Glede na stanje JŽI v Sloveniji bi bilo fino vse zgraditi na novo (po novih trasah itd.). Ampak denarja ni dovolj za vse naenkrat. In potem se stvari delajo glede na nujnost izboljšave. Gotovo je glavna prioriteta smer JZ-SV, torej od Kopra (in Sežane) do Šentilja/Hodoša. Naslednja smer glede na količino prometa je Ljubljana - Jesenice. Glede na količino potniškega prometa, prepustnost proge in hitrost potovanja potem prideta regionalni progi Lj-Kamnik in Lj-Dolenjska (do kod točno je pa že stvar debate, ali je to Grosuplje, morda Ivančna Gorica ali celo Novo Mesto?). In šele potem pride ZM-Dobova (ki je že elektrificirana in dvotirna, za trenutni promet po mojem mnenju popolnoma zadošča in tudi ni videti da bi se promet v bližnji prihodnosti kaj dosti povečal). Če se mene vpraša, je bolj njujna nadgradnja proge Sežana - Nova Gorica - Jesenice. In šele na koncu pridejo obskurne proge tipa Imeno - Kumrovec - Harmica ali Ljutomer - Radgona ...
Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Glede na stanje JŽI v Sloveniji bi bilo fino vse zgraditi na novo (po novih trasah itd.). Ampak denarja ni dovolj za vse naenkrat. In potem se stvari delajo glede na nujnost izboljšave. Gotovo je glavna prioriteta smer JZ-SV, torej od Kopra (in Sežane) do Šentilja/Hodoša. Naslednja smer glede na količino prometa je Ljubljana - Jesenice. Glede na količino potniškega prometa, prepustnost proge in hitrost potovanja potem prideta regionalni progi Lj-Kamnik in Lj-Dolenjska (do kod točno je pa že stvar debate, ali je to Grosuplje, morda Ivančna Gorica ali celo Novo Mesto?). In šele potem pride ZM-Dobova (ki je že elektrificirana in dvotirna, za trenutni promet po mojem mnenju popolnoma zadošča in tudi ni videti da bi se promet v bližnji prihodnosti kaj dosti povečal). Če se mene vpraša, je bolj njujna nadgradnja proge Sežana - Nova Gorica - Jesenice. In šele na koncu pridejo obskurne proge tipa Imeno - Kumrovec - Harmica ali Ljutomer - Radgona ...
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Nadgradnja postaje Krško je predvidena za leto 2024, kasneje še Sevnica. Enako z odprto progo. Vse je odvisno od financ. Je pa problem ker se obnavlja več postaj in odsekov hkrati, obvozov pa praktično ni in če so, so tudi zasičeni.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zidani Most - Dobova celotni odsek je trenutno v rokah projektanta, torej v načrtovanju. Cilj je najmanj 100 km/h na celotni trasi, ampak tega verjetno ne bo, po ravnem pa bo 160/160/160, poleg tega pa se Sevnica in Krško projektirata posebej. Kdaj bodo zagrizli je težko povedati, žal verjetno spet eno leto na medpostajni odsek, odločno prepočasi. Kasneje pride še ENP Sevnica. Postaja Zidani Most je izločen iz tega projekta, Dobova pa je poleg. Glede Zidanega Mosta žal očitno nimajo pojma, kako bi. Sedaj se je znotraj investitorjev uredil standard dolžine peronov in za Zidani Most je *, torej ni nujno da bo obveznih 400 metrov za mednarodni promet, ampak dopuščajo samo 200 metrov. Glede Imena nič, pomembnejših projektov je preveč. Zaskrbljujoče je Zasavje, kdaj bo. Predor Poganek pa dobi tokovno tirnico.klemenčič napisal/-a: ↑23.05.2023, 13:57 Kot vidim se proga Zidani Most - Dobova postavlja na stranski tir. Sploh ŽP Zidani Most bo prišlo do nadgradnje ta postaja je zelo ozko grlo ?
Pa še nekaj ker spremljam tudi Hravški forum me zanima kako kaže obnova proge Imeno - Kumrovec - Harmica ? Saj Hrvati predvidevajo obnovite do Klanjca in njeno elektrifikacijo.
