Modernizacija Slovenskih Železnic

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Drugi tir med Mariborom in Šentiljem do leta 2022?

V nabor evropsko sofinanciranih projektov do leta 2020 je med drugim uvrščen tudi projekt nadgradnje in izgradnja drugega tira železniške proge Šentilj-Maribor. Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, je projekt trenutno v fazi umeščanja v prostor, gradnja pa je načrtovana od konca leta 2018 do zaključka leta 2022.

Poleg izdelave državnega prostorskega načrta (DPN) ta trenutek poteka tudi priprava idejnega projekta, predinvesticijske zasnove in okoljskega poročila, so še sporočili z ministrstva.

Projekt je sicer razdeljen v dve fazi. Prva faza, ki predstavlja postopek umeščanja v prostor z vsemi strokovnimi podlagami in se konča s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu, se bo po terminskem planu zaključila v prvi četrtini leta 2016.

V drugi fazi bo izdelana projektna dokumentacija, pridobitev zemljišč in dovoljenja za gradnjo, izbor izvajalca ter izvedbo del. Projektiranje se bo predvidoma pričelo v času po sprejetju DPN in bo trajalo približno leto dni oziroma do sredine leta 2017.

Na direkciji za infrastrukturo predvidevajo, da bodo odkup zemljišč opravili nekje do prve tretjine leta 2018, do konca tega leta pa bo potekalo še pridobivanje dovoljenj za gradnjo in izbor izvajalca del. Z gradnjo bi tako po sedanjih načrtih lahko začeli konec leta 2018 in projekt zaključili do konca leta 2022.

Ocenjena vrednost omenjenega projekta je po tekočih cenah na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta, ki ga je novembra 2009 izdelal Prometni inštitut Ljubljana, maja 2010 pa potrdil tudi takratni minister za promet, skoraj 305 milijonov evrov. Denar bodo poleg proračunskih sredstev črpali tudi iz evropskih skladov.

Smiselnost projekta je že leta 2000 po naročilu Avstrijskih železnic (OBB) in Slovenskih železnic potrdila študija izvedljivosti izgradnje drugega tira proge Šentilj-Maribor, ki jo je za naročnika izdelal konzorcij podjetij Austria Rail Egineering (ARE), Slovenske železnice Projektivno podjetje Ljubljana in Prometni inštitut.

Sicer pa je omenjeni projekt v prihodnje lahko pomemben za razvoj multimodalnega logističnega centra na mariborskem letališču. Slednji bi lahko pomenil velik razvojni potencial za regijo in državo, njegova izvedba pa bi pomenila vzpostavitev vstopno-izstopne gospodarske točke in gospodarski razvoj.

Povezava železniške proge z letališčem je namreč enostavna, saj gre le za okoli 1,5 kilometra dodatne železniške proge. Spomladi naj bi projekt skupaj s podporo lokalnega okolja predstavili potencialnim vlagateljem.


http://nov.vecer.com/clanek/201501256090729" onclick="window.open(this.href);return false;
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 212
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a nik »

gorican napisal/-a:Drugi tir med Mariborom in Šentiljem do leta 2022?

V nabor evropsko sofinanciranih projektov do leta 2020 je med drugim uvrščen tudi projekt nadgradnje in izgradnja drugega tira železniške proge Šentilj-Maribor. Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, je projekt trenutno v fazi umeščanja v prostor, gradnja pa je načrtovana od konca leta 2018 do zaključka leta 2022.

Poleg izdelave državnega prostorskega načrta (DPN) ta trenutek poteka tudi priprava idejnega projekta, predinvesticijske zasnove in okoljskega poročila, so še sporočili z ministrstva.

Projekt je sicer razdeljen v dve fazi. Prva faza, ki predstavlja postopek umeščanja v prostor z vsemi strokovnimi podlagami in se konča s sprejetjem uredbe o državnem prostorskem načrtu, se bo po terminskem planu zaključila v prvi četrtini leta 2016.

V drugi fazi bo izdelana projektna dokumentacija, pridobitev zemljišč in dovoljenja za gradnjo, izbor izvajalca ter izvedbo del. Projektiranje se bo predvidoma pričelo v času po sprejetju DPN in bo trajalo približno leto dni oziroma do sredine leta 2017.

Na direkciji za infrastrukturo predvidevajo, da bodo odkup zemljišč opravili nekje do prve tretjine leta 2018, do konca tega leta pa bo potekalo še pridobivanje dovoljenj za gradnjo in izbor izvajalca del. Z gradnjo bi tako po sedanjih načrtih lahko začeli konec leta 2018 in projekt zaključili do konca leta 2022.

Ocenjena vrednost omenjenega projekta je po tekočih cenah na podlagi dokumenta identifikacije investicijskega projekta, ki ga je novembra 2009 izdelal Prometni inštitut Ljubljana, maja 2010 pa potrdil tudi takratni minister za promet, skoraj 305 milijonov evrov. Denar bodo poleg proračunskih sredstev črpali tudi iz evropskih skladov.

Smiselnost projekta je že leta 2000 po naročilu Avstrijskih železnic (OBB) in Slovenskih železnic potrdila študija izvedljivosti izgradnje drugega tira proge Šentilj-Maribor, ki jo je za naročnika izdelal konzorcij podjetij Austria Rail Egineering (ARE), Slovenske železnice Projektivno podjetje Ljubljana in Prometni inštitut.

Sicer pa je omenjeni projekt v prihodnje lahko pomemben za razvoj multimodalnega logističnega centra na mariborskem letališču. Slednji bi lahko pomenil velik razvojni potencial za regijo in državo, njegova izvedba pa bi pomenila vzpostavitev vstopno-izstopne gospodarske točke in gospodarski razvoj.

