Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Obnova postaje Borovnica se počasi približuje koncu. Pretekli teden so pričeli z deli na odseku proge D50 Brezovica - Borovnica. Fotografije si lahko pogledate v spodnjem delu podstrani https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... ezovica_2/ . Avtor fotografij g. Igor Ličen.
Pa še ena za povabilo
Pa še ena za povabilo
Tine
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kaj je še potrebno obnoviti med Ljubljano in Borovnico?
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Dokončati D50 Brezovica-Borovnica in postajo Borovnica.
Čakajo še postaji Brezovica in Preserje, novo postajališče Vnanje Gorice s cestnim podvozom, APB, ENP Borovnica in še in še...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Prestranek - Postojna in Gornje Ležeče - Divača so "urejeni", torej D4. Rakek - Postojna je naslednji odsek na vrsti, Borovnica - Logatec pa nova trasa. Une predore bodo ponovno sanirali za naslednjih 20 let, ostali odseki pa so še kako dejansko bo. Italijani bodo še malo počakal, glavno je, da do leta 2030 spacajo progo do Divače, ko Avstrijci odprejo predor pod Semmeringom. Podsisteme na progi, pa lahko še leta vgrajujejo.
Je pa za drugo leto napovedana pol letna zapora Pivka - Šapjane.
Je pa za drugo leto napovedana pol letna zapora Pivka - Šapjane.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Super se mi zdi, da bojo zgradili novo traso med Borovnico in Logatcem, čudim se pa, zakaj je pa ne tudi med Rakekom in Postojno, med Postojno in Pivko ter med Pivko, Divačo in Sežano? Res želijo, da bojo tam še od Rakeka naprej vozili vlaki cca. 80 km/h, če bi pa zgradili novo traso, bi pa sigurno lahko cca. 120 km/h ali pa celo več.
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Nova trasa med Borovnico in Logatcem je neumnost. Hitro progo se vleče k Borovnici, medtem ko hitri vlaki ne bodo vstavljali v Borovnici. Če potrebujemo hitro mimobežnico Borovnice bi lahko zgradili hitro progo ob avtocesti do Vrhnike in od tam, potencialno s tuneli, do Logatca.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Hitra proga omogoča hitrosti >200 km/h, takšne pa Slovenija ne rabi. Razen če ne bo vključena v omrežje hitrih evropskih povezav, kar nekoč prav gotovo bo. Samo potem bo govora o povsem novi progi za 200-300 km/h, 25 kV, ki bo šla mimo naselij z postajami na min. pol ure, kar pomeni 100 do 150 km.
preglednik
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Proga je za mešani promet, zakaj sedaj vlečeš nekakšne vzporednice s progami za visoke hitrosti? Ali si ti tudi eden tistih hobi "projektantov", kjer bi na primorski progi z novogradnjo preprosto povišali naklon proge napram obstoječi z izogvorom saj je 2tdk tudi toliko? Saj smo Balkan, samo tako hudo pa spet ni.urban120 napisal/-a: ↑20.05.2023, 8:46 Nova trasa med Borovnico in Logatcem je neumnost. Hitro progo se vleče k Borovnici, medtem ko hitri vlaki ne bodo vstavljali v Borovnici. Če potrebujemo hitro mimobežnico Borovnice bi lahko zgradili hitro progo ob avtocesti do Vrhnike in od tam, potencialno s tuneli, do Logatca.
Razen izjem, se vse veliko države nekako izogibajo tovornim vlakov na progah za visoke hitrosti. Pa to štejemo hitrosti vsaj 250 km/h, tistih 230 km/h je bolj avstrijski prestiž, ki ne prinese ničemur in je samo prestiž. Nekatere države celo Siemensovim rezkalnim strojem, ki se imenujejo Vectroni omejujejo hitrosti na skromih 120 km/h.
