Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

klemenčič napisal/-a: 23.05.2023, 13:57 Kot vidim se proga Zidani Most - Dobova postavlja na stranski tir. Sploh ŽP Zidani Most bo prišlo do nadgradnje ta postaja je zelo ozko grlo ?

Glede na stanje JŽI v Sloveniji bi bilo fino vse zgraditi na novo (po novih trasah itd.). Ampak denarja ni dovolj za vse naenkrat. In potem se stvari delajo glede na nujnost izboljšave. Gotovo je glavna prioriteta smer JZ-SV, torej od Kopra (in Sežane) do Šentilja/Hodoša. Naslednja smer glede na količino prometa je Ljubljana - Jesenice. Glede na količino potniškega prometa, prepustnost proge in hitrost potovanja potem prideta regionalni progi Lj-Kamnik in Lj-Dolenjska (do kod točno je pa že stvar debate, ali je to Grosuplje, morda Ivančna Gorica ali celo Novo Mesto?). In šele potem pride ZM-Dobova (ki je že elektrificirana in dvotirna, za trenutni promet po mojem mnenju popolnoma zadošča in tudi ni videti da bi se promet v bližnji prihodnosti kaj dosti povečal). Če se mene vpraša, je bolj njujna nadgradnja proge Sežana - Nova Gorica - Jesenice. In šele na koncu pridejo obskurne proge tipa Imeno - Kumrovec - Harmica ali Ljutomer - Radgona ...
LP, Metod
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Nadgradnja postaje Krško je predvidena za leto 2024, kasneje še Sevnica. Enako z odprto progo. Vse je odvisno od financ. Je pa problem ker se obnavlja več postaj in odsekov hkrati, obvozov pa praktično ni in če so, so tudi zasičeni.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

klemenčič napisal/-a: 23.05.2023, 13:57 Kot vidim se proga Zidani Most - Dobova postavlja na stranski tir. Sploh ŽP Zidani Most bo prišlo do nadgradnje ta postaja je zelo ozko grlo ?
Pa še nekaj ker spremljam tudi Hravški forum me zanima kako kaže obnova proge Imeno - Kumrovec - Harmica ? Saj Hrvati predvidevajo obnovite do Klanjca in njeno elektrifikacijo.
Zidani Most - Dobova celotni odsek je trenutno v rokah projektanta, torej v načrtovanju. Cilj je najmanj 100 km/h na celotni trasi, ampak tega verjetno ne bo, po ravnem pa bo 160/160/160, poleg tega pa se Sevnica in Krško projektirata posebej. Kdaj bodo zagrizli je težko povedati, žal verjetno spet eno leto na medpostajni odsek, odločno prepočasi. Kasneje pride še ENP Sevnica. Postaja Zidani Most je izločen iz tega projekta, Dobova pa je poleg. Glede Zidanega Mosta žal očitno nimajo pojma, kako bi. Sedaj se je znotraj investitorjev uredil standard dolžine peronov in za Zidani Most je *, torej ni nujno da bo obveznih 400 metrov za mednarodni promet, ampak dopuščajo samo 200 metrov. Glede Imena nič, pomembnejših projektov je preveč. Zaskrbljujoče je Zasavje, kdaj bo. Predor Poganek pa dobi tokovno tirnico. :)

urban120 napisal/-a: 23.05.2023, 14:10 Dvotirnost do Jesenic naj se naredi ob obstoječi progi, zravna ovinke in uvede EN 13803-1. Verjetno bi lahko dosegli hitrost vsaj 160kmh, kar je za tip prometa v smeri proti Jesenicam dovolj.
Drugi tir Ljubljana - Jesenice se že vmešča v več variantah. Do Kranja seveda po obstoječi trasi, hitrosti do 160 km/h ne bo težko doseči. Za naprej pa ne bi dal roke v ogenj kako bo. Šlo bo tam, kjer bo najmanj odpora glede na teren. Ampak samo do Kranja bo intenzivna gradnja, naprej ne.
kmzzp2
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 10.11.2022, 18:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a kmzzp2 »

