Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Kaj pa jim jaz naj osebno predlagam? Naj se sami odločijo od česa bodo živeli. Ali želijo enovito naročilo in s tem lokomotivo z vsaj 12 varnostnimi paketi, ali mix večih različnih, 4 in 6 osi in končno uveden strogi turnus. Med Vectronom in Traxxom 3 v praksi sploh ni astronomske razlike, samo to, katera firma te bolj živcira. Siemensu se samo prilagaš (vzemi ali pusti) ali Alstomovo živciranje v smislu, saj bomo. Traxxi so od vedno imeli manj moči, ampak so bili bolj napredni, z boljšim izkoristkom, sploh pod 1,5 kV delujejo zelo dobro še pri 1,2 kV kar Siemensu sploh ne paše, Gotthard predor, vročina in velika moč je pa manjši strup za Siemens, zato lahko znižuje moč. Pri Traxxu je edino Bombardier arhitektura vodenja/nadzora lokomotive velikokrat slaba, ker so premalo vlagali v to. Alstomova je vprašanje, pri Primi I so določene stvari katastrofalne (drsanje, klima, EDZ...), ampak ok, tako je želel Fret. Danes delajo super, ker jih vzdržujejo, tako kot je treba, naredijo pa samo povprečno 600 km na dan po lokomotivi. Siemens z vsemi modeli je klasika, ne odstopa kaj veliko od sredine svoie filozofije. Last Mile pa prosim ne govori, pri Vectronu ga ni, ker zmanjkata dve toni. Pri Traxxu pa uporabno v praksi tudi ni. S 5 km/h in s pol stvari, ki jih mora pomožni pretvornik prenehati napajati, nisi ravno za bolj zasedene terminale, vožnja po dizel progah neuporabno, dizel motor preveč trpi. Nišna zadeva za osamljene stvari. Stadlerjeve zadeve? Rabiš takšne vlake, pasal bi samo na žito in rudo, ampak, na rampo Semmering ne sme, predor sploh ne bo dokončan pred 2030, Turska še niso zaprosili, Phyrn vprašaj, kje so, za test in zaenkrat samo v treh opcijah, osnovna oprema skromna, ni tempomata!. EuroLight pa sploh ni tako lahka zadeva, da bi imela 80 ton Za to imaš CZ Loko z Dual modeli. Ostane še Newagov Dragon, ki pa je precej slab v vleki, premalo linearno pospeševanje, če si vajen nemških digitalk, je vse skupaj čisto novo. Pa še "prodali" so se Siemensu. Pa prosim nobenih odkupov serije 1216, vemo od koga. So v slabem stanju, ker se enostavno špara pri vzdrževanju, čeprav mi večina trdi, da so za zgled. Še pri 1293 imajo dolg seznam, kaj sploh dela in s tem kam sploh sme voziti. Pesa? Ni vredna, poceni, ampak še precej na začetku. Kitajci? Vsaj štiri leta rabijo oe pogodbe do odobritve, pa še kako se oni gredo trgovino, samo stran.
Odločijo naj se naj na koncu sami, saj majo unega Čeha, ki ima več že firm. izkušnje z Vectronom imajo, Traxxa 3 so tako ali tako tudi že takrat 2019 preiskušali, s Stadlerjem pa so imeli nekakšen pogovor na šest oči na Innotransu.

Če bi bila moja firma bi imel strogi turnus lokomotiv V-Z ene, Koper <-> druge lokomotive. Ali bi imel Euro zveri? Morda, ampak v majhnih količinah. Dizel prog, kjer bi lahko vozil težje vlake daleč okoli sploh ni, zato se smiselnost EuroDuala postavi pod vprašaj. Prva je šele na Bavarskem, pa še tam Čehi niso sposobni s papirologijo, da lahko pride na Cheb. Dole na jugu pa... Dokler bo stanje tako, samo stran.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Posodobitev levega tira proge 50 na odseku Brezovica - Borovnica se končuje. Očitno jim bo dela uspelo dokončati do 19.2.2023 kot je bilo predvideno. Igor Ličen mi je poslal fotografije obnove 8 in 12.2.2023, tudi med sneženjem so delali. V Borovnici so na začasnem peronu naredili tudi začasno razsvetljavo, pobrali ven tira 1 in 2, ter prestavili parno lokomotivo na njeno novo lokacijo. Fotografije so na https://miniaturna-zeleznica.eu/galerij ... ezovica_2/

