Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Postajni nadhodi so prav brutalni za videti in kvazijo pogled na postaje. Poleg tega potniki preko vozne mreže premagujejo višjo višinsko razliko, kot pa s podhodom.
Verjetno je pa res ovir v prometu manj, ke se dela nadhod, ampak treba je gledati dolgoročno.
Uporabniški avatar
brzič
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 23.08.2021, 10:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a brzič »

Če je nadhod arhitektonsko lep ni težav. Pa še železniški promet lahko opazuješ z njega. Premagovanje višinske razlike je enako podhodu. Pri podhodu gre potnik najprej dol, potem pam gor, pri nadhodu je obratno. V obeh primerih ima na voljo še dvigalo, ali morda tekoče stopnice. Ene sem zadnjič opazil na mariborski postaji. Žal le ene. Morda so še katere, a zaradi pomanjkanja časa nisem utegnil raziskovati.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

brzič napisal/-a: 17.08.2022, 17:03 Premagovanje višinske razlike je enako podhodu.
Ne drži. Pri podhodu se potnik spusti tipično za cca 4,5 metra (3 metre stojne višine v podhodu plus strop podhoda plus tirna greda in tirnica plus višina perona nad GRT). Pri nadhodu je višina gotovo več kot 6 metrov, višina kontaktnega voda je nominalno 5,35 metra nad GRT, k temu je potrebno dodati še višino za nosilno vrv, dodati varnostne rezerve. Ter dodati debelino nadhoda (nosilna konstrukcija + pohodna konstrukcija) in odšteti višino perona nad GRT.
LP, Metod
Uporabniški avatar
brzič
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 23.08.2021, 10:34

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a brzič »

Mislim, da tistih 1,5 metra potniki še opazili ne bi. Za one, ki niso ravno ljubitelji hribolazenja, so na razpolago še dvigala, . :wink: Ta so menda obvezna zaradi invalidov in otroških vozičkov. Sicer pa gre bolj za moj osebni pogled. Nekomu so ljubši podhodi, drugim nadhodi. Meni so panoramski nadhod ljubši. Čas bi že bil, da se na postajah, kjer je to smiselno, začno graditi tekoče stopnice. Pojdimo v korak z 22. stoletjem.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a mkx »

brzič napisal/-a: 18.08.2022, 6:39 Mislim, da tistih 1,5 metra potniki še opazili ne bi.

Kot si napisal, stvari so subjektivne. Ampak dejstvo je, da bi kar nekaj potnikov teh 33% več vzpona (in spusta) močno opazilo ... vsi, ki fizično niso več tako zelo fit. Z uporabo dvigal je lahko križ (od tega, da je dvigalo samo eno na peron, večinoma je potrebno uporabiti dve, pri ciljnem peronu in pri vhodu v podhod/nadhod, kar je lahko premalo za prometnejše postaje, kjer je lahko sočasnih uporabnikov veliko, do tega da imajo nekateri potniki lahko odpor do vožnje z dvigali ... pa do tega, da se dvigala pokvarijo in so, za razliko od tekočih stopnic, v tem primeru popolnoma neuporabna).

Glede vizuelnega vpliva nadhoda na izgled pa ... ja, če je nadhod res minimalističen, potem zna biti dokaj nemoteč ... ampak v današnjem času, z vsemi varnostnimi in funkcionalnimi zahtevami, tak nadhod zagotovo ne bi bil "vitka" zgradba (že zahteva po jaških dvigala izgled močno "odebeli"). Kljub temu, da osebno delim poglede s tabo (tudi sam rad pogledam postajo z nadhoda) in mi hoja po podhodih ni ravno v največji užitek (še posebej, če so zanemrajeni, umazani in pografitirani) se na koncu vseeno nagibam k temu, da so podhodi ustreznejši za postaje.
LP, Metod
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Kot kaže se bo res v prihodnjih letih gradilo tudi pri nas na Goriškem :thumbupr

Izdelava izvedbene dokumentacije za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju železniške postaje Vrtojba

https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=455453

Za tiste, ki se vam ne ljubi vsega brati :)
Izdelava projektne dokumentacije zajema: nadgradnja ŽP Vrtojba v Šempetru pri Gorici, lok za direktno vožnjo vlakov smer Italija - Sežana in obratno v Šempetru pri Gorici, ter novo postajališče v bližini bolnišnice v Šempetru (sedanje postajališče se ukine).
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Nekaj me zanima :D

V intervjuju na Rtvslo z aktualnim županom Mestne občine Nova Gorica, je slednji med drugim izjavil, da se bo tovorni del iz ŽP Nova Gorica, "preselil" na ŽP Prvačina.
Sedaj me zanima, kaj je mogoče prišlo do kakšne spremembe v načrtih in NE bo ŽP Vrtojba opravljala funkcije ranžirne postaje, ampak bo po novem to ŽP Prvačina?
Ali je preprosto gospod župan, se malce zmotil in je omenil Prvačino namesto Vrtojbo?
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

V Vrtojbi je premalo prostora za širjenje postaje. Prvačina nima teh težav. Kaj in kdaj se bo delalo pa ni točno znano.
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Hvala za pojasnilo :thumbupr
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Kaj bo potem še preostalo postaji Nova Gorica? Za tistih par potnških vlakov je trikrat prevelika.
preglednik
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

preglednik napisal/-a: 30.10.2022, 12:24 Kaj bo potem še preostalo postaji Nova Gorica? Za tistih par potnških vlakov je trikrat prevelika.
Pravijo, da bo ostalo 6 tirov.
taurus
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 31.01.2008, 18:10

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a taurus »

https://n1info.si/novice/slovenija/veli ... e-eno-uro/

Kmalu z vlakom iz Ljubljane v Maribor za 1h 20min je napovedal direktor. To se pravi poprečna hitrost na celotni progi 120 km/h. Zanima kdaj bo ta "kmalu" in kje se bo pridobilo 25 min voznega časa napram sedanjim. Niso mi znani projekti, s katerim se bi kmalu pridobilo 25 min voznega časa.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Nemogoče doseči čas 1 uro in 20 minut. Med Zidanim Mostom in Ljubljano so številne počasne vožnje, tudi 30 km/h. Ljudje, ki to pišejo, ne poznajo realnega stanja infrastrukture. Država naj raje poskrbi za delovna mesta v lokalnem okolju, pa se ne bo treba voziti 1 uro v službo.
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Urejena prometna infrastruktura (kar vključuje tudi dobre železniške povezave) je ključna, če se želimo iti decentralizacijo, pa tudi če bo ta samo delna. Že v zgodovini je bilo tako, da so se hitreje razvijala mesta, ki so imela železiško povezavo. Naše realno stanje pa je naslednje: najstarejše AC povezave že zahtevajo obnovo, nekatere regije AC povezave sploh še nimajo, železniški promet je popoloma nekonkurenčen cestnemu. Infrastrukturni projekti se odvijajo prepočasi za naše potrebe... po letu 2030 bi se morali pogovarjati o gradnji novih železniških povezav, ne pa da načrtujemo neke nadgradnje, ki bi jih potrebovali že pred 10-imi leti.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Točno tako. Slovenija je na žalost v nekem obdobju železnice skoraj izgubila iz družbene zavesti. Sedaj poskušamo reševati nekatere stvari za nazaj, razviti gredo pa naprej. Edina tolažba nam lahko, da so nekateri na jugu še slabši.
preglednik
Odgovori