Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
"Udarjenci" na potniške vlake vidijo samo to. Kot v Konzorciju za B. P., kjer z ozko usmerjenim razmišljanjem, zavirajo razvoj B. P. Treba razvijati potniški in tovorni promet. Namesto da bi kakšen tovorni vlak vozili po B. P., raje plačujejo odškodnino prevoznikom za zamujene vlake.
V letu 2022 več kot 16 milijonov €.
V letu 2022 več kot 16 milijonov €.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Od potniškega prometa pač ima nekaj tudi prebivalstvo ob progi, od tovornega tranzitnega pa čisto nič. Če se neko progo nameni za "tovorno obvoznico", se lahko hitro zgodi, da je samo še tovorna in se potniški promet na njej ukine.
Meni in še marsikomu res ni v interesu gledati polkilometrskih tovornih vlakov skozi Baško grapo, medtem ko bi se moral za svoje poteebe voziti le še z avtomobilom.
Meni in še marsikomu res ni v interesu gledati polkilometrskih tovornih vlakov skozi Baško grapo, medtem ko bi se moral za svoje poteebe voziti le še z avtomobilom.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Naj vozijo potniški in tovorni vlaki. Za pet parov tovornih vlakov ne bo konec sveta. Več je imelo lokalno prebivalstvo od Soškega koridorja kot od potniškega prometa. Gorenjska proga je lep primer. Tovorni promet ustvarja dohodek, potniški promet pa izgubo. Vozi, ker je financiran od države, v nasprotnem primeru bi lahko vse skupaj zaprli.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Bohinjska proga je bila pred 12 desetletji sposobna prepeljati cca 70 vlakov dnevno. In to s parno vleko. Ne mi reči, da ob vsej avtomatiki, digitalizaciji in ne vem še kdaj, kaj takega danes ni več mogoče, če bi bila porihtana vsaj tako kot "Pustertalska" ali "Vinschgaubahn-ska" regionalka. Vendar je kaj takega razmišljat pregrešno.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kot je že @TGV lyria nakazal: koliko hitrih vlakov pa bo začelo pot v Gradcu in zaključilo pot v Celovcu (ali obratno)? Prav nobeden. Omenjena povezava ima smisel v hitri različici samo zato, ker je na (eni izmed dveh) rut med Dunajem in Tirolsko ter s tem povezuje 4 zvezne dežele Avstrije. Če zanemarimo povezljivost proti Trstu ...
Res? Kaj konkretno pa je imelo lokalno prebivalstvo od Soškega koridorja? Razen rohnenja dizlov podnevi in ponoči?
Pusti to, kaj tovorni promet prinaša prevoznikom (s sedežem v Ljubljani ali pa na Dunaju, Bratislavi, Budimpešti, ...), zanima me kaj po tvojem mnenju prinaša Graparjem ali Kraševcem (ki niso zaposleni na železnici) ...
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Čisto vse prinaša, kar prinaša sodobna prometnica. Predvsem sodobno infrastrukturo (digitalizacija, normalno električno napajanje, dobre povezave, nasplošno prisotnost, da obstajaš). Pa še kakšno službo, primerno tretjemu tisočletju. Če svojega "muzejskega" obstoja ne občutiš neposredno, potem enostavno ne veš, kako to izgleda.mkx napisal/-a: ↑04.11.2022, 15:20
Kot je že @TGV lyria nakazal: koliko hitrih vlakov pa bo začelo pot v Gradcu in zaključilo pot v Celovcu (ali obratno)? Prav nobeden. Omenjena povezava ima smisel v hitri različici samo zato, ker je na (eni izmed dveh) rut med Dunajem in Tirolsko ter s tem povezuje 4 zvezne dežele Avstrije. Če zanemarimo povezljivost proti Trstu ...
Res? Kaj konkretno pa je imelo lokalno prebivalstvo od Soškega koridorja? Razen rohnenja dizlov podnevi in ponoči?
Pusti to, kaj tovorni promet prinaša prevoznikom (s sedežem v Ljubljani ali pa na Dunaju, Bratislavi, Budimpešti, ...), zanima me kaj po tvojem mnenju prinaša Graparjem ali Kraševcem (ki niso zaposleni na železnici) ...
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
trocken napisal/-a: ↑04.11.2022, 17:03 Čisto vse prinaša, kar prinaša sodobna prometnica. Predvsem sodobno infrastrukturo (digitalizacija, normalno električno napajanje, dobre povezave, nasplošno prisotnost, da obstajaš). Pa še kakšno službo, primerno tretjemu tisočletju. Če svojega "muzejskega" obstoja ne občutiš neposredno, potem enostavno ne veš, kako to izgleda.
In kaj od tega prinesejo koridorski tovorni vlaki, ne pa potniški vlaki?
Ja, morda se zaradi tovornega prometa boljše vzdržuje osnovna infrastruktura (ob ustreznem zavedanju je razlog lahko tudi potniški promet, primer je obnovljena proga Grosuplje-Kočevje), gotovo pa se zaradi tovornega promera ne gradi železniških postajališč in tudi ne potnikom prijazne infrastrukture na postajah. Pa tudi obrobne infrastrukture (električno in telekomunikacijsko omrežje) se ob dizelskem koridorju ne dela ...
Skratka .. težko me bo kdorkoli prepričal, da tovorni tranzit prinaša okoliškemu prebivalstvu več koristi kot (ustrezen!) lokalni potniški promet. Oba pa prav nič ne korelirata, intenziven tovorni tranzit prav nič ne izboljša potniškega prometa.