Drugi tir Ljubljana - Jesenice se že vmešča v več variantah. Do Kranja seveda po obstoječi trasi, hitrosti do 160 km/h ne bo težko doseči. Za naprej pa ne bi dal roke v ogenj kako bo. Šlo bo tam, kjer bo najmanj odpora glede na teren. Ampak samo do Kranja bo intenzivna gradnja, naprej ne.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Saj se ne načrtuje za aktualne potrebe, temveč za več desetletij vnaprej ... dajmo razmišljat malenkost širše in daljnosežno, prosim.urban120 napisal/-a: ↑23.05.2023, 14:10 Potnikov med Ljubljano in Brnikom je za 2 do 4 Flirte dnevno. Daleč od tega, da bi zagotavljali spodobni takt na progi. Enako velja za Jesenice. Tovorni promet hitre proge tudi ne potrebuje.
Dvotirnost do Jesenic naj se naredi ob obstoječi progi, zravna ovinke in uvede EN 13803-1. Verjetno bi lahko dosegli hitrost vsaj 160kmh, kar je za tip prometa v smeri proti Jesenicam dovolj.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ja ampak kar vsi drugi govorimo pa je, da so proge kjer kapaciteta že danes ne zadošča potrebam potnikov, in proge kjer hitrost ni kunkorenčna, potencial za potnike pa dejansko obstaja in je dosti bolj smiselno vlagst v te proge. Kar se Gorenjske tiče je hitra trasa čez Brnik neumnost, to kar gorenjska rabi je dvotirnost progo in takt 15min za dnevne migracije med Ljubljano in Kranjem, ter recimo takt 30min od Kranja naprej.kmzzp2 napisal/-a: ↑23.05.2023, 17:20Saj se ne načrtuje za aktualne potrebe, temveč za več desetletij vnaprej ... dajmo razmišljat malenkost širše in daljnosežno, prosim.urban120 napisal/-a: ↑23.05.2023, 14:10 Potnikov med Ljubljano in Brnikom je za 2 do 4 Flirte dnevno. Daleč od tega, da bi zagotavljali spodobni takt na progi. Enako velja za Jesenice. Tovorni promet hitre proge tudi ne potrebuje.
Dvotirnost do Jesenic naj se naredi ob obstoječi progi, zravna ovinke in uvede EN 13803-1. Verjetno bi lahko dosegli hitrost vsaj 160kmh, kar je za tip prometa v smeri proti Jesenicam dovolj.
Meni osebno se zdi dosti bolj smiselno čimveč dnevnih migracij spravit na vlak in s tem zmanjšat prometni kaos v Ljubljani, kot pa to da ima nekdo ki itak gre na letalo bolj zeleno in udobno vožnjo do tja lol.
Mislim da je jasno da gre z progo do Brnika za korist peščice in neke nacionalistične težnje češ "letališče mora bit povezano z vlakom", medtem ko bi ustrezen javni prevoz med Ljubljano in Kranjem koristil praktično vsem v Ljubljanski kotlini (posredno tudi tistim ki uporabljajo avto). Boli narod za vlak do letališča če za na šiht rabijo avto ker je javni promet v razsulu.
Aja pa za izboljšanje stanja za uporabnike letala lahko naredimo več z ustreznejšimi letalskimi povezavami kot pa z vlakom do letališča.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
S tem tvojim postom se ne morem popolnoma strinjati. No, vsekakor podpiram, da se najprej v celoti zgradi drugi tir ne samo do Kranja, ampak do Jesenic. Vsekakor pa menim, da mora biti letališče obvezno povezano tudi z vlakom. Le v kateri državi srednje Evrope nima letališče železniške povezave?
Glede dvotirnosti pa me zanima, na kakšen način bi jo zgradili, glede na to, da je proga od Kranja naprej že posodobljena? Bi ga samo zraven postavili pa določene stvari ob progi malce na drugo stran prestavili (pri tem mislim na drogove, perone itd.)?
