Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Japonci že lep čas vedo da, če vožnja z hitro železnico traja več kot 4 ure, se razmerje železnice proti letalstvu začne obračat v prid letalstva. Je pa razmerje odvisno od razvitosti letalskega prometa.
Mogoče si malo preveč skeptičen, tipični čas potovanja z letalom postaja vedno daljši, z vlakom pa vedno krajši. Dokler ne bodo na železnici začeli z varostnimi mpregledi (Tunel menda že) se ni za bat.... Vprašanje je bolj, kje je meja med avtom in vlakom..... Sicer je pa kakšen mesec nazaj moj sin potoval iz Grenobla z letalom v Ljubljano in ne boste verjeli, čas potovanja je bil primerljiv kot z busom v Trzst, z vlakom iz Trsta do Torina in bus v Grenoble.... In ne sanjat o nekih silnih hitrostih, IC vlak iz Hamburga v Muncen niti približni ni zelo hiter, vzrok postanki, kar pa je rezultat multicentričnega razvoja Nemčije.... Sanjati o hitri progi Lj-Ce-Mb so pa res samo sanje, kako češ dobiti v mestu s 34k prebivalci dnevno 10.000 potnikov, da ne govorimo o Mariboru, katerega število potnikov je primerljivo z Litijo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

To ni nič novega, v štirih urah prevozi hitri vlak 800 - 1000 km dolgo relacijo.
Si se ti že kdaj vozil s hitrimi vlaki v Nemčiji. Predlani sem potoval iz Hamburga v Munchen in je bila potovalna hitrost 125,8 km/h. Ali po domače, za 780 km je vlak potreboval 6:12! Postanki. Druga stvar so Francoski vlaki TGV, pariz Marseille, okoli 770 km premaga v 3:20, toda ima samo 2 postanka, v Nemčiji na primerljivi razdalji 11....
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:.... In ne sanjat o nekih silnih hitrostih, IC vlak iz Hamburga v Muncen niti približni ni zelo hiter, vzrok postanki, kar pa je rezultat multicentričnega razvoja Nemčije.... Sanjati o hitri progi Lj-Ce-Mb so pa res samo sanje, kako češ dobiti v mestu s 34k prebivalci dnevno 10.000 potnikov, da ne govorimo o Mariboru, katerega število potnikov je primerljivo z Litijo.
To je to. =D> multicentrični razvoj, ki ga @preglednik malo podcenjuje. .

Sicer pa se o gradnji hitrih prog marsikaj najde v pdf-u The cost of building and operating a new high speed rail line kjer je tudi cenovna primerjava kilometri/sedeži/letni strošek.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Hitre proge sem zmeraj smatral kot alternativa letalskemu prometu. Tudi v Sloveniji imamo samo eno letališče, pa naj se Maribor še tako trudi...
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trocken »

Re 4/4 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:.... In ne sanjat o nekih silnih hitrostih, IC vlak iz Hamburga v Muncen niti približni ni zelo hiter, vzrok postanki, kar pa je rezultat multicentričnega razvoja Nemčije.... Sanjati o hitri progi Lj-Ce-Mb so pa res samo sanje, kako češ dobiti v mestu s 34k prebivalci dnevno 10.000 potnikov, da ne govorimo o Mariboru, katerega število potnikov je primerljivo z Litijo.
To je to. =D> multicentrični razvoj, ki ga @preglednik malo podcenjuje. .

Sicer pa se o gradnji hitrih prog marsikaj najde v pdf-u The cost of building and operating a new high speed rail line kjer je tudi cenovna primerjava kilometri/sedeži/letni strošek.
Ampak tvojim primerjavam enostavno ne verjamem in v določeni meri ima suha prav. Ko govorite o tovornem prometu se nanašate na tovore iz Kitajske, ko pa o potniškem pa omenjate Maribor, Ljubljano in Litijo. Malo več objektivnosti! Zakaj v tovornem prometu ne govorite o kubikih lesa iz kočevskih in ostalih gozdov, pa o rudi iz premogovnikov, izdelkov iz cementarn. Tire za te tovore že danes zadostujejo...
Ko govorimo o potniškem prometu imejmo v mislih povezavo padske nižine, Dunaja in Budimpešte in Zagreba. In tisti milijon Romunov, ki se prevažajo vsak vikend med Romunijo in Italijo. Danes se Railjet in Frecce srečujejo v Vidmu, lahko bi se v Ljubljani. In imeli bi verjetno več od tega, kot od luških tovorov.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trocken napisal/-a: Ko govorimo o potniškem prometu imejmo v mislih povezavo padske nižine, Dunaja in Budimpešte in Zagreba. In tisti milijon Romunov, ki se prevažajo vsak vikend med Romunijo in Italijo. Danes se Railjet in Frecce srečujejo v Vidmu, lahko bi se v Ljubljani. .
Tudi brez hitre proge, bi se lahko Freccia in RailJet srečala v Ljubljani. Magari, če je argento. Samo zakupit je potrebno. Nič težkega, samo milijonov evrov pa še kakšen zraven na leto. Je pa zanimivo, kako silite z high-speed, če večina držav rajši posodablja na 160-200 km/h (Češka, Slovaška..) No Čehi nekaj govorijo o 300 km/h do Berlina, ampak se jim je že prvi predor podražil za x2, pa je vse komaj na papirju. Kje smo šele mi, ko je problem en tir iz Kopra, marže v potniškem prometu so pa izjemno nizke, v tovornem pa visoke. Kako pa Mađari gledajo na mednarodno sceno v smeri HR, SLO,pa pove podatek, da so njihovi mednarodni vlaki v smeri HR in SLO pri njih skoraj navadni lokalci. Da bi pa davkoplačevalci plačevali gradnjo hitre proge, za Romune je pa no-go. Tega ni nikjer na svetu.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trocken »

