Modernizacija Slovenskih Železnic
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Drugi tir med Mariborom in Šentiljem do leta 2022?
V nabor evropsko sofinanciranih projektov do leta 2020 je med drugim uvrščen tudi projekt nadgradnje in izgradnja drugega tira železniške proge Šentilj-Maribor. Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, je projekt trenutno v fazi umeščanja v prostor, gradnja pa je načrtovana od konca leta 2018 do zaključka leta 2022.
Poleg izdelave državnega prostorskega načrta (DPN) ta trenutek poteka tudi priprava idejnega projekta, predinvesticijske zasnove in okoljskega poročila, so še sporočili z ministrstva.
Projekt je sicer razdeljen v dve fazi. Prva faza, ki predstavlja postopek umeščanja v prostor z vsemi strokovnimi podlagami in se konča s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu, se bo po terminskem planu zaključila v prvi četrtini leta 2016.
V drugi fazi bo izdelana projektna dokumentacija, pridobitev zemljišč in dovoljenja za gradnjo, izbor izvajalca ter izvedbo del. Projektiranje se bo predvidoma pričelo v času po sprejetju DPN in bo trajalo približno leto dni oziroma do sredine leta 2017.
Na direkciji za infrastrukturo predvidevajo, da bodo odkup zemljišč opravili nekje do prve tretjine leta 2018, do konca tega leta pa bo potekalo še pridobivanje dovoljenj za gradnjo in izbor izvajalca del. Z gradnjo bi tako po sedanjih načrtih lahko začeli konec leta 2018 in projekt zaključili do konca leta 2022.
Ocenjena vrednost omenjenega projekta je po tekočih cenah na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta, ki ga je novembra 2009 izdelal Prometni inštitut Ljubljana, maja 2010 pa potrdil tudi takratni minister za promet, skoraj 305 milijonov evrov. Denar bodo poleg proračunskih sredstev črpali tudi iz evropskih skladov.
Smiselnost projekta je že leta 2000 po naročilu Avstrijskih železnic (OBB) in Slovenskih železnic potrdila študija izvedljivosti izgradnje drugega tira proge Šentilj-Maribor, ki jo je za naročnika izdelal konzorcij podjetij Austria Rail Egineering (ARE), Slovenske železnice Projektivno podjetje Ljubljana in Prometni inštitut.
Sicer pa je omenjeni projekt v prihodnje lahko pomemben za razvoj multimodalnega logističnega centra na mariborskem letališču. Slednji bi lahko pomenil velik razvojni potencial za regijo in državo, njegova izvedba pa bi pomenila vzpostavitev vstopno-izstopne gospodarske točke in gospodarski razvoj.
Povezava železniške proge z letališčem je namreč enostavna, saj gre le za okoli 1,5 kilometra dodatne železniške proge. Spomladi naj bi projekt skupaj s podporo lokalnega okolja predstavili potencialnim vlagateljem.
http://nov.vecer.com/clanek/201501256090729" onclick="window.open(this.href);return false;
V nabor evropsko sofinanciranih projektov do leta 2020 je med drugim uvrščen tudi projekt nadgradnje in izgradnja drugega tira železniške proge Šentilj-Maribor. Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, je projekt trenutno v fazi umeščanja v prostor, gradnja pa je načrtovana od konca leta 2018 do zaključka leta 2022.
Poleg izdelave državnega prostorskega načrta (DPN) ta trenutek poteka tudi priprava idejnega projekta, predinvesticijske zasnove in okoljskega poročila, so še sporočili z ministrstva.
Projekt je sicer razdeljen v dve fazi. Prva faza, ki predstavlja postopek umeščanja v prostor z vsemi strokovnimi podlagami in se konča s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu, se bo po terminskem planu zaključila v prvi četrtini leta 2016.
V drugi fazi bo izdelana projektna dokumentacija, pridobitev zemljišč in dovoljenja za gradnjo, izbor izvajalca ter izvedbo del. Projektiranje se bo predvidoma pričelo v času po sprejetju DPN in bo trajalo približno leto dni oziroma do sredine leta 2017.