Povezava železniške proge z letališčem je namreč enostavna, saj gre le za okoli 1,5 kilometra dodatne železniške proge. Spomladi naj bi projekt skupaj s podporo lokalnega okolja predstavili potencialnim vlagateljem.


http://nov.vecer.com/clanek/201501256090729" onclick="window.open(this.href);return false;
O kakvim je ovdje projektima, studijama i zemljištu riječ? Pa ta pruga je sagrađena kao dvokolosječna prije više od 150 godina. Samo treba vratiti drugi kolosijek tamo gdje je uklonjen...
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Problem je tunel Košaki, kjer je prišlo do deformacije tunelske cevi, problem profila pa se je reševal s premeščanjem obstoječega tira. Sanacija tunela brez popolne ustavitve prometa ni mogoča. Drug problem je nasip preko pesniške doline. Tudi ta ni ravno stabilen, se "malo po svoje premika". Verjetno je postavitev nove trase od Pesnice do MB kolodvora tukaj smiselna.

LP

Jože
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Trasa je že izbrana, preko Pesniške doline je predviden nov nasip vzhodno od obstoječega. Ne vem pa, zakaj potrebujejo toliko časa za DPN. Če bi sam to delal, bi potreboval manj kot leto dni.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Je kje možno videti kak dokument s potekom trase?

Imam pa "superduper" predlog. Naj zgradijo repliko nekdanjega viadukta :mrgreen: .... Bo veliko boljše zgledalo kot nasip, pa še nizkoleteči ptiči se ne bodo rabili dvigati preko njega :P :mrgreen: .

LP

Jože
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo. Dokument (idejne zasnove) je bil zagotovo objavljen, žal se pa ne spomnim več, kje. Morda so bili linki celo na tej naši spletni strani. Bi se pa naj bila dela pričela že po l. 2010 :D :D :D !
Malo se še spominjam nekaterih podrobnosti:

- Namesto tunela Košaki oz. Počehova novi ca. 3x daljši tunel Pekel, verjetno ostane novi nadvoz čez AC, ki je bil zgrajen že za 2 tira, nato premostitev Pesniške doline, potem pa proga v grobem sledi sedanji trasi, razen pred Šentiljem, kjer pride še desna deviacija in še en tunel malo pred postajo. Postaji Pesnica in Šentilj bosta seveda tudi remontirani, postaja Šentilj dobi tudi 2 dodatna slepa tira za odstavljanje garnitur lokalnih vlakov. Vmax bo mestoma 120, sicer pa 160 km/h.
(Za točnost navedb ne garantiram, lahko je medtem prišlo do sprememb, ki so šle mimo mene!)

LP - Peter
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Vmax bo samo 120 km/h!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Peter 5 napisal/-a:Zdravo. Dokument (idejne zasnove) je bil zagotovo objavljen, ...
Mislim da je to tale:

http://www.dcm-svs.si/simpozij/simpozij ... entilj.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Peter 5 napisal/-a: ... verjetno ostane novi nadvoz čez AC, ki je bil zgrajen že za 2 tira ...
V dokumentu iz zgornjega linka je razvidno da naj bi nova proga prečkala avtocesto bolj vzhodno!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

@Peter 5 in @_Borsig_, hvala za tole. Če bo obveljala prikazana izvedba, mi ne bo potrebno sklicevati "javne iniciative", ki bi mi zagotovila pogled na "moj" košček proge v Košakih (so mi pogled itak že z gradnjo bloka dodobra okrnili) :mrgreen: . Sem misli, da bodo izhod iz MB kolodvora kar v desno "potegnili" (smer desno izhaja iz pogleda proti Šentilju) in kar zginili v tunel....

LP

Jože
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo! Gradivo izgleda, da je sicer pravo, a novejše (2014) , vedar skrajšano za simpozij. Zdi se mi, da je bilo tisto, kar sem nekoč bral, obsežnejše. Vsebovane so bile tudi tirne sheme na rekonstruiranih postajah. Pa nič zato! Osnove so tu!
LP - Peter
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a gorican »

Danes je o tem projektu, novica tudi na prvi strani Slovenskih novic.
Predviden začetek del konec leta 2018, predviden zaključek del konec leta 2022.
Piše tudi to, da naj bi kasneje obstajala možnost povezati letališče v Mariboru na železniško povezavo in sicer (samo) kilometer pa pol novega tira, če bi se tam uresničil predvideni mednarodni logistični center :!:
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

gorican napisal/-a:... Danes je o tem projektu, novica tudi na prvi strani Slovenskih novic. ...
Zgleda da tudi novinarji spremljajo ta forum!
:mrgreen:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Beseda predviden je zaskrbljujoča. Za ziher se doda še nekaj let , kot ponavadi. Drugače a ni bilo nekaj let nazaj rečeno, da se bo začel remont od Celja do Zidanega Mosta leta 2015...
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a senitel »

Re 4/4 napisal/-a:Beseda predviden je zaskrbljujoča. Za ziher se doda še nekaj let , kot ponavadi. Drugače a ni bilo nekaj let nazaj rečeno, da se bo začel remont od Celja do Zidanega Mosta leta 2015...
Do 14.4 mora biti končan izvedbeni načrt, potem kalvarija z izborom izvajalca, dela enkrat 2016.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Modernizacija Slovenskih Železnic

Odgovor Napisal/-a holding »

...bo treba počas mal mrdat.... :roll: ....vsaj virtualno. Sosedje bodo z drugim tirom v nekaj letih v Špilju....mi jih boma pa kakih deset let potem še... :^o :^o ....
Odgovori