Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trocken napisal/-a: A linija S 5 bi bila potem nova Jesenice - Beljak, S 2 iz Šentvida pa skrajšana samo do Beljaka ? Dobro se to sliši.
To je iz tistega "Bahnpaketa", ob pogoju sanacije Karavank in ÖBB mora vložiti svoj del sredstev v Avstirji. S2 ostaja enako, če S5 propade, drugače spremeni smer v smeri Celovca. S5 pa Beljak - Podrožnica (-Jesenice). Že, vedo, zakaj so Jesenice v oklepaju. :lol: Možni takt. Delovni dnevi 1 ura, vikend na 2 uri. Mora pa biti jasno interes tudi na naši strani.
preglednik napisal/-a:Me prav zanima povprečna gostota prebivalstva v Švici in Sloveniji. Tunel pod Gothardom pa ni bil narejen zaradi Švicarjev, temveč zaradi povezav med severom in jugom Evrope.
https://de.statista.com/statistik/daten ... r-schweiz/

In še po kantonih.

http://schweizer-kantone-orte.websieb.info/

Je bil in ni bil zgrajen za to. Je res, da sedaj 70 % tranzitnega tovora gre po železnici, vendar so dovolj bogati, da se lahko igrajo samo z notranjimi vlaki.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če bi Švicarji imeli takšne železnice, kot jih imamo pri nas, bi se jih zagotovo še manj vozilo z vlaki kot v Sloveniji. Me prav zanima povprečna gostota prebivalstva v Švici in Sloveniji. Tunel pod Gothardom pa ni bil narejen zaradi Švicarjev, temveč zaradi povezav med severom in jugom Evrope.
Gostota poselitve v Švici je skoraj faktor 2 slovenske. Švica 199, Slovenija 100 ljudi/km2. Pri čemer se ne sme pozabit, da je Slovenija ena najmanj urbaniziranih evropskih držav. Imamo samo eno mesto nad 100.000 prebivalci!

LPL
IggyAUT
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 104
Pridružen: 01.04.2016, 11:43

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a IggyAUT »

jaz vseeno mislim, da novi koncepti regionalnega povezovanja, brezplačnega prevoza kot protiutež cestnemu prometu.... Dunaj ima 365 eur letno vozovnico za bus, tramvaj, vlak.... razmišlja se o širjenju cone vse do letališča in še dlje.... ob določenih terminih se ponuja dnevna ali vikend vozovnica za celo avstrijo za npr. 39 eur.... ipd. aktivnosti.... za gospodarski in turistični razvoj bi lahko slovenske železnice v sodelovanju z ÖBB podaljšale S5 do maribora kasneje nekoč mogoče celo do mariborskega letališča....ipd. :)
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Brezplačen prevoz ni vzdržen. Nekdo ga mora plačati, tudi tisti. ki ga malo ali ne uporablja. In tisti se bodo pač bunili.
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a smok1 »

anzovc napisal/-a:Brezplačen prevoz ni vzdržen. Nekdo ga mora plačati, tudi tisti. ki ga malo ali ne uporablja. In tisti se bodo pač bunili.
Na Dunaju so to lepo rešili tako, da v cestni (predvsem avtomobilski) promet vračunajo tudi negativne posledice take oblike prometa. Razkošje, da se lahko vsakdo v službo pripelje z lastnim avtomobilom pomeni, da moramo imeti enormne ceste in enormna parkirišča na obeh straneh. To vse stane, saj tudi neizkoriščen prostor predstavlja breme za državo, tako ali drugače. Skoraj celoten Dunaj je tako imenovana cona za kratkotrajno parkiranje in vsak meščan, ki hoče imeti svoj avto parkiran na ulici ima dve možnosti, ali plača 4,20€ za dve uri, ali 120€ na leto za svoj parkirni prostor. Od tod jim denar tudi za razvoj vseh linij v mestu. Kot je že bilo omenjeno, samo Dunaj plača približno pol milijarde evrov za razvoj javnega transporta - 240 milijonov dobijo od prodaje kart, 260 milijonov pride pa subvencije iz mestnega proračuna, ta subvencija pa je financirana iz vseh parkirnin in podobnih taks. Železniški promet je v trenutni formi veliko bolj trajnosten kot avtomobilski saj lahko že danes z manj energije in z manjšimi posledicami za okolje prepelje veliko ljudi ali blaga.