Do leta 2030 je potrebno progo spraviti na tehnični nivo, ki ga predpisujejo direktiva o interoperabilnosti. Pri pogoju hitrosti se lahko uporabijo izjeme in to se zaenkrat upošteva.vidkrt napisal/-a: ↑20.05.2023, 8:13 Super se mi zdi, da bojo zgradili novo traso med Borovnico in Logatcem, čudim se pa, zakaj je pa ne tudi med Rakekom in Postojno, med Postojno in Pivko ter med Pivko, Divačo in Sežano? Res želijo, da bojo tam še od Rakeka naprej vozili vlaki cca. 80 km/h, če bi pa zgradili novo traso, bi pa sigurno lahko cca. 120 km/h ali pa celo več.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kdaj naj bi se obnavljal odsek Rakek - Postojna 2024/2025
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Verjetno jeseni drugo leto, ko končajo jeseniško postajo in ko dokončajo do Borovnice. Torej nič pred drugo polovico septembra, seveda če, če, če. Gradnja širšega nadvoza čez dunajsko pa se začne konec leta. Napajalni Borovnica in Postojna bosta končani v roku enega leta.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Ko si ravno omenil,kdaj pa naj bi začeli prenavljat jeseniško postajo?zaenkrat se nič ne dogaja. Lep pozdrav
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Kot je že Urban povedal, gre za zelo obsežen projekt, ki se tiče še kaj več, kot samo potniške postaje. Razpis naj bi bil letos, prva dela prihodnje leto, ampak to vse neuradno. Denar od EU je, bolj pomembno bo, kdaj bodo urejeni papirji. Pomembno pa je, da je del jeseniške postaje urejen, oziroma funkiconalen preden gredo v nov remont dol na primorki. Čeprav sem prej napisal, ko končajo postajo, pa bo to še daleč od tega, da bodo zaključili celotno postajo oziroma celotni projekt.
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Nova proga med borovnico in logatcem ne bo nobena hitra proga, potniški bodo tam vozili le do 130km/h. Je le optimizacija trenutne proge, podobno kot novi predor in viadukt med Mariborom in pesnico na progi Maribor - Špilje.urban120 napisal/-a: ↑20.05.2023, 8:46 Nova trasa med Borovnico in Logatcem je neumnost. Hitro progo se vleče k Borovnici, medtem ko hitri vlaki ne bodo vstavljali v Borovnici. Če potrebujemo hitro mimobežnico Borovnice bi lahko zgradili hitro progo ob avtocesti do Vrhnike in od tam, potencialno s tuneli, do Logatca.
Kar se meni samo po sebi tudi zdi malenkost neumno, saj če pogledaš zemljevid (in ja naklon sem upošteval in ne sanjam o 25+ promilov trasi kot bi bila Vrhnika-Logatec) sta si Rakek in Borovnica geografsko ful blizu proga pa okoli riti v žep. Po mojem mnenju bi bilo najbolj smiselno zgraditi predor od Borovnice do Rakeka v okviru trenutne trase in za hitrosti 160km/h, vendar da bi geometrija in ostale tehnika lije v primeru gradnje hitre proge omogočale nadgradnjo na recimo 230km/h, do takrat pa bi to bila glavna proga za tovorne in IC vlake, Borovnica Logatec Rakek pa lokalna proga in za morebitne obvoze tovornih.
Hkrati bi s tem rešili prihajajoče problem prepustnosti proge, ki nas bo čez recimo 20 let čakal praktično povsod, ker pač v kapitalizmu more ekonomija vedno rast in s tem tudi količina prepeljanega sranja, katerega bi blo fajn čim več spravit na železnice namesto na avtoceste.
Ampak ok, tudi ta nova trasa Borovnica Logatec je majhna pozitivna sprememba v izboljšanje tudi za potniški promet tako da jo vseeno raje vzamem kot pa nič. Če se bo pa kdaj res želelo graditi hitro progo v okviru mednarodnih prog se bo pa tusi za to našel denar, in prihranek z že obstoječimi predori primernimi za nadgradnjo na 200+km/h ne ni igral neke vloge. Bolj kot to rabimo po mojem mnenju 2 tira in 160km/h na Gorenjsko progo, in novo hitro progo Ljubljana - Celje, ki bi po mojem mnenju upravičena tudi samo za notranji promet.