Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Olalala napisal/-a: 21.05.2023, 11:05.. primeru gradnje hitre proge omogočale nadgradnjo na recimo 230km/h.

Smem izvedeti, zakaj ta številka?
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Re 4/4 napisal/-a: 21.05.2023, 11:28
Olalala napisal/-a: 21.05.2023, 11:05.. primeru gradnje hitre proge omogočale nadgradnjo na recimo 230km/h.

Smem izvedeti, zakaj ta številka?
200km/h je minimalna nadgradnja nad 160, če pa se bomo kdaj šli hitre proge pa te verjetno ne bodo 300km/h, tako da bi pomoje bla smiselna hitrost okoli 250km/h, če se prilagodimo sosedom 230km/h.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Re 4/4 napisal/-a: 21.05.2023, 7:44
jusko napisal/-a: 20.05.2023, 21:38 Ko si ravno omenil,kdaj pa naj bi začeli prenavljat jeseniško postajo?zaenkrat se nič ne dogaja. Lep pozdrav
Kot je že Urban povedal, gre za zelo obsežen projekt, ki se tiče še kaj več, kot samo potniške postaje. Razpis naj bi bil letos, prva dela prihodnje leto, ampak to vse neuradno. Denar od EU je, bolj pomembno bo, kdaj bodo urejeni papirji. Pomembno pa je, da je del jeseniške postaje urejen, oziroma funkiconalen preden gredo v nov remont dol na primorki. Čeprav sem prej napisal, ko končajo postajo, pa bo to še daleč od tega, da bodo zaključili celotno postajo oziroma celotni projekt.
Je projekt nadgradnje ŽP Jesenice obsežnejši/manjši od nadgradnje ŽP Pragersko?
Sprašujem, da si bom malce bolj predstavljal vso zadevo 8)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Olalala napisal/-a: 21.05.2023, 11:56
200km/h je minimalna nadgradnja nad 160, če pa se bomo kdaj šli hitre proge pa te verjetno ne bodo 300km/h, tako da bi pomoje bla smiselna hitrost okoli 250km/h, če se prilagodimo sosedom 230km/h.
Se mi je zdelo to okoli prilagoditve. Raje potem 250, če se že sanja, ker je ponudba na trgu pestrejša. Relno potem verjetno 200, ker je Slovenija precej nagubana.
gorican napisal/-a: 21.05.2023, 14:37
Je projekt nadgradnje ŽP Jesenice obsežnejši/manjši od nadgradnje ŽP Pragersko?
Sprašujem, da si bom malce bolj predstavljal vso zadevo 8)
Precej bolj obsežnejši projekt. Prenova potniške postaje, z otočnimi peroni, prenova tovorne postaje, kjer sicer gredo neuporabne zadeve stran, seveda 750 metrske dolžine tirov, zagotovitev prevoznega tira, rešitev uvoza bohinjskih vlakov, da se več ne sekajo vozne poti, ureditev bodoče dvotirnosti v obe smeri, gradnja in elektrifikacija proge do Hrušice, podhod....
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Hvala za odgovor oziroma pojasnilo @Re4/4 :thumbupr

Bi pa še nekaj vprašal :wink:

Katera železniška postaja, ki bo prišla na vrsto za nadgradnjo v naslednjih letih ali desetletju, bo še primerljiva z obsežnostjo nadgradnje ŽP Jesenice ali vsaj ŽP Pragersko?
Tko na hitro bi rekel ŽP Sežana?