Je pa res, da je eden od velikih problemov Slovenije zalo razpršena gostota prebivalstva in glede na urbanistično politiko mest in države, bo tako še nekaj desetletij.
preglednik napisal/-a:Verjetno bo bolj držala moja prva teza, da povprečnega Slovenca vlaki ne zanimajo.
Seveda ga vlaki ne zanimajo, če so počasni, stari, smrdljivi, nedostopni in težki za uporabo. Ko se bo to spremenilo bo tudi železniški transport postal privlačnejši.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

anzovc napisal/-a:Brezplačen prevoz ni vzdržen. Nekdo ga mora plačati, tudi tisti. ki ga malo ali ne uporablja. In tisti se bodo pač bunili.
Javni potniški promet je predrag, čeprav je že ta cena minimalna, da se pokrijejo štroški. Zato je potrebno poiskati drugačen model financiranja JPP in ga narediti "brezplačnega". Moj predlog je, da se tam kjer je JPP že dobro razvit in hiter, da se prispevek za prevoz na delo zamenja z mesečno vozovnico
Avtomobili pa naj ostanejo kot priviligij, kar tudi so.
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 314
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a anzovc »

Sem mnenja, da kolikor nekdo porabi, naj tudi plača. Morda dvajset let nazaj še tega tehnologija ni omogočala, zdaj pa že, da z zaračunavanjem niso preveliki stroški. Recimo vinjete za avtoceste, plačaš isto ali narediš 5000 km na leto po avtocestah ali pa 50000. In kam smo prišli? Folka isto kot pred dvajsetimi leti, avtoceste pa zabite... dobro veliko je tudi tovornega tranzita to je res, večina pa vseeno osebnega prometa. Meni se to ne zdi ravno trajnostno, ekološko če hočete... Približno tako je doma v hiši, so prišle varčne žarnice, varčni hladilniki, pralni stroji, televizije...mesečna poraba kWh pa čedalje višja.
Zdaj pa če to preslikamo na železnice...recimo da je čez 10 let povečini železniški sistem spedenan, in v želji, da bi se čim več ljudi posluževalo prevoza po železnici se uvedejo neke visoko subvencionirane / pavšalno plačljive vozovnice in naenkrat je gužva za znoret in imamo spet (sladke) probleme. Pa še financirati je potrebno vse skupaj. V glavnem, te dnevne migracije bi bilo treba primerno zaračunavati ne pa jih še forsirati z subvencijami, pavšali ali celo brezplačnimi vozovnicami.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

smok1 napisal/-a:. Kot je že bilo omenjeno, samo Dunaj plača približno pol milijarde evrov za razvoj javnega transporta - 240 milijonov dobijo od prodaje kart, 260 milijonov pride pa subvencije iz mestnega proračuna, ta subvencija pa je financirana iz vseh parkirnin in podobnih taks.

Je pa res, da je eden od velikih problemov Slovenije zalo razpršena gostota prebivalstva in glede na urbanistično politiko mest in države, bo tako še nekaj desetletij.
No ja. Toliko kot nameni Dunaj za subvencije, je dvo in pol prihodek SŽ-PP. Prihodek od OGJS (koncesija za prevoz), pa v 13 letih ne znaša niti milijardo evrov (če ne drži, naj nekdo popravi). In potem berem, kako na Dunaju vse gre. #-o Bi šlo, če bi bilo toliko denarja. Upam, da nekateri tukaj končno zastopite, zakaj drugje gre tako enostavno, pri nas pa ne. Ena garnitura ali tramvaj imata enako ceno. Tako pri nas, kot v Avstriji, če le ni razkošno opremljen.

Za drugi odstavek pa...Še so ljudje, ki vedo,kaj pomeni razseljenost. =D> Da nisma sama z @Ljubiteljem v tej kokošji deželi.
anzovc napisal/-a:Brezplačen prevoz ni vzdržen. Nekdo ga mora plačati, tudi tisti. ki ga malo ali ne uporablja. In tisti se bodo pač bunili.
Malo bom popravil. Brezplačen prevoz ni brezplačen. In plačamo ga na koncu vsi. Pa če ga uporabljaš ali ne.
https://www.vecer.com/nemcija-po-vzoru- ... zu-6406856