Saj, že 160 km/h je pri nas znanstvena fantastika, če imaš na trasi deset tovornih vlakov, ki cincajo počasi, tudi potniški ne morejo hitreje...
Kar pa se Romunov tiče, govorim samo o potencialnih potnikih, ki so danes na cesti.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Saj, že 160 km/h je pri nas znanstvena fantastika, če imaš na trasi deset tovornih vlakov, ki cincajo počasi, tudi potniški ne morejo hitreje...
Zanimiva ugotovitev. Le kako to izvedejo avstrijci, recimo kar na Sudhbahnu, recimo od Dunaja do pod Semmeringa kjer je skoz 160 km/h. Tovornih je približno toliko kot pri nas, pa množica S-bahnov in vsako uro ali dve railjet... Le kako to njim rata, le kako.... pa enako na Slovaškem...., proga pa samo dvotirna...
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

Ljubitelj napisal/-a:
Saj, že 160 km/h je pri nas znanstvena fantastika, če imaš na trasi deset tovornih vlakov, ki cincajo počasi, tudi potniški ne morejo hitreje...
Zanimiva ugotovitev. Le kako to izvedejo avstrijci, recimo kar na Sudhbahnu, recimo od Dunaja do pod Semmeringa kjer je skoz 160 km/h. Tovornih je približno toliko kot pri nas, pa množica S-bahnov in vsako uro ali dve railjet... Le kako to njim rata, le kako.... pa enako na Slovaškem...., proga pa samo dvotirna...
Ljubitelj, enostavno jim rata, ko pa imajo proge opremljene z obojestranskim prometom, pa APB-jem, pa telekomando, pa, pa... Ne moreš primerjat nas in Avstrijce, niti približno. :^o
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trocken »

Kako jim rata ?! Tako kot nam med Pragerskim in Mariborom, Ljubljano in Zalogom, Ljubljano in Borovnico.. ravna proga, vse gre hitreje. In zakaj Avstrijci vozijo med Salzburgom in Innsbruckom večinoma preko Nemčije in ne preko Kitzbuhla ? Zato ker je bližje in ravno. Ravno to pa nas dela nekonkurečne. Ker je malo ravnega in namesto gradnje predorov posodabljamo 150 let stare ovinke in klance.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kako jim rata ?! Tako kot nam med Pragerskim in Mariborom, Ljubljano in Zalogom, Ljubljano in Borovnico.. ravna proga, vse gre hitreje. In zakaj Avstrijci vozijo med Salzburgom in Innsbruckom večinoma preko Nemčije in ne preko Kitzbuhla ? Zato ker je bližje in ravno. Ravno to pa nas dela nekonkurečne. Ker je malo ravnega in namesto gradnje predorov posodabljamo 150 let stare ovinke in klance.
To pa ne bo veljalo problem je prevelika razlika hitrosti tovornih in hitrih potniških vlakov. In ta razlika se veča, bolj kot je proga ravna. Skozi Zasavje vozijo vsi dokaj enako, med SlB in Mariborom (izvzmimo PR) pa vozijo eni 75 km/h eni pa 120-160 km/h. Res pa je, da imajo normalne železnice APB in obojestranski promet, toda APB poznamo na JŽI že 50 let, dvostrasnki promet je pa tudi že precej uveljavljen in vse predelave signalizacije gredo v to smer.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trocken napisal/-a:Saj, že 160 km/h je pri nas znanstvena fantastika, če imaš na trasi deset tovornih vlakov, ki cincajo počasi, tudi potniški ne morejo hitreje...
Kar pa se Romunov tiče, govorim samo o potencialnih potnikih, ki so danes na cesti.
160 km/h je predvideno v Sloveniji: Litija-Kranj, Ljubljana-Borovnica. Edina napaka, ki so jo naredili, da med remontom CE-ZM niso v Tremerjih šli graditi nov most pri čistilni napravi, namesto obnove na levem bregu. Edini velik projekt, ki bi ga z veseljem podprl je Poljčane-Grobelno predor v ravni črti in imaš Maribor-Celje najmanj 120-160 km/h na skoraj celi relaciji, ampak....denar je problem, kje ga vzeti.