p.s. ŽP Ljubljana nisem štel, ker za to že vemo, da se bo prenavljala v sklopu izgradnje potniškega centra(projekt Emonika).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TPK :wink: Razširitev GPP v celotnem obsegu in gradnja tehnične postaje Koper.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Re 4/4 napisal/-a: 21.05.2023, 17:02 TPK :wink: Razširitev GPP v celotnem obsegu in gradnja tehnične postaje Koper.
Uf, tole pa še niti na obzorju ni, kaj šele, da bo zgrajeno "v kratkem" :D
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ja potem pa Sežana, z multimodalnim centrom z RMG žerjavi in 5x 750 m za luko Koper + pregledna skupina tirov 5x 750 metrov in pa Kranj :roll:
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Olalala napisal/-a: 21.05.2023, 11:05 Kar se meni samo po sebi tudi zdi malenkost neumno, saj če pogledaš zemljevid (in ja naklon sem upošteval in ne sanjam o 25+ promilov trasi kot bi bila Vrhnika-Logatec) sta si Rakek in Borovnica geografsko ful blizu proga pa okoli riti v žep. Po mojem mnenju bi bilo najbolj smiselno zgraditi predor od Borovnice do Rakeka v okviru trenutne trase in za hitrosti 160km/h, vendar da bi geometrija in ostale tehnika lije v primeru gradnje hitre proge omogočale nadgradnjo na recimo 230km/h, do takrat pa bi to bila glavna proga za tovorne in IC vlake, Borovnica Logatec Rakek pa lokalna proga in za morebitne obvoze tovornih.
Zakaj pa ne izpustiti Rakeka in narediti direktno viadukt s postaje Planina desno na Postojnska vrata?
Olalala napisal/-a: 21.05.2023, 11:05 Bolj kot to rabimo po mojem mnenju 2 tira in 160km/h na Gorenjsko progo, in novo hitro progo Ljubljana - Celje, ki bi po mojem mnenju upravičena tudi samo za notranji promet
Gorenjska proga, kot jo projektirajo sedaj in zaradi katere bir ušili pol Orehka, je totalna neumnost. Ali je res tako težko narediti progo od Ljubljane do Kranja ob avtocesti? Skoraj popolna ravnina, levo in desno gozd torej nobenih rušenj, pa še Brnik je blizu. Vse do Naklega bi šlo tako brez težav.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V tem primeru bi kraji kot so Medvode, Škofja Loka, ostali brez železnice. Namen regionalnih prog je povezovanje krajev, nova proga ob avtocesti pa bi služila zgolj tranzitu.
preglednik
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Re 4/4 napisal/-a: 21.05.2023, 17:52 Ja potem pa Sežana, z multimodalnim centrom z RMG žerjavi in 5x 750 m za luko Koper + pregledna skupina tirov 5x 750 metrov in pa Kranj :roll:
Sežana bi znala biti zaključena še pred letom 2030, kar pa močno dvomim za zaledni terminal luke Koper.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 22.05.2023, 5:31 V tem primeru bi kraji kot so Medvode, Škofja Loka, ostali brez železnice. Namen regionalnih prog je povezovanje krajev, nova proga ob avtocesti pa bi služila zgolj tranzitu.
Ni mišljeno tako, stara proga bi ostala za regionalni/lokalni promet (S-Bahn Ljubljana, če hočeš). Nova pa za tranzit ja, pa hitrejši regionalni promet do Kranja in Jesenic, ter seveda letališča Brnik.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ni mišljeno tako, stara proga bi ostala za regionalni/lokalni promet (S-Bahn Ljubljana, če hočeš). Nova pa za tranzit ja, pa hitrejši regionalni promet do Kranja in Jesenic, ter seveda letališča Brnik.
Potem bi pa vseeno potrebovali še en tir na stari progi, hitrega regionalnega in tranzitnega prometa pa na relaciji LJ-JE ni toliko, da bi opravičeval gradnjo dvotirne proge.
klemenčič
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 263
Pridružen: 25.03.2009, 18:12

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a klemenčič »

Kot vidim se proga Zidani Most - Dobova postavlja na stranski tir. Sploh ŽP Zidani Most bo prišlo do nadgradnje ta postaja je zelo ozko grlo ?
Pa še nekaj ker spremljam tudi Hravški forum me zanima kako kaže obnova proge Imeno - Kumrovec - Harmica ? Saj Hrvati predvidevajo obnovite do Klanjca in njeno elektrifikacijo.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Potnikov med Ljubljano in Brnikom je za 2 do 4 Flirte dnevno. Daleč od tega, da bi zagotavljali spodobni takt na progi. Enako velja za Jesenice. Tovorni promet hitre proge tudi ne potrebuje.
Dvotirnost do Jesenic naj se naredi ob obstoječi progi, zravna ovinke in uvede EN 13803-1. Verjetno bi lahko dosegli hitrost vsaj 160kmh, kar je za tip prometa v smeri proti Jesenicam dovolj.
Odgovori