Glede dvotirnosti pa me zanima, na kakšen način bi jo zgradili, glede na to, da je proga od Kranja naprej že posodobljena? Bi ga samo zraven postavili pa določene stvari ob progi malce na drugo stran prestavili (pri tem mislim na drogove, perone itd.)?
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zagreb, Graz, Salzburg...vidkrt napisal/-a: ↑24.05.2023, 7:45 S tem tvojim postom se ne morem popolnoma strinjati. No, vsekakor podpiram, da se najprej v celoti zgradi drugi tir ne samo do Kranja, ampak do Jesenic. Vsekakor pa menim, da mora biti letališče obvezno povezano tudi z vlakom. Le v kateri državi srednje Evrope nima letališče železniške povezave?
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Beograd, Budimpešta, Benetke, Bergamo, Praga, Istanbul Sabiha
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zato pa ima železniško povezavo letališče Šentvid pri Stični
LP, Metod
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Če smo natančni v Šentvidu pri Stični ni letališča, gre za vzletišče. Več se pa najde v Pravilniku o vzletiščih.
Lepo je biti ponosen na rodne kraje, vendar z zdravo mero.
Lepo je biti ponosen na rodne kraje, vendar z zdravo mero.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1947
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ali ni v planu, da se železnica do letališča Brnik umesti iz Kamniške proge, iz Radomelj preko Mengša in Komende do letališča. Sicer so bile potem ideje, da bi se ista proga podaljšala še do Šenčurja in Kranja (Primskovo), da bi zajeli še več potnikov.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
V bistvu je kar nekaj odsekov, ki ne bodo ustrezali hitrosti 160km/h. Tudi za trenutni odsek preko Orehka je ovinek preoster za kaj več kot 130 km/h. Posledično so zato poleg prenove obstoječe predlagali še dve dodatni možni trasi:Re 4/4 napisal/-a: ↑23.05.2023, 16:38 Drugi tir Ljubljana - Jesenice se že vmešča v več variantah. Do Kranja seveda po obstoječi trasi, hitrosti do 160 km/h ne bo težko doseči. Za naprej pa ne bi dal roke v ogenj kako bo. Šlo bo tam, kjer bo najmanj odpora glede na teren. Ampak samo do Kranja bo intenzivna gradnja, naprej ne.
- tisto z vkopom železnice, ki pa seka vas in bi bilo potrebno rušiti več kot 10 hiš (bi pa pridobili železniško postajališče in parking P+R) - tej varianti se civilna iniciativa najbolj upira in se že vnaprej odreka postajališču
- najdražjo varianto z gradnjo tunela pod glavno cesto KR-LJ, delom Orehka in Laboram
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Tole s 160km/h skozi/pod Orehkom mi je čudno. Točka je dobra 2 kilometra od ŽP Kranj. Če hitrost prevoza skozi postajo ne bo vsaj 120 km/h, potem na tem famoznem ovinku vlaki pač ne bodo vozili 160 km/h (ali celo več), ker bodo že zavirali oz. še pospeševali zaradi omejitve hitrosti skozi postajo. Da ne govorimo o tem, da bo vsaj 95% potniških vlakov (če ne celo vsi) na ŽP Kranj imelo postanek, od tovornih vlakov bo takih najbrž manj, ampak tovorni vlaki navadno nimajo vlakovnih hitrosti, večjih od 120 km/h. Ali pač?
Kakšni so torej načrti glede hitrosti skozi postajo?
Tudi glede odrekanja postajališči prebivalce popolnoma razumem ... oddaljenost 2 km od postaje je tako majhna, da postajališče nima dosti smisla ... za tistih par potnikov bi "trpelo" veliko potnikov, saj bi se potovalni časi podaljšali.
Kakšni so torej načrti glede hitrosti skozi postajo?
Tudi glede odrekanja postajališči prebivalce popolnoma razumem ... oddaljenost 2 km od postaje je tako majhna, da postajališče nima dosti smisla ... za tistih par potnikov bi "trpelo" veliko potnikov, saj bi se potovalni časi podaljšali.
LP, Metod