Če potegnemo paralelo s sodobno cesto: kaj pomaga sodobna avtocesta mimo kraja, če je najbližji avtocestni uvoz 20 kilometrov daleč?
LP, Metod
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Mkx, nikoli ne boš razumel mentalitete Graparja, ki živi z železnico odkar ga je le leta povezala s svetom. Pa ne le v smislu dostopnosti in povezljivosti, temveč tudi v pomembnosti in prepoznavnosti v širšem prostoru, ki jo omogoča prav železnica.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Mene tukaj ne zanimajo subjektivni občutki (ki jih kot ljubitelj še kako lahko razumem) ampak objektivna dejstva .. in to ne "prazgodovinska", ampak iz časov v 1980-tih v času Soškega koridorja (o tem se je začela debata). Torej: ob dejstvu da proga obstaja, kaj lokalnemu prebivalstvu bolj koristi: tovorni tranzit ali lokalni potniški. Iz vseh odzivov sledi, da lokalni potniški čeprav vsi poizkušate prikazati da tranzitni tovorni.
Da ne bo pomote: zavedam se, da bi le redke proge obstajale če ne bi bilo v nekem trenutku interesa po tranzitu (kar je vzpodbudilo gradnjo) ... kar pa ne pomeni da ta tranzit bolj koristi ljudem ob progi kot pa (njim namenjene) lokalne storitve.
Da ne bo pomote: zavedam se, da bi le redke proge obstajale če ne bi bilo v nekem trenutku interesa po tranzitu (kar je vzpodbudilo gradnjo) ... kar pa ne pomeni da ta tranzit bolj koristi ljudem ob progi kot pa (njim namenjene) lokalne storitve.
LP, Metod
!
Nekaj pripomb:
Graparja ni železnica povezala, graparja je železnica naredila.
Igrati se z dejstvom, da bo železnica lokalna, potniška, turistična je nevarno. Tukaj je naseljenost tako redka, da je potniški promet, razen turističnega, čista iluzija. Turizem pa traja pol leta in to je to.
Prvi predor, ki se bo zaradi slabega vzdrževanja sesul (ali pa kaj drugega, možnosti za sesutje je ogromno), bo pomenil tudi konec železnice in konec... Grape.
Po drugi stani pa nisem pisal o tem, kaj je bolje za nas. Še enkrat poudarjam, gre za EDINO progo, ki pelje mimo Ljubljane. Proga je bila narejena kot tovorna prav zaradi dejstva, da pelje po območjih, ki niso naseljena in kar je najbolj pomembno, pot do morja skrajša. Kranjski industrijski krogi so ji ob izgradnji očitali prav to, da odvrača promet od Ljubljane. Ali si ne želimo pravzaprav sedaj prav tega?!
Graparja ni železnica povezala, graparja je železnica naredila.
Igrati se z dejstvom, da bo železnica lokalna, potniška, turistična je nevarno. Tukaj je naseljenost tako redka, da je potniški promet, razen turističnega, čista iluzija. Turizem pa traja pol leta in to je to.
Prvi predor, ki se bo zaradi slabega vzdrževanja sesul (ali pa kaj drugega, možnosti za sesutje je ogromno), bo pomenil tudi konec železnice in konec... Grape.
Po drugi stani pa nisem pisal o tem, kaj je bolje za nas. Še enkrat poudarjam, gre za EDINO progo, ki pelje mimo Ljubljane. Proga je bila narejena kot tovorna prav zaradi dejstva, da pelje po območjih, ki niso naseljena in kar je najbolj pomembno, pot do morja skrajša. Kranjski industrijski krogi so ji ob izgradnji očitali prav to, da odvrača promet od Ljubljane. Ali si ne želimo pravzaprav sedaj prav tega?!
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Gledam zdaj po postajah na veliko gradijo nadstreške za kolesa,vse lepo in prav ampak da pa za perone podaljšat tam kjer so prekratki za nove vlake (in teh je veliko) pa ne razumem da ni imteresa,a je treba čakati da se bo kakšna poškodba zgodila ali kaj ?
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Gradnja parkirnih mest za kolesa je naročilo SŽ-Infrastruktura, modernizacija železniških postaj in postajališč, ob katerih se podaljša dolžina perona, pa ministrstva za infrastrukturo. Kako ekspresni pri vlaganju so pri drugih, pa ni potrebno poudarjati.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Meni zelo nerazumljiva situacija,ne vem zakaj bi za podaljšanje perona za 5 metrov moral celo postajo prenoviti ,ker da se pa čaka na modernizacijo postaje oz.postajališča to pomeni lahko tudi čez 20 let !!!,in tako naj ti vlaki vozijo ?
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ne gre za to da ni interesa. Starih ozkih peronov se po zakonodaji ne sme preprosto podaljšati, ampak je potrebno zgraditi nove standardne, široke in 55 cm visoke. To pa pomeni popolno rekonstrukcijo postaje.
- petindvajsetka
- Strojevodja I
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 28.08.2011, 19:57
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ne se bat, upam, da ne bo nikdar do tega prišlo, ampak, kot pravi @SIMY, ko bo prišlo do poškodbe, se bo stvar takoj uredila. Pri nas smo pač znani po tem, da se mora najprej nekomu nekaj zgoditi, da se potem začne ukrepat. Bohnedi pa, da bi se te ukrepe odpravilo, še preden pride do kakšnih nesreč.