urban120 napisal/-a: 23.05.2023, 14:10 Potnikov med Ljubljano in Brnikom je za 2 do 4 Flirte dnevno. Daleč od tega, da bi zagotavljali spodobni takt na progi. Enako velja za Jesenice. Tovorni promet hitre proge tudi ne potrebuje.
Dvotirnost do Jesenic naj se naredi ob obstoječi progi, zravna ovinke in uvede EN 13803-1. Verjetno bi lahko dosegli hitrost vsaj 160kmh, kar je za tip prometa v smeri proti Jesenicam dovolj.
Saj se ne načrtuje za aktualne potrebe, temveč za več desetletij vnaprej ... dajmo razmišljat malenkost širše in daljnosežno, prosim.
Olalala
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 39
Pridružen: 03.06.2022, 13:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Olalala »

kmzzp2 napisal/-a: 23.05.2023, 17:20
urban120 napisal/-a: 23.05.2023, 14:10 Potnikov med Ljubljano in Brnikom je za 2 do 4 Flirte dnevno. Daleč od tega, da bi zagotavljali spodobni takt na progi. Enako velja za Jesenice. Tovorni promet hitre proge tudi ne potrebuje.
Dvotirnost do Jesenic naj se naredi ob obstoječi progi, zravna ovinke in uvede EN 13803-1. Verjetno bi lahko dosegli hitrost vsaj 160kmh, kar je za tip prometa v smeri proti Jesenicam dovolj.
Saj se ne načrtuje za aktualne potrebe, temveč za več desetletij vnaprej ... dajmo razmišljat malenkost širše in daljnosežno, prosim.
Ja ampak kar vsi drugi govorimo pa je, da so proge kjer kapaciteta že danes ne zadošča potrebam potnikov, in proge kjer hitrost ni kunkorenčna, potencial za potnike pa dejansko obstaja in je dosti bolj smiselno vlagst v te proge. Kar se Gorenjske tiče je hitra trasa čez Brnik neumnost, to kar gorenjska rabi je dvotirnost progo in takt 15min za dnevne migracije med Ljubljano in Kranjem, ter recimo takt 30min od Kranja naprej.
Meni osebno se zdi dosti bolj smiselno čimveč dnevnih migracij spravit na vlak in s tem zmanjšat prometni kaos v Ljubljani, kot pa to da ima nekdo ki itak gre na letalo bolj zeleno in udobno vožnjo do tja lol.
Mislim da je jasno da gre z progo do Brnika za korist peščice in neke nacionalistične težnje češ "letališče mora bit povezano z vlakom", medtem ko bi ustrezen javni prevoz med Ljubljano in Kranjem koristil praktično vsem v Ljubljanski kotlini (posredno tudi tistim ki uporabljajo avto). Boli narod za vlak do letališča če za na šiht rabijo avto ker je javni promet v razsulu.

Aja pa za izboljšanje stanja za uporabnike letala lahko naredimo več z ustreznejšimi letalskimi povezavami kot pa z vlakom do letališča.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

S tem tvojim postom se ne morem popolnoma strinjati. No, vsekakor podpiram, da se najprej v celoti zgradi drugi tir ne samo do Kranja, ampak do Jesenic. Vsekakor pa menim, da mora biti letališče obvezno povezano tudi z vlakom. Le v kateri državi srednje Evrope nima letališče železniške povezave?