O Romunih na vlakih pa potenciala ni. Nihče ne bo delal 1800 kilometrov z Freccio, da bo šel v službo v Italijo. Bo cena karte previsoka. Ostali Romuni so pa tatovi, ali pa trgovci na debelo v Italiji in na drobno doma. V Italijo pride ogromno poceni-zanič kitajske robe.. Od oblek do elektronike. Še naši (Slovenci )hodijo na debelo kupovat v Italijo.
trocken napisal/-a:Kako jim rata ?! Tako kot nam med Pragerskim in Mariborom, Ljubljano in Zalogom, Ljubljano in Borovnico.. ravna proga, vse gre hitreje. In zakaj Avstrijci vozijo med Salzburgom in Innsbruckom večinoma preko Nemčije in ne preko Kitzbuhla ? Zato ker je bližje in ravno. Ravno to pa nas dela nekonkurečne. Ker je malo ravnega in namesto gradnje predorov posodabljamo 150 let stare ovinke in klance.
Ni res, tudi v Avstriji je razlika. če vozi tovorni 100 km/h, potniški pa 230 km/h ,tovorni še bolj omejujejo, kot pri nas.
https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:201 ... enbach.jpg
Takole so se lotili Avstrijci. 15 kilometrov poglobitve dveh tirov za 2,3 milijarde evrov. V Frankfurtu bodo gradili predor za ICE, ki bo skrajšal vožnjo za 7 minut, za 3 milijarde evrov. In to je razlog, zakaj ravnamo 150 let stare proge. Ker so projekti hitrih prog ekstremno dragi. Čehi so 4,5 km predor Ejpovice zgradili za 155 milijonov evrov, za 9 minutni prihranek časa, ter hitrost 160-200 km/h. Pri nas? Ja ni denarja niti za daljinsko vodenje prometa na Štajerskem. Načrtuje se za leto 2030, kje se bi potem našel denar za hitro progo, pa dolge predore?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V tem ti dam popolnoma prav, denar pogojuje vse. In tiste debate o hitrih progah je potrebno razumeti bolj kot "kaj bi bilo, če bi bilo". Zdi se mi edino pravilno, da se trenutno rekonstruirajo obstoječi odseki glavnih prog v Sloveniji, ker bo tega še največ dobička. In iz istega vzroka sem tudi proti načrtovani gradnji nove podzemne proge za 160 km/h za tovorni promet med Divačo in Koprom. Naj rešijo že to na cenejši in enostavnejši (lahko tudi začasni) način in denar preusmerijo tja kjer je to potrebno. Nova proga do Kopra lahko počaka.
preglednik
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

preglednik napisal/-a:V tem ti dam popolnoma prav, denar pogojuje vse. In tiste debate o hitrih progah je potrebno razumeti bolj kot "kaj bi bilo, če bi bilo". Zdi se mi edino pravilno, da se trenutno rekonstruirajo obstoječi odseki glavnih prog v Sloveniji, ker bo tega še največ dobička. In iz istega vzroka sem tudi proti načrtovani gradnji nove podzemne proge za 160 km/h za tovorni promet med Divačo in Koprom. Naj rešijo že to na cenejši in enostavnejši (lahko tudi začasni) način in denar preusmerijo tja kjer je to potrebno. Nova proga do Kopra lahko počaka.
Proga med Koprom in Divačo ne mora počakati. Poteka po vodovarstvenem območju Rižane in je kot taka tempirana bomba.
Seveda so se pojavile cenejše alternative npr. Jazbinškova varianta, ki ima večji naklon proge. Ampak trasa v projektu 2. Tir je za 17 ‰ najboljša. Novo progo pa nujno potrebujemo.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 264
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Benny »

Izdelava dokumentacije za gradnjo ENP Borovnica, ENP Postojna in mesta sekcioniranja Verd
https://www.enarocanje.si/Odlocitve/Pre ... evID=44264
Odgovori