Pa še ena za povabilo
Slika
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Pričela se je obnova železniške postaje Šentjur, nekaj slik si lahko pogledate na https://www.miniaturna-zeleznica.eu/galerije/Sentjur/

Slika

Video (pohitren) peš po gradbišču Pragersko je objavljen na https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... rsko/9del/ (Avtor: Zdravko Munda)
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Še en video posnetek o stanju postaje Pragersko v januarju in februarju 2023 https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... rsko/9del/ (avtor: Zdravko Munda).
Tine
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Signal »

MMG, ve kdo, kaj se "modernizira" na Mb - Tezno :?:
Na B strani postaje ležijo kupi rumenih cevi za kable.
Prijeten preostanek dneva
Signal
kitak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: celje

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a kitak »

Signal napisal/-a: 03.03.2023, 8:21 MMG, ve kdo, kaj se "modernizira" na Mb - Tezno :?:
Na B strani postaje ležijo kupi rumenih cevi za kable.
Po uspešno končanem projektu na odseku 1 (ZM-Celje), se ekipa seli na Mariborski konec.
Trenutno potekajo dela na polaganju cevi za kabeljske povezave nove SVn CAF elektronike.
Mičo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 349
Pridružen: 11.07.2011, 19:00

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Mičo »

Ne vem, ali je kdo že omenil tule, ampak med Logatcem in Borovnico nameravajo speljati progo po novi trasi z veliko predori in nekaj viadukti. Vse skupaj kanijo dokončati že do leta 2031.

https://www.rtvslo.si/lokalne-novice/no ... met/659153
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Zdravo,

Nekaj časa sem spraševal o maksimalnem naklonu železnice oz. o maksimalnem naklonu, ki ga zmorejo vozna sredstva SŽ. Zanimalo me je ravno zaradi odseka Brezovica – Logatec.
Kaj, če bi, namesto 8,5 km tunelov (za progo, ki gre zgolj 130kmh), zgradili "hitro" progo (200kmh) ob avtocesti do Vrhnike in nato bo avtocesti pri naklonu med 30 ‰ in 35 ‰ (Naklon avtoceste je med 30 ‰ in 35 ‰. Sem mislil, da je več, zato vprašanja o 40 ‰ in 50 ‰) do Štampetovega mosta ali pa do logaške strani hriba Raskovec.

Zakaj tak predlog? Pri uvedbi hitrih vlakov, se bo verjetno želelo izpustiti postajo Borovnica (če se ne bo, toliko bolje), zato verjetno ni nobene potrebe, da se hitri vlaki vozijo preko Borovnice. Vsi potniški vlaki, pa imajo dovolj moči, da vozijo pri zmerni hitrosti pri naklonu 35 ‰. Potniška postaja v Vrhniki (sicer malo iz poti), bi lahko koristila za primestne vlake.
Tovorni vlaki, bi lahko po stari progi vozili proti Logatcu, po novi "hitri", pa po potrebi(če bi zmanjkalo kapacitet na stari progi), proti Ljubljani.

Vem, da je to malo v fantazijskih predlogov, ki jih ne izvajajo nikjer na svetu (kar ne pomeni, da bi to morali narediti pri nas), ampak me vseeno zanima ali je to praktično izvedljivo. 35 ‰ je še vedno zgolj alpski standard (če se pravilno spomnim).