Glede dvotirnosti pa me zanima, na kakšen način bi jo zgradili, glede na to, da je proga od Kranja naprej že posodobljena? Bi ga samo zraven postavili pa določene stvari ob progi malce na drugo stran prestavili (pri tem mislim na drogove, perone itd.)?
Joker
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 17.12.2022, 13:24

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Joker »

vidkrt napisal/-a: 24.05.2023, 7:45 S tem tvojim postom se ne morem popolnoma strinjati. No, vsekakor podpiram, da se najprej v celoti zgradi drugi tir ne samo do Kranja, ampak do Jesenic. Vsekakor pa menim, da mora biti letališče obvezno povezano tudi z vlakom. Le v kateri državi srednje Evrope nima letališče železniške povezave?

Zagreb, Graz, Salzburg...
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Beograd, Budimpešta, Benetke, Bergamo, Praga, Istanbul Sabiha
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

Zato pa ima železniško povezavo letališče Šentvid pri Stični :lol:
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Če smo natančni v Šentvidu pri Stični ni letališča, gre za vzletišče. Več se pa najde v Pravilniku o vzletiščih.
Lepo je biti ponosen na rodne kraje, vendar z zdravo mero.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tudi letališče v Ajdovščini ima žel. povezavo.
preglednik
Tiger
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 24.10.2015, 5:25

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tiger »

Ali ni v planu, da se železnica do letališča Brnik umesti iz Kamniške proge, iz Radomelj preko Mengša in Komende do letališča. Sicer so bile potem ideje, da bi se ista proga podaljšala še do Šenčurja in Kranja (Primskovo), da bi zajeli še več potnikov.
Tiger
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 24.10.2015, 5:25

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Tiger »

Re 4/4 napisal/-a: 23.05.2023, 16:38 Drugi tir Ljubljana - Jesenice se že vmešča v več variantah. Do Kranja seveda po obstoječi trasi, hitrosti do 160 km/h ne bo težko doseči. Za naprej pa ne bi dal roke v ogenj kako bo. Šlo bo tam, kjer bo najmanj odpora glede na teren. Ampak samo do Kranja bo intenzivna gradnja, naprej ne.
V bistvu je kar nekaj odsekov, ki ne bodo ustrezali hitrosti 160km/h. Tudi za trenutni odsek preko Orehka je ovinek preoster za kaj več kot 130 km/h. Posledično so zato poleg prenove obstoječe predlagali še dve dodatni možni trasi:
  • tisto z vkopom železnice, ki pa seka vas in bi bilo potrebno rušiti več kot 10 hiš (bi pa pridobili železniško postajališče in parking P+R) - tej varianti se civilna iniciativa najbolj upira in se že vnaprej odreka postajališču
  • najdražjo varianto z gradnjo tunela pod glavno cesto KR-LJ, delom Orehka in Laboram
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tole s 160km/h skozi/pod Orehkom mi je čudno. Točka je dobra 2 kilometra od ŽP Kranj. Če hitrost prevoza skozi postajo ne bo vsaj 120 km/h, potem na tem famoznem ovinku vlaki pač ne bodo vozili 160 km/h (ali celo več), ker bodo že zavirali oz. še pospeševali zaradi omejitve hitrosti skozi postajo. Da ne govorimo o tem, da bo vsaj 95% potniških vlakov (če ne celo vsi) na ŽP Kranj imelo postanek, od tovornih vlakov bo takih najbrž manj, ampak tovorni vlaki navadno nimajo vlakovnih hitrosti, večjih od 120 km/h. Ali pač?

Kakšni so torej načrti glede hitrosti skozi postajo?

Tudi glede odrekanja postajališči prebivalce popolnoma razumem ... oddaljenost 2 km od postaje je tako majhna, da postajališče nima dosti smisla ... za tistih par potnikov bi "trpelo" veliko potnikov, saj bi se potovalni časi podaljšali.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

mkx napisal/-a: 25.05.2023, 9:53
Kakšni so torej načrti glede hitrosti skozi postajo?
Glavni prevozni tiri v premo vsaj 100 km/h, radij mora biti največji kolikor je možno in vsaj trije tiri s peroni, najraje stranski/otočni/Naklo in najmanj 6x vsaj 740 metrov dolžine.
Odgovori