Na direkciji za infrastrukturo predvidevajo, da bodo odkup zemljišč opravili nekje do prve tretjine leta 2018, do konca tega leta pa bo potekalo še pridobivanje dovoljenj za gradnjo in izbor izvajalca del. Z gradnjo bi tako po sedanjih načrtih lahko začeli konec leta 2018 in projekt zaključili do konca leta 2022.
Ocenjena vrednost omenjenega projekta je po tekočih cenah na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta, ki ga je novembra 2009 izdelal Prometni inštitut Ljubljana, maja 2010 pa potrdil tudi takratni minister za promet, skoraj 305 milijonov evrov. Denar bodo poleg proračunskih sredstev črpali tudi iz evropskih skladov.
Smiselnost projekta je že leta 2000 po naročilu Avstrijskih železnic (OBB) in Slovenskih železnic potrdila študija izvedljivosti izgradnje drugega tira proge Šentilj-Maribor, ki jo je za naročnika izdelal konzorcij podjetij Austria Rail Egineering (ARE), Slovenske železnice Projektivno podjetje Ljubljana in Prometni inštitut.
Sicer pa je omenjeni projekt v prihodnje lahko pomemben za razvoj multimodalnega logističnega centra na mariborskem letališču. Slednji bi lahko pomenil velik razvojni potencial za regijo in državo, njegova izvedba pa bi pomenila vzpostavitev vstopno-izstopne gospodarske točke in gospodarski razvoj.
Povezava železniške proge z letališčem je namreč enostavna, saj gre le za okoli 1,5 kilometra dodatne železniške proge. Spomladi naj bi projekt skupaj s podporo lokalnega okolja predstavili potencialnim vlagateljem.
http://nov.vecer.com/clanek/201501256090729" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
O kakvim je ovdje projektima, studijama i zemljištu riječ? Pa ta pruga je sagrađena kao dvokolosječna prije više od 150 godina. Samo treba vratiti drugi kolosijek tamo gdje je uklonjen...gorican napisal/-a:Drugi tir med Mariborom in Šentiljem do leta 2022?
V nabor evropsko sofinanciranih projektov do leta 2020 je med drugim uvrščen tudi projekt nadgradnje in izgradnja drugega tira železniške proge Šentilj-Maribor. Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, je projekt trenutno v fazi umeščanja v prostor, gradnja pa je načrtovana od konca leta 2018 do zaključka leta 2022.
Poleg izdelave državnega prostorskega načrta (DPN) ta trenutek poteka tudi priprava idejnega projekta, predinvesticijske zasnove in okoljskega poročila, so še sporočili z ministrstva.
Projekt je sicer razdeljen v dve fazi. Prva faza, ki predstavlja postopek umeščanja v prostor z vsemi strokovnimi podlagami in se konča s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu, se bo po terminskem planu zaključila v prvi četrtini leta 2016.
V drugi fazi bo izdelana projektna dokumentacija, pridobitev zemljišč in dovoljenja za gradnjo, izbor izvajalca ter izvedbo del. Projektiranje se bo predvidoma pričelo v času po sprejetju DPN in bo trajalo približno leto dni oziroma do sredine leta 2017.
Na direkciji za infrastrukturo predvidevajo, da bodo odkup zemljišč opravili nekje do prve tretjine leta 2018, do konca tega leta pa bo potekalo še pridobivanje dovoljenj za gradnjo in izbor izvajalca del. Z gradnjo bi tako po sedanjih načrtih lahko začeli konec leta 2018 in projekt zaključili do konca leta 2022.
Ocenjena vrednost omenjenega projekta je po tekočih cenah na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta, ki ga je novembra 2009 izdelal Prometni inštitut Ljubljana, maja 2010 pa potrdil tudi takratni minister za promet, skoraj 305 milijonov evrov. Denar bodo poleg proračunskih sredstev črpali tudi iz evropskih skladov.