Torej, če kdo ve odgovore na vprašanja:
Kako hitro bi šle naše garniture po 35 ‰ klancu navzgor?
Ali so, kakšne večje omejitve za tovorne vlake, ki bi na tako kratkem odseku vozili, po tako strmi progi navzdol? (a se še vedno potrebuje tirno zavoro)?
Katere druge omejitve imajo tovorni vlaki pri vožnji (navzdol) po gorskih progah?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Glede na trenutne porniške potrebe, v tej smeri ni za pričakovati gradnje takšne proge. Morebiti prej na relaciji Ljubljana - Celje.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a: 05.03.2023, 13:03
Torej, če kdo ve odgovore na vprašanja:
Kako hitro bi šle naše garniture po 35 ‰ klancu navzgor?
Ali so, kakšne večje omejitve za tovorne vlake, ki bi na tako kratkem odseku vozili, po tako strmi progi navzdol? (a se še vedno potrebuje tirno zavoro)?
Katere druge omejitve imajo tovorni vlaki pri vožnji (navzdol) po gorskih progah?
Progovna hitrost bi bila bolj odvisna od radija, z zaletom ni problemov doseganja hitrosti na klanec. Seveda bo proti vrhu, če je daljši klanec počasi zmanjkalo energije zaleta in bo krivulja hitrosti šla navzdol.
Proga Ljubljana - Divača je del RFC/TEN-T evropskega koridorja in mora upoštevati standarde o interoperabilnosti. 100 km/h za tovorne in 160 km/h za potniške, z *, ki pravi da so lahko hitrosti nižje, če bi bila gradnja ekonomsko neopravičljiva. Koristna dolžina mora biti najmanj 740 metrov, ter glavni pogoj, največji naklon je lahko 12 promilov, izjemoma zaradi naravnih ovir, ter posledično ekonomske neopravičljivosti gradnje, 17 promilov, kar se je upoštevalo pri 2 TDK. Pri višjih naklonih postane vleka neracionalna. Če pa so strmi odseki, ki presegajo naklone 20, kar nekako štejemo za gorsko progo, pa postane problem še spenjača (upoštevanje naklon + krivina, da dobiš realni odpor, ki ga čuti vlak in potem preko programske opreme na lokomotivi, ki bdi nad mejo zdrsa posledično omejuje dovoljeno vrednost vlaka na klanec z eno lokomotivo), pa še 3 kV napajanje je potem povsem neuporabno. V praksi je nekako tako. VDE 8.1 Nürnberg–Erfurt ima 20 promilov, proga je tudi za tovorne vlake, ampak jih tam ni in vozijo še vedno čez Frankovski gozd. Zakaj? Ker bi takšen naklon lahko vozil s tovornim vlakom iz 90' let. Danes se nekako poskuša uveljaviti nekje 2000 ton z eno lokomotivo.

Če bo kdaj v prihodnosti začelo graditi progo za visoke hitrosti, se jo bo najprej kategoriziralo, kot mešani ali samo za potniške vlake, po vzoru francoskih LGV. V prvem primeru največ 12 promilov, v drugem primeru je meja v glavah tam pri tistih 40 promilov. Češka za svoje VRT (vysokorychlostní tratě) pravi, da bo potrebno dosegati minimalno hitrost 230 km/h, razen za odsek proti Dresdnu, ki bo za mešani promet. So pa načrtovane po LGV standardih.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a desiro »

urban120 napisal/-a: 05.03.2023, 13:03
Katere druge omejitve imajo tovorni vlaki pri vožnji (navzdol) po gorskih progah?
Problem nastane pri termični obremenitvi zavornih komponent.

ÖBB predpisi naprimer na Tauern Bahn (Schwarzach St-Veit - Spittal-Milstättersee ) zapovedujejo obvezno uporabo elektrodinamične zavore. Posredna zavora pa se uporablja po Sägezahn metodi, in sicer tako da se po predpisih hitrost ob vsakem zaviranju zniža za minimalno 20 km/h pod dovoljeno (v praksi tudi 40 km/h) nato se vlak odvre, do ponovnega zaviranja pa mora miniti minimalno 90 sec. Tudi maksimalna hitrost ni enaka progovni hitrosti pač pa obstaja tabela v odvisnosti od teže vlaka in zavornega odstotka, večina tovornih vlakov ima tako pri spustu hitrosti omejene med 80 in 60 km/h. Prakticirajo pa se tudi postanki z namenom hlajenja zavornih komponent.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Ker ni posebne teme kar tukaj par fotk iz dogajanja na ZP Domzale.. Stanje 7.3.2023

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Dobro napredujejo dela. Komaj čakam, da bomo videli lahko končno podobo! Super se mi zdi, da so uporabili betonske pragove. Zakaj jih tudi v Grosupljem niso?
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Po obnovljenem odseku L50 Brezovica - Borovnica se že vozi. Kako je bilo 24.2.2023 si lahko pogledate v tretjem sklopu te podstrani https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... ezovica_2/ . Nekaj slik je pa tudi na temo obnove postaje Borovnica. Avtor fotografij je Igor Ličen.

Pa še ena za povabilo
Slika
Tine
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

V Sloveniji je kar nekaj železniških gradbišč. Tokratne slike mi je poslal Urban Kitak. Le te so objavljene v drugem sklopu https://www.miniaturna-zeleznica.eu/galerije/Sentjur/ , prikazujejo pa stanje obnove postaje na dan 18.3.2023.

Pa še ena za povabilo
Slika
Tine
Odgovori