P+R in redni avtobus in zasoljene dovolilnice za center in oteženo ali zasoljeno parkiranje, kot v Londonu. Čeprav bi bilo potem potrebno še omejiti parkiranje pred nakupovalnimi centri za maksimalno dve uri, ki jih napišeš na navaden listek in ga položiš na armaturko.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Brezplačni javni prevoz je sicer zelo mikavna opcija, a se strinjam, da ga bo treba finančno vzdržno pokriti. Kako? Iz davkov, iz cestnin .. ? Vse se da, če se hoče, ne nazadnje tudi javno rtv plačujemo vsi, čeprav je verjetno vsi ne gledajo, ali pa zgolj delček njene produkcije. Omeniti je treba še dejstvo, da se bodo jevanega ptrevoza posluževali tudi tranzitni tujci, ali pa turisti, ki v državno blagajno ne prispevajo skoraj ni, če odmislimo turistične takse, vstopnice za muzeje, galerije in kofetke ter Radensko, ki jo srkajo med potepanjem po naši lepi.
Sem pa za vsekakor za brezplačni javni prevoz, a mora biti ta resnično dobro pripravljen ter vsebovati zagotovljene stalne vire financiranja, drugače bo vse skupaj bolj kot ne še en javni polom.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Nadgradili bodo gorenjsko progo

torek, 6. marec 2018

Kranj – S sklepom o pripravi državnega prostorskega načrta je vlada na četrtkovi seji sprejela odločitev za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj–Jesenice–državna meja. Z nadgradnjo oziroma drugim tirom v koridorju obstoječe proge bi zagotovili večjo varnost in učinkovitejše vodenje prometa.

Načrtovane bodo tudi vse spremljajoče prostorske ureditve na območju mestnih občin Ljubljana in Kranj ter občin Medvode, Škofja Loka, Naklo, Radovljica, Žirovnica in Jesenice.

Poleg večje varnosti in učinkovitejšega vodenja prometa bo z nadgradnjo povečana tudi prevozna in prepustna zmogljivost proge, znižali se bodo obratovalni stroški, zagotovljeno bo združevanje in medsebojno povezovanje vseh vrst javnega in individualnega prometa, prav tako pa bo s tem vzpostavljena dobra železniška povezava znotraj Slovenije in z ostalimi evropskimi državami.

Nadgradnja pa ne bo pomenila zgolj postopne ureditve dvotirne proge do končne dvotirnosti, pač pa si z izboljšano storitvijo želijo tudi večje vloge te proge v javnem potniškem prometu. Cilj načrtovane ureditve pomeni sledenje ciljem Strategije razvoja prometa v državi, pri čemer se na Ministrstvu za okolje in prostor zavedajo, da bo do tega moč priti s postopnimi ukrepi, ki jih načrtujejo do leta 2040.
http://www.gorenjskiglas.si/article/201 ... jsko-progo
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Mogoče je še prezgodaj za vprašanje, ampak vseeno.
Bo po nadgradnji proge, tudi višja hitrost?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

gorican napisal/-a:Mogoče je še prezgodaj za vprašanje, ampak vseeno.
Bo po nadgradnji proge, tudi višja hitrost?
Odvisno od razloga, zaradi katerega je hitrost (recimo temu) nizka na določenem odseku. Če je problem v preostrih ovinkih, potem nadgradnja proge najbrž na hitrost ne bo dosti vplivala, najverjetneje kaj dosti v samo zavitost trase ne bodo prav veliko posegali. Če pa je hitrost danes omejena iz kakšnih drugih razlogov (bodisi nivojski cestni prehodi ali pa slabo stanje proge), pa bo nadgradnja lahko s seboj prinesla tudi nekaj višje hitrosti. Vsekakor pa po obsotječi trasi skoraj ni možno narediti hitre proge, o kakršni sanja marsikdo v Sloveniji (in na tem forumu).
LP, Metod
Uporabniški avatar
kozorog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 382
Pridružen: 12.09.2013, 15:45
Kraj: Celje

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a kozorog »

Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Kranj-Jesenice-državna meja v koridorju obstoječe proge

http://www.dpa.mop.gov.si/doc/Gorenjska ... an2016.pdf
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trocken »

So se pa projektanti kot klop držali starega tira. Vsaj od Lesc navzgor bi se lahko držali avtoceste, nekje za postajo Vintgar uporabili za drugi tir Bohinjsko progo, in zraven naredili še direktno povezavo Bohinjske in Gorenjske proge. In izognili bi se gosto naseljenemu področju od Žirovnice mimo Javornika do Jesenic. Ampak nekdo jim očitno ni dal smernic, ker nima nobene vizije.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

No sedaj, lahko rečemo, da v naslednjih desetih letih, se bo delalo na tem projektu.
Nadgradnja(elektrifikacija,...) Bohinjske proge(Sežana - Nova Gorica - Anhovo) in Dolenjske(Ljubljana - Novo mesto), bo očitno prišlo na vrsto nekje po letu 2030 :old
Upoštevajoč dejstvo, da bo EU še vedno tako radodarna s sofinanciranji naših infrastrukturnih projektov :!:

p.s. v tem času pa bomo še vedno brali ideje o Emoniki, tivolskem loku in 2.tiru Divača - Koper :mrgreen: :roll:
Odgovori