Smiselnost projekta je že leta 2000 po naročilu Avstrijskih železnic (OBB) in Slovenskih železnic potrdila študija izvedljivosti izgradnje drugega tira proge Šentilj-Maribor, ki jo je za naročnika izdelal konzorcij podjetij Austria Rail Egineering (ARE), Slovenske železnice Projektivno podjetje Ljubljana in Prometni inštitut.
Sicer pa je omenjeni projekt v prihodnje lahko pomemben za razvoj multimodalnega logističnega centra na mariborskem letališču. Slednji bi lahko pomenil velik razvojni potencial za regijo in državo, njegova izvedba pa bi pomenila vzpostavitev vstopno-izstopne gospodarske točke in gospodarski razvoj.
Povezava železniške proge z letališčem je namreč enostavna, saj gre le za okoli 1,5 kilometra dodatne železniške proge. Spomladi naj bi projekt skupaj s podporo lokalnega okolja predstavili potencialnim vlagateljem.
http://nov.vecer.com/clanek/201501256090729" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Pozdrav
Problem je tunel Košaki, kjer je prišlo do deformacije tunelske cevi, problem profila pa se je reševal s premeščanjem obstoječega tira. Sanacija tunela brez popolne ustavitve prometa ni mogoča. Drug problem je nasip preko pesniške doline. Tudi ta ni ravno stabilen, se "malo po svoje premika". Verjetno je postavitev nove trase od Pesnice do MB kolodvora tukaj smiselna.
LP
Jože
Problem je tunel Košaki, kjer je prišlo do deformacije tunelske cevi, problem profila pa se je reševal s premeščanjem obstoječega tira. Sanacija tunela brez popolne ustavitve prometa ni mogoča. Drug problem je nasip preko pesniške doline. Tudi ta ni ravno stabilen, se "malo po svoje premika". Verjetno je postavitev nove trase od Pesnice do MB kolodvora tukaj smiselna.
LP
Jože
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Trasa je že izbrana, preko Pesniške doline je predviden nov nasip vzhodno od obstoječega. Ne vem pa, zakaj potrebujejo toliko časa za DPN. Če bi sam to delal, bi potreboval manj kot leto dni.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Pozdrav
Je kje možno videti kak dokument s potekom trase?
Imam pa "superduper" predlog. Naj zgradijo repliko nekdanjega viadukta .... Bo veliko boljše zgledalo kot nasip, pa še nizkoleteči ptiči se ne bodo rabili dvigati preko njega .
LP
Jože
Je kje možno videti kak dokument s potekom trase?
Imam pa "superduper" predlog. Naj zgradijo repliko nekdanjega viadukta .... Bo veliko boljše zgledalo kot nasip, pa še nizkoleteči ptiči se ne bodo rabili dvigati preko njega .
LP
Jože
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zdravo. Dokument (idejne zasnove) je bil zagotovo objavljen, žal se pa ne spomnim več, kje. Morda so bili linki celo na tej naši spletni strani. Bi se pa naj bila dela pričela že po l. 2010 !
Malo se še spominjam nekaterih podrobnosti:
- Namesto tunela Košaki oz. Počehova novi ca. 3x daljši tunel Pekel, verjetno ostane novi nadvoz čez AC, ki je bil zgrajen že za 2 tira, nato premostitev Pesniške doline, potem pa proga v grobem sledi sedanji trasi, razen pred Šentiljem, kjer pride še desna deviacija in še en tunel malo pred postajo. Postaji Pesnica in Šentilj bosta seveda tudi remontirani, postaja Šentilj dobi tudi 2 dodatna slepa tira za odstavljanje garnitur lokalnih vlakov. Vmax bo mestoma 120, sicer pa 160 km/h.
(Za točnost navedb ne garantiram, lahko je medtem prišlo do sprememb, ki so šle mimo mene!)
LP - Peter
Malo se še spominjam nekaterih podrobnosti:
- Namesto tunela Košaki oz. Počehova novi ca. 3x daljši tunel Pekel, verjetno ostane novi nadvoz čez AC, ki je bil zgrajen že za 2 tira, nato premostitev Pesniške doline, potem pa proga v grobem sledi sedanji trasi, razen pred Šentiljem, kjer pride še desna deviacija in še en tunel malo pred postajo. Postaji Pesnica in Šentilj bosta seveda tudi remontirani, postaja Šentilj dobi tudi 2 dodatna slepa tira za odstavljanje garnitur lokalnih vlakov. Vmax bo mestoma 120, sicer pa 160 km/h.
(Za točnost navedb ne garantiram, lahko je medtem prišlo do sprememb, ki so šle mimo mene!)
LP - Peter
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Vmax bo samo 120 km/h!
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Mislim da je to tale:Peter 5 napisal/-a:Zdravo. Dokument (idejne zasnove) je bil zagotovo objavljen, ...
http://www.dcm-svs.si/simpozij/simpozij ... entilj.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
V dokumentu iz zgornjega linka je razvidno da naj bi nova proga prečkala avtocesto bolj vzhodno!Peter 5 napisal/-a: ... verjetno ostane novi nadvoz čez AC, ki je bil zgrajen že za 2 tira ...
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Pozdrav
@Peter 5 in @_Borsig_, hvala za tole. Če bo obveljala prikazana izvedba, mi ne bo potrebno sklicevati "javne iniciative", ki bi mi zagotovila pogled na "moj" košček proge v Košakih (so mi pogled itak že z gradnjo bloka dodobra okrnili) . Sem misli, da bodo izhod iz MB kolodvora kar v desno "potegnili" (smer desno izhaja iz pogleda proti Šentilju) in kar zginili v tunel....
LP
Jože
@Peter 5 in @_Borsig_, hvala za tole. Če bo obveljala prikazana izvedba, mi ne bo potrebno sklicevati "javne iniciative", ki bi mi zagotovila pogled na "moj" košček proge v Košakih (so mi pogled itak že z gradnjo bloka dodobra okrnili) . Sem misli, da bodo izhod iz MB kolodvora kar v desno "potegnili" (smer desno izhaja iz pogleda proti Šentilju) in kar zginili v tunel....
LP
Jože
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zdravo! Gradivo izgleda, da je sicer pravo, a novejše (2014) , vedar skrajšano za simpozij. Zdi se mi, da je bilo tisto, kar sem nekoč bral, obsežnejše. Vsebovane so bile tudi tirne sheme na rekonstruiranih postajah. Pa nič zato! Osnove so tu!
LP - Peter
LP - Peter
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Danes je o tem projektu, novica tudi na prvi strani Slovenskih novic.
Predviden začetek del konec leta 2018, predviden zaključek del konec leta 2022.
Piše tudi to, da naj bi kasneje obstajala možnost povezati letališče v Mariboru na železniško povezavo in sicer (samo) kilometer pa pol novega tira, če bi se tam uresničil predvideni mednarodni logistični center
Predviden začetek del konec leta 2018, predviden zaključek del konec leta 2022.
Piše tudi to, da naj bi kasneje obstajala možnost povezati letališče v Mariboru na železniško povezavo in sicer (samo) kilometer pa pol novega tira, če bi se tam uresničil predvideni mednarodni logistični center
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Zgleda da tudi novinarji spremljajo ta forum!gorican napisal/-a:... Danes je o tem projektu, novica tudi na prvi strani Slovenskih novic. ...
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Beseda predviden je zaskrbljujoča. Za ziher se doda še nekaj let , kot ponavadi. Drugače a ni bilo nekaj let nazaj rečeno, da se bo začel remont od Celja do Zidanega Mosta leta 2015...
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
Do 14.4 mora biti končan izvedbeni načrt, potem kalvarija z izborom izvajalca, dela enkrat 2016.Re 4/4 napisal/-a:Beseda predviden je zaskrbljujoča. Za ziher se doda še nekaj let , kot ponavadi. Drugače a ni bilo nekaj let nazaj rečeno, da se bo začel remont od Celja do Zidanega Mosta leta 2015...
Re: Modernizacija Slovenskih Železnic
...bo treba počas mal mrdat.... ....vsaj virtualno. Sosedje bodo z drugim tirom v nekaj letih v Špilju....mi jih boma pa kakih deset let potem še... ....