dvomim, da je telefon GSM-R (v ožjem smislu, brez dodatne periferije) kar tako toleranten za napajanje od 36 do 220V (enosmerno).desiro napisal/-a:O čem sanjaš ti? GSM-R ni nič drugega kot digitalni RDN (RDZ) Kolikor sem seznanjen je potrebno le zaenjati tiste stare telefunkne z novimi RDZ napravami, takšnega tipa kot recimo na seriji 541, menda pa GSMR lahko deluje tudi na takšnih napravah ki so na SŽ 312.mkx napisal/-a:Odvisno od prevoznika in vozila. Sodobna vozila imajo v osnovi vse predpripravljeno za GSM-R (in tudi kakšen ETCS) in če prevoznik (lastnik vozila) izda naročilo ponudniku, ki že ima razvito rešitev za tisti tip vozila, je stvar lahko končana hitro (recimo nekaj tednov). Starejša vozila o GSM-R ne vedo ničesar, standardizirane GSM-R pa ne obstajajo, zato je dela z vgradnjo (in prilagajanjem) več.gorican napisal/-a:Koliko časa pa bo potrebno, da se stvar namesti na vse vlake?
Že v razpisu SŽ se je videlo, da stvar ne bo enostavna (in ne poceni), saj ima skoraj vsak tip lokomotive oz. garniture drugačne sisteme napajanja naprav (večinoma sicer enosmerno, vendar različnih napetosti), vsakega tipa vozil pa je samo po nekaj kosov. Kar pomeni, da bo ponudnik moral razviti rešitev prilagoditve napajanja za vsak tip lokomotive posebej, ga stestirati, morebiti pridobiti kakšne certifikate ...
ETCS pa je nekaj povsem drugega.
Za Đuro ne bi vedel ampak glede na to da ima vgrajeno neko radio postajo za premik, mislim da je za napajanje poskrbljeno? Druge lokomotive in garniture pa kolikor vem tudi imajo neke stabilizatorje na neke normalne napetosti 24 V 220 V itd...mkx napisal/-a: Ja, in kaj ti misliš, da v vsaki trgovini z električnim šrotom (Merkur, BigBang, ...) prodajajo telefone GSM-R z ravno prav dolgim antenskim kablom in ravno pravo anteno za na streho za Đure z 68,7 voltnim napajanjem? Ne vem na pamet, sem pa bral tale razpis in se spomnim, da majo zadevna vozila (lokomotive in garniture) vsaj ene 3 ali 4 različne napetosti napajanja in rahlo dvomim, da je telefon GSM-R (v ožjem smislu, brez dodatne periferije) kar tako toleranten za napajanje od 36 do 220V (enosmerno).
je tale http://www.railjournal.com/index.php/si ... -etcs.html bolj optimističen. Napoveduje se obilna uvedba ETCS na lokomotivah DB Carga, Mercitalia, Nizozemski,.... Seveda vse z pomočjo EU.http://m.railjournal.com/index.php/blog